Vårstjerne Skrevet 23. september 2019 Forfatter #181 Del Skrevet 23. september 2019 39 minutter siden, Puny skrev: Jeg er på vei til legen nå for 1. måling av HCG etter at jeg har spottet siden fredag. Wich me luck! Lykke til Puny ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vårstjerne Skrevet 23. september 2019 Forfatter #182 Del Skrevet 23. september 2019 54 minutter siden, Ivik skrev: Hei! Det er med glede jeg melder meg inn i denne gruppen 🙋🏼♀️ Fant ut på fredag at jeg hadde klart det denne gangen - pp4 på letrozol 😊 rett etter en undersøkelse med kontrastvæske av egglederene vel og merke. Selvfølgelig umulig å si om det var dette som var utslagsgivende 🤷🏼♀️ Testet positiv første gang fredag. Testet igjen søndag og streken var tydelig sterkere, så dette virker lovende 😊 Har fått time hos gyn for tidlig ultralyd grunnet pcos 16.10. Altså over tre uker til 😩 føles ut som en evighet, så håper disse ukene går fort! Er 4+3 idag, så vil være 7+5 når jeg er på min første UL. Ber om at dette går fint, og at barnet er friskt 🙏🏻 Gratulerer så mye, og velkommen hit ❤️ Skriv gjerne alder, hvilket barn det er (første, andre, tredje...) og termin, så skal jeg legge deg inn i hovedinnlegget 😊😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ivik Skrevet 23. september 2019 #183 Del Skrevet 23. september 2019 5 timer siden, Vårstjerne skrev: Gratulerer så mye, og velkommen hit ❤️ Skriv gjerne alder, hvilket barn det er (første, andre, tredje...) og termin, så skal jeg legge deg inn i hovedinnlegget 😊😊 Tusen takk for det Ivik - 24 år - B1 - termin 01. juni Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skjæra på tunet Skrevet 23. september 2019 #184 Del Skrevet 23. september 2019 7 timer siden, Ivik skrev: Hei! Det er med glede jeg melder meg inn i denne gruppen 🙋🏼♀️ Fant ut på fredag at jeg hadde klart det denne gangen - pp4 på letrozol 😊 rett etter en undersøkelse med kontrastvæske av egglederene vel og merke. Selvfølgelig umulig å si om det var dette som var utslagsgivende 🤷🏼♀️ Testet positiv første gang fredag. Testet igjen søndag og streken var tydelig sterkere, så dette virker lovende 😊 Har fått time hos gyn for tidlig ultralyd grunnet pcos 16.10. Altså over tre uker til 😩 føles ut som en evighet, så håper disse ukene går fort! Er 4+3 idag, så vil være 7+5 når jeg er på min første UL. Ber om at dette går fint, og at barnet er friskt 🙏🏻 Velkommen! Ja, denne ventingen kan en bli litt tussete av. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skjæra på tunet Skrevet 23. september 2019 #185 Del Skrevet 23. september 2019 6 timer siden, Puny skrev: Jeg er på vei til legen nå for 1. måling av HCG etter at jeg har spottet siden fredag. Wich me luck! Lykke til! 🤞 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tussi2018 Skrevet 23. september 2019 #186 Del Skrevet 23. september 2019 Hvordan går det med deg @Puny? Vet du når du får svar på prøven? Krysser fingrene 🤞❤ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tussi2018 Skrevet 23. september 2019 #187 Del Skrevet 23. september 2019 10 timer siden, Ivik skrev: Hei! Det er med glede jeg melder meg inn i denne gruppen 🙋🏼♀️ Fant ut på fredag at jeg hadde klart det denne gangen - pp4 på letrozol 😊 rett etter en undersøkelse med kontrastvæske av egglederene vel og merke. Selvfølgelig umulig å si om det var dette som var utslagsgivende 🤷🏼♀️ Testet positiv første gang fredag. Testet igjen søndag og streken var tydelig sterkere, så dette virker lovende 😊 Har fått time hos gyn for tidlig ultralyd grunnet pcos 16.10. Altså over tre uker til 😩 føles ut som en evighet, så håper disse ukene går fort! Er 4+3 idag, så vil være 7+5 når jeg er på min første UL. Ber om at dette går fint, og at barnet er friskt 🙏🏻 Endelig! 😍👏 Så gøy at vi får være i samme termingruppe etter å ha diskutert letrozol og Provera i noen mnd 😅 Spennende med UL! Jeg måtte vente 4 uker fra jeg fikk positiv test. Nå er det bare en uke igjen heldigvis. Er så nervøs 🙈 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Puny Skrevet 24. september 2019 #188 Del Skrevet 24. september 2019 11 timer siden, Tussi2018 skrev: Hvordan går det med deg @Puny? Vet du når du får svar på prøven? Krysser fingrene 🤞❤ hei. Takk for at du spør! Tok en prøve i går og skal ta en på onsdag så satser på å få svar innen fredag. Ble i tillegg sykemeldt. Det kom litt overraskende på, men legen mente jeg burde ta det helt med ro. Jeg føler det er så mye forskjellig som sies rundt det med blødning i svangerskapet. sist fikk jeg bare beskjed om at det er ingenting du kan gjøre til eller fra, men denne gangen var det tydeligvis nødvendig å ta det helt med ro.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
123aha Skrevet 24. september 2019 #189 Del Skrevet 24. september 2019 2 timer siden, Puny skrev: hei. Takk for at du spør! Tok en prøve i går og skal ta en på onsdag så satser på å få svar innen fredag. Ble i tillegg sykemeldt. Det kom litt overraskende på, men legen mente jeg burde ta det helt med ro. Jeg føler det er så mye forskjellig som sies rundt det med blødning i svangerskapet. sist fikk jeg bare beskjed om at det er ingenting du kan gjøre til eller fra, men denne gangen var det tydeligvis nødvendig å ta det helt med ro.... Stresset over sånn kan jo umulig hjelpe så du får ta de dagene på sofaen og slappe av og få litt ro i kroppen. Krysser fingre og tær 🤞🏽 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
123aha Skrevet 24. september 2019 #190 Del Skrevet 24. september 2019 Hvordan ligger dere an i forhold til kontroller osv? Jeg føler jeg var veldig tidlig ute på første kontroll og har vært der for blodprøver etc. Har også fått innkalling til oul i desember. Ringte for å ordne med jordmoroppfølging i går, og fikk time i uke 12. Jeg spurte når det var vanlig med oppfølging/andre kontroll, og da fikk jeg beskjed om at jeg kunne komme akkurat når jeg ville... 😅 ellers har jeg tatt en tidlig ul og det var verdt pengene ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tussi2018 Skrevet 24. september 2019 #191 Del Skrevet 24. september 2019 3 timer siden, Puny skrev: hei. Takk for at du spør! Tok en prøve i går og skal ta en på onsdag så satser på å få svar innen fredag. Ble i tillegg sykemeldt. Det kom litt overraskende på, men legen mente jeg burde ta det helt med ro. Jeg føler det er så mye forskjellig som sies rundt det med blødning i svangerskapet. sist fikk jeg bare beskjed om at det er ingenting du kan gjøre til eller fra, men denne gangen var det tydeligvis nødvendig å ta det helt med ro.... Håper dagene går fort til du får beskjed! Oi såpass ja. Det er jo bra at legen tar det alvorlig da. Men jeg trodde heller ikke det var så mye man kunne gjøre til eller fra. Hva sier du på jobben når du blir sykemeldt nå? Vet de at du er gravid eller bare sier at du at du er sykemeldt uten å forklare hvorfor? Jeg bare lurer for min egen del, hvis det skulle skje her😊 Du får prøve å slappe godt av og å tenke på noe hyggelig. Mest sannsynlig går dette veldig bra 🤞 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tussi2018 Skrevet 24. september 2019 #192 Del Skrevet 24. september 2019 48 minutter siden, 123aha skrev: Hvordan ligger dere an i forhold til kontroller osv? Jeg føler jeg var veldig tidlig ute på første kontroll og har vært der for blodprøver etc. Har også fått innkalling til oul i desember. Ringte for å ordne med jordmoroppfølging i går, og fikk time i uke 12. Jeg spurte når det var vanlig med oppfølging/andre kontroll, og da fikk jeg beskjed om at jeg kunne komme akkurat når jeg ville... 😅 ellers har jeg tatt en tidlig ul og det var verdt pengene ❤️ Jeg ringte til legen da jeg akkurat hadde begynt på uke 6 og fikk beskjed om at det var veldig uvanlig å ha kontroll så tidlig. Var hos legen i går pga en kraftig hoste jeg har fått og da snakket vi bare såvidt om graviditeten (men kun fordi jeg nevnte det) og da jeg skulle gå så sa han "Da sees vi gjerne igjen om 5-6 uker på svangerskapskontroll da". Det vil si at jeg er rundt uke 12 da. Tror kanskje jeg skal ta kontakt med jordmor her og høre om det er mulig å komme til før det. Ellers så skal jeg på time hos gyn om 6 dager! Da er jeg 7+4 (etter mine beregninger😅). Er det etter første time hos lege/jordmor at man får innkalling til OUL? Gøy å ha fått en dato på det da 😍 hvor langt er du nå? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Puny Skrevet 24. september 2019 #193 Del Skrevet 24. september 2019 20 minutter siden, Tussi2018 skrev: Håper dagene går fort til du får beskjed! Oi såpass ja. Det er jo bra at legen tar det alvorlig da. Men jeg trodde heller ikke det var så mye man kunne gjøre til eller fra. Hva sier du på jobben når du blir sykemeldt nå? Vet de at du er gravid eller bare sier at du at du er sykemeldt uten å forklare hvorfor? Jeg bare lurer for min egen del, hvis det skulle skje her😊 Du får prøve å slappe godt av og å tenke på noe hyggelig. Mest sannsynlig går dette veldig bra 🤞 jeg sier vel egentlig ingenting, bare leverer sykemelding. De vet ikke at jeg er gravid og jeg er relativt ny i jobben, så det ikke er så naturlig å fortelle det så veldig tidlig. De spurte heldigvis ikke. Ja, jeg blir heller ikke helt klok på om det er nødvendig å ta det med ro eller ikke. Tror kanskje hun ville sykemelde meg mest for psykens del, så jeg ikke skulle måtte jobbe midt opp i bekymringen for banet, Jeg sa til henne at det gikk fint og at jeg kunne jobbe, men da sa hun at hun virkelig syntes jeg skulle ta den sykemeldingen. Så da kranglet jeg ikke på det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tussi2018 Skrevet 24. september 2019 #194 Del Skrevet 24. september 2019 5 minutter siden, Puny skrev: jeg sier vel egentlig ingenting, bare leverer sykemelding. De vet ikke at jeg er gravid og jeg er relativt ny i jobben, så det ikke er så naturlig å fortelle det så veldig tidlig. De spurte heldigvis ikke. Ja, jeg blir heller ikke helt klok på om det er nødvendig å ta det med ro eller ikke. Tror kanskje hun ville sykemelde meg mest for psykens del, så jeg ikke skulle måtte jobbe midt opp i bekymringen for banet, Jeg sa til henne at det gikk fint og at jeg kunne jobbe, men da sa hun at hun virkelig syntes jeg skulle ta den sykemeldingen. Så da kranglet jeg ikke på det Nei, arbeidsgiver har jo ikke noe krav på å vite hvorfor du er sykemeldt. Men jeg føler alltid et forklaringsbehov 🙈 Jeg har kun jobbet i denne jobben i 7 uker så jeg gruer meg litt til å fortelle nyheten så raskt. Jeg hadde jo bare jobbet i ca 3-4 uker da befruktningen skjedde 😂 men men jeg tenker at tar ikke arbeidsgiver det fint så er det faktisk ikke et sted jeg vil jobbe videre. Lurt å høre på legen og bare ta det litt med ro da 😊 Har du bestilt tid til TUL også? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skjæra på tunet Skrevet 24. september 2019 #195 Del Skrevet 24. september 2019 5 minutter siden, Tussi2018 skrev: Nei, arbeidsgiver har jo ikke noe krav på å vite hvorfor du er sykemeldt. Men jeg føler alltid et forklaringsbehov 🙈 Jeg har kun jobbet i denne jobben i 7 uker så jeg gruer meg litt til å fortelle nyheten så raskt. Jeg hadde jo bare jobbet i ca 3-4 uker da befruktningen skjedde 😂 men men jeg tenker at tar ikke arbeidsgiver det fint så er det faktisk ikke et sted jeg vil jobbe videre. Lurt å høre på legen og bare ta det litt med ro da 😊 Har du bestilt tid til TUL også? Det er flere av oss. 😊 Har bare vært 3 mnd i ny jobb når det er på tide å fortelle.😣 gruer meg til å si det. Men når det er sagt så tror jeg ikke det kommer som et sjokk for ny arbeidsgiver heller. 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tussi2018 Skrevet 24. september 2019 #196 Del Skrevet 24. september 2019 6 minutter siden, Skjæra på tunet skrev: Det er flere av oss. 😊 Har bare vært 3 mnd i ny jobb når det er på tide å fortelle.😣 gruer meg til å si det. Men når det er sagt så tror jeg ikke det kommer som et sjokk for ny arbeidsgiver heller. 😊 Hvorfor tror du ikke det kommer som et sjokk? Jeg tenker jo at hva skal arbeidsgiver si hvis han/hun ikke reagerer med glede på dine vegne? Bli sur? Hadde jo vært veldig rart 🙈😅 tror faktisk ikke jeg vet om noen det det har skjedd, men det vil jo selvfølgelig ikke si at det ikke har skjedd. Finnes vel nok av dårlige arbeidsgivere som glemmer at de ansatte har et liv utenom jobb også. I mitt tilfelle ser jeg for meg at kanskje en av kollegene mine blir litt oppgitt, for hun er veldig opptatt av stabilitet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Puny Skrevet 24. september 2019 #197 Del Skrevet 24. september 2019 (endret) 23 minutter siden, Tussi2018 skrev: Nei, arbeidsgiver har jo ikke noe krav på å vite hvorfor du er sykemeldt. Men jeg føler alltid et forklaringsbehov 🙈 Jeg har kun jobbet i denne jobben i 7 uker så jeg gruer meg litt til å fortelle nyheten så raskt. Jeg hadde jo bare jobbet i ca 3-4 uker da befruktningen skjedde 😂 men men jeg tenker at tar ikke arbeidsgiver det fint så er det faktisk ikke et sted jeg vil jobbe videre. Lurt å høre på legen og bare ta det litt med ro da 😊 Har du bestilt tid til TUL også? har ikke bestille enda, men ser at de har masse ledige timer der jeg har tenkt til å gå så det haster ikke. Lurer litt på om det egentlig er nødvendig å ta en i uke 7 som jeg hadde tenkt hvis prøven nå kommer tilbake fin. Kan hjertet ha sluttet å slå selv om HCG øker fint? Er det evt. noe annet de kan se ved en så tidlig ul? Tenker uansett ta en i uke ca. uke 14 også for å se etter misdannelser. Du som har strevd så hardt for å bli gravid skal i alle fall ikke tenke på om det passer arbeidsgiver eller ikke! Endret 24. september 2019 av Puny Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skjæra på tunet Skrevet 24. september 2019 #198 Del Skrevet 24. september 2019 14 minutter siden, Tussi2018 skrev: Hvorfor tror du ikke det kommer som et sjokk? Jeg tenker jo at hva skal arbeidsgiver si hvis han/hun ikke reagerer med glede på dine vegne? Bli sur? Hadde jo vært veldig rart 🙈😅 tror faktisk ikke jeg vet om noen det det har skjedd, men det vil jo selvfølgelig ikke si at det ikke har skjedd. Finnes vel nok av dårlige arbeidsgivere som glemmer at de ansatte har et liv utenom jobb også. I mitt tilfelle ser jeg for meg at kanskje en av kollegene mine blir litt oppgitt, for hun er veldig opptatt av stabilitet. Nei, det kan du si. Det blir som du sier at man har jo hørt historier. Men betryggende å høre at du ikke kjenner noen. Jeg tror også det er en sjeldenhet.😊 Kan ikke si jeg kjenner noen selv. tror ikke det kommer som et sjokk fordi jeg er i den alderen og med et barn fra før. 😊 Men de er superhyggelige her, så regner med det går helt fint. 😊 Er vel lett å si, men den kollegaen skal du ikke bry deg om. 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sinsiew Skrevet 24. september 2019 #199 Del Skrevet 24. september 2019 20 minutter siden, Puny skrev: har ikke bestille enda, men ser at de har masse ledige timer der jeg har tenkt til å gå så det haster ikke. Lurer litt på om det egentlig er nødvendig å ta en i uke 7 som jeg hadde tenkt hvis prøven nå kommer tilbake fin. Kan hjertet ha sluttet å slå selv om HCG øker fint? Er det evt. noe annet de kan se ved en så tidlig ul? Tenker uansett ta en i uke ca. uke 14 også for å se etter misdannelser. Du som har strevd så hardt for å bli gravid skal i alle fall ikke tenke på om det passer arbeidsgiver eller ikke! Hvis du vil sjekke etter misdannelsen burde du dra fra 12+0-13+5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Puny Skrevet 24. september 2019 #200 Del Skrevet 24. september 2019 2 minutter siden, Sinsiew skrev: Hvis du vil sjekke etter misdannelsen burde du dra fra 12+0-13+5 aha, satt og googlet det nå, og fikk opp 11-14. Hvorfor tenker du 12-13+5? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå