Gå til innhold

MDG skremmer meg nesten mer en klimaendringer.


Commander

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

5 timer siden, Commander skrev:

Tvilsomme påstander? Når man ser på hvordan de turer frem i Oslo. Ingen konsekvenser er for store for dem. Om det er handikapparkering, barn som ikke har råd til å reise på trening, eldre som blir isolert, bedrifter som går konkurs eller må flytte.

Ingenting kan få dem til å endre, moderere eller skifte kurs med 1mm.

Hvor mye skade de forårsaker for å nå sin visjon bryr de seg ingenting om. De utviser en religiøs fanatisme. Om de kan gjøre dette i Oslo, bare forestill deg hva de kan "få til" hvis de kommer på vippen i Stortinget og presser AP.

De vil fjerne 200.000 av de best betalte jobbene og legge ned olja. Ingen veier skal bygges (ingen skal kjøre bil allikevel). 2 flyreiser pr.person pr.år. Lykke til vestlendinger og nordlendinger. 

At det kommer til å føre til massiv fattigdom er bra for miljøet. Fattige kan ikke konsumere. Det er en logikk der.

Veldig enig med deg. De virker fanatiske. Jeg bryr meg om miljøet, men jeg mener folk også må kunne leve. 

Et forslag her (Bergen) er å stenge Bryggen for ALL trafikk. (Ja, ALL trafikk). For oss som kommer fra nord i byen vil det da si at vi ikke kommer oss inn til sentrum. Det finnes en gate (Øvregaten) som man kan kjøre, men den har ikke dimensjonert for den trafikkmengden som ville blitt om bryggen ble stengt. Men så er det jo lett for hun som kom med forslaget å si, siden hun bor på motsatt side av byen og ikke er avhengig av å krysse Bryggen for å komme seg til sentrum.

Edit: I tillegg virker det ikke som de forstår at bilen er det eneste reelle alternativet for veldig mange. Skulle min far f.eks tatt kollektivtransport til jobb ville han brukt halvannen en vei til jobb. Det blir ganske mange timer på et år.

Endret av The Kitten
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Slaskete Maskot skrev:

For å påpeke en viktig detalj, så er navnet deres MILJØ partiet. Så at de skulle bruke all tiden sin på miljøet vil da ikke være en overraskelse, og når det kommer til miljøet er jeg 100% i mot at alt fokuseringen av miljøet skal være i de vestlige land hvor vi er desidert best på miljø og bevaring av klima, Kina og Russland står for mer en halvparten av Co2 utslippene hvor resten av asia og sør-amerika står for resten.

Norge sitt Co2 utslipp hvert år er 90 000, det tilsvarer 0.03% av det totale, hvor er så logikken i å etablere null bil sone i byene? 

Min far snakket med noen indere i jobbsammenheng. Holdningen i India er "vi har ikke forurenset før, så da kan vi gjøre det nå." 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Commander skrev:

Tvilsomme påstander? Når man ser på hvordan de turer frem i Oslo. Ingen konsekvenser er for store for dem. Om det er handikapparkering, barn som ikke har råd til å reise på trening, eldre som blir isolert, bedrifter som går konkurs eller må flytte.

Ingenting kan få dem til å endre, moderere eller skifte kurs med 1mm.

Hvor mye skade de forårsaker for å nå sin visjon bryr de seg ingenting om. De utviser en religiøs fanatisme. Om de kan gjøre dette i Oslo, bare forestill deg hva de kan "få til" hvis de kommer på vippen i Stortinget og presser AP.

De vil fjerne 200.000 av de best betalte jobbene og legge ned olja. Ingen veier skal bygges (ingen skal kjøre bil allikevel). 2 flyreiser pr.person pr.år. Lykke til vestlendinger og nordlendinger. 

At det kommer til å føre til massiv fattigdom er bra for miljøet. Fattige kan ikke konsumere. Det er en logikk der.

Du gjør akkurat det samme som TS. Greit at du ikke liker MDG, men hva synes du vi bør stemme på?

MDG har jo i det minste en politikk, de er villige til å gjennomføre upopulære tiltak. Frp, Høyre og Ap har noe å lære der. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, stan skrev:

Du gjør akkurat det samme som TS. Greit at du ikke liker MDG, men hva synes du vi bør stemme på?

MDG har jo i det minste en politikk, de er villige til å gjennomføre upopulære tiltak. Frp, Høyre og Ap har noe å lære der. 

Selvfølgelig mener han det samme som TS når han er TS...

FrP, Høyre og Ap vil høre på folket, men det er ikke nødvendig? Er det det vi skal lære?

 

Endret av The Kitten
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, The Kitten skrev:

Selvfølgelig mener han det samme som TS når han er TS...

FrP, Høyre og Ap vil høre på folket, men det er ikke nødvendig? Er det det vi skal lære?

 

Høre på folket? Da hadde de vel ikke gått så mye tilbake? 

Ap og Høyre er så utydelige og uklare, fint for folk som ikke vet hva de vil 😜

Frp gjør jo stor suksess med alle bompengene, virkelig et parti som evner å få gjennomført politikken sin. 

MDG har særlig i Oslo stor evne til å få gjennomført politikk, det står det respekt av. 

Godt valg. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, stan skrev:

Høre på folket? Da hadde de vel ikke gått så mye tilbake? 

Ap og Høyre er så utydelige og uklare, fint for folk som ikke vet hva de vil 😜

Frp gjør jo stor suksess med alle bompengene, virkelig et parti som evner å få gjennomført politikken sin. 

MDG har særlig i Oslo stor evne til å få gjennomført politikk, det står det respekt av. 

Godt valg. 

Det er ikke rart at dette partiet er populært blant unge urbane voksne i sentrum som ikke har behov for bil, MDG forteller at de med bil skal betale bussbilletten deres. Altså de stemmer på det partiet som avgiftsbelegger "de andre" og sender pengene til dem.

Det er en viss sannhet i at en kommunist er en blakk kapitalist som vil ha andres penger. Bare sleng på "gratis" mange nok ganger i et valgprogram så er det alltid noen som biter på. Men som Henry Ford sa, selv en gratis lunsj er det noen som betaler for og tilsutt vil man gå tom for andres penger. Alle regimer langt ute til venstre har funnet ut det.

Du unge klimastreikende mener det det godt men jeg tror neppe alle har satt seg inn i hvrdan det vil bli når velferden forsvinner, gratis utdanning er det bare å glemme og fri forlytning uten buss ikke er tilgjengeling lenger pga av symbolpolitikk. Og miljøet vil ikke merke noen ting som helst. Det vil ikke være merkbart i global sammengen i et 100års perspektiv engang om vi pisker oss selv til fattigdom.

Vi kan stenge ned olje og gass. Men Saudi Araba i vil umiddelbart tette gapet og Europa har brunkull til 500 års kontinuerlig drift som erstatte gass. Det eneste vi oppnår er at mer forurensende alternativer fyller gapet og Norge blir satt tilbake til 1950 med rasjonering og fattigdom.

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Commander skrev:

Det er ikke rart at dette partiet er populært blant unge urbane voksne i sentrum som ikke har behov for bil, MDG forteller at de med bil skal betale bussbilletten deres. Altså de stemmer på det partiet som avgiftsbelegger "de andre" og sender pengene til dem.

Det er en viss sannhet i at en kommunist er en blakk kapitalist som vil ha andres penger. Bare sleng på "gratis" mange nok ganger i et valgprogram så er det alltid noen som biter på. Men som Henry Ford sa, selv en gratis lunsj er det noen som betaler for og tilsutt vil man gå tom for andres penger. Alle regimer langt ute til venstre har funnet ut det.

Du unge klimastreikende mener det det godt men jeg tror neppe alle har satt seg inn i hvrdan det vil bli når velferden forsvinner, gratis utdanning er det bare å glemme og fri forlytning uten buss ikke er tilgjengeling lenger pga av symbolpolitikk. Og miljøet vil ikke merke noen ting som helst. Det vil ikke være merkbart i global sammengen i et 100års perspektiv engang om vi pisker oss selv til fattigdom.

Vi kan stenge ned olje og gass. Men Saudi Araba i vil umiddelbart tette gapet og Europa har brunkull til 500 års kontinuerlig drift som erstatte gass. Det eneste vi oppnår er at mer forurensende alternativer fyller gapet og Norge blir satt tilbake til 1950 med rasjonering og fattigdom.

Men hva bør vi stemme? Vi skjønner at du ikke stemmer MDG, men hva mener du vi bør stemme? Hvem og hvorfor? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Borgerlønn er ikke nytt, men hvordan i all verden skal det fungere?

A - Er det bare nytt navn på NAV/trygd?
B - Skal det finansieres av mer skatt?

Ser ingen annen forklaring.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Drizzt skrev:

Du har min medfølelse. Hadde jeg vært deg, ville jeg sett meg for en bolig utenfor Oslo. Gå ned i lønn? Med borgerlønn i tillegg - sikkert. I landets dyreste by og uten - neppe. Men hvem betaler for all dette? Ingen.

🙏

Skulle jeg flyttet så hadde det blitt til Bærum, og med familie og venner i Oslo så hadde det blitt mer kjøring gjennom bomringen. Gå ned flere hundretusen i året for og ikke jobbe ville aldri skjedd. Stemmer som jeg alltid har gjort og fortsetter å klage på de som stemmer "feil". ;)

 

"Miljøpartiet de Grønne ønsker å teste ut borgerlønn i to av Oslos bydeler.

Av Jon Schjerpen Søndag 08.09 2019

Det vil si at innbyggere får utdelt en viss sum, uavhengig av behov, og uten å måtte gjøre noe for pengene.

Tanken er at grunninntekten skal erstatte andre offentlige ytelser, som dagpenger og arbeidsavklaringspenger - som igje nskal fjerne økonomisk utrygghet og bidra til bedre helse, ifølge partiet."

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.9.2019 den 15.33, Commander skrev:

 

I tillegg viser de "blokkuavhengige" at de stemmer likt med rødt i 81% av sakene. SV stemmer likt med rødt i 67%. Så MDG er nærmere kommunistene enn SV. 

 

Hvor er disse tallene fra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest theTitanic
21 timer siden, missy_miss skrev:

Slik jeg forstod det så skal borgerlønn erstatte NAV-ytelser. De vil også innføre 6-timers arbeidsdag hvor de mente at ansatte sikkert var villige til å gå ned i lønn for å få mer fritid. Hadde jeg fått mer fritid så hadde jeg reist mer rundt og shoppet. Kjørt til hytta, kjørt til skogen for å gå turer med hunden. Jeg hadde ikke blitt i nabolaget og hengt på café eller sittet på en utebenk. 

Jeg bor i Oslo og gruer meg til resultatene. 

Borgerlønn er til alle, inkludert de som jobber og har mye fra før. Ca 2G (180 000) til alle som en...   De fattige blir fattigere, ettersom 2G er veldig lite. All saksbehandling, veiledning og hjelp til å komme i arbeid forsvinner, så viljekraften alene skal være hjelp nok tydeligvis. De syke vil ikke bli noe friskere. Dette vil gjøre forskjellene større, ikke mindre. Og vil koste en formue. Jeg er sosialistisk men dette vil være veien til statlig konkurs. 

Vi vil vel ikke ha det som i USA der syke bor på gaten mens andre velger seg i diamanter, men det gamle kommunistiske Sovjetunionen ga heller ingen lykke til sine borgere. Det må da finnes en mellomting. 

Har lurt på om MDG Lan får stemmer fordi hun er så "søt og uskyldig" mens de andre hugger etter hverandre....   Men hun er unektelig ikke helt god.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er egentlig bra vi har MPDG for å sette søkelys på miljøet. 

Men og det er masse men med måten partiet driver sin aktivitet.  Det blir altfor mye symbolpolitikk og mer eller mindre meningsløse forslag til å bedre miljøet.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om MDG skremmer deg mer enn klimaendringene er du jo en lost cause. Få ting burde skremme en mer enn klimaendringene. Du kan godt skylde på MDG for endringer samfunnet må igjennom grunnet klimaendringer, men da legger du sannelig skylden på feil plass. Når menneskeheten som art blir nødt til å jobbe kollektivt for å endre ressursbruk kan vi ikke sitte her i nord og tro at alt vil fortsette som før.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Drizzt skrev:

Dårlige nyheter for Oslo. Det går mot 4 nye år med MDG. Makan til en idioti.

Veldig gode nyheter :)

Personlig skremmer fremgangen til Demokratene enkelte stedet i landet, samt Folkeaksjonen mot Bompenger, meg mye mer. Men så skremmer ikke MDG meg i det hele tatt da; tvert om. Bra miljøet endelig får oppmerksomheten det sårt trenger. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trykksjakta

MDG har vunnet Oslo. Det er det bare å ta av seg hatten for.

På landsbasis fikk de imidlertid bare 6,5 prosent. Dvs. at 93,5% stemte IKKE på MDG. Skjønner ikke helt jubelen. I hvilke andre kommuner enn Oslo har de reell makt?

Endret av Trykksjakta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Clefable skrev:

Veldig gode nyheter :)

Personlig skremmer fremgangen til Demokratene enkelte stedet i landet, samt Folkeaksjonen mot Bompenger, meg mye mer. Men så skremmer ikke MDG meg i det hele tatt da; tvert om. Bra miljøet endelig får oppmerksomheten det sårt trenger. 

 En av tingene jeg ikke liker med MDG  er at de legger kostnaden for miljøskiftet over på de fattige, med denne bompenge forelskelsen de har

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...