Gå til innhold

"Hos Peder"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Han kunne fint funnet noen andre, men det er nok ikke like lett for henne.

jeg er uenig i det Peder snakket om i dag, at det ville vært lettere for Sofia om hun var alene enn for han. Hun trenger nok nettopp en mann som Kristian for å kunne hevde seg selv med alle sine (innbilte) kvaliteter, og hun trenger noen hun kan kontrollere og ha overtaket på. Det er faktisk ikke så lett å finne en sånn partner.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stakkar dame!

Skjønner godt at Peder støtter henne!

Har nå hørt litt på denne podcasten etter å ha sett hvordan dere hakker på Sofia, men hun gjør jo helt klart alt hun kan for å ikke såre han for mye. Hvordan klarer dere å høre at hun sier alle disse fæle tingene? Når gjør hun egentlig det?

Det eneste jeg klarer å høre er en fortvilet dame som er sammen med en unnvikende og tafatt fyr, i håp om endring.

Anonymkode: ecc3e...613

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Stakkar dame!

Skjønner godt at Peder støtter henne!

Har nå hørt litt på denne podcasten etter å ha sett hvordan dere hakker på Sofia, men hun gjør jo helt klart alt hun kan for å ikke såre han for mye. Hvordan klarer dere å høre at hun sier alle disse fæle tingene? Når gjør hun egentlig det?

Det eneste jeg klarer å høre er en fortvilet dame som er sammen med en unnvikende og tafatt fyr, i håp om endring.

Anonymkode: ecc3e...613

Velkommen i tråden Sofia.

Anonymkode: 8f576...a7d

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Stakkar dame!

Skjønner godt at Peder støtter henne!

Har nå hørt litt på denne podcasten etter å ha sett hvordan dere hakker på Sofia, men hun gjør jo helt klart alt hun kan for å ikke såre han for mye. Hvordan klarer dere å høre at hun sier alle disse fæle tingene? Når gjør hun egentlig det?

Det eneste jeg klarer å høre er en fortvilet dame som er sammen med en unnvikende og tafatt fyr, i håp om endring.

Anonymkode: ecc3e...613

Hun forteller ofte om hvordan han var i ungdommen osv, og at han alltid har vært «sånn og slik».

på generelt grunnlag har jeg veldig store problemer med folk som finner seg en partner bare for å prøve å forandre på en person.

Hvis han nå er så tafatt og treig, konfliktsky og barnslig og med en dustete familie: Hvorfor i all verden stifter du familie med han? Hvorfor er du fortsatt sammen med han og rakker ned på han hele tiden?

Jeg sier ikke at han ikke er tafatt, men hun har et valg, og burde ha valgt noe annet for lenge siden. Aldri i livet at jeg hadde bodd med noen som irriterer meg store deler av dagen, og attpåtil valgt å sette barn til verden med han.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Velkommen i tråden Sofia.

Anonymkode: 8f576...a7d

Haha, hadde jeg vært Sofia, så hadde jeg ikke vært sammen med Christian.

Anonymkode: ecc3e...613

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Galanga skrev:

Hun forteller ofte om hvordan han var i ungdommen osv, og at han alltid har vært «sånn og slik».

på generelt grunnlag har jeg veldig store problemer med folk som finner seg en partner bare for å prøve å forandre på en person.

Hvis han nå er så tafatt og treig, konfliktsky og barnslig og med en dustete familie: Hvorfor i all verden stifter du familie med han? Hvorfor er du fortsatt sammen med han og rakker ned på han hele tiden?

Jeg sier ikke at han ikke er tafatt, men hun har et valg, og burde ha valgt noe annet for lenge siden. Aldri i livet at jeg hadde bodd med noen som irriterer meg store deler av dagen, og attpåtil valgt å sette barn til verden med han.

Akkurat der er vi helt enig. Skulle ønske Peder kunne si dette klart og tydelig til henne og støtte henne i å gå.

Anonymkode: ecc3e...613

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes det er interessant hvordan hun påpeker at hun kan være fornøyd med egen innsats og sånn sett ikke trenger hans anerkjennelse på lik linje som han trenger hennes. Samtidig ble hun skikkelig forferdet over at han ønsket å ha en pengepott hver som de kunne bruke på hva de ville - da var det gale at han ikke var interessert og opptatt av hva hun ville bruke pengene sine på, for hun var veldig opptatt av hva han brukte sine på. Vitner om et enormt kontrollbehov, og hun trenger han for å bekrefte seg selv. Et usunt forhold! 

Anonymkode: 9ba87...d3d

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må le litt av dette «ja, eller» og «men» som Sofia driver med. Kan aldri være helt enig med noen andre enn seg selv må forstå. 

Syns jeg hører de planlegger helgen:

C : «skal vi dra på søndagstur i fjellet med lille i bæremeis da?»

S : «Ja, eller, vi drar heller i skogen med lille i vogna tenker æ»

C : «ok»

S : må du alltid være enig med mæ? Kan du ikke stå for nokka?

C : «jo altså jeg prøvde jo å komme med et forslag her da, som jeg har veldig lyst til»

S : «ja, men gi mæ litt motstand da»

 

Anonymkode: dc7ef...844

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Må le litt av dette «ja, eller» og «men» som Sofia driver med. Kan aldri være helt enig med noen andre enn seg selv må forstå. 

Syns jeg hører de planlegger helgen:

C : «skal vi dra på søndagstur i fjellet med lille i bæremeis da?»

S : «Ja, eller, vi drar heller i skogen med lille i vogna tenker æ»

C : «ok»

S : må du alltid være enig med mæ? Kan du ikke stå for nokka?

C : «jo altså jeg prøvde jo å komme med et forslag her da, som jeg har veldig lyst til»

S : «ja, men gi mæ litt motstand da»

 

Anonymkode: dc7ef...844

Og dette sitter Peder bare og hører på, uten å gripe inn?

Hva er det man betaler for i parterapi, egentlig?

To tafatte menn, i stedet for bare en?

Snakk om svindel!

Dere damemennesker har nå to menn å velge mellom når dere skal drømme i natt, Christian og Peder. Sov godt og drøm søtt!

Anonymkode: ecc3e...613

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.1.2020 den 0.15, AnonymBruker skrev:

Har ellers ikke fått noe ut av episodene med henne, jeg sliter også med mat og tenkte jeg skulle få nytte av episodene, men men...

Samme her. Det er for øvrig ikke bare hun som har et gjentakende språk i de episodene. Synes også alt «fløt» og jeg savnet mye mer struktur på matproblemet. Altfor mye prat om annet helt uinteressant og irrelevant. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, loveli skrev:

Sofia ble irritert

Sofia blir ikke irritert men irrrriteeeeeert....

Aaargh, jeg ville blitt sykt møkk lei av å høre den der «Æ blir så irrrriiteeeeeeert» som hun blir HELE tiden. Minner om en snobbete utgave av hun maktsyke blogge-karakteren i Parterapi. Jeg syns det andre paret var ok å høre på, men hun her har ennå ikke vist ett eneste sympatisk trekk så langt i mine ører.

I dagens episode har jeg tenkt at han nok har endret seg etter å ha vært i dette forholdet. Han prøver å bli som henne, snakke på den samme slitsomme dvelende arrogante måten, og han prøver å framstå like moralsk streng. Jeg bare tror han egentlig er en annen. Fyren sitter faktisk og snakker ned seg selv HELE tiden, stusselig å høre på. Feks det at han hadde langt hår på videregående - er det virkelig noe å ta opp? Etter HUN har nedsnakket dette gjør han det samme. Huff. Trist.

Og en siste ting - hvordan kan hun tenke at hun er så suveren? Hun er jo bare kjip og framstår ikke som så sosialt begavet eller så klok som hun selv tydeligvis tror. Hun er smart og analytisk ja, men temmelig kjip og kald også. Jeg tror han ville fått det bedre uten henne. 

Anonymkode: a11d7...bc0

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, CamillaCollett skrev:

Ja, det der syntes jeg også var underlig. Tar man den kommentaren som en fornærmelse, da får man nesten gå i seg selv.

Jeg synes Christian høres direkte morsom ut. Han sier at han liker å fortelle en morsom historie og showe litt. Og så sitter Sofia der stille og hører på som den rene kontrollinstansen. Det virker jo som om alt må være så korrekt for henne. Det må da være forferdelig kjedelig?

Tenk å ha skapt begrepet «æ blir så irrrriteeeeert når du snakka PÅ mæ». Snakke PÅ meg?? Saken er jo at hun ikke gidder høre på han, og jaggu er det hans feil også. 

Anonymkode: a11d7...bc0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere kan lett finne ansiktene til disse personene om dere er litt kreative når dere googler. 😊 Artig å ha et ansikt på de.. Kanskje det kommer et intervju med de når siste episode er ferdig? Var det ikke først da at Therese og Alexander ble vist i et intervju? 

Uansett. Jeg synes det er veldig underholdende å høre på, men jeg fatter ikke hva Peder driver på med.. Hvorfor prøver han ikke å få Christian litt mer på banen? Han må vel også få presentere sine utfordringer med Sofia og ikke bare omvendt?? 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sofia blir ikke irritert men irrrriteeeeeert....

Aaargh, jeg ville blitt sykt møkk lei av å høre den der «Æ blir så irrrriiteeeeeeert» som hun blir HELE tiden. Minner om en snobbete utgave av hun maktsyke blogge-karakteren i Parterapi. Jeg syns det andre paret var ok å høre på, men hun her har ennå ikke vist ett eneste sympatisk trekk så langt i mine ører.

I dagens episode har jeg tenkt at han nok har endret seg etter å ha vært i dette forholdet. Han prøver å bli som henne, snakke på den samme slitsomme dvelende arrogante måten, og han prøver å framstå like moralsk streng. Jeg bare tror han egentlig er en annen. Fyren sitter faktisk og snakker ned seg selv HELE tiden, stusselig å høre på. Feks det at han hadde langt hår på videregående - er det virkelig noe å ta opp? Etter HUN har nedsnakket dette gjør han det samme. Huff. Trist.

Og en siste ting - hvordan kan hun tenke at hun er så suveren? Hun er jo bare kjip og framstår ikke som så sosialt begavet eller så klok som hun selv tydeligvis tror. Hun er smart og analytisk ja, men temmelig kjip og kald også. Jeg tror han ville fått det bedre uten henne. 

Anonymkode: a11d7...bc0

Enig i dette. Jeg tror også han har forandret seg i sin iver etter å tekkes henne. Vondt å høre på. 

Anonymkode: 3891c...b68

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Akkurat der er vi helt enig. Skulle ønske Peder kunne si dette klart og tydelig til henne og støtte henne i å gå.

Anonymkode: ecc3e...613

Men det kan du Sofia, du kan gå. 

Anonymkode: 3891c...b68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men det kan du Sofia, du kan gå. 

Anonymkode: 3891c...b68

Se der ja!

Du hadde faktisk kunnet ta betalt for et sånt råd!

Det å bare sitte og lytte uten å gripe inn, er jo rene skjødesløsheten. Kvakksalveri. 

Tipper de eneste som får noe tilbake for dette er KG, siden så mange damer sitter her og skriver arghh og uff og okk og ai.

For her inne fungerer verden på en helt særegen måte;

Ser man en taper, særlig hvis det er en mann, så iler man til og skal hjelpe og trøste og passe på han.

Ser man en sterk person, særlig hvis det er en kvinne, skal man hakke på henne og utkonkurrere henne. 

Dette gjelder enten man snakker om svigermor eller kollegaen til mannen eller om kona til elskeren eller hvem det nå måtte være. 

Det er pinlig å se på!

«Kom her kjære Christian, jeg skal passe på deg, du kan ligge her mellom de digre brystene mine og så skal jeg stryke deg over håret og passe på deg slik at du slipper å være med fæle og forferdelige heksen Sofia. Jeg støtter deg! Ja, kom bare her, så skal du få all den kvinnelige omsorgen du kan tenke deg. Jeg har alt dette og mere til!»

Det er jo bare å lese denne tråden, det er samme retorikken som elskerinner og de som skriver brev til fengselsfugler. Som vil redde stakkars menn. 

Og dermed har man virkelig ingenting man skulle ha sagt overfor Sofia!

Man gjør jo tross alt nøyaktig det samme som hun en gang gjorde!

Anonymkode: ecc3e...613

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vil man unngå å bli Sofia, eller havne i Sofias posisjon, så må man jo gå for en sterk mann.

Og da må man øve seg på dette.

Man må unngå trøste og støtte alle slags feilbarlige menn, men i stedet si at de skal skjerpe seg, ellers er det på huet ut. 

Anonymkode: ecc3e...613

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er i mine øyne ironisk at Sofia kritiserer Kristian for at han hele tiden tilpasser seg og "blir utydelig", samtidig som hun gjør alt i sin makt for å forandre ham og krever at han skal tilpasse seg hennes ønsker. Damned if you do, damned if you don't. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Se der ja!

Du hadde faktisk kunnet ta betalt for et sånt råd!

Det å bare sitte og lytte uten å gripe inn, er jo rene skjødesløsheten. Kvakksalveri. 

Tipper de eneste som får noe tilbake for dette er KG, siden så mange damer sitter her og skriver arghh og uff og okk og ai.

For her inne fungerer verden på en helt særegen måte;

Ser man en taper, særlig hvis det er en mann, så iler man til og skal hjelpe og trøste og passe på han.

Ser man en sterk person, særlig hvis det er en kvinne, skal man hakke på henne og utkonkurrere henne. 

Dette gjelder enten man snakker om svigermor eller kollegaen til mannen eller om kona til elskeren eller hvem det nå måtte være. 

Det er pinlig å se på!

«Kom her kjære Christian, jeg skal passe på deg, du kan ligge her mellom de digre brystene mine og så skal jeg stryke deg over håret og passe på deg slik at du slipper å være med fæle og forferdelige heksen Sofia. Jeg støtter deg! Ja, kom bare her, så skal du få all den kvinnelige omsorgen du kan tenke deg. Jeg har alt dette og mere til!»

Det er jo bare å lese denne tråden, det er samme retorikken som elskerinner og de som skriver brev til fengselsfugler. Som vil redde stakkars menn. 

Og dermed har man virkelig ingenting man skulle ha sagt overfor Sofia!

Man gjør jo tross alt nøyaktig det samme som hun en gang gjorde!

Anonymkode: ecc3e...613

Sofia er da ikke sterk? Iallefall ikke som person. Heller tvert om. Hun lever på at Christian skal forgude henne. Hun er jo nærmest avhengig av det. Hadde hun vært sterk hadde hun gitt han og seg selv litt "slack". For det er noe ikke-sterkt å måtte gjøre alt på sin måte, endre Christian fordi han ikke er slik hun vil ha det, for så å klage på at han ikke har meninger. 

Christian derimot, han har alltid villet være litt annerledes(slengbukser og langt hår i ungdommen), han har fulgt drømmene sine(gitar istedenfor lappen), han har brutt ut av familiens "vaner"(tatt høyere utdannelse). Han var sterk, helt til Sofia kom og brøt ned alt, plukket han i biter og nå er irritert på at han ikke tar seg sammen.

Jeg håper du ikke er Sofia, og hvis du er så håper jeg dere har fått orden på ting. Jeg tror bare Sofia tok så grundig feil når hun i første episode sa noe som "jeg vet ikke om det er vi eller bare Christian som burde gå i terapi". Det er Sofia som skulle gått i terapi. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Kaisamaia skrev:

Dere kan lett finne ansiktene til disse personene om dere er litt kreative når dere googler. 😊 Artig å ha et ansikt på de.. Kanskje det kommer et intervju med de når siste episode er ferdig? Var det ikke først da at Therese og Alexander ble vist i et intervju? 

Uansett. Jeg synes det er veldig underholdende å høre på, men jeg fatter ikke hva Peder driver på med.. Hvorfor prøver han ikke å få Christian litt mer på banen? Han må vel også få presentere sine utfordringer med Sofia og ikke bare omvendt?? 

Kan du sende dm med navn? 

Anonymkode: 4be72...83e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...