Gå til innhold

"Hos Peder"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 16.3.2020 den 21.22, AnonymBruker skrev:

Men, det skal jo ha gått 6 måneder siden forrige mandags episode? Eller har jeg misforstått noe.

Anonymkode: a9391...be5

I de andre sesongene/par/personene så er det tydelig at det er spilt inn alt sammen på en annen tid på året enn det slippes for oss. Så ja, det er et halvt år etter. 

F.eks var jo Therese og Alexander rundt juletider når de spilte inn. Ei av de andre kommenterte at det var så sykt varmt blablabla, så det ble spilt inn vår/sommer 2018, og de snakket om hvordan sommeren og høsten hadde vært på den 6mnd etter. Therese og Alex hadde jo lest masse om seg selv på nett og Therese synes det var urettferdig kommentarer av henne osv. 

Anonymkode: 99dbd...66d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 15.3.2020 den 15.29, AnonymBruker skrev:

Flere som er spent på morgendagens episode?

 

Hvis jeg skal gjette (som Peder pleier å si) tipper jeg at det går litt sånn her:

 

Sofia: Æ syns jo det e utrolig kjiiiiipt å høre kor utrolig fæl og kjeftete Æ fremstår, og kor lite Christian faktisk svare tilbake og setter meg på plass. Æ skulle jo ønske at Christian kunna ha fortalt mæ kor kjipt Æ faktisk høres ut, sånn at Æ kunne ha justert mæ litt. For det e jo mæ det går utover og det e jo mæ som får kritikk i diskusjonsforum, og det e jo sykt kjipt å vær ho som ikke får nokka støtte. Så det syns Æ Christian kanskje kunne ha tadd litt ansvar for, for det e jo HAN som e nærmest til å si ‘du Sofia no du fremstår faktisk utrolig kjeftete’. 
 

så Æ har vært utrolig lei mæ for det. Og så har det liksom ikke virka som om Christian e like lei sæ for at Æ e lei mæ...og det har vært litt sånn kjipt at han ikke har hadd samme reaksjon som mæ. Da tenker Æ sånn: bryr han sæ ikke om at Æ får kritikk og at folk ikke støtte min side av saken? Bryr han sæ ikke om mæ?

 

Peder: ja, så du kunne ha ønsket at han hadde gjort noe annerledes, og er egentlig litt sånn skuffet over at han ikke gjorde det? 
 

Sofia: ja.....Og nu e Æ egentlig bare utrulig sliiiiiiten.

 

Peder: hva synes du om det da Christian?

 

Christian: eg syns jo det e utrolig kjipt at eg ikkje har klart å se at du fremstår kjeftete og at eg ikkje har vært obs på å si ifra om det. Så eg føle jo meg utrolig dust som ikkje har fått til det. 

 

Peder: Jeg kan skjønne at dette er kjipt for dere. Det er virkelig ikke enkelt altså.

 

 

Og så til Peders avsluttende oppsummering alene: «De er utrolig modige og veldig intellektuelle! Jeg er veldig imponert over de.»

Anonymkode: 57a13...af0

Ha ha 😂 Takk til deg som skrev dette. You made my day 😂

Anonymkode: 5f2c7...0d1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessant han nye fyren. Minner om mange jeg kjenner, egentlig. Noen andre som følger med videre?

Anonymkode: a9391...be5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig, veldig interessant med han nye fyren. Skulle ønske jeg unne høre alt i dag. 

Anonymkode: a0e66...362

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble mere positiv etter siste episode med  Christian og Sofia opplevde at S endelig begynner se seg selv og at også ting hun gjør kan påvirke i forholdet negativt no, shit Sherlock.. men bra hun endelig kom dit.

Ja, følger også med videre nye serien med Morten, blir spennende følge

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må innrømme jeg liker parterapien bedre, men blir interessant å høre Morten også. 

Kan også anbefale Relasjonspodden som podcast som tar opp problemer. Litt mye fjas innimellom, men mye interessant. Og SPOILER ALERT: Mye løser seg om man har det bra med seg selv først. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, OppNedPåAlt skrev:

Jeg må innrømme jeg liker parterapien bedre, men blir interessant å høre Morten også. 

Kan også anbefale Relasjonspodden som podcast som tar opp problemer. Litt mye fjas innimellom, men mye interessant. Og SPOILER ALERT: Mye løser seg om man har det bra med seg selv først. 

Ja, samme her, så takk for tipset om relasjonspodden, skal jeg søke opp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som får økt trua si på psykologer av å høre på Peder?

Anonymkode: 6e98d...066

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen som får økt trua si på psykologer av å høre på Peder?

Anonymkode: 6e98d...066

I hvert fall ikke jeg... Personlig hadde jeg syntes at Peder var en grusom terapeut. Tafatt, pinglete, konfliktsky. Jeg hører litt på Podcast med Frode Thuen, og jeg har mye mer sansen for han.

Men dette er jo veldig individavhengig, man må finne en terapeut man blir konfortabel med og der kjemien stemmer, og Peder er sikkert rett for mange som trenger hjelp.

Men jeg personlig kunne aldri ha brukt han som psykolog eller parterapeut, jeg synes han bare stryker med hårene og jatter med.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Noen som får økt trua si på psykologer av å høre på Peder?

Anonymkode: 6e98d...066

Jeg har alltid hatt trua. 

Anonymkode: a0e66...362

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Enig, veldig interessant med han nye fyren. Skulle ønske jeg unne høre alt i dag. 

Anonymkode: a0e66...362

Enig. Litt rart å ha det som føljetong i disse binge-dager. 

Anonymkode: a9391...be5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende med ny person, jeg fikk ikke noe godt inntrykk av ham. 

Altså veldig bra at han vil bo i nærheten av barna, men virket jo helt likegyldig til å ha vært utro flere ganger (!!). 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/23/2020 at 3:23 PM, Fortunatus said:

Spennende med ny person, jeg fikk ikke noe godt inntrykk av ham. 

Altså veldig bra at han vil bo i nærheten av barna, men virket jo helt likegyldig til å ha vært utro flere ganger (!!). 

Han beskriver jo sin tidligere kjæreste som mer en room-mate enn ekte kjæreste, så det var jo ikke akkurat dypt forhold uansett. Syns han er interessant fordi han er så normal. Fra en vanlig, kald norsk familie uten opplagt omsorgssvikt, men samtidig lite varme og ekte nærhet. Ikke rart han føler et tomrom. Han er på mange måter veldig vanlig typisk norsk mann i 40-åra, spør du meg, og sånn sett interessant fordi han er så representativ for mange menn som er som han og gjør som han. Med tanke på skilsmissestatistikken i hans aldersgruppe er det interessant å høre om hva som kan ligge bak.  

Anonymkode: a9391...be5

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå ja. Litt for mye "mitt indre mørke" for meg her, ass.

Anonymkode: 8dcf6...b24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han beskriver jo sin tidligere kjæreste som mer en room-mate enn ekte kjæreste, så det var jo ikke akkurat dypt forhold uansett. Syns han er interessant fordi han er så normal. Fra en vanlig, kald norsk familie uten opplagt omsorgssvikt, men samtidig lite varme og ekte nærhet. Ikke rart han føler et tomrom. Han er på mange måter veldig vanlig typisk norsk mann i 40-åra, spør du meg, og sånn sett interessant fordi han er så representativ for mange menn som er som han og gjør som han. Med tanke på skilsmissestatistikken i hans aldersgruppe er det interessant å høre om hva som kan ligge bak.  

Anonymkode: a9391...be5

Ja, enig. En av mange som ikke har helt kontakt med seg selv. Derfor ble jeg glad for at en så vanlig og normal, men med en tom følelse innvendig tar kontakt med psykolog for å finne ut av dette. Virker som mange ikke er så nysgjerrige på det. 

Anonymkode: a0e66...362

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan blir man nærmere 40 og samtidig så lite bevisst på seg selv? 

Anonymkode: a9391...be5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan blir man nærmere 40 og samtidig så lite bevisst på seg selv? 

Anonymkode: a9391...be5

Som Morten, tenker du på? Han svarer jo på det selv, at livet på mange måter bare ble sånn, helt til han var et sted han ikke trivdes. Nå prøver han å få et annet liv, og jeg heier på det prosjektet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han virker veldig selvbevisst eller reflektert. Han tenker jo gjennom ting og jeg tror at hadde han fått «hjelp» tidligere, så hadde neppe utroskap skjedd. 
 

Reagerte litt på at han sa neste steg var å date(han var ikke klar for deg enda da), men jeg tenker at dating er det siste han trenger nå. Han må få litt mer kontakt med seg selv og så må han komme over ekskjæresten. Tror litt han kommer til å hoppe over i noe nytt og samme regla. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, OppNedPåAlt skrev:

Han virker veldig selvbevisst eller reflektert. Han tenker jo gjennom ting og jeg tror at hadde han fått «hjelp» tidligere, så hadde neppe utroskap skjedd. 
 

Reagerte litt på at han sa neste steg var å date(han var ikke klar for deg enda da), men jeg tenker at dating er det siste han trenger nå. Han må få litt mer kontakt med seg selv og så må han komme over ekskjæresten. Tror litt han kommer til å hoppe over i noe nytt og samme regla. 

Men det virker som om han skjønner at det er for tidlig for kjæreste. 

Jeg synes han er modig. Det krever mye å ordne opp i livet som han gjør. Jeg tror han er på vei til å skjønne hva slags liv og hva slags relasjoner han vil ha. Håper det kommer mye bra ut av det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan blir man nærmere 40 og samtidig så lite bevisst på seg selv? 

Anonymkode: a9391...be5

Det er jo veldig vanlig. Mange, kanskje spesielt menn, som bare gjør ting uten å reflektere eller være i kontakt med seg selv. Det funker kanskje greit for dem, men lager mange frustrasjoner for kjærester. Jeg synes det er tøft at han er villig til å utforske dette. Veldig mange vil ikke det. 

Anonymkode: a0e66...362

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...