Gå til innhold

Vita og Wanda

WhiteSwan

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tough cookie skrev (På 30.7.2023 den 2.43):

Men det store spørsmålet mitt er : Hva trener de mot siden de står opp 04:20?

Har de så hektiske dager med pynting av leiligheten og seg selv, at de ikke hadde rukket å trene hvis de ikke hadde stått opp før hanen galer?

Til hvilken tid folk står opp for å trene er jo høyst personlig . Det at de lever som influensere , gjør vel at de deler det. Til inspirasjon for noen og til irritasjon for andre . Har fulgt de tett og hatt den glede av å hilst på de ved flere anledninger . Syns de er uredde , tøffe , fysisk og mentalt sterke. De har hatt en revolusjonerende vei opp fra mobbeoffer til vinnere . Men må innrømme at alt fokuset på utseende , kropp og dyre klær , vesker er way too narsisistisk . Vi har fått med oss alt det nå. Suksessen . Skal de overleve som  influensere , tenker  jeg de må fokusere på fler uselviske prosjekter .   som i gi en slant til fattighuset , gi  en stemme til utenforskap , mobbing etc . Noe som er større enn de selv . Det blir uinteressant med det ensidig narsisistiske , materialistiske fokuset . ( og dette gjelder flere av både de mannlige og kvinnelige aktører i denne «bransjen « . )

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Førstegangs skrev (30 minutter siden):

Nå har hun fått så mange kommentarer på siste økt at Strava-profilen er borte. 

Det er jo flink pike syndromet som styrer henne . Egentlig litt trist å se. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Førstegangs skrev (På 5.9.2023 den 13.15):

Tror du virkelig at Wanda løper fem km på 4.09/km som oppvarming til styrke? Hun skriver også at hun løper oppvarming på 4.23/km, deretter 16x500m intervaller på lavere hastighet enn oppvarminga. Og det er tall hun får fra klokka, ikke mølla. Det er åpenbart noe som ikke stemmer. Man blir ikke så rask og god til å løpe med et så dårlig treningsprogram. Hun har trent løping skikkelig i et halvt år, hun er dedikert, for all del. Men hun er ikke så god til å løpe, og hennes påstand om at mølla alltid viser 0,5-1 km MER enn klokka, det er piss. Det vil si at hun i går egentlig løp 5,5 km på 21 minutter. Et så stort løpstalent er dama ikke. 

Jeg har helt ærlig ikke studert Strava profilen henne eller tidligere økter. Men jeg skal si meg enig at den økta kan høres litt tvilsom ut. Men jeg sjekket så vidt det var innom Strava, jeg personlig hadde nok investert i en pulsklokke rettet mer mot trening enn hverdagsbruk. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så nettopp Wanda på snap, hun er sint på grunn av folk som setter spørsmålstegn angående hennes resultater. Det kan godt hende hun har slettet noen, men de jeg gadd å lese på strava var helt legitime spørsmål. Som hvordan hun har klart å løpe 15kmt i 20 minutter når det er hennes "full utmattelse fart". 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sammy! skrev (14 timer siden):

Jeg så nettopp Wanda på snap, hun er sint på grunn av folk som setter spørsmålstegn angående hennes resultater. Det kan godt hende hun har slettet noen, men de jeg gadd å lese på strava var helt legitime spørsmål. Som hvordan hun har klart å løpe 15kmt i 20 minutter når det er hennes "full utmattelse fart". 

Hun sa på snap at hun hadde blokkert en del folk og at deres kommentarer da har forsvunnet. Jeg har ikke Strava så jeg har ikke lest de selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har kalibrert klokken min mot tredemøllen når jeg løper, så opplever at klokken og tredemøllen viser ganske lik tid når jeg løper sammenhengende. Det jeg stusser på jeg også er oppvarmingsfarten er like høy om ikke høyere enn selve intervallene når hun løper det. I tillegg til at nedtrappingen også er i samme fart. 

F.eks la hun ut at hun syns det var en tung intervalløkt på 7*1000 m. Men så løper hun samme fart på oppvarming, intervaller og nedtrapping. I tillegg løp hun 1000 m-dragene i noe lavere fart enn når hun løp sammenhengende dagen før.

Når jeg løper 1000 m intervaller så løper jeg oppvarmingen hvertfall 2 km/t lavere enn intervallene..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

baremeg skrev (På 22.8.2023 den 22.33):

Har sett på noen av snappene deres og de må virkelig være noe av det mest uinteressante jeg noen gang har sett 

Enig. Av det jeg har sett. Synes nå det begynner å bli litt latterlig at to voksne jenter, selv om de er bestevenninner/twins/søstre går likt kledd til enhver anledning (bryllup, premierer, after parties osv). Så utrolig bortkasta og vel, barnslig. 
Hadde de vært småjenter er det jo søtt, men i en alder av 30 år (30+?) er det ikke så «søtt» lengre. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Førstegangs skrev (På 5.9.2023 den 10.23):

Noen må fortelle Wanda at distansen og farta på klokka ikke er riktig når man løper på mølla. Hun tror seriøst at hun løper 5 km på under 21 minutter, fordi klokka sier det. Klokka er irrelevant, mølla er mer riktig. Ikke rart hun aldri legger ut bilde av hva mølla faktisk viser…

Dette! 
det er åpenbart noe som skurrer når hun løper så mye saktere i terreng enn på mølla, selv om det selvsagt er tyngre å løpe utendørs. Løper selv både på mølle og utendørs i terreng og ligger stort sett på ca samme pace. 

Møllene på et skikkelig treningssenter er jevnlig kalibrert og vil være ganske nøyaktige. Her er det nok klokka som ikke er kalibrert riktig for mølleløping. Tviler ikke på at hun er rask og løper godt, men 15 km/t er veldig fort..  Hadde vært interessant og sett hva mølla faktisk står på når hun løper. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 hours ago, Parv said:

Dette! 
det er åpenbart noe som skurrer når hun løper så mye saktere i terreng enn på mølla, selv om det selvsagt er tyngre å løpe utendørs. Løper selv både på mølle og utendørs i terreng og ligger stort sett på ca samme pace. 

Møllene på et skikkelig treningssenter er jevnlig kalibrert og vil være ganske nøyaktige. Her er det nok klokka som ikke er kalibrert riktig for mølleløping. Tviler ikke på at hun er rask og løper godt, men 15 km/t er veldig fort..  Hadde vært interessant og sett hva mølla faktisk står på når hun løper. 

Det var enorme forskjeller på mølle og ute, det er jo stor forskjell, men virker litt i overkant, syns jeg.
3:54 på 6K er også ekstremt raskt, blir litt skeptisk.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
hvalstad45 skrev (På 18.9.2023 den 16.03):

Det var enorme forskjeller på mølle og ute, det er jo stor forskjell, men virker litt i overkant, syns jeg.
3:54 på 6K er også ekstremt raskt, blir litt skeptisk.

Hvis hun er så trygg på at hun løper det hun oppgir, så lurer jeg på hvorfor hun sletter økta også. 

Til noe annet, noen som snart kan forteller begge disse damene at det er helt greit og ikke dele hvilken størrelse de har i klær (mange gjør det, forstår ikke problemet), men at de i tilfelle også ikke kan oppgi størrelsene på klærne de selger på Tise 😂😃👍🏼👍🏼

de fronter bare et kjøp kjøp kjøp-bilde. Å «unne seg» har kanskje en annen definisjon for dem. Men blir kvalm av all shoppingen. Det er det de får betalt for…  

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke sjans at hun løper de pacene på alle de øktene hver uke! Hun løper tilsynelatende fortere enn mange menn jeg kjenner som er skikkelig gode løpere. Tror det ikke før hun viser bilde av mølla så vi får se hva den viser. Hun skrev på Strava at møllene hun løper på viser kortere distanse enn mølla. Så det vil si at hun i så tilfelle løper ENDA raskere enn hun viser ut fra klokka. Hun har jo ingen av de pacene på uteøkter🐶

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pearl2.0 skrev (1 time siden):

Ikke sjans at hun løper de pacene på alle de øktene hver uke! Hun løper tilsynelatende fortere enn mange menn jeg kjenner som er skikkelig gode løpere. Tror det ikke før hun viser bilde av mølla så vi får se hva den viser. Hun skrev på Strava at møllene hun løper på viser kortere distanse enn mølla. Så det vil si at hun i så tilfelle løper ENDA raskere enn hun viser ut fra klokka. Hun har jo ingen av de pacene på uteøkter🐶

Jeg stusser over at hun veldig ofte setter nye rekorder for seg selv. Litt for ofte.

løper hun de samme øktene til samme tider på bane, så skal jeg tro henne. Men inntil videre tviler jeg sterkt.. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Med de sykt bra tidene hennes, burde jo hun melde seg på alle mulige løp. Hun er jo på nivå med Ingebrigtsen gjengen, hun hadde nok vunnet alt..visst tidene stemte da… 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare tipse dere om at Wita og Wanda var med i en episode av "Treningspodden" forrige mandag. Der får man høre mye om treningsvanene deres. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksempel i går. Vita skriver at hun har løpt 5 km på Strava med tid 22:17. Skriver så at hun startet på 10 km/t og økte med 0,5 km/t for hver km opp til 12 km/t. Det tilsvarer en gjennomsnittsfart på 10,9 km/t (pace 5:29) og med den farten burde hun brukt 27 min og 24 sek på og gjennomføre 5 km. IKKE 22:17 som oppgitt på Strava med gjennomsnitts-pace på 4:27.

Hadde hun brukt 22 min og 17 sek på 5 km, skulle hun hatt en gjennomsnittsfart på 13,5 km/t (pace 4,27) men hun oppgir jo selv å ha hatt mølla på mellom 10 og 12 km/t. Greier hun ikke å regne på selv at dette er feil? 

• Liker 8
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest22 skrev (På 10.10.2023 den 13.03):

Eksempel i går. Vita skriver at hun har løpt 5 km på Strava med tid 22:17. Skriver så at hun startet på 10 km/t og økte med 0,5 km/t for hver km opp til 12 km/t. Det tilsvarer en gjennomsnittsfart på 10,9 km/t (pace 5:29) og med den farten burde hun brukt 27 min og 24 sek på og gjennomføre 5 km. IKKE 22:17 som oppgitt på Strava med gjennomsnitts-pace på 4:27.

Hadde hun brukt 22 min og 17 sek på 5 km, skulle hun hatt en gjennomsnittsfart på 13,5 km/t (pace 4,27) men hun oppgir jo selv å ha hatt mølla på mellom 10 og 12 km/t. Greier hun ikke å regne på selv at dette er feil? 

Det er helt riktig! Jeg løp selv 5 km som testløp etter vinteren utendørs i våres, og fullførte den gangen på litt over 22 minutter med pace på 4:25-4:30. Om ting de oppgir ikke stemmer, lurer de jo i grunn bare seg selv... leit å tro du løper raskere enn hva du egentlig gjør. Og enda tristere at du ikke vil ta til deg at du må kalibrere klokka med mølla (vet ikke om de har sagt noe om at ja, det gjør de). 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Strava la Wanda ut «ny pers på mila» og den løp hun på 44:50. Pace 4:29. I kommentarene har noen spurt hva hun løp på, hvor hun svarte 12-13, -13,5.

Hvis hun skulle ha løpt 10 kilometer på den tiden, må hun minst ha løpt på tempo 13,4 hele økten. Men det virker som hun faktisk tror at hun løp mila på den tiden 😳 

B8D0DD3E-07C2-4967-966F-7ECAC3737058.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er ett eller annet som ikke stemmer med tidene deres.  Vita la ut bilde av klokken etter 90 min RLK som viste hastighet på 5.07. Samtidig sa hun at mølla stod på fra 8 km/t på oppvarming til 10 km/t. Jeg er ingen ekspert, men tror ikke dette regnestykket stemmer helt… 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...