Gå til innhold

Hvorfor blir kjøttetere så sinte av å bli kalt kjøttetere?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, Oppgitt78 skrev:

Plantekost er døde planter.. Alt vi spiser har vært levende organismer. 

Herlighet, det er vel en vesentlig forskjell på å skjære en gulrot i to og å hakke ihjel en grisunge.

Anonymkode: 601a5...39a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

La oss si at nettopp har myrdet en okse. Hvordan har du tenkt å spise den? Har du tenner og klør som kan trenge gjennom skinnet?

 

Sjakkmatt, kjøtteter.

Anonymkode: c3442...cb2

Våre forfedre lærte heldigvis å utvikle verktøy. Flaks så kan vi kose oss med biffene 

Anonymkode: 0a772...92b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Andy2029 skrev:

MÅ man nå virkelig det?! Nei, feks, rå kylling bør man jo helst holde seg unna, men feks okse kan man fint spise rått... 

Carpaccio er jo eksempel på en matrett med rått kjøtt.. 

Siterer meg selv her... Mener forresten å ha vært borti at det ikke er alt av planter man tåler å spise heller. 🤔 Correct me if i'm wrong 🤪

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Dævendøtte skrev:

 

Og uansett hvordan man vrir og vrenger på det, kjøtt er døde dyr! Og spiser man kjøtt, spiser man døde dyr. Det er tydeligvis vanskelig for mange å innse. 

Hvem er det som ikke inser dette igjen? 

Anonymkode: 0a772...92b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Herlighet, det er vel en vesentlig forskjell på å skjære en gulrot i to og å hakke ihjel en grisunge.

Anonymkode: 601a5...39a

Ikke nødvendigvis.. Det er en kunstig følelsesbasert forskjell, skapt av mennesker. 

En levende organisme er en levende organisme, uansett hvilken form den måtte ha. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Haha, nå vel. Hva med oppkuttede dyrekroppsdeler da?

Vi har ett norsk ord for det: kjøtt...

Snakker du norsk eller er du bare ute etter å provosere?

Alle vet at kjøtt kommer fra døde dyr......

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg blir grinete når noen kommentere maten min. Det er det samme om det er DU SPISER DYRELIK, ÆÆÆÆÆSJ SÅ MYE FETT!!! eller ÆÆÆÆSJ TUNFISK. 

Bare hold kjeft, spis hva du selv vil og legg deg ikke opp i hva jeg spiser!

Anonymkode: 28c57...6fc

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Dævendøtte skrev:

Vel, har hørt denne vitsen daglig i fem år nå, hvis du tror dette er dagens, tar du feil ;)

Hehe nå tenkte jeg på den igjen, ser det for meg at veganerne som nyter lukten 😊😆😂

Dagens!! 

Anonymkode: 0a772...92b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi de ikke spiser bare kjøtt. De er altetere, ikke kjøttetere - duh :P 

Anonymkode: 42aa3...95d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Herlighet, det er vel en vesentlig forskjell på å skjære en gulrot i to og å hakke ihjel en grisunge.

Anonymkode: 601a5...39a

Sammenlikningen din henger ikke på grep. Er vi på tallerken nå eller på gården? 

Hva er forskjellen på å skjære en gulrot i to eller en bacon i to? 

Anonymkode: 0a772...92b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Dævendøtte said:

 

Og uansett hvordan man vrir og vrenger på det, kjøtt er døde dyr! Og spiser man kjøtt, spiser man døde dyr. Det er tydeligvis vanskelig for mange å innse. 

Selvsagt spiser man døde dyr. Det er det ingen som benekter, og ingen som har problemer med. Jeg har til og med drept en del av de dyrene jeg har spist selv. Jeg tror ikke det er noen som ikke innser det.

Hvor vil du med dette?

2 hours ago, AnonymBruker said:

Herlighet, det er vel en vesentlig forskjell på å skjære en gulrot i to og å hakke ihjel en grisunge.

Anonymkode: 601a5...39a

Grisunger blir ikke hakket opp i matproduksjon. Det er strenge regler for slakt.

Grønnsaker kan forøvrig ofte være levende når du hakker dem opp.

Anonymkode: 94e0a...9cc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Haha, nå vel. Hva med oppkuttede dyrekroppsdeler da? 

Anonymkode: 601a5...39a

Ja, eller kjøtt som vi andre pleier å kalle det :) Jeg er kjøtteter og du må gjerne kalle meg det. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vent, hvis vi stryker alt av verktøy, så høster vel veggisene egen mat og spiser hodekål, løk og purre uten å skjære den opp først. 

 

Anonymkode: fa760...1ef

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker said:

Vent, hvis vi stryker alt av verktøy, så høster vel veggisene egen mat og spiser hodekål, løk og purre uten å skjære den opp først. 

 

Anonymkode: fa760...1ef

Da kan i hvert fall argumentere med at det er unaturlig for mennesker å spise kokosnøtter. Og for så vidt alle andre nøtter også.

Anonymkode: 94e0a...9cc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Med tanke på hvordan enkelte argumenterer i denne debatten:

Er dyr mer levende enn planter? Eller er det bare det at dyr kan gi uttrykk for smerte, og at det derfor er eklere å slakte dem? Planter lever, respirerer, blør, føler stress og reagerer på ulike stimuli. Men de kan altså ikke skrike.

Hvorfor er det verre å slakte et dyr raskt og effektivt enn å rive en plante opp av jorden?

Anonymkode: 94e0a...9cc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplever ikke at kjøttetere blir sure av sånt, møter vel flere av dem som proklamerer hvor mye de elsker kjøtt og som synes det høres stusselig ut å være vegetarianer. 

Det har vel sikkert noe med måten du sier det på å gjøre, du må kanskje gå inn i deg selv litt her. Jeg blir ikke automatisk forbanna når folk er religiøse for eksempel, men skal de trykke religionen sin nedover hodet mitt, utelukkende prate om Jesus eller påstå det er noe galt med å være ateist så blir jeg veldig fort lei av å høre på dem. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok ingen som blir sinte for å bli kalt kjøttetere, ts. Men argumentene dine er jo så dumme at folk blir sikkert lei av deg, ikke gidder mer av dumskapen din og dermed avvisende. Blant annet er kjøtt ikke unaturlig for mennesker...

Anonymkode: 441d7...44d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da kan i hvert fall argumentere med at det er unaturlig for mennesker å spise kokosnøtter. Og for så vidt alle andre nøtter også.

Anonymkode: 94e0a...9cc

Og alt av skrellede rotfrukter. 

Men, rødbeter og kålrot er nok digg med tett, matt skall. De spiser nok alt som andre spiser epler. Blandet salat finnes ikke, seff. 

Anonymkode: fa760...1ef

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...