Gå til innhold

Trude vant over Norge i Strasbourg.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På mødrehjem er de under oppsikt kontinuerlig. De ansatte skal observere dynamikk, kroppsspråk og i det hele tatt hvordan mor og barn er sammen.

Jeg har besøkt ett par som var på mødrehjem og selv jeg ble overvåket da jeg holdt babyen. Jeg fikk skifte bleie på babyen og da sto det en ansatt ved siden av meg hele tiden for å observere. Jeg hadde med mine barn da jeg var der og hvis de ansatte hadde brukt 10 sekunder på å sjekke samholdet mellom meg og mine barn så hadde de ikke overvåket meg.

Dette paret klarte ikke å skjønne når de skulle mate eller skifte bleie på babyen og resultatet ble at de mistet omsorgen. Heldigvis for det. Ingen ble overrasket over dette utfallet.

Anonymkode: 426df...84a

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja, de vektlegger ofte biologi heller enn barnets behov og følelser. 

Anonymkode: 7180d...db0

Det er heller ikke galt. Et barn har det best hos foreldrene sine såfremt det ikke er snakk om noe veldig alvorlig. Men selvfølgelig tar alle i hele verden feil, og det er kun Norge har rett i hva som er det beste for barnet..

Anonymkode: 8ec2c...af1

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ærlig talt, babyen hadde gjentatte ganger bæsj igjen etter bleieskift, den ble liggende og gråte uten at moren våknet på matten, moren rapporterte feil vekt når vekten til babyen var avgjørende, babyen virket slapp og dehydrert, og flere uttrykket bekymring for babyen, og LIKEVEL ytret moren ingen bekymring og ville reise hjem med barnet sitt og ikke ta imot hjelp. Høres ut som det var riktig å gripe inn, ja. 

Anonymkode: dec49...7fa

Hvor har du dette fra?

Det er normalt at man feiler litt på hva man skal gjøre av stell når man er en ung og uerfaren mor. Du mener at man må være helt perfekte for å bli foreldre? 

Anonymkode: 8ec2c...af1

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Sussudio skrev:

Kan du dokumentere at den norske stat elsker å rive i stykker familiebånd? Ber om seriøse kilder, og ikke synsing fra enkeltpersoner. 

Hvis du ikke klarer å se det selv uten å måtte få kilder så er du for naiv til å forstå.

Anonymkode: 8ec2c...af1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvis du ikke klarer å se det selv uten å måtte få kilder så er du for naiv til å forstå.

Anonymkode: 8ec2c...af1

Nei, da betyr det at det er noe du har funnet på. Da må du skrive at du tror at staten elsker å rive i stykker familiebånd. Å presentere helt hårreisende påstander som en sannhet er uredelig og ødeleggende for den saken du egentlig ønsker å fremme. 

  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor har du dette fra?

Det er normalt at man feiler litt på hva man skal gjøre av stell når man er en ung og uerfaren mor. Du mener at man må være helt perfekte for å bli foreldre? 

Anonymkode: 8ec2c...af1

Nei, det er ikke normalt at man lar detvære igjen rester av avføring, selvom man er ung mor. Eller ikke klarer grunnleggende stell av baby. 

Anonymkode: 66b66...66d

  • Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, AnonymBruker said:

https://www.dagbladet.no/nyheter/trude-knuste-norge-i-strasbourg/71567869

Barnevernet gjør mye bra,  men godt å se at Norge her får se at barnevernet også svikter.  Håper dette barnet får muligheten til å bli kjent med sin familie nå.  Tenkt å nekte et lite barn sin tilknytning til familie fordi noen trur de veit barnets beste.  

Anonymkode: aab2d...acc

Ja og nå bør hun få en million per år hun har mistet med sitt barn i erstatning, minst, og de fra BV som hadde denne saken burde sies opp fra sine stillinger, umiddelbart!!

Anonymkode: 6eb8c...841

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, n_97 skrev:

Mor ønsket senabort i ~28 uke(!!). Hun var i kontakt med gynekolog den 10 juni og da ønsket hun abort. Barnet bør født den 25 september. 

vet du hvorfor??

Anonymkode: 4d6e7...b0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

vet du hvorfor??

Anonymkode: 4d6e7...b0f

Nei, sto ikke noe om hvorfor hun ønsket abort. Men den forrige senaborten ble innvilget på "social indications" 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja og nå bør hun få en million per år hun har mistet med sitt barn i erstatning, minst, og de fra BV som hadde denne saken burde sies opp fra sine stillinger, umiddelbart!!

Anonymkode: 6eb8c...841

Har du lest hvorfor hun ikke har omsorgen for barnet? 

Hvis du mener at dommen er feil, etter å ha lest, må det være noe seriøst feil i hva du anser som god omsorg.. 

Anonymkode: 66b66...66d

  • Liker 43
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja og nå bør hun få en million per år hun har mistet med sitt barn i erstatning, minst, og de fra BV som hadde denne saken burde sies opp fra sine stillinger, umiddelbart!!

Anonymkode: 6eb8c...841

Ehh, de har ikke behandlet omsorgssaken og det at hun ble fratatt barnet er ikke vurdert som en krenkelse. Kun adopsjonen.

Anonymkode: eff31...59a

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du ikke klarer å se det selv uten å måtte få kilder så er du for naiv til å forstå.

Anonymkode: 8ec2c...af1

Sannheten er vel egentlig at staten håper de ikke må gjøre noe for familiene. Dersom staten må gripe inn, medfører det betraktelige arbeidsmengder og kostnader. Staten hater faktisk å måtte gripe inn.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er heller ikke galt. Et barn har det best hos foreldrene sine såfremt det ikke er snakk om noe veldig alvorlig. Men selvfølgelig tar alle i hele verden feil, og det er kun Norge har rett i hva som er det beste for barnet..

Anonymkode: 8ec2c...af1

Så lenge barnet blir fjernet tidlig nok, vil det antakelig ha det bedre hos enhver velfungerende familie enn en dårlig fungerende familie. Barn har behov for omsorg, ikke biologi. 

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja og nå bør hun få en million per år hun har mistet med sitt barn i erstatning, minst, og de fra BV som hadde denne saken burde sies opp fra sine stillinger, umiddelbart!!

Anonymkode: 6eb8c...841

Premie for å være elendig mor? Domstolen har vel bare sagt at adopsjonen skjedde for tidlig. Ikke at det var feil å ta barnet fra moren.

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sussudio skrev:

Nei, da betyr det at det er noe du har funnet på. Da må du skrive at du tror at staten elsker å rive i stykker familiebånd. Å presentere helt hårreisende påstander som en sannhet er uredelig og ødeleggende for den saken du egentlig ønsker å fremme. 

Du skal få tro at det er noe jeg har funnet på. Jeg har ikke tid til å drive å bla opp kilder når dette er tydelig for alle. Slutt å være så naiv.

Anonymkode: 8ec2c...af1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkar liten :( Det er jo akkurat det som er et viktig skille her; dommen gjaldt ikke at omsorgsoverdragelsen var feil, men at adopsjonen skjedde for tidlig. Utifra dommen som ble linket til, så hadde nok adopsjon skjedd før eller senere. Mor hadde ikke omsorgsevne. At hun senere har hatt omsorgen for 2 barn kan høres merkelig ut, men omsorgsevnen må ha steget betraktelig. Eller er det feil som BV- motstanderne påstår: at BV tar barn for å selge dem?

Er det noen som vet hvor gsmmel moren var da hun fødte gutten?

Anonymkode: 3fadd...428

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...