Gå til innhold

MDG skremmer meg nesten mer en klimaendringer.


Commander

Anbefalte innlegg

Gjest Trykksjakta

Jeg synes det er på grensen til respektløst av Lan å raljere med sine motstandere fordi de har gjort et godt valg i Oslo. De er ikke engang største parti. Vi lever i et demokrati, og det er godt jobba av dem å oppnå dette resultatet i Oslo, men det er lov å vise litt respekt overfor sine motstandere, og ikke minst la være å vise denne arrogansen mot de familiene som virkelig sliter med å få det til å gå rundt p.g.a. bompengene. Det er vel stor grunn til å anta at MDG henter mesteparten av sine stemmer fra de som bor innenfor bomringene og ikke har bil. Skulle likt å se en fordeling på hvem i Oslo som stemmer MDG.

Dette er et bilde som er tatt av Lan nå i kveld, i det hun sier "Vi elsker bompenger":

9934869.jpg?chk=B8EEB8

Hun raljerer over "utdaterte politikere" og at MDG har endret Norge "for alltid". Vel, vi får se. Som sagt, en oppslutning på 6,5% er ikke nok til å "endre Norge", men i Oslo har de endret mye de siste 4 årene, og vil fortsette å gjøre det. Men det er altså Oslo.

En liten dose ydmykhet er ikke å forakte.....

Endret av Trykksjakta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Drizzt skrev:

Dårlige nyheter for Oslo. Det går mot 4 nye år med MDG. Makan til en idioti.

Der er altså flertallet mot deg. Et parti og en enkeltperson (Lan Marie) har sjelden fått så mye tyn og samtidig doblet oppslutningen i posisjon.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Trykksjakta skrev:

Jeg synes det er på grensen til respektløst av Lan å raljere med sine motstandere fordi de har gjort et godt valg i Oslo. De er ikke engang største parti. Vi lever i et demokrati, og det er godt jobba av dem å oppnå dette resultatet i Oslo, men det er lov å vise litt respekt overfor sine motstandere, og ikke minst la være å vise denne arrogansen mot de familiene som virkelig sliter med å få det til å gå rundt p.g.a. bompengene. Det er vel stor grunn til å anta at MDG henter mesteparten av sine stemmer fra de som bor innenfor bomringene og ikke har bil. Skulle likt å se en fordeling på hvem i Oslo som stemmer MDG.

Dette er et bilde som er tatt av Lan nå i kveld, i det hun sier "Vi elsker bompenger":

9934869.jpg?chk=B8EEB8

Hun raljerer over "utdaterte politikere" og at MDG har endret Norge "for alltid". Vel, vi får se. Som sagt, en oppslutning på 6,5% er ikke nok til å "endre Norge", men i Oslo har de endret mye de siste 4 årene, og vil fortsette å gjøre det. Men det er altså Oslo.

En liten dose ydmykhet er ikke å forakte.....

Er det en som har lov til å nyte et slikt øyeblikk, er det Lan Marie. Hun får ekstremt mye usaklig kritikk som går mer på henne enn politikken. Er det noe som er lavmål, er det behandlingen hun har fått i kommentarfeltene. 

Når det gjelder hvem som stemmer Miljøpartiet, står det om det i dagens Aftenposten. Høyt utdannede mennesker, under 50 og med forholdsvis god lønn.

Frp= lav lønn, dårlig utdannelse og ofte over 50.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Brunello skrev:

Der er altså flertallet mot deg. Et parti og en enkeltperson (Lan Marie) har sjelden fått så mye tyn og samtidig doblet oppslutningen i posisjon.

Flertallet? MDG er veldig langt unna flertall i Oslo og nasjonalt. Jeg har aldri uttalt meg om henne som person, men om partiet hun representerer og det partiet står for. Jeg finner ingen logisk forklaring på at så mange lar seg lure å stemme MDG, annet enn at det er en massiv fake-news flom som har hjernevasket folk.

Endret av Drizzt
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Drizzt skrev:

Flertallet? MDG er veldig langt unna flertall i Oslo. Jeg har aldri uttalt meg om henne som person, men om partiet hun representerer og det partiet står for. Jeg finner ingen logisk forklaring på at så mange lar seg lure å stemme MDG, annet enn at det er en massiv fake-news flom som har hjernevasket folk.

Kanskje de rett og slett stemmer MDG pga de er opptatt av miljø?

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Drizzt skrev:

Flertallet? MDG er veldig langt unna flertall i Oslo. Jeg har aldri uttalt meg om henne som person, men om partiet hun representerer og det partiet står for. Jeg finner ingen logisk forklaring på at så mange lar seg lure å stemme MDG, annet enn at det er en massiv fake-news flom som har hjernevasket folk.

I og med at byrådet fortsetter, har de fortsatt flertallet. Jeg er klar over at ikke MPG ikke har flertall alene. Et vesentlig poeng er at flertallet har dreid mot MPG og de rødeste partiene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

MDG og Lan er flinke på miljøpolitikk. Men ingenting annet. De er ekstremister og miljøet skal komme foran alt. 

Næringspolitikk og hvordan vi skal skape jobber og verdier er de helt blank på. Husker Lan ble satt til veggs om stans av oljeproduksjon og skaping av arbeidsplasser. Hvor vi skal hente alle pengene til gode formål. Det var som å se en jentunge som flakket med blikket og hadde ingenting troverdig å komme med.  

Hadde fått mer respekt for MDG om de var ærlige. At miljøet kommer foran velferd og at de kunne sagt miljøet kommer først. Til fordel for velferd og verdiskaping. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, missy_miss said:

🙏

Skulle jeg flyttet så hadde det blitt til Bærum, og med familie og venner i Oslo så hadde det blitt mer kjøring gjennom bomringen. Gå ned flere hundretusen i året for og ikke jobbe ville aldri skjedd. Stemmer som jeg alltid har gjort og fortsetter å klage på de som stemmer "feil". ;)

 

"Miljøpartiet de Grønne ønsker å teste ut borgerlønn i to av Oslos bydeler.

Av Jon Schjerpen Søndag 08.09 2019

Det vil si at innbyggere får utdelt en viss sum, uavhengig av behov, og uten å måtte gjøre noe for pengene.

Tanken er at grunninntekten skal erstatte andre offentlige ytelser, som dagpenger og arbeidsavklaringspenger - som igje nskal fjerne økonomisk utrygghet og bidra til bedre helse, ifølge partiet."

 

Finland hadde 2000 innbyggere i en borgerlønn-ordning. De som deltok i uttestingen fikk 5400 kroner skattefritt i "lønn" pr. måned uten krav om å gjøre noe. 

5400 dekker ikke husleie engang i Oslo. Lurer litt på hvor stort beløp MDG tenker seg.

Forsøket i Finland er forøvrig avsluttet nå.

https://forskning.no/ny-velferdsstat-samfunnsokonomi/borgerlonn-forsok-i-finland-avsluttes/272896

 

Endret av dronne
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Trykksjakta skrev:

Jeg synes det er på grensen til respektløst av Lan å raljere med sine motstandere fordi de har gjort et godt valg i Oslo. De er ikke engang største parti. Vi lever i et demokrati, og det er godt jobba av dem å oppnå dette resultatet i Oslo, men det er lov å vise litt respekt overfor sine motstandere, og ikke minst la være å vise denne arrogansen mot de familiene som virkelig sliter med å få det til å gå rundt p.g.a. bompengene. Det er vel stor grunn til å anta at MDG henter mesteparten av sine stemmer fra de som bor innenfor bomringene og ikke har bil. Skulle likt å se en fordeling på hvem i Oslo som stemmer MDG.

Dette er et bilde som er tatt av Lan nå i kveld, i det hun sier "Vi elsker bompenger":

9934869.jpg?chk=B8EEB8

Hun raljerer over "utdaterte politikere" og at MDG har endret Norge "for alltid". Vel, vi får se. Som sagt, en oppslutning på 6,5% er ikke nok til å "endre Norge", men i Oslo har de endret mye de siste 4 årene, og vil fortsette å gjøre det. Men det er altså Oslo.

En liten dose ydmykhet er ikke å forakte.....

MDG, Rødt og SV fundamentalistiske partier. De har på 4 år radikalt forandret Oslos bybilde og økt Oslos kommunes gjeldsgrad fra 40 til 102 prosent. I 2023 er Oslo helt sikkert blitt Norges Venezuela .Ideer som borgerlønn og planting av 100000 trær i Oslos gater vitner om at de allerede har innført kommunisme i Oslo bystyre .

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HarryDotter

Problemet med MDG er ikke at de engasjerer seg for miljøet, men den totale mangelen på bærekraftig økonomisk fremtid. De har overhodet ingen plan for hvordan AS Norge skal driftes etter alle kravene deres til miljøet har kriplet hele landet økonomisk. De virker ikke å forstå at vi som art har kommet til et punkt hvor vi ikke kan kaste teknologi og levestandard ut av vinduet.

Det positive med partiet er vel at de som et lite pirk i øret til de store, kan sette fokuset på tiltak for å bedre miljøet. De må bare holdes nede slik at de ikke får for mye de skulle ha sagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 hours ago, Drizzt said:

Du tar feil. Alle innbyggere, ikke bare norske statsborgere. 

Vell, borgerlønn står i navnet at skal være for de som er borgere i landet, de med stats BORGER skap. Men men.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, Slaskete Maskot skrev:

Vell, borgerlønn står i navnet at skal være for de som er borgere i landet, de med stats BORGER skap. Men men.

Borger og statsborger er to forskjellige ting. Alle med lovlig opphold er borgere selv om de ikke har norsk statsborgerskap.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns Bastholm gjør en mye bedre figur, for hun virker mer ydmyk. Berg tar veldig lite inn over seg hvor vanskelig politikken hennes gjør det for veldig mange. Det driter jo hun i, så lenge hun får bompengene sine.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8 timer siden, Apis skrev:

Kanskje de rett og slett stemmer MDG pga de er opptatt av miljø?

Opptatt av miljø, men ikke av bærekraft og økonomi. Ingen som kan  basic økonomi og vet det grunnleggende om hvordan et samfunn fungerer bærekraftig kommer til å stemme MDG (SV og Rødt også) noensinne. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Drizzt skrev:

Opptatt av miljø, men ikke av bærekraft og økonomi. Ingen som kan  basic økonomi og vet det grunnleggende om hvordan et samfunn fungerer bærekraftig kommer til å stemme MDG (SV og Rødt også) noensinne. 

MDG har en større andel stemmer fra de under 40 med høy utdannelse. Så hva må til for å snu dette før neste valg, mindre skolegang? Jeg vet ikke men noe må vi gjøre! 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Drizzt skrev:

Opptatt av miljø, men ikke av bærekraft og økonomi. Ingen som kan  basic økonomi og vet det grunnleggende om hvordan et samfunn fungerer bærekraftig kommer til å stemme MDG (SV og Rødt også) noensinne. 

Jeg tenker at miljøet er en del av bærekraft og økonomi og at vi må få en bra balanse der, økonomi uten å ta hensyn til miljø blir litt som å skjære av den grenen man sitter på. Ellers enig med Kitten i at Bastholm gjør en bra figur, 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, FrittgåendeBurugle skrev:

Hvor er disse tallene fra?

Noen hadde gjennomgått stemmegivningen i Oslo rådhus siste 4 år og sett på hvem som stemte likt. Kom frem i en radiodiskusjon.. Finnes sikkert andre kilder på dette og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...