AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2019 #521 Skrevet 22. oktober 2019 43 minutter siden, Summerbreeze skrev: Selv om man adopterer et barn så betyr det ikke at man skal kutte alle de biologiske båndene til barnet. Det er fortsatt en viktig del av barnet og noe de skal kunne ha kjennskap til om ønskelig. Kjenner flere som er adoptert og som har kontakt med den biologiske familien sin. Etter å ha lest aftenposten sin artikkel, så fikk jeg personlig inntrykket av at de foreldrene bare evnet til å se sitt eget beste og sørge for at deres ønske om å bli foreldre ble oppfylt, koste hva det vil koste. Jeg sier ikke at det er for guttens beste å bo med Trude, men skulle ønske på hennes vegne at de respektere mer henne som mor og lot hun se sin egen sønn. Dette føler jeg også alle som er fosterforeldre/adoptivforeldre burde skjønne at er en del av pakke. Ting kan snu og det må de være forberedt på Adoptivforeldrene setter guttens behov foran Trudes, og det er helt korrekt. Gutten har ikke godt av kontakt med mor. Les dommen. Les hvordan hun oppførte seg under samvær. Ingen barn skal se og høre slik oppførsel mot den personen de anser som sin primære omsorgsperson. Trude klarte ikke sette barnets beste først, ergo har ikke barnet godt av samvær med mor. Anonymkode: 4f0fd...b36 23
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2019 #522 Skrevet 22. oktober 2019 51 minutter siden, Summerbreeze skrev: Det med de som er utenlandsadopterte er jo fullstendig irrelevant i denne saken. I utenlandet er det ingen myndigheter som har gått inn og tatt barnet, men rett og slett foreldre som har valgt å gi fra seg barnet fordi de har sett at de ikke kan tilby barnet det nødvendige. I denne saken har norske myndigheter adoptert bort barnet hennes, mot hennes vilje Det er ikke slik i alle tilfeller og er ikke irrelevant. Adopsjon er adopsjon uavhengig av hva som er bakgrunnen. At Trude og hennes likesinnede føler det på en annen måte er deres problem. Anonymkode: 7f7e6...d2c 11
tirben Skrevet 22. oktober 2019 #523 Skrevet 22. oktober 2019 1 time siden, Summerbreeze skrev: Det med de som er utenlandsadopterte er jo fullstendig irrelevant i denne saken. I utenlandet er det ingen myndigheter som har gått inn og tatt barnet, men rett og slett foreldre som har valgt å gi fra seg barnet fordi de har sett at de ikke kan tilby barnet det nødvendige. I denne saken har norske myndigheter adoptert bort barnet hennes, mot hennes vilje Selvfølgelig er det samme regler for utenlandsadopterte og innenlandsadopterte! Noe annet ville vært diskriminerende. 4
Summerbreeze Skrevet 22. oktober 2019 #524 Skrevet 22. oktober 2019 27 minutter siden, tirben skrev: Selvfølgelig er det samme regler for utenlandsadopterte og innenlandsadopterte! Noe annet ville vært diskriminerende. Nevnte ingenting om regler. Jeg sa bare at jeg synes det er irrelevant i forhold til denne saken. 3
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2019 #525 Skrevet 22. oktober 2019 3 hours ago, tirben said: Nei, det er jeg svært uenig i. De setter selvfølgelig sønnens behov foran Trudes, men de evner å synes synd på henne. Det ser ut at de setter sine behov foran sønnens. Anonymkode: 40720...f0d 2
tirben Skrevet 22. oktober 2019 #526 Skrevet 22. oktober 2019 35 minutter siden, Summerbreeze skrev: Nevnte ingenting om regler. Jeg sa bare at jeg synes det er irrelevant i forhold til denne saken. Adopsjon er en adopsjon uansett, og den er endelig. Biologisk mor har ikke noe krav på barnet lenger. Barnet kan selv velge om det har lyst til å kontakt med biologisk familie, etter fylte 18 år. Før den tid skal ikke barnet behøve å ta stilling til dette. 9
tirben Skrevet 22. oktober 2019 #527 Skrevet 22. oktober 2019 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det ser ut at de setter sine behov foran sønnens. Anonymkode: 40720...f0d På hvilken måte? 7
Summerbreeze Skrevet 22. oktober 2019 #528 Skrevet 22. oktober 2019 16 minutter siden, tirben skrev: Adopsjon er en adopsjon uansett, og den er endelig. Biologisk mor har ikke noe krav på barnet lenger. Barnet kan selv velge om det har lyst til å kontakt med biologisk familie, etter fylte 18 år. Før den tid skal ikke barnet behøve å ta stilling til dette. Igjen, barnet ble tvangsadopetert uten morens samtykke. Det gjør at JEG synes at moren har krav på å få ha samvær sin egen unge. 6
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2019 #529 Skrevet 22. oktober 2019 1 minutt siden, Summerbreeze skrev: Igjen, barnet ble tvangsadopetert uten morens samtykke. Det gjør at JEG synes at moren har krav på å få ha samvær sin egen unge. Igjen, ingen regler for hva som er bakgrunnen for adopsjonen når det kommer til samvær. Og strengt tatt er hun bio mor og ikke "mor" per definisjon. Samvær bør være på barnets premisser og da bør barnet være stort nok til å vite hva den sier ja til. Det skal handle om barnet og ikke de voksnes behov. Når det er sagt så er det ikke greit at biormor trår over de grensene hun gjør, selv om bv har gjort en feilvurdering. Anonymkode: 7f7e6...d2c 6
Absol Skrevet 22. oktober 2019 #530 Skrevet 22. oktober 2019 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Det kommer an på nivået av overgrep. Vi vet allerede at barnevernets leder og stemor var venninner og klemmet hverandre aktivt på Facebook på fritida. Jeg stoler ikke på objektivitet av disse møtereferater. Anonymkode: 40720...f0d Stemor? Hvordan klemmer man aktivt på Facebook på fritiden? Møtereferatene det vises til her er ikke skrevet av noen av de to (regner med du mener adoptivmor?) men av sakkyndige som observerer. 6 minutter siden, Summerbreeze skrev: Igjen, barnet ble tvangsadopetert uten morens samtykke. Det gjør at JEG synes at moren har krav på å få ha samvær sin egen unge. Hun hadde samvær og hadde hun oppført seg som et fornuftig menneske på disse (hyppige) samværene så ville de ikke blitt stoppet og muligheten for tilbakeførelse ville vært mye større, men hun sabotere seg selv ved å fokusere på seg selv i stedet for barnet og dermed vise, igjen og igjen, at hun ikke evner å ivareta et barns behov i en vanskelig situasjon. 14
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2019 #531 Skrevet 22. oktober 2019 14 minutter siden, Summerbreeze skrev: Igjen, barnet ble tvangsadopetert uten morens samtykke. Det gjør at JEG synes at moren har krav på å få ha samvær sin egen unge. Mener du dette helt uavhengig av hva biologisk mor har gjort mot barnet? Anonymkode: b2495...922 11
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2019 #532 Skrevet 22. oktober 2019 33 minutter siden, tirben said: På hvilken måte? Her er sitat fra deres intervju: "– Har dere tenkt på å få til et møte mellom henne og gutten, sånn at de kan bli kjent? – Nei. Slik forholdet har vært mellom oss helt fra starten av, vil ikke det bli positivt for ham, sier Aksel." https://drive.google.com/file/d/18ZQcqtQtfBh0D1w2hFFWJ8sPR-maLFgi/view?fbclid=IwAR3uxswHQ4bdAanyIBM6oBDk4a1RFKPvXJ1KzF4lv0ML0C8NRtg33FG1TR4 De velger å frata barnet biologisk mor (som menneskerettighetkrenkelse) fordi de hadde dårlig forhold med henne tidligere. Anonymkode: 40720...f0d 3
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2019 #533 Skrevet 22. oktober 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Her er sitat fra deres intervju: "– Har dere tenkt på å få til et møte mellom henne og gutten, sånn at de kan bli kjent? – Nei. Slik forholdet har vært mellom oss helt fra starten av, vil ikke det bli positivt for ham, sier Aksel." https://drive.google.com/file/d/18ZQcqtQtfBh0D1w2hFFWJ8sPR-maLFgi/view?fbclid=IwAR3uxswHQ4bdAanyIBM6oBDk4a1RFKPvXJ1KzF4lv0ML0C8NRtg33FG1TR4 De velger å frata barnet biologisk mor (som menneskerettighetkrenkelse) fordi de hadde dårlig forhold med henne tidligere. Anonymkode: 40720...f0d Og biomor har vist at dette fortsatt gjelder, og at et så høyt konfliktnivå umulig kan være bra for barnet. Anonymkode: 7f7e6...d2c 18
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2019 #534 Skrevet 22. oktober 2019 2 minutter siden, AnonymBruker said: Og biomor har vist at dette fortsatt gjelder, og at et så høyt konfliktnivå umulig kan være bra for barnet. Anonymkode: 7f7e6...d2c Hvilken konfliktnivå?? Hun ville bare sende ham bursdagskort 😕 Anonymkode: 40720...f0d 3
tirben Skrevet 22. oktober 2019 #535 Skrevet 22. oktober 2019 (endret) På 22.10.2019 den 21.59, AnonymBruker skrev: Her er sitat fra deres intervju: "– Har dere tenkt på å få til et møte mellom henne og gutten, sånn at de kan bli kjent? – Nei. Slik forholdet har vært mellom oss helt fra starten av, vil ikke det bli positivt for ham, sier Aksel." https://drive.google.com/file/d/18ZQcqtQtfBh0D1w2hFFWJ8sPR-maLFgi/view?fbclid=IwAR3uxswHQ4bdAanyIBM6oBDk4a1RFKPvXJ1KzF4lv0ML0C8NRtg33FG1TR4 De velger å frata barnet biologisk mor (som menneskerettighetkrenkelse) fordi de hadde dårlig forhold med henne tidligere. Anonymkode: 40720...f0d "Det vil ikke være positivt for HAM! " Altså sønnen deres!! Og barnets biologiske mor, har INGEN rettigheter til dette barnet siden han ble adoptert bort for åtte år siden. Gutten kjenner ikke noen andre foreldre. Han har bodd hos dem fra han var 3 uker, fordi mor ikke evnet å ta vare på han. Hun benyttet ikke de mulighetene hun hadde ved samvær til barnet fylte 3 år til å skape et godt forhold til ham. Nå må man se barnets behov, og tenke på hva som er best for han. Endret 25. desember 2019 av tirben 22
Absol Skrevet 22. oktober 2019 #536 Skrevet 22. oktober 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvilken konfliktnivå?? Hun ville bare sende ham bursdagskort 😕 Anonymkode: 40720...f0d Men det er jo der trude selv har sørget for at all tillit til at hun kan forholde seg til rammene som er satt for samvære/kontakt er borte. Tør vedde en formue på at det bursdagskort ville vært signert med noe ala "mamma elsker deg og vil gjøre alt for at du skal komme hjem" og dermed var den bursdagen ødelagt. Hun har selv lagt ut tennved og bensin og satt fyr på alle broer som ville kunnet lede henne dit hun ønsker. Som man reder, så ligger man... 24
tirben Skrevet 22. oktober 2019 #537 Skrevet 22. oktober 2019 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvilken konfliktnivå?? Hun ville bare sende ham bursdagskort 😕 Anonymkode: 40720...f0d Hun skal ikke ha kontakt med dette barnet før han eventuelt selv ønsker det etter fylte 18 år. Biologiske foreldre har ikke lov til å kontakte bortadopterte barn, før barnet selv ønsker det. 11
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2019 #538 Skrevet 22. oktober 2019 45 minutter siden, AnonymBruker skrev: Her er sitat fra deres intervju: "– Har dere tenkt på å få til et møte mellom henne og gutten, sånn at de kan bli kjent? – Nei. Slik forholdet har vært mellom oss helt fra starten av, vil ikke det bli positivt for ham, sier Aksel." https://drive.google.com/file/d/18ZQcqtQtfBh0D1w2hFFWJ8sPR-maLFgi/view?fbclid=IwAR3uxswHQ4bdAanyIBM6oBDk4a1RFKPvXJ1KzF4lv0ML0C8NRtg33FG1TR4 De velger å frata barnet biologisk mor (som menneskerettighetkrenkelse) fordi de hadde dårlig forhold med henne tidligere. Anonymkode: 40720...f0d Men det er jo ganske opplagt at det er viktig! Jeg hadde aldri latt barna mine tilbringe tid med noen som snakket stygt om og til meg, foran barna. Det setter barna i en utrolig sårbar situasjon, en situasjon barn ikke har godt av å være i. Når biomor ikke klarer å skjerme barnet for følelsene hun har ovenfor adoptivforeldrene, så må adoptivforeldrene skjerme barnet fra biomor. Sånn er det bare. Anonymkode: 4f0fd...b36 20
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2019 #539 Skrevet 22. oktober 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvilken konfliktnivå?? Hun ville bare sende ham bursdagskort 😕 Anonymkode: 40720...f0d Ærlig talt, mulig at andre er naive men det er mange andre måter å gjøre det på. Skjønner godt at hun fikk besøksforbud, det går ikke å oppføre seg slik hun gjør. Legger opp til hets mot uskyldige folk som gjør så godt de kan i den situasjonen de er i. Ved å gå på adoptivforeldrene kan hun skade barne sitt også, men med en IQ som en 10 åring kan jeg skjønne at konsekvensutredningen ikke et helt på plass. Anonymkode: 7f7e6...d2c 16
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2019 #540 Skrevet 23. oktober 2019 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvilken konfliktnivå?? Hun ville bare sende ham bursdagskort 😕 Anonymkode: 40720...f0d Det er jo ikke sant, hun sier også at hun skulle fortelle ham at han vant i EMD. Anonymkode: b2495...922 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå