Gå til innhold

Hvorfor blir kjøttetere så sinte av å bli kalt kjøttetere?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Dævendøtte
4 timer siden, Oppgitt78 skrev:

Plantekost er døde planter.. Alt vi spiser har vært levende organismer. 

Ja, det er jo likestilt å dele en asparges i små biter som det er å gjøre det på en gris. Eller hund for den saks skyld, kjøtt er kjøtt ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

De blir rasende og går i fullstendig forsvarsmodus når man kaller dem kjøttetere, eller påpeker at de spiser dyrelik. Veganere blir ikke sinte når man kaller dem planteetere.

Hvorfor er det sånn? Kanskje de blir så sinte fordi de innerst inne vet at lever på kosthold som er unaturlig for mennesker 😮

Dette var da en snodig oppkonstruert verden jeg ikke kjenner. Jeg er kjøtteter. Har aldri blitt sint hvis noen sier at jeg er kjøtteter. Går du på Steinerskolen?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Dævendøtte skrev:

Ja, det er jo likestilt å dele en asparges i små biter som det er å gjøre det på en gris. Eller hund for den saks skyld, kjøtt er kjøtt ;) 

Planter er planter også da går jeg ut i fra? Du merker ikke forskjell på å spise rhododendron eller poteter? 

Anonymkode: 80a3e...045

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Dævendøtte skrev:

Ja, det er jo likestilt å dele en asparges i små biter som det er å gjøre det på en gris. Eller hund for den saks skyld, kjøtt er kjøtt ;) 

Asparges er godt tilbehør til biff. Fullverdig likestilt på tallerken. 

Anonymkode: 0a772...92b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

30 minutter siden, Dævendøtte skrev:

Ja, det er jo likestilt å dele en asparges i små biter som det er å gjøre det på en gris. Eller hund for den saks skyld, kjøtt er kjøtt ;) 

Fra naturens ståsted, så er det sannsynligvis relativt likestilt. En organisme ofres for å opprettholde en annen. 

Hund smaker forøvrig overraskende godt, men det er ikke spes relevant i denne debatten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

De blir rasende og går i fullstendig forsvarsmodus når man kaller dem kjøttetere, eller påpeker at de spiser dyrelik. Veganere blir ikke sinte når man kaller dem planteetere.

Hvorfor er det sånn? Kanskje de blir så sinte fordi de innerst inne vet at lever på kosthold som er unaturlig for mennesker 😮

Anonymkode: c3442...cb2

Det høres ut som det handler mer om at folk går i forsvarsmodus når du angriper dem enn at de reagerer på "kjøtteter" i seg selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer helt an på hvordan man sier det. «Æsj. Er du kjøtteter? Hvordan klarer du å spise dyrelik???» Da hadde jeg blitt irritert. 

Anonymkode: 99a60...7a9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du spiser grønnsakslik? Kjære for en ordbruk. Eller var du ikke klar over at grønnsaker også lever, inntil de høstes?

Anonymkode: 80033...8e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ler meg ihjel av at hele tråden er full av folk som bruker "planter har følelser" i full alvorlighet. Når folk er SÅ dumme, er det ikke noe poeng i å diskutere. Om man er så opptatt av planter sine følelser så er man uansett ansvarlig for flere plantedødsfall ved å spise kjøtt, da dyrene som brukes i kjøttproduksjon spiser flere planter enn det mennesker gjør, så det er uansett et utrolig dårlig argument. Man kan ikke alvorlig mene at det er det samme å "drepe" levende planter, som ikke har sentralnervesystem, og å drepe en kylling, eller en ku, eller en katt. Når man må begynne å kjempe for planterettigheter som et argument for å spise kjøtt, så vet man at man ikke har mange gode argumenter. 

Anonymkode: 601a5...39a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Ler meg ihjel av at hele tråden er full av folk som bruker "planter har følelser" i full alvorlighet. Når folk er SÅ dumme, er det ikke noe poeng i å diskutere. Om man er så opptatt av planter sine følelser så er man uansett ansvarlig for flere plantedødsfall ved å spise kjøtt, da dyrene som brukes i kjøttproduksjon spiser flere planter enn det mennesker gjør, så det er uansett et utrolig dårlig argument. Man kan ikke alvorlig mene at det er det samme å "drepe" levende planter, som ikke har sentralnervesystem, og å drepe en kylling, eller en ku, eller en katt. Når man må begynne å kjempe for planterettigheter som et argument for å spise kjøtt, så vet man at man ikke har mange gode argumenter. 

Anonymkode: 601a5...39a

Du har kanskje ikke sett i hvilken sammenheng dette er blitt nevnt?

Du fikk kanskje ikke med deg at dette ble brukt som illustrasjon på hvor tåpelig retorikken er den andre veien?

Jeg blir fortsatt ikke hverken sint eller opprørt over å bli kalt kjøtteter (jeg spiser jo kjøtt) - men jeg skjønner ikke dette behovet for å forsøke å provosere. Det får ikke vegetarianere til å fremstå i noe godt lys.

Jeg trenger forøvrig ikke argumenter for å spise kjøtt. Det er helt uproblematisk for meg, og trenger ingen rettferdiggjøring. Ulike arter spiser hverandre. Det er en del av balansen i økosystemet.

Anonymkode: 94e0a...9cc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dævendøtte
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Planter er planter også da går jeg ut i fra? Du merker ikke forskjell på å spise rhododendron eller poteter? 

Anonymkode: 80a3e...045

Like mye som du kanskje hadde kjent forskjellen på hund og okse ved siden av poteten ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Dævendøtte
16 timer siden, Oppgitt78 skrev:

Fra naturens ståsted, så er det sannsynligvis relativt likestilt. En organisme ofres for å opprettholde en annen. 

Hund smaker forøvrig overraskende godt, men det er ikke spes relevant i denne debatten.

Hadde jeg spist kjøtt, hadde jeg lett smakt på hundekjøtt, men det er jo heller ikke relevant her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

..Når man må begynne å kjempe for planterettigheter..

Anonymkode: 601a5...39a

Det viser seg jo at det ligger mer bak plantene, enn de fleste ville tro..

http://natgeobloggen.no/2017/12/14/forskere-slar-ut-planter-med-narkose/

http://natgeobloggen.no/2018/05/04/oppsiktsvekkende-funn-slik-kommuniserer-planter-med-hverandre/

Hvorfor skal ikke planter også ha rettigheter? De er jo tross alt levende organismer, og mye tyder jo på at de har en viss bevissthet.. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ler meg ihjel av at hele tråden er full av folk som bruker "planter har følelser" i full alvorlighet. Når folk er SÅ dumme, er det ikke noe poeng i å diskutere. Om man er så opptatt av planter sine følelser så er man uansett ansvarlig for flere plantedødsfall ved å spise kjøtt, da dyrene som brukes i kjøttproduksjon spiser flere planter enn det mennesker gjør, så det er uansett et utrolig dårlig argument. Man kan ikke alvorlig mene at det er det samme å "drepe" levende planter, som ikke har sentralnervesystem, og å drepe en kylling, eller en ku, eller en katt. Når man må begynne å kjempe for planterettigheter som et argument for å spise kjøtt, så vet man at man ikke har mange gode argumenter. 

Anonymkode: 601a5...39a

Begynner navnet ditt på B og bor du i Oslo? 

Anonymkode: 0a772...92b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 3.9.2019 den 14.12, Dævendøtte skrev:

Hadde jeg spist kjøtt, hadde jeg lett smakt på hundekjøtt, men det er jo heller ikke relevant her. 

Noen land i Asia er det vanlig

Anonymkode: 0a772...92b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...