Gå til innhold

"Hos Peder"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hun vil jo ha en annen type mann. Og det er helt fair, men da må hun faktisk finne seg en annen. 

Anonymkode: a0e66...362

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes ikke det er så absurd. Det er jo faktisk mennesker det er snakk om, ikke om karakterer som spilles av skuespillere, f.eks. Det ville i så fall endret alt. 

Anonymkode: ecc3e...613

Du må gjerne bare fortsette å tåkelegge for min del. Jeg går ikke på det. 

Anonymkode: a0e66...362

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere nevner at Sofia ler av at han så på doktorgrad. Jeg oppfattet at hun synes det var ironisk/morsomt at han så på doktorgrad på Universitetet i Agder, for det var den skolen han hadde rakket ned på som de snakket om i forrige episode som stesøsteren til Sofia gikk på. Altså hun lo ikke av at han vurderte doktorgrad, men hvor han vurderte å ta den. 

Anonymkode: 99dbd...66d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Flere nevner at Sofia ler av at han så på doktorgrad. Jeg oppfattet at hun synes det var ironisk/morsomt at han så på doktorgrad på Universitetet i Agder, for det var den skolen han hadde rakket ned på som de snakket om i forrige episode som stesøsteren til Sofia gikk på. Altså hun lo ikke av at han vurderte doktorgrad, men hvor han vurderte å ta den. 

Anonymkode: 99dbd...66d

Det er måten hun ler på og hva hun sier vi reagerer på. Hun er så hånende i latteren og nedlatende i tonen når hun snakker.

Skal innrømme at jeg har dama i vrangstrupen da, kan godt være du har rett i at det ikke lå så fryktelig mye bak akkurat den reaksjonen på akkurat det. Det er bare.., så mye å le av han for og så mye av hans tanker og ideer som hun reagerer på og dette var bare enda en ting i rekken av det. "Ironisk at du så på doktorgradsstudier ved akkurat dét universitetet". Javel... og så da?

Kan også være hennes latter og ord var sterkt preget av at hun ville at han heller skulle lese rapporten hennes, så det jeg plukker opp av signaler i reaksjonen hennes har nok mye med det å gjøre også.

Endret av loveli
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Flere nevner at Sofia ler av at han så på doktorgrad. Jeg oppfattet at hun synes det var ironisk/morsomt at han så på doktorgrad på Universitetet i Agder, for det var den skolen han hadde rakket ned på som de snakket om i forrige episode som stesøsteren til Sofia gikk på. Altså hun lo ikke av at han vurderte doktorgrad, men hvor han vurderte å ta den. 

Anonymkode: 99dbd...66d

Ja, jeg er enig i det.

Jeg synes egentlig argumentasjonen her blir forferdelig ensidig nå. Det har jeg vel sagt flere ganger alt, men jeg føler nesten jeg må det. Jeg synes faktisk det er litt ille med alle disse kommentarene om hvor grusom Sofia er. Hun er et menneske, hun også, og utgangspunktet hennes er nå faktisk at hun opplever at forholdet ikke er godt for henne. Dét er også en virkelighet.

Hvem hadde vel ikke syntes at det var litt sårende at kjæresten leser en rapport om noe alvorlig som har hendt en - i to minutter, på do, for så å fordype seg i noe helt annet?

Hvem hadde ikke blitt irritert av å være den som må lede og dra lasset i alle sammenhenger, slik at man aldri får være svak?

Hvem hadde ikke blitt frustrert av å ta opp et problem, for så å få høre hvor vanskelig det er for den andre parten at dette problemet tas opp?

Hvem hadde ikke mistet tenningen av å føle seg som en mor for ektefellen?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er hun selv som, unødvendig, tar på seg den morsrollen og infantiliserer kjæresten sin. Og jeg hadde ikke forventet at mannen min leste en snm rapport om jeg ikke spesifiserte at det var viktig for meg. 

Jeg tror ikke Sofia er et dårlig menneske. Men jeg synes hun er en dårlig partner for Christian. 

Anonymkode: 90918...f09

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du må gjerne bare fortsette å tåkelegge for min del. Jeg går ikke på det. 

Anonymkode: a0e66...362

Det er ikke tåkelegging å minne om at disse to er mennesker og ikke karakterer. 

Anonymkode: ecc3e...613

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, CamillaCollett skrev:

Ja, jeg er enig i det.

Jeg synes egentlig argumentasjonen her blir forferdelig ensidig nå. Det har jeg vel sagt flere ganger alt, men jeg føler nesten jeg må det. Jeg synes faktisk det er litt ille med alle disse kommentarene om hvor grusom Sofia er. Hun er et menneske, hun også, og utgangspunktet hennes er nå faktisk at hun opplever at forholdet ikke er godt for henne. Dét er også en virkelighet.

Hvem hadde vel ikke syntes at det var litt sårende at kjæresten leser en rapport om noe alvorlig som har hendt en - i to minutter, på do, for så å fordype seg i noe helt annet?

Hvem hadde ikke blitt irritert av å være den som må lede og dra lasset i alle sammenhenger, slik at man aldri får være svak?

Hvem hadde ikke blitt frustrert av å ta opp et problem, for så å få høre hvor vanskelig det er for den andre parten at dette problemet tas opp?

Hvem hadde ikke mistet tenningen av å føle seg som en mor for ektefellen?

Jo, du har helt rett, jeg kunne blitt såret av at kjæresten min ikke fordypet seg i noe som var viktig om og for meg. Men, erfaring og alder har lært meg at dette ofte ikke skjer - at jeg må være tydelig på forventningen, fordi andre ikke kan lese tankene dine og forstå hva som er viktig. Jeg tenker at dette uansett er bagateller, men noe hun må lære seg å leve med om hun vil fortsette forholdet. Han kommer sikkert ikke til å bli annerledes på dette. Jeg leser også Sofia som veldig lei og frustrert, hun er skuffet over kjæresteforholdet, at han ikke dekker de behovene som er viktig for henne, hun vil gi opp. Jeg tenker at mye handler om at hun virker ung, litt naiv, og at hun krever for mye, hun er ganske intens? Krever mye av kjæresten? Det kan vi vel være enige om.

Og Christian burde ta seg en bolle og ikke ta alt Sofie sier så blodig alvorlig - hva med å bare slå i bordet og si: "Det der gidder jeg ikke å høre på. Du kan ikke forvente at jeg leser tankene dine. Senk kravene, for guds skyld, ikke heng deg opp i absolutt alt!!" 

Anonymkode: 645d5...287

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med dere som sier at denne episoden var vond. De er ikke gode for hverandre disse to, men jeg tror likevel det er Christian som kommer til å slite mest i dette forholdet fordi han minimeres til en liten og sår valp. Jeg tror Sofias styrke og selvtillit er mer skjør enn både hun selv, Christian og Peder later til å tro - sterke folk trenger ikke hevde seg i den grad hun gjør eller via metoder hun bruker. Trygge folk trenger ikke pirke på andre, og trenger ikke være så feilfrie selv. 

Også jeg har funnet ut hvem de er i rl, og har sett på SoMe-bilder. Det slår meg at han så sunnere og gladere ut tidligere, han ser fryktelig tynn og trist ut på bildene nå. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jo, du har helt rett, jeg kunne blitt såret av at kjæresten min ikke fordypet seg i noe som var viktig om og for meg. Men, erfaring og alder har lært meg at dette ofte ikke skjer - at jeg må være tydelig på forventningen, fordi andre ikke kan lese tankene dine og forstå hva som er viktig. Jeg tenker at dette uansett er bagateller, men noe hun må lære seg å leve med om hun vil fortsette forholdet. Han kommer sikkert ikke til å bli annerledes på dette. Jeg leser også Sofia som veldig lei og frustrert, hun er skuffet over kjæresteforholdet, at han ikke dekker de behovene som er viktig for henne, hun vil gi opp. Jeg tenker at mye handler om at hun virker ung, litt naiv, og at hun krever for mye, hun er ganske intens? Krever mye av kjæresten? Det kan vi vel være enige om.

Og Christian burde ta seg en bolle og ikke ta alt Sofie sier så blodig alvorlig - hva med å bare slå i bordet og si: "Det der gidder jeg ikke å høre på. Du kan ikke forvente at jeg leser tankene dine. Senk kravene, for guds skyld, ikke heng deg opp i absolutt alt!!" 

Anonymkode: 645d5...287

Men hvis hun oppriktig tenker «han er ikke så interessert i meg som menneske», samtidig som de begge mener hun gjør mest og gir mest omsorg, da er veien veldig kort til at hun tenker «jeg har bare en praktisk funksjon her, noen som organiserer og hjelper, men det er alt». Og det er langt fra noen bagatell.

Christian ville løst mye for alle ved å bli sint. Først og fremst for seg selv. Men hun trenger å se at han ikke alltid gir seg. Hvis han ikke engang kjemper for seg selv, hvordan kan han da kjempe for familien? Dette tror jeg hun tenker. Hun føler ikke trygghet og respekt for en mann som setter så lite grenser. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, CamillaCollett skrev:

Ja, jeg er enig i det.

Jeg synes egentlig argumentasjonen her blir forferdelig ensidig nå. Det har jeg vel sagt flere ganger alt, men jeg føler nesten jeg må det. Jeg synes faktisk det er litt ille med alle disse kommentarene om hvor grusom Sofia er. Hun er et menneske, hun også, og utgangspunktet hennes er nå faktisk at hun opplever at forholdet ikke er godt for henne. Dét er også en virkelighet.

Hvem hadde vel ikke syntes at det var litt sårende at kjæresten leser en rapport om noe alvorlig som har hendt en - i to minutter, på do, for så å fordype seg i noe helt annet?

Hvem hadde ikke blitt irritert av å være den som må lede og dra lasset i alle sammenhenger, slik at man aldri får være svak?

Hvem hadde ikke blitt frustrert av å ta opp et problem, for så å få høre hvor vanskelig det er for den andre parten at dette problemet tas opp?

Hvem hadde ikke mistet tenningen av å føle seg som en mor for ektefellen?

De går jo i parterapi, så alle skjønner at de begge tenker at de har et problem. Jeg syns likevel S har så innmari sterkt behov for å minimere sin rolle i utfordringene, og at hun har et så stort behov for å legge all skyld på deres problem på Ch - faktisk i såpass stor grad at hun i to ulike episoder har tatt opp at hun mener det er han som trenger terapi, ikke de.

Jeg syns hun er veldig lite par-orientert jeg. Hun er hverken konstruktivt på jakt etter nye felles løsninger eller å finne ut hvorfor han gjør og tenker som han gjør. Hun er bare fokusert på å få han til å forstå at hennes måte er den riktige og på å få gjennom viljen sin syns jeg.

Jeg kvapp virkelig da hun fortalte om den "smuler på gulvet"-episoden. Det var ikke det at det var smuler der som var verst for henne å håndtere, men det at "hun hadde tross alt gitt beskjed" og "sagt hadde sagt at dette måtte de prioritere først flere ganger". Og da ble hun irritert fordi han gjorde noe annet, selv om dette "andre" var å bake brød! Hvorfor kunne hun ikke bare la han velge hva han skulle gjøre først og sist selv? Hvorfor tenker hun at hun er den som skal få lov til å bestemme alle rutiner og gjøremål, alle prioriteringer av tid og penger? Om han tar til motmæle er han "ikke voksen", "evner ikke å gjøre ditt eller datt" eller "hører ikke etter". Jeg skulle ønske Peder ga henne flere mot-spørsmål når hun sier dette.

Jeg tror ellers at hun (iallefall på et ubevisst plan) vet at hun ikke er helt lett å ha med å gjøre. Hun forteller i "kravstor"-episoden at hun har møtt og hørt dette før (av andre enn Ch, men istedenfor å ta det til seg bruker hun energi på å få han til å framstå verre. Jeg syns det høres ut som hun skjønner at det ikke er ok å kalle han mindless eller si at han "snakker PÅ henne", men samtidig så syns hun at hun har rett til å bestemme at nå må han være stille fordi hun er sliten. Jeg tar meg i å lure på om det hadde vært ok om hun gjorde seksuelle hentydninger og ble avvist med "jeg hadde litt lyst i begynnelsen, men ikke nå, jeg har ikke lyst og vil sove" i svar fra han. Jeg tror ikke det hadde gått så bra...  

Hør episode 6 på nytt, den om kravstorhet - jeg hørte den i dag etter dagens episode. Jeg syns Peder var bedre i denne, han gir henne litt motstand, og jeg tror at dette paret hadde trengt at Sofia fikk mer av det. Hun blir fryktelig lett irritert, og sånn kan man ikke ha det om man skal bo sammen med noen. I samme episode sier hun at "om jeg ikke får det til å funke med Ch, da vil jeg ikke få det til å funke med noen". Så tar hun seg litt i det, og legger til "...eller da vil jeg ikke få det til å funke med noen". Men jeg satt og tenkte at hun vet at hun ikke kan få det til å funke med hvem som helst.

Slik vi møter dem i podcasten høres forholdet veldig usunt ut for Chs psykiske helse om det fortsetter sånn. Han virker redd og usikker og sier mange ganger på ulikt vis at han ikke tør å gjøre sånn eller sånn fordi han er redd for at det skal bli feil. At hun ikke skjønner at hun holder på med langsom kastrering er meg en gåte. 

Endret av Kayia
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må også si at jeg reagerer på hvordan hun snakker om andre folk. I episoden hvor hun snakker om at han "ranter" i veg (dvs er morsom), så er hun usikker på om andre oppfatter han som nedlatende eller masete. Hun mente at han ubevvist hadde fornærmet stefaren hennes med å si noe negativt om høyskolen som datteren hans hadde gått på foreksempel, og det var helt krise. Når Peder spør hva hun tenker om Ch etter dette, sier hun at hun lurte på om han "mangler et sosialt gen?" når han kan si noe så fornærmende. Oi tenkte jeg da.

Hun hadde imidlertid parkert dette som forklaring, fordi "de to hadde jo tross alt blitt sammen" :phaedra: - implisitt "han duger jo sosialt, jeg har tross alt valgt han". Hun parkerte derfor "ikke egnet sosialt" som forklaring, og gikk mer i retning "kan det være sånn han er, se bare på broren hans for eksempel".  

Oioi tenkte jeg da, så DET er det altså ok å si! 

For meg blir jo dette veldig selvmotsigende, fordi det hun gjør her er både fornærmende i retning sin egen mann OG broren hans - og i tillegg sagt med overlegg og i offentlighet.

Rare greier syns jeg.

Ellers syns jeg nok at vennene og resten av familien hans får det glatte lag også. Jeg syns det er rart at hun ikke tenker over at dette skal tilgjengelig-gjøres offentlig i form av en podcast etterpå. Tenk hvordan det skal være for dem alle, dvs for henne, for Ch, for vennene i den "lite inkluderende vennegjengen" og for den håpløse familien å møtes etter å ha hørt på dette? Jeg ville ikke engang ønsket at min sønn satt og hørte at jeg snakket ugreit om hans besteforeldre på farsiden, men det virker det som hun syns er helt greit? Det skjer jo ikke én gang, men omtrent i hver episode?

Huff, vondt å høre på denne syns jeg. 

 

Endret av Kayia
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte å lese denne tråden forrige uke og reagerte en del på hvordan Sofia ble omtalt. 

Men etter dagens episode så føler jeg at jeg dessverre ser mye klarere hva som har blitt påpekt. Vi ser jo ikke kroppsspråk, men jeg syns det var vondt å høre på at Christian gråt og ikke fikk noe av Sofia. Jeg kan ikke sette meg inn i å ha en kjæreste som gråter over noe så sårt og stort som å være redd for å ikke være en god nok pappa, og ikke bekrefte til han at han er det. Men det er kanskje der mye av problemet ligger, Sofia ønsker ikke å ha den rollen og vil ikke lenger strekke ut en hånd. Var uansett glad Peder påpekte at hun virket kald.

I tillegg forstår jeg ikke helt at Sofia har uttrykt at kanskje Christian skulle gå alene i terapi, men samtidig føler hun at hennes problemer ikke får ta stor nok plass? Er ønsket hennes at han skal gå i terapi for å klare å møte hennes behov og problemer? Det tror jeg er veldig søkt og urealistisk, og jeg undres litt over at hun som psykolog ikke ser det. 

Anonymkode: eb9e2...7b5

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes dere dømmer Sofia litt hardt her. Jeg synes begge deler noe en kan kjenne seg igjen i. Husk at det er intensivt å gå i parterapi og at mange tanker og følelser man vanligvis ikke deler offentlig pakkes ut. Og at bildet vi får gjennom podcasten er lite helhetlig. Det er vi også ulik lengde på podcastene, jeg tipper noe sensitivt er redigert bort. Vi er ikke vant til å høre disse tingene i klartekst, og derfor er det så fort gjort å tolke, tillegge intensjoner, misforstå.

Mitt inntrykk er at Peder var nødt til å trå varsomt frem i starten for å unngå å såre henne, og at det med to menn i rommet uansett var viktige validere hennes opplevelse av situasjonen. Etterhvert som Christian har trådd mer frem med sin sårbarhet har det kanskje blitt tydeligere hvordan dynamikken rammer dem begge. Det er lettere å ta Christians parti da han tør å være mer åpen om sine svakheter og mangler, er det like mye her asymmetrien ligger? At Sofia framstår mer perfeksjonistisk, devaluerende og rigid (les; kontrollerende, bedrevitende og dømmende) der hvor han er mer fleksibel, raus og tilpasningsdyktig (men samtidig også litt for utydelig, vinglete og lettpåvirkelig). Hennes forsvar virker mer umodent enn hans, til tross for at hun forsøker å framstille det som at det er motsatt. Isåfall håper jeg at hun modnes for denne innsikten nå på tampen av avslutningen. Synes det er interessant hvordan all sympatien vinkles mot Christian. Han har også et selvstendig ansvar for å ikke havne i «offer-rollen» hvor han defineres kun av hennes beskrivelser - og kunne kanskje ha satt grenser og hevdet seg litt tydeligere litt tidligere? Hverdagen deres framstår ganske prestasjonsfokusert og jeg hadde blitt stresset av å forholde til så mange praktiske regler i kombinasjon med nitidige analyser av hverandres emosjonelle reaksjoner.

Anonymkode: c7098...ad6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kayia skrev:

Må også si at jeg reagerer på hvordan hun snakker om andre folk. I episoden hvor hun snakker om at han "ranter" i veg (dvs er morsom), så er hun usikker på om andre oppfatter han som nedlatende eller masete. Hun mente at han ubevvist hadde fornærmet stefaren hennes med å si noe negativt om høyskolen som datteren hans hadde gått på foreksempel, og det var helt krise. Når Peder spør hva hun tenker om Ch etter dette, sier hun at hun lurte på om han "mangler han et sosialt gen?" når han kunne si dette. Oi tenkte jeg da.

Hun hadde imidlertid parkert dette fordi "de to hadde jo tross alt blitt sammen" :phaedra: og at hun derfor hadde tenkt at det kanskje "bare er sånn han er, jeg tenker på broren din også".  

Oioi tenkte jeg da, DET er det ok å si! 

For meg blir jo dette veldig selvmotsigende, fordi det hun gjør her er både å snakke nedsettende om mannen sin, OG bror han - med overlegg.

Ellers får resten av familien og vennene hans det glatte lag også. Jeg syns det er rart at hun ikke tenker over at dette skal sendes som offentlig tilgjengelig podcast etterpå. Tenk hvordan det skal være for dem alle, dvs hun selv, Ch, vennene i den "lite inkluderende vennegjengen" og den håpløse familien å møtes etter å ha hørt på dette? 

Huff, vondt å høre på denne syns jeg. 

 

Jeg synes du leser dem godt. Det er mye sånn det virker for meg også.

Jeg blir satt ut av dette paret fordi de begge to er selvmotsigende hele veien. Sofia mener hun er mest omsorgsfull, men virker kaldest. Hun mener Christian er en lite voksen fyr, men han virker tvert i mot samvittighetsfull og reflektert på meg. De sier han er kverulerende, mens jeg tenker han er i overkant kjapp til å gi henne rett. Og dermed blir det ganske merkelig å høre henne klage over at det ikke er plass til henne i forholdet, når det vi hører er en mann som virker nesten tilbedende.

Derfor blir jeg ikke helt ferdig med å tenke på hva dette gapet mellom selvframstilling og vårt inntrykk betyr. For all del, det er jo vanlig at mennesker ser ting fra ulike vinkler, men her er det dratt ut i en helt annen skala. Og det er da jeg tenker at vi ikke vet hvordan det ser ut hjemme, hvor mange diskusjoner de har hatt om dette, om Christian viser seg å faktisk være umoden (men at hun kommer med dårlige eksempler), eller om det faktisk ER Sofia som er urimelig hele veien.

Disse spørsmålene gjør serien med dette paret utrolig interessant. Samtidig synes jeg nesten det er på grensen til uetisk å sende det med alle disse uklarheten, selv om de har samtykket. Også Therese og Alexander hadde sitt, men Sofia og Christian begår omtrent et slags «karakterselvmord». Det kan umulig være morsomt verken for dem selv, venner og familie å høre på dette (og som du sier, her får jo også flere i omgangskretsen passet påskrevet). Jeg lurer på hvordan de har tenkt rundt dette, altså både Sofia og Christian - og Peder Kjøs.

Jeg vet ikke helt hva ubehaget jeg har betyr, men det er noe med at jeg synes det er rart dersom de har tillatt et slikt program hvis Sofia er så gjennomført fæl, og at det må være omstendigheter vi ikke helt skjønner som taler i hennes favør. Men det kan godt hende det er ønsketenkning.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hverdagen deres framstår ganske prestasjonsfokusert og jeg hadde blitt stresset av å forholde til så mange praktiske regler i kombinasjon med nitidige analyser av hverandres emosjonelle reaksjoner.

Veldig enig i det du skriver, spesielt syns jeg du peker på noe viktig når du sier at de har en veldig prestasjonsfokusert hverdag og relasjon til hverandre.

Skal jeg våge meg på en gjetning ville jeg tro at hun falt for indie-kulturen han har vært/ er en del av, og at det var kult nok fram til de fikk barn. Etter de fikk barn ble dette som hadde vært kult umodent, virker det som. 

Endret av Kayia
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, Kayia said:

Veldig enig i det du skriver, spesielt det at de har en veldig prestasjonsfokusert hverdag og relasjon til hverandre. Skal jeg våge meg på en gjetning ville jeg tro at hun falt for indie-kulturen han har vært/ er en del av, og at det var kult nok fram til de fikk barn.... 

Det tenkte jeg også! At han er genuint alternativ og utradisjonell. Hun er det motsatte. De bygde et forhold på et heftig sexliv og hva mer? At de begge er psykologiutdannede? 

Anonymkode: a9391...be5

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting som jeg ikke helt blir klok på er at Sofia flere ganger har sagt at hun i begynnelsen av forholdet trodde de passet perfekt sammen, og hadde det attpåtil bedre enn andre par.

Samtidig sier hun hele tiden: «Christian har ALLTID xxxx», og nevner problemer fra langt bak i tid.

Hadde vært spennende om Peder spurte hva som gjorde at hun syntes de var en bra match. Hva falt hun for?

Jeg skal ikke bashe Sofia, men hun burde gå fra Christian. Hun har det ikke bra, og gjør at Christian heller ikke har det bra. Hun må finne seg en annen, som har flere av kvalitetene hun åpenbart trenger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God pod 

men jeg savner at Peder er litt mer direkte. Skjønner terapi-perspektivet hvor man skal være diplomaten, stille spørsmål osv, men irriterer meg veldig at han ikke røsker litt mer i begge to sine uvaner og særheter. Peder- hvis du leser dette her: man the fuck up! De må tåle å høre noen sannheter om seg selv. Sorry ass, men at Peder vagt nevner noen av og til holder ikke. Gjeeesp 

 

Liker bedre han i Guro og guru, han er mer direkte som parterapeut, tror jeg. 

Anonymkode: 33141...51e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt dette pratet hennes om at hun trodde de var "meant to be" og at alt klaffet så bra i begynnelsen sier meg at hun er nokså ung og naiv. Hverdagslivet, spesielt med småbarn er beinhardt uansett hvor "meant to be" man er. Godt mulig har hun tatt det for gitt at alt ville bli akkurat slik hun hadde sett for seg, uten helt å ta innover seg at han kan ha hatt en annen "visjon" for samlivet deres. Og ikke minst at han er en veldig annerledes type person enn henne. 

Anonymkode: a9391...be5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...