Gå til innhold

Trude vant over Norge i Strasbourg.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 22.10.2019 den 11.34, AnonymBruker skrev:

Jeg er mor til et lite barn selv og kan ikke fatte hvordan Trude må føle det. Selv om dommen sier hun ikke var en egnet mor. Det blir litt som i Handmaids tale. Du har båret fram et nytt liv, kjent hvert spark, hatt omsorg for det du skaper i magen. Bare for å få det tatt fra deg kort tid etter fødselen og gitt til noen andre. Og du får aldri se det igjen :( Får tårer av tanken. 

Anonymkode: c0feb...ffd

Sier du det samme om en mor som har mishandlet barnet sitt grovt?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 22.10.2019 den 14.57, n_97 skrev:

Mer om samvær fra dommen. De som vil sjekke kildene kan søke på "contact session" I dommen. Grunnen til at barnet og biologisk mor ikke har kontakt er at kontakten var skadelig for barnet. Biomor har dessuten fått kontaktforbud pga kidnappingsfare. 

"The reports from the contact sessions between the mother and [X] consistently show that she is still unable to focus on [X] and what is best for him, but is influenced by her very negative view of the foster mother and of the child welfare service." 

"The first applicant’s emotional outbursts in situations during the contact sessions, for example when X had sought out his foster mother and called her “mummy”, were seen as potentially frightening and not conducive to X’s development." 

"The first applicant had not shown any positive developments in her competence in contact situations throughout the three years she had had rights of access. The fact that her parents, the fourth and fifth applicants, had a remarkably negative attitude to the municipal child welfare authorities did not make it any easier for her."

Dommen er altså knusende. Mot den umodne, uegnede biologiske moren!

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.10.2019 den 18.38, AnonymBruker skrev:

Adoptivforeldrene setter guttens behov foran Trudes, og det er helt korrekt. Gutten har ikke godt av kontakt med mor. Les dommen. Les hvordan hun oppførte seg under samvær. Ingen barn skal se og høre slik oppførsel mot den personen de anser som sin primære omsorgsperson. Trude klarte ikke sette barnets beste først, ergo har ikke barnet godt av samvær med mor. 

Anonymkode: 4f0fd...b36

Med tanke på den ufyselige oppførselen hennes, håper jeg virkelig de har gransket situasjonen til de andre barna godt.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.10.2019 den 21.59, AnonymBruker skrev:

 

Her er sitat fra deres intervju:

"– Har dere tenkt på å få til et møte mellom henne og gutten, sånn at de kan bli
kjent?
– Nei. Slik forholdet har vært mellom oss helt fra starten av, vil ikke det bli
positivt for ham
, sier Aksel."

https://drive.google.com/file/d/18ZQcqtQtfBh0D1w2hFFWJ8sPR-maLFgi/view?fbclid=IwAR3uxswHQ4bdAanyIBM6oBDk4a1RFKPvXJ1KzF4lv0ML0C8NRtg33FG1TR4

De velger å frata barnet biologisk mor (som menneskerettighetkrenkelse) fordi de hadde dårlig forhold med henne tidligere.

Anonymkode: 40720...f0d

Jeg endret uthevingen så setningen gir bedre mening. Det var den biologiske moren som hadde et dårlig forhold til dem, og som satte sine egne interesser foran barnets.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.10.2019 den 21.25, Summerbreeze skrev:

Igjen, barnet ble tvangsadopetert uten morens samtykke. Det gjør at JEG synes at moren har krav på å få ha samvær sin egen unge. 

Og det er dømt å være en krenkelse av mors rettigheter, hvilket hun også har fått drøye kr 250000,- i erstatning (kompensasjon) for. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, jabx skrev:

Og i ingen av disse sakene er Norge felt for omsorgsovertakelse. Oops.

Oops,  to saker "tapt", "bare" 30 saker igjen. Hvorfor så kjepphøy?

Er en bragd bare å ha bv-saker der. Og nå er vel hele SP barnevernshatere også...

Anonymkode: 13ae1...02a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, jabx skrev:

Og i ingen av disse sakene er Norge felt for omsorgsovertakelse. Oops.

Vil du skifte mening hvis Norge blir dømt for omsorgsovertakelse noen av sakene?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Admin Kragebein har i denne tråden fortalt at det går innunder brukerdebatt når man kaller andre opp for bv hater, barnehater og lignende og forsøker å kneble en debatt. Jeg anbefaler derfor å rapportere slikt. 

 

 

Anonymkode: f594f...c03

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg stilte et spørsmål i tema om gutten på luftmadrassen, men fikk ikke svar og tema ble dessverre stengt.

Så, når det gjelder hjelp til barn med helseproblem som bor hjemme med foreldrene sine, hvem sitt ansvar er det å støtte dem (økonomisk eller med tiltak)?

Blir denne hjelpen spandert av staten eller av kommune?

Setter stor pris hvis noen kjenner dette og kunne fortelle meg. Jeg vil gjerne ha bedre forståelse om hvordan ting fungerer i Norge 🙂 

Anonymkode: 40720...f0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.10.2019 den 20.24, jabx skrev:

Sier du det samme om en mor som har mishandlet barnet sitt grovt?

Denne moren vant i EMD. Det er ikke greit å beskylde foreldre som er urettmessig krenket av Barnevernet for å mishandle barn. 

Anonymkode: f594f...c03

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror mange babyer blir mishandlet bak lukkede dører, uansett hvor privilegert, "alt på stell" og etablert man er. De uten språk kan ikke si ifra, det skal mye til for å mishandle et barn så mye at det blir synlig. Jeg tror også det finnes tilfeller hvor babyer blir mishandlet i de nye hjemmene sine, fosterforeldre kjenner ikke på den samme ubetingede kjærligheten som foreldre gjør og et kolikkbarn kan plage livskiten av de fleste. Heldigvis høres det ut som om denne gutten har kommet til noen som elsker han, på ekte, i og med at de ville ha foreldrerett, men tror det er mange som blir sultet på omsorg, at de ikke føler seg sett og at de er utenfor familien 😞. Hjertet mitt blør for barn med foreldre som ikke klarer å ta ansvar og ta oppgaven som de har valgt selv...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Denne moren vant i EMD. Det er ikke greit å beskylde foreldre som er urettmessig krenket av Barnevernet for å mishandle barn. 

Anonymkode: f594f...c03

Nå må du huske hva som ble avgjort av EMD. De har bare vurdert om adopsjonen skjedde for tidlig, og ikke noe om krenkelsene hun har påført sitt barn. Jeg ville nok ikke kalt det mishandling, men å la ungen ha avføring på kroppen gjentatte ganger etter bleieskift, nekte å gi den mat, ikke ta vektnedgang og legenes anbefalinger på alvor, og ikke våkne når den hyler på natten er i aller høyeste grad omsorgssvikt. For ikke å glemme at hun har brukt den lille tiden hun har hatt samvær med barnet på som krigføring mot fostermor, og laget ubehagelig stemning for en liten gutt, ved å angripe den han anser som sin nærmeste. Og nå i ettertid ved å bidra til legge ut informasjon om hvor han bor, bilder av hvordan foreldrene ser ut, og gjentatte uttalelser i media om at hun skal kidnappe ham. 

Anonymkode: 31e69...e41

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, snoren skrev:

Tror mange babyer blir mishandlet bak lukkede dører, uansett hvor privilegert, "alt på stell" og etablert man er. De uten språk kan ikke si ifra, det skal mye til for å mishandle et barn så mye at det blir synlig. Jeg tror også det finnes tilfeller hvor babyer blir mishandlet i de nye hjemmene sine, fosterforeldre kjenner ikke på den samme ubetingede kjærligheten som foreldre gjør og et kolikkbarn kan plage livskiten av de fleste. Heldigvis høres det ut som om denne gutten har kommet til noen som elsker han, på ekte, i og med at de ville ha foreldrerett, men tror det er mange som blir sultet på omsorg, at de ikke føler seg sett og at de er utenfor familien 😞. Hjertet mitt blør for barn med foreldre som ikke klarer å ta ansvar og ta oppgaven som de har valgt selv...

Dette kan du vel ikke vite? Fosterforeldre som tar imot spedbarn har ikke barn fra før, og de fleste har prøvd i lang tid på å få barn. Når de da får omsorgen for et fosterbarn, er det gjerne høyt ønsket i årevis. Ville du sagt det samme om adoptivforeldre og adoptivbarn? Jeg kjente ikke på denne «ubetingede kjærligheten» som du beskriver før barnet mitt var fire måneder. Jeg husker at ved tankeeksperimentet «ville du reddet mann eller barn», valgte jeg alltid mann. Jeg slet med fødselsdepresjon. Det gjorde likevel ikke at jeg mishandlet babyen min, selv om babyen hadde kolikk og skrek til alle døgnets tider. Mangel på kjærlighet, gjør deg ikke nødvendigvis kapabel til å mishandle. 

Anonymkode: 31e69...e41

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Denne moren vant i EMD. Det er ikke greit å beskylde foreldre som er urettmessig krenket av Barnevernet for å mishandle barn. 

Anonymkode: f594f...c03

Hun vant ikke mer enn 2500 Euro i retten. Det er alt. Dommerne var enige i at adopsjonen skjedde for tidlig, ikke at den skjedde. Henter opp igjen utdrag fra dommen som ble kopiert lenger oppe her: 

 

"The reports from the contact sessions between the mother and [X] consistently show that she is still unable to focus on [X] and what is best for him, but is influenced by her very negative view of the foster mother and of the child welfare service." 

"The first applicant’s emotional outbursts in situations during the contact sessions, for example when X had sought out his foster mother and called her “mummy”, were seen as potentially frightening and not conducive to X’s development." 

"The first applicant had not shown any positive developments in her competence in contact situations throughout the three years she had had rights of access. The fact that her parents, the fourth and fifth applicants, had a remarkably negative attitude to the municipal child welfare authorities did not make it any easier for her."

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 hour ago, riesling said:

Hun vant ikke mer enn 2500 Euro i retten. Det er alt. Dommerne var enige i at adopsjonen skjedde for tidlig, ikke at den skjedde. Henter opp igjen utdrag fra dommen som ble kopiert lenger oppe her: 

 

"The reports from the contact sessions between the mother and [X] consistently show that she is still unable to focus on [X] and what is best for him, but is influenced by her very negative view of the foster mother and of the child welfare service." 

"The first applicant’s emotional outbursts in situations during the contact sessions, for example when X had sought out his foster mother and called her “mummy”, were seen as potentially frightening and not conducive to X’s development." 

"The first applicant had not shown any positive developments in her competence in contact situations throughout the three years she had had rights of access. The fact that her parents, the fourth and fifth applicants, had a remarkably negative attitude to the municipal child welfare authorities did not make it any easier for her."

Dette stemmer ikke. 

Dommene sier bare at de ikke vil gå dypere i selve prosedyren.

"5. Had the process in question been examined as a whole (that is, the initial period not merely been given “regard” to), it would have been even more obvious that the fundamental problem dealt with in this case lies not only and not so much in the concrete circumstances of the applicant’s case, but rather, to put it very mildly, in certain specificities of the Norwegian policy which underlies the impugned decisions and the process as a whole."

https://lovdata.no/static/EMDN/emd-2013-037283-2.pdf side 86

 

Anonymkode: 40720...f0d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.10.2019 den 21.00, AnonymBruker skrev:

Oops,  to saker "tapt", "bare" 30 saker igjen. Hvorfor så kjepphøy?

Er en bragd bare å ha bv-saker der. Og nå er vel hele SP barnevernshatere også...

Anonymkode: 13ae1...02a

Hvordan er det en bragd? 🤔 De tar inn mange saker fordi folk nå har skjønt at de kan sende saker inn dit og sender inn i hytt og pine. (Advokatene håååver inn i mellomtiden). Når det blir slik vil EMD naturlig nok ta inn flere saker for å belyse hvordan situasjonen egentlig er i Norge. Foreløpig er det KUN påstander at alt er så galt fatt... 

Anonymkode: f27d9...f76

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Denne moren vant i EMD. Det er ikke greit å beskylde foreldre som er urettmessig krenket av Barnevernet for å mishandle barn. 

Anonymkode: f594f...c03

Hun fikk KUN medhold i at adopsjonen ble gjennomført for tidlig!!! Omsorgsovertakelsen har de ikke tatt stilling til, så den kan nok meget vel være godt begrunnet. Lær deg å lese. 

Det er ikke krenkende å anta at en mor har mishandlet sitt barn så lenge hun har mistet  omsorgen. Om ikke mishandling så vanskjøtsel av et spedbarn. Noe som fort kunne fått alvorlige konsekvenser.

Anonymkode: f27d9...f76

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Onkel Blå

Dommen var oppsiktsvekkende lesning. Overrasket over hvor lite som har kommet fram i media om hvor dårlig det virkelig sto til rundt denne guttens fødsel. 

Omstendighetene rundt fødselen mtp barnefaren, mødrehjemmet som de trodde var et slags hotell, at hun ikke vasket han ordentlig osv., gjør at dette er verre enn hva som tidligere har fremkommet. Det handler ikke primært om vektnedgang. Hvorfor skriver ikke media om dette? 

Når det gjelder venninneforholdet mellom barnevernskonsulenten og fostermor, så er dette uheldig. IQ kan heller ikke brukes til å måle omsorg. Her ligger for øvrig Trude i nedre normalområde. 

Alt i alt synes jeg biomor ikke kom godt ut av denne dommen. 

Legger til at jeg har endret syn på hele saken etter å ha lest dommen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...