Gå til innhold

Hvorfor blir kjøttetere så sinte av å bli kalt kjøttetere?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Just now, AnonymBruker said:

Om du synes at jeg skaper dramatikk ved å påpeke at maten du spiser er døde dyrekropper som er blitt hakket opp i småbiter burde du kanskje revurdere spisevanene dine. Det jeg sier er jo ikke akkurat løgn..

Anonymkode: 601a5...39a

Du vet vel at planter kan bli stresset?

Hva er det du spiser?

Anonymkode: 94e0a...9cc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg gjør ikke det, jeg spiser jo kjøtt, da er jeg en kjøtteter.
For øvrig har ingen kalt meg det, eller spurt meg om det noen gang. Og hadde noen spurt hvorfor jeg spiser dyrelik så hadde jeg ikke giddet å gi vedkommende et svar engang for det er så teit og åpenbart sagt for å skape konfrontasjon av noe slag. Litt som matverdenens Antifa egentlig.

Anonymkode: 68dbc...c8e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal enkelte vegetarianere provosere folk som spiser kjøtt? Du får kalle oss «kjøttetere» hva du vil. Jeg bryr meg ikke, men skjønner ikke helt poenget med å prøve å få noen irritert med vilje. 

Å spise kjøtt er naturlig. Noe de fleste mennesker gjør. Hadde ikke taklet å blitt vegetarianer jeg.

Endret av Kvelertak
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Om du synes at jeg skaper dramatikk ved å påpeke at maten du spiser er døde dyrekropper som er blitt hakket opp i småbiter burde du kanskje revurdere spisevanene dine. Det jeg sier er jo ikke akkurat løgn..

Anonymkode: 601a5...39a

Jeg sier jo at det ikke er noe dramatisk over at biffen min har vært et levende dyr engang. Du kan kalle det dyrelik om du vil, men da fremstiller du deg selv dumt. Synd at du skal ødelegge for høflige og oppgående veganere med slik oppførsel.

Anonymkode: 12ed9...a73

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hverken løypemage, nettmage, bladmage eller vom, og tarmen min er mye kortere enn hva man ser hos organismer som lever av utelukkende vegetabilsk kost. Ikke har jeg enzymer til å bryte ned cellulose heller. Jeg har noen tenner som kan rive i kjøtt, og noen som kan knuse planter. Rent biologisk er jeg bygget for et variert kosthold, og kan nyttiggjøre meg næring fra både animalske og vegetabilske kilder. Det er en stor fordel! Argumentet om at det er unaturlig å spise kjøtt har ikke basis i noe som helst etterprøvbart fenomen. Derimot vet vi godt at det er vanskeligere å få et fullverdig kosthold uten kjøtt og fisk. Ikke dermed sagt at det er mindreverdig, men det krever større grad av planlegging, og har større risiko for inadekavat ernæring. Hvorfor er det så vanskelig eller farlig å innrømme det?

Og hvor er min store aggresjon?

Anonymkode: 94e0a...9cc

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt greit å kalle meg kjøtteter, det er jo det jeg er.

Men det handler kanskje vel så mye om på hvilken måte man sier noe på. Like lite som jeg prater ned folk som er veganere/vegetarianere, finner jeg meg ikke i å bli snakket ned til av de som ikke er kjøttetere. Hvis man begynner med "dyrelik" og den regla der er det ganske tydelig man er ute etter å provosere, og da er jeg ikke spesielt interessert i å diskutere eller prate med den personen. Hva jeg spiser er opp til meg, og ikke noe andre har noe med. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om du synes at jeg skaper dramatikk ved å påpeke at maten du spiser er døde dyrekropper som er blitt hakket opp i småbiter burde du kanskje revurdere spisevanene dine.

Spiser ikke "døde dyrekropper som har blitt hakket opp". Spiser dyr som slaktes. 

"Griser bedøves med elektrisk støt eller gass. Elektrisk bedøvning foregår ved at grisene får satt en tang med elektroder over hodet. Gassbedøving foregår i et gasskammer med CO2. Deretter heises grisen opp etter bakbeina og halspulsåren skjæres over slik at den tappes for blod."

Kadaver (dyrelik) er dyr som har begynt å råtne.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror i grunnen dette gjelder når det kommer folk for å spise plantene også.. Kanskje vi rett og slett bare må slutte å spise, punktum? Så blir hverken dyr eller planter plaget på noe slags vis...? https://forskning.no/okologi-botanikk-planteverden/planter-reagerer-pa-lyden-av-a-bli-spist/550290

(jada, jeg er ironisk! Men altså, planter kjenner jo ting de også, de er jo tross alt levende... Ikke uten grunn at det sies at man bør snakke til blomstene sine for å få dem til å trives bedre?) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom alle mennesker skulle spist vegetar, ville det ikke vært nok plass på jorden til å dyrke nok mat. Fleste ville sultet. Men du synes kanskje menneskelik smaker bedre? 

Anonymkode: f336f...58f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

De blir rasende og går i fullstendig forsvarsmodus når man kaller dem kjøttetere, eller påpeker at de spiser dyrelik. Veganere blir ikke sinte når man kaller dem planteetere.

Hvorfor er det sånn? Kanskje de blir så sinte fordi de innerst inne vet at lever på kosthold som er unaturlig for mennesker 😮

Anonymkode: c3442...cb2

Er vel mer dyrelik delen det reageres på... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

De blir rasende og går i fullstendig forsvarsmodus når man kaller dem kjøttetere, eller påpeker at de spiser dyrelik. Veganere blir ikke sinte når man kaller dem planteetere.

Hvorfor er det sånn? Kanskje de blir så sinte fordi de innerst inne vet at lever på kosthold som er unaturlig for mennesker 😮

Anonymkode: c3442...cb2

Og det er ikke unaturlig for mennesker å spise kjøtt. Vi er beregnet å spise både planter og kjøtt. Det har vi alltid gjort 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

De blir rasende og går i fullstendig forsvarsmodus når man kaller dem kjøttetere, eller påpeker at de spiser dyrelik. Veganere blir ikke sinte når man kaller dem planteetere.

Hvorfor er det sånn? Kanskje de blir så sinte fordi de innerst inne vet at lever på kosthold som er unaturlig for mennesker 😮

Anonymkode: c3442...cb2

Blir de? Aldri hørt noen bli sinte for det.

Forøvrig er jo ordbruken feil, ingen spiser utelukkende kjøtt til alle måltider. Vi mennesker er omnivore, altså altetende.

Angående bruken din av "dyrelik" lurer jeg på om du kaller innhøstede planter for "plantelik".

Nei, dette virker som en trolletråd 😀

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dersom alle mennesker skulle spist vegetar, ville det ikke vært nok plass på jorden til å dyrke nok mat. Fleste ville sultet. Men du synes kanskje menneskelik smaker bedre? 

Anonymkode: f336f...58f

Dette stemmer ikke. Er vel heller omvendt, at man krever MYE mindre land og ressurser for å dyrke plantemat. Alle de ressursene og lanområdene man bruker på å dyrke for til alle husdyrene, kunne man brukt på mat som går direkte til mennesker. Vil tro det trenger mindre mat til å mette deg enn en ku, for eksempel. 

Anonymkode: 601a5...39a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette stemmer ikke. Er vel heller omvendt, at man krever MYE mindre land og ressurser for å dyrke plantemat. Alle de ressursene og lanområdene man bruker på å dyrke for til alle husdyrene, kunne man brukt på mat som går direkte til mennesker. Vil tro det trenger mindre mat til å mette deg enn en ku, for eksempel. 

Anonymkode: 601a5...39a

Nja, er dette faktisk bevist?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker egentlig i tillegg at TS er heldig som ikke har sett noen som er sint, altså sånn skikkelig sinna.. 😅 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Om du synes at jeg skaper dramatikk ved å påpeke at maten du spiser er døde dyrekropper som er blitt hakket opp i småbiter burde du kanskje revurdere spisevanene dine. Det jeg sier er jo ikke akkurat løgn..

Anonymkode: 601a5...39a

Det eneste som er dramatisk her er bildet svarnene dine skaper når andre brukere leser dem, og det du sier er ikke løgn - det er fantasti. Har et dyr har ikke kropp, er ikke og blir aldri et lik og der slutter i grunnen provokasjonene fordi det blir så ekstremt tydelig at du ikke diskuterer vegan/vegetær VS andre matvaner.. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bryr meg ikke og har aldri oppleve å bli kalt det heller... På min middagstallerken ligger det poteter, grønnsaker, saus - og kanskje 50 gram kjøtt (eller dyrelik). Kan ikke forstå at det skulle være mer naturlig for noen å kalle meg for en kjøtteter enn en potetspiser. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da får vi håpe TS har sanket inn av alt som naturen har hatt å tilby i flere måneder da. 

Anonymkode: 9baf1...5d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BangersBeans&Mash

Kunne aldri blitt sint av det :ler: Hilsen en skikkelig meatlover :hjerte: .. Og ja, jeg vet at kjøtt er dyrelik, men, baaacoon :wow:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt artig å se hvordan veganisme påvirker hjernen hos enkelte..

Alt vi spiser var i utgangspunktet levende organismer.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...