Gå til innhold

Hvorfor blir kjøttetere så sinte av å bli kalt kjøttetere?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

De blir rasende og går i fullstendig forsvarsmodus når man kaller dem kjøttetere, eller påpeker at de spiser dyrelik. Veganere blir ikke sinte når man kaller dem planteetere.

Hvorfor er det sånn? Kanskje de blir så sinte fordi de innerst inne vet at lever på kosthold som er unaturlig for mennesker 😮

Anonymkode: c3442...cb2

Sa den nyfrelste vegetarianer... Er så glad for at jeg ikke har slike 'nyfrelsttendenser'. 

Anonymkode: 54f11...9f7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi det er fullstendig misvisende for personer som spiser fra alle næringsgrupper. Det er ikke kjøtt som er hovedbestandelen i kostholdet til folk flest. Det er selvsagt planter. 

Anonymkode: 13958...5ab

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøye meg, her er det mange kjøttetere som formelig koker av sinne, mens de biter tennene sammen og påstår at de er likegyldig til å bli kalt kjøttetere 🤣

Angående koking, har dere sett kjøttetende dyr ute i naturen som koker (eller på annen måte varmebehandler) maten sin? Ikke det? Det er fordi at naturlige kjøttetere spiser rått kjøtt. De kan også spise råttent kjøtt. Mennesker, som er naturlige planteetere, må varmebehandle maten sin for at de trygt kan spise den. Og om de spiser råttent kjøtt blir de syke av matforgiftning, som ofte ender med døden.

For ikke å snakke om at mennesker, om de dreper et dyr, ikke har klør eller tenner som kan rive opp kjøttet i dyreliket:

Dr. Richard Leakey, a renowned anthropologist, summarizes, “You can’t tear flesh by hand, you can’t tear hide by hand. Our anterior teeth are not suited for tearing flesh or hide. We don’t have large canine teeth, and we wouldn’t have been able to deal with food sources that require those large canines.”

Anonymkode: c3442...cb2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje de du har kalt kjøttetere var kannibaler og de trodde du hadde 'blown their cover' som de sier på engelsk. Blir sikkert litt sint da. Tror du skal puste lettet ut for at du ikke ligger på noens middagstallerken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 varmebehandle maten sin for at de trygt kan spise den

MÅ man nå virkelig det?! Nei, feks, rå kylling bør man jo helst holde seg unna, men feks okse kan man fint spise rått... 

Carpaccio er jo eksempel på en matrett med rått kjøtt.. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du vet den lukten gode lukten av grillmat? Sånn er det for veganerne hver gang det er nyklipt plenlukt! 😊😆😂

Hehe dagens! 

Anonymkode: 0a772...92b

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Andy2029 skrev:

MÅ man nå virkelig det?! Nei, feks, rå kylling bør man jo helst holde seg unna, men feks okse kan man fint spise rått... 

Carpaccio er jo eksempel på en matrett med rått kjøtt.. 

La oss si at nettopp har myrdet en okse. Hvordan har du tenkt å spise den? Har du tenner og klør som kan trenge gjennom skinnet?

 

Sjakkmatt, kjøtteter.

Anonymkode: c3442...cb2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke dette ekstreme behovet enkelte har for å legge seg opp i hva andre mennesker velger å gjøre? Hva jeg spiser (eller ikke spiser) er vel mitt eget problem og ikke noe "Nils-gullerot" eller "Kari-biff" har noe med. 

En venninne utdannet seg til dyretolk (om man tror på slikt eller ikke får vi ta i en annen diskusjon) og ble raskt vegetarianer. Etter noen år fikk hun også inn tanker og følelser fra planter og grønnsaker og hadde med ett et kjempeproblem. Hva i alle dager skulle hun spise nå når alt hun puttet i munnen følte frykt og smerte? Enden på visa var at hun nå spiser "alt". Hun landet på at det ikke var noe bedre å spise plantebasert enn dyrelik. Dog kjøper hun kjøtt osv fra gårder hvor hun vet at dyrene har hatt det bra. Tror det er mye viktigere enn å tenke dyrevelferd i alle trinn og støtte bønder som faktisk gjør en kjempejobb enn å bare plukke med seg den billigste kjøttdeigen på Rema (for alt jeg vet kan kjøttdeigen på Rema ha hatt det supert før den ble dyrelik, men dere skjønner hva jeg mener). 

Personlig spiser jeg mest mulig vegansk, men jeg er ikke flink nok i matveien til å kunne kutte ut animalske produkter helt. Nå skal jeg snart spise pizza med noen få skiver pepperoni. Det blir første gangen jeg spiser kjøtt på lenge. Jeg driter i hvilken bås jeg tilhører eller ikke tilhører for det har faktisk ingen andre noe med. Jeg kjøper produkter som ikke er dyretestet (helst veganske), prøver å ikke kjøpe klær av kjeder som driver på med barnearbeid, jeg jobber aktivt for dyrevelferd og spiser jeg kjøtt kjøper jeg det stort sett av en venninne som er bonde og hvor jeg vet at dyrene har hatt et godt liv. Ikke flyr jeg heller når jeg tenker meg om.

Jeg velger derimot å spise en pølse fra Esso om jeg er sinnasulten og langt hjemmefra, samtidig som jeg fyller litt drivstoff på dieselbilen min som har tett partikkelfilter. Dyrekadaverspiser OG miljøsvin, det er meg dere 😎

(Håper dere klarer å lese innlegget med et vist snev av ironi 🤪)

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker said:

Jøye meg, her er det mange kjøttetere som formelig koker av sinne, mens de biter tennene sammen og påstår at de er likegyldig til å bli kalt kjøttetere 🤣

Angående koking, har dere sett kjøttetende dyr ute i naturen som koker (eller på annen måte varmebehandler) maten sin? Ikke det? Det er fordi at naturlige kjøttetere spiser rått kjøtt. De kan også spise råttent kjøtt. Mennesker, som er naturlige planteetere, må varmebehandle maten sin for at de trygt kan spise den. Og om de spiser råttent kjøtt blir de syke av matforgiftning, som ofte ender med døden.

For ikke å snakke om at mennesker, om de dreper et dyr, ikke har klør eller tenner som kan rive opp kjøttet i dyreliket:

Dr. Richard Leakey, a renowned anthropologist, summarizes, “You can’t tear flesh by hand, you can’t tear hide by hand. Our anterior teeth are not suited for tearing flesh or hide. We don’t have large canine teeth, and we wouldn’t have been able to deal with food sources that require those large canines.”

Anonymkode: c3442...cb2

Mennesker kan godt spise rått kjøtt. Det er vårt behov for å lagre mat som skaper problemene. Før man hadde mulighet til det, var det en god del kjøtt man unngikk nettopp fordi det var infeksjonsrisiko - akkurat som dyr unngår en del mat. 

Spiser man rått kjøtt fra man er liten, er det noeman tolererer godt.

Vi trenger ikke tenner og klør, fordi vi kan bruke redskaper.

Hvor er det du finner dette "kokende sinne?"

Anonymkode: 94e0a...9cc

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Andy2029 skrev:

MÅ man nå virkelig det?! Nei, feks, rå kylling bør man jo helst holde seg unna, men feks okse kan man fint spise rått... 

Carpaccio er jo eksempel på en matrett med rått kjøtt.. 

 

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jøye meg, her er det mange kjøttetere som formelig koker av sinne, mens de biter tennene sammen og påstår at de er likegyldig til å bli kalt kjøttetere 🤣

Angående koking, har dere sett kjøttetende dyr ute i naturen som koker (eller på annen måte varmebehandler) maten sin? Ikke det? Det er fordi at naturlige kjøttetere spiser rått kjøtt. De kan også spise råttent kjøtt. Mennesker, som er naturlige planteetere, må varmebehandle maten sin for at de trygt kan spise den. Og om de spiser råttent kjøtt blir de syke av matforgiftning, som ofte ender med døden.

For ikke å snakke om at mennesker, om de dreper et dyr, ikke har klør eller tenner som kan rive opp kjøttet i dyreliket:

Dr. Richard Leakey, a renowned anthropologist, summarizes, “You can’t tear flesh by hand, you can’t tear hide by hand. Our anterior teeth are not suited for tearing flesh or hide. We don’t have large canine teeth, and we wouldn’t have been able to deal with food sources that require those large canines.”

Anonymkode: c3442...cb2

Spiste Carpaccio reinsdyr her forleden det var herlig. Har også spist rå sushi noen ganger. 

Tror noe av konseptet til våre forfedre var at vi hadde hjerner til å lage verktøy og samarbeide i grupper. Dette ga oss en fordel i å både jakte på mat og etterhvert til jordbruk. 

Anonymkode: 0a772...92b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Om du synes at jeg skaper dramatikk ved å påpeke at maten du spiser er døde dyrekropper som er blitt hakket opp i småbiter burde du kanskje revurdere spisevanene dine. Det jeg sier er jo ikke akkurat løgn..

Anonymkode: 601a5...39a

Nei TS, du skaper ikke dramatikk, selv om du på ditt vis prøver. Flere har spurt deg om hva hensikten er; hvorfor svarer du ikke på det?

15 minutter siden, AnonymBruker said:

Jøye meg, her er det mange kjøttetere som formelig koker av sinne, mens de biter tennene sammen og påstår at de er likegyldig til å bli kalt kjøttetere 🤣

Angående koking, har dere sett kjøttetende dyr ute i naturen som koker (eller på annen måte varmebehandler) maten sin? Ikke det? Det er fordi at naturlige kjøttetere spiser rått kjøtt. De kan også spise råttent kjøtt. Mennesker, som er naturlige planteetere, må varmebehandle maten sin for at de trygt kan spise den. Og om de spiser råttent kjøtt blir de syke av matforgiftning, som ofte ender med døden.

For ikke å snakke om at mennesker, om de dreper et dyr, ikke har klør eller tenner som kan rive opp kjøttet i dyreliket:

Dr. Richard Leakey, a renowned anthropologist, summarizes, “You can’t tear flesh by hand, you can’t tear hide by hand. Our anterior teeth are not suited for tearing flesh or hide. We don’t have large canine teeth, and we wouldn’t have been able to deal with food sources that require those large canines.”

Anonymkode: c3442...cb2

Har du hørt om noe kalt "bruk av ild" og "verktøy"? Jeg kan fortelle deg at det er noe som er helt typisk for mennesker.og deres adferd: bearbeide og omforme  det vi finner i naturen. Vi er vel så mye kultur som natur.

Spiser du all din mat rå? Går du uten klær og sko? Bor du ute under en busk eller oppe i et tre? Driter i skauen og tørker av deg i gresset? Kommuniserer du kun ansikt til ansikt med dine artsfrender uten noen form for teknologi? Går du alltid når du skal noe sted? Hvis du blir syk eller skader deg, bruker du bare planter?

Selv om det jeg nevner her er den naturlige og opprinnelige måten å leve på, hadde du i det hele tatt overlevd hvis du skulle leve slik nå?

6 minutter siden, Andy2029 said:

MÅ man nå virkelig det?! Nei, feks, rå kylling bør man jo helst holde seg unna, men feks okse kan man fint spise rått... 

Carpaccio er jo eksempel på en matrett med rått kjøtt.. 

Rått kjøtt kan gjerne spises såfremt det er rykende ferskt. Rå fisk, sjømat og egg likeså.

Nå fikk jeg lyst på hval-sashimi, dét er godt, det!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker said:

La oss si at nettopp har myrdet en okse. Hvordan har du tenkt å spise den? Har du tenner og klør som kan trenge gjennom skinnet?

 

Sjakkmatt, kjøtteter.

Anonymkode: c3442...cb2

Vi har utviklet redskaper til det bruk. Hva er poenget ditt?

Anonymkode: 94e0a...9cc

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

La oss si at nettopp har myrdet en okse. Hvordan har du tenkt å spise den? Har du tenner og klør som kan trenge gjennom skinnet?

 

Sjakkmatt, kjøtteter.

Anonymkode: c3442...cb2

Vi kan bruke en kniv :) Våre verktøy er en forlengelse av oss selv

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dævendøtte
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har enda til gode å se noen gå i forsvarsmodus fordi noen påpeker at de spiser kjøtt. Kan du beskrive en konkret episode du har opplevd TS? På hvilken måte ble vedkommende rasende? Kastet de veganerpølser på deg?

Anonymkode: 53384...315

Etter fem år med plantebasert kost, skal jeg love deg at det er mange som går i angrepsmodus (ikke forsvar) fordi de spiser kjøtt og jeg ikke. 

Uten at jeg engang har åpnet kjeften, kan jeg få tyn fordi jeg ikke spiser kjøtt, men har dun i jakka mi (den er ti år gammel, jeg kaster ikke gode jakker). Typisk så leter alle kjøttetere etter feil hos meg, i stedet for å se hva de selv gjør. 

Og uansett hvordan man vrir og vrenger på det, kjøtt er døde dyr! Og spiser man kjøtt, spiser man døde dyr. Det er tydeligvis vanskelig for mange å innse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dævendøtte
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du vet den lukten gode lukten av grillmat? Sånn er det for veganerne hver gang det er nyklipt plenlukt! 😊😆😂

Hehe dagens! 

Anonymkode: 0a772...92b

Vel, har hørt denne vitsen daglig i fem år nå, hvis du tror dette er dagens, tar du feil ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

La oss si at nettopp har myrdet en okse. Hvordan har du tenkt å spise den? Har du tenner og klør som kan trenge gjennom skinnet?

 

Sjakkmatt, kjøtteter.

Anonymkode: c3442...cb2

Hvorfor skulle vi trenge tenner og klør som kan trenge gjennom skinnet, når vi er såpass utviklet at vi har lært oss å lage/bruke redskaper som gjør den jobben for oss?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns kanskje "kjøttetere" er litt misvisende? Jeg spiser jo andre ting enn kjøtt også. "Altetende" tenker jeg vi sier. 

Men jeg hadde ikke blitt sint av "kjøtteter" heller. Er det noen som blir det, altså? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Dævendøtte skrev:

 

Og uansett hvordan man vrir og vrenger på det, kjøtt er døde dyr! Og spiser man kjøtt, spiser man døde dyr. Det er tydeligvis vanskelig for mange å innse. 

Plantekost er døde planter.. Alt vi spiser har vært levende organismer. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jøye meg, her er det mange kjøttetere som formelig koker av sinne, mens de biter tennene sammen og påstår at de er likegyldig til å bli kalt kjøttetere 🤣

Angående koking, har dere sett kjøttetende dyr ute i naturen som koker (eller på annen måte varmebehandler) maten sin? Ikke det? Det er fordi at naturlige kjøttetere spiser rått kjøtt. De kan også spise råttent kjøtt. Mennesker, som er naturlige planteetere, må varmebehandle maten sin for at de trygt kan spise den. Og om de spiser råttent kjøtt blir de syke av matforgiftning, som ofte ender med døden.

For ikke å snakke om at mennesker, om de dreper et dyr, ikke har klør eller tenner som kan rive opp kjøttet i dyreliket:

Dr. Richard Leakey, a renowned anthropologist, summarizes, “You can’t tear flesh by hand, you can’t tear hide by hand. Our anterior teeth are not suited for tearing flesh or hide. We don’t have large canine teeth, and we wouldn’t have been able to deal with food sources that require those large canines.”

Anonymkode: c3442...cb2

Hva legger du i begrepet koker av sinne? For jeg kan ikke se tendenser som tyder på det her. 

Og du må gjerne kalle meg kjøtteter eller "dyreliketer". Kommer nok til å spise kjøtt så lenge jeg lever. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...