Gå til innhold

Hvorfor blir kjøttetere så sinte av å bli kalt kjøttetere?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

De blir rasende og går i fullstendig forsvarsmodus når man kaller dem kjøttetere, eller påpeker at de spiser dyrelik. Veganere blir ikke sinte når man kaller dem planteetere.

Hvorfor er det sånn? Kanskje de blir så sinte fordi de innerst inne vet at lever på kosthold som er unaturlig for mennesker 😮

Anonymkode: c3442...cb2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor bruker du ordet "dyrelik" da, hvis det ikke er for å provosere?

Anonymkode: 03055...307

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøttspising er jo ikke unaturlig? Hvordan tror du mennesker overlevde før i tida? Vi spiser mer kjøtt i dag enn før, og det vil jeg kalle unaturlig. 

 

Men jeg blir ikke sur om noen påpeker at jeg spiser kjøtt. Er fullstendig klar over at det er er dødt dyr, men for noen er sikkert dette veldig ekkelt. 

Anonymkode: 29bc3...881

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir ikke sint, men det er jo misvisende. Jeg er altetende. Veganere er jo utelukkende planteetere, så det blir jo ikke det samme som å kalle meg som altetende for kjøtteter.

Gir igrunn f i hva folk kaller seg eller hva de spiser😊

Anonymkode: 12ed9...a73

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke unaturlig å spise kjøtt. Herlighet...

Om du vil kalle meg likspiser eller kjøtteter bryr jeg meg ikke om så lenge jeg for spise biffen min i fred.

Plager ingen jeg som vil leve som veganer så jeg forventer det samme av dere "planteetere"..🙄

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er altetende, ikke kjøtteter. Det gjelder de fleste mennesker, da vi hadde dødd om vi skulle levd bare på kjøtt. 

Anonymkode: 53384...315

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er naturlig for mennesker å spise både planter og dyr. Vi er altetende. Vi spiser både plantelik og dyrelik.

Anonymkode: ba0b8...34b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har enda til gode å se noen gå i forsvarsmodus fordi noen påpeker at de spiser kjøtt. Kan du beskrive en konkret episode du har opplevd TS? På hvilken måte ble vedkommende rasende? Kastet de veganerpølser på deg?

Anonymkode: 53384...315

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De blir rasende og går i fullstendig forsvarsmodus når man kaller dem kjøttetere, eller påpeker at de spiser dyrelik. Veganere blir ikke sinte når man kaller dem planteetere.

Hvorfor er det sånn? Kanskje de blir så sinte fordi de innerst inne vet at lever på kosthold som er unaturlig for mennesker 😮

Anonymkode: c3442...cb2

Hvor henter du kunnskapen din fra? 😄

Anonymkode: 03055...307

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veganisme er dessuten langt mer unaturlig enn et variert kosthold bestående av både kjøtt og grønnsaker. Jeg anbefaler deg å lese om evolusjon, TS. 

 

Men nå skal jeg glemme denne tråden, før noen beskylder meg for å være rasende. 

Anonymkode: 53384...315

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ganger er det bedre å fremstå som idiot, enn å åpne munnen og utelate enhver tvil.

Anonymkode: 9baf1...5d6

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser kjøtt, men er ikke kjøtteter. Jeg er omnivor - dvs både kjøtt- og plantespiser. Det er det mennesker er naturlig. Krokodiller er kjøttetere. At veganere ikke blir sinte av  å bli kalt planteetere er jo ikke rart, for de ER jo planteetere. 

Dyrelik-retorikken er ekstremveganismepreik. 

Anonymkode: 28c57...6fc

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man blir oppgitt av noen veganere, da de er veganere av kun følelser, ikke basert på noe annet enn det.  Man måse på forskring og hva vårt tarmsystem er lagd for, for å få rett kost. Dette er så klart ikke vegnsk.Spiser man vegansk må man være nøye på å få i seg rett kost. Selv er jeg vegetarinaner, og har aldri, og vil aldri påpeke andres matvalg. Men det kan være fordi jeg ikke spiaer vegetarisk pga følelser, men mer det at kjøtt ikke er godt.

Slutter noen å tro de er bedre enn andre, så vil de heller ikke få oppgitte kommentarer tilbake.

Anonymkode: 8faa9...4cd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker said:

De blir rasende og går i fullstendig forsvarsmodus når man kaller dem kjøttetere, eller påpeker at de spiser dyrelik. Veganere blir ikke sinte når man kaller dem planteetere.

Hvorfor er det sånn? Kanskje de blir så sinte fordi de innerst inne vet at lever på kosthold som er unaturlig for mennesker 😮

Anonymkode: c3442...cb2

Jeg blir ikke rasende, og går ikke i forsvar. Derimot opplever jeg ofte at folk med ulik grad av vegetarisk diett er nokså aggressive. Jeg respekterer deres diett, men de har ingen respekt for min, og er rett og slett frekke og ufine. Jeg har ingen problemer med at de ikke ønsker å spise kjøtt, men jeg har opplevd å bli skjelt ut og kalt stygge ting på grunn av mine valg i matveien. Denne tråden virker som om egen problemstilling blir projisert tilbake, og at aggresjonen ikke er der den beskrives. Forøvrig må man tåle å få høre det når man er usaklig, og opptrer respektløst.

Allegorien med dyrelik er tullete. Et lik er absolutt ikke det samme som et slakt, og dette er et ord man har valgt for å provosere. Jeg lar meg ikke provosere av det. Men det er like tåpelig som om jeg skulle si at vegetarianere spiser kompost.

Jeg spiser ganske mye kjøtt, men også rikelig med vegetabilsk kost og fisk, så å bruke merkelappen kjøtteter er ikke helt dekkende, uten at jeg gidder å hisse meg opp over det.

Forøvrig er det fortsatt sånn at menneskets fordøyelsessystem har likheter både med planteeteres og rovdyrs fordøyelseskanal (den er faktisk litt mer lik rovdyrenes), så noe biologisk argument for utelukkende plantekost finnes ikke.

Hvor min aggresjon er i denne debatten, har jeg vanskelig for å se.

Anonymkode: 94e0a...9cc

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vegetarianere får det til å høres ut som at vi kjøttetere kun lever på kjøtt, og at vi nermest skader dyr. Det stemmer ikke. Jeg spiser kjøtt, men enda mer grønnsaker, frukt og bær. Jeg er snill mot dyr og kunne aldri ha skadet dem. 

Anonymkode: d08f6...63e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sånn egentlig bryr det meg ikke men jeg lurer på dette behovet for å kalle folk ting basert på eksempelvis hva de spiser, kler seg i, bilen de kjører, stilen de har, utdannelse osv osv.. Hvorfor det for noen mennesker er så viktig å sette andre å en bås?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Carrot said:

Hvorfor det for noen mennesker er så viktig å sette andre å en bås?

Fordi at de må ha noen å "heve seg over", slik at de kan føle seg vel, og leve i visshet om at de er "bedre" enn noen? Vet ikke.

Endret av Miklo Velka
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva hvis du gikk til en tilfeldig jente og fortalte henne 

hei, du bruker bind eller tampong en gang i måneden (bare måtte si det...)

- hei, jeg ser du har noen flekker på kinnet. (Har du sett din egen hud?) 

- hei, visste du at jeg er perfekt og du er ikke perfekt? Jeg fant det ut nettopp. Er du ikke glad?? Jeg er bare så perfekt at jeg er Guds gave til menneskeheten. Ikke bli sint da. Jeg er et unntak. 😉 

Anonymkode: 21b6c...f05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor bruker du ordet "dyrelik" da, hvis det ikke er for å provosere?

Anonymkode: 03055...307

Det er jo dyrelik? Hva er det da, om det ikke er liket av et dyr?

Anonymkode: 601a5...39a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...