Gå til innhold

"Hos Peder"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp hørt ferdig Fredrik. Synes det er rart at han blir oppfordret til å utlevere seg til venner om ubehagelige opplevelser i livet. Synes han gjør rett i å ikke fortelle om det. Han kan heller bli mer selv med andre ved å være mer seg selv, trenger ikke fortelle ubehagelige historier. Dette skjønner jeg ikke helt vitsen med. Noen som skjønner det? Høres mer ut som om at han sliter med mannlig seksualitet og skulle snakket med en sexolog istedenfor eller jobbet med å få et bedre selvbilde. Ikke rart han isolerer seg foran pcen når det sosiale bare består av drikking og festing. Drikking og festing gir ikke nødvendigvis gode relasjoner med folk, heller overfladiske og grenseoverskridende. 

Anonymkode: 45b92...27a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har nettopp hørt ferdig Fredrik. Synes det er rart at han blir oppfordret til å utlevere seg til venner om ubehagelige opplevelser i livet. Synes han gjør rett i å ikke fortelle om det. Han kan heller bli mer selv med andre ved å være mer seg selv, trenger ikke fortelle ubehagelige historier. Dette skjønner jeg ikke helt vitsen med. Noen som skjønner det?

Anonymkode: 45b92...27a

Hvorfor ikke? Han framstår jo som en interessant og sympatisk person. Jeg ble ganske nysgjerrig på ham fram mot de siste episodene. Da han begynte å fortelle om nettopp den der litt ørkesløse festkulturen han er en del av forsvant noe av min interesse. Enig i at det virka litt lite produktivt. Ikke et ideelt miljø for min Fredrik :ninuskapus:

Endret av femme_folle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte le skikkelig ikke bare av sykkelturen i Europa da han nedla jenter som den "eventyreren", men også av at han går rundt og tror at alle vil ha sex med han. Og at det stresser ham voldsomt. Sikkert en seinvirkning av overtrampene i barndommen.

 

Den troa på at alle vil ha sex med han kan jo bli litt kleint når han treffer bekjente som har hørt podcasten ja... LOL

Endret av femme_folle
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøs sier også at han er noe av det mer komplekse og svært reflektert. Har en distinkt og ganske sexy stemme. Lurer veldig på hvordan han ser ut nå! Skikkelig morsomt når han forteller om denne sykkelturen (digre lårmuskler!) gjennom Europa da han var en "eventyrer" som sjarmerte den ene dama etter den andre. Han har skikkelig interessante og klassiske freudianske sperrer rundt sex etter noen mindre alvorlige overgrep (blant annet av jentegjenger) i barndommen og en nevrotisk angst for å overgriper og for å være homofil selv om han tiltrekkes av kvinner.

 
  •  
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

  • 5 måneder senere...
  • 1 år senere...

En klassisk problemstilling Peder tar opp denne gang. Nå har jeg eldre barn, men den siste episoden (ep 2) var såpass gjenkjennelig at jeg kjente tårene presse på. Jeg vil si at jeg så langt absolutt tilhører Team Therese, om man kan si det slik, det kommer sikkert av at jeg kjenner igjen situasjonen og følelsene, men også fordi jeg synes Alexander virker vanvittig passiv og uinteressert. (Det er han sikkert ikke, siden han faktisk er med på programmet..) Blir spennende å følge dem videre, og vil gjerne ha en diskusjonstråd om noen har noe å komme med.

(Om det er en tråd allerede, så opplys meg. Har ikke funnet en.)

Anonymkode: 229ee...7af

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Team Therese! Kjenner igjen mange «de små» og større tingenes om hun nevner fra eget og andres forhold.

Jeg fikk inntrykk av at Alexander har tatt det meste litt for gitt. Overraskende med voksne folk som ikke klarer å være alene med egne barn, (ref kommentaren om at han ikke klarer å ta seg av begge ungene samtidig). Imponert over at han stiller i programmet!👍

Anonymkode: 8673a...b5a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor kan jeg se dette? Er det jeg mot meg s2 dere snakker om?

Anonymkode: 8aadf...2cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor kan jeg se dette? Er det jeg mot meg s2 dere snakker om?

Anonymkode: 8aadf...2cc

Det er en podcast- Hos Peder. Kan høres på nrk.no og ellers der du finner podcaster. 

Anonymkode: 5f38a...4d5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns egentlig alle utenom "camilla" bare hadde sånne bagatellproblemer. Ikke rart at det er evigheter med venteliste på å komme til psykolog dersom det er sånn i virkeligheten at folk med bare hverdagsproblemer går der. F.eks "kristin" er jo blind og studerer til bachelor, har samboer og venner, men de eneste problemene hun nevner er jo søvnproblemer at hun tenker mye før hun legger seg, at hun blir fort sliten, at hun ikke klarer å være seg selv liksom...

Anonymkode: 9b4e2...bcd

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Syns egentlig alle utenom "camilla" bare hadde sånne bagatellproblemer. Ikke rart at det er evigheter med venteliste på å komme til psykolog dersom det er sånn i virkeligheten at folk med bare hverdagsproblemer går der. F.eks "kristin" er jo blind og studerer til bachelor, har samboer og venner, men de eneste problemene hun nevner er jo søvnproblemer at hun tenker mye før hun legger seg, at hun blir fort sliten, at hun ikke klarer å være seg selv liksom...

Anonymkode: 9b4e2...bcd

Psykologer som Peder jobber privat. Og for å si det sånn, så kommer du ikke inn på dps med bare søvnproblemer og lettere problemer. 

Anonymkode: 19fee...c27

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likte sesong 2 med par. Alt for få som legger inn arbeidet som skal til for å holde sammen å gjøre hverdagen god i lengden. 

Sunt å hørte det fra levra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, GjestSiden2006 skrev:

Likte sesong 2 med par. Alt for få som legger inn arbeidet som skal til for å holde sammen å gjøre hverdagen god i lengden. 

Sunt å hørte det fra levra.

Ja hørt noen episoder med det paret. Synes de virker litt tafatte som ikke klarer å snakke om noe viktig på tomannshånd...  og han virker som det er lite tak i. Og hun blir litt sutrete- men jeg skjønner jo st hun er frustrert og overmoden for å prate. Samtidig tror jeg de har gått i den fella som veldig mange gjør- nemlig at dama påtar seg alt ansvar og mannen blir handlingslammet fordi hun sitter m all kontrollen... han trenger vel å få mer ansvar alene, rett og slett.. 

Anonymkode: c585c...011

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja hørt noen episoder med det paret. Synes de virker litt tafatte som ikke klarer å snakke om noe viktig på tomannshånd...  og han virker som det er lite tak i. Og hun blir litt sutrete- men jeg skjønner jo st hun er frustrert og overmoden for å prate. Samtidig tror jeg de har gått i den fella som veldig mange gjør- nemlig at dama påtar seg alt ansvar og mannen blir handlingslammet fordi hun sitter m all kontrollen... han trenger vel å få mer ansvar alene, rett og slett.. 

Anonymkode: c585c...011

Jeg synes hun virket ganske kontrollerende, sjefete, og lite villig til å se ting fra hans perspektiv. 

Anonymkode: edf81...a28

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes hun virket ganske kontrollerende, sjefete, og lite villig til å se ting fra hans perspektiv. 

Anonymkode: edf81...a28

Njo, men så virker han også lite initiativrik og unngåelsesstyrt.. tror de er en kombo av sjefete/avoidant og passiv. 

Anonymkode: c585c...011

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja hørt noen episoder med det paret. Synes de virker litt tafatte som ikke klarer å snakke om noe viktig på tomannshånd...  og han virker som det er lite tak i. Og hun blir litt sutrete- men jeg skjønner jo st hun er frustrert og overmoden for å prate. Samtidig tror jeg de har gått i den fella som veldig mange gjør- nemlig at dama påtar seg alt ansvar og mannen blir handlingslammet fordi hun sitter m all kontrollen... han trenger vel å få mer ansvar alene, rett og slett.. 

Anonymkode: c585c...011

 

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes hun virket ganske kontrollerende, sjefete, og lite villig til å se ting fra hans perspektiv. 

Anonymkode: edf81...a28

 

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Njo, men så virker han også lite initiativrik og unngåelsesstyrt.. tror de er en kombo av sjefete/avoidant og passiv. 

Anonymkode: c585c...011

 

 

Er ikke alle forhold litt slik? At man kan virke en ting og ønsker å fremstå som noe annet? 

Jeg er mere rett på saken, selvinnsikt og redd for å såre om jeg ordlegger meg feil. 

Gleder meg til å høre resten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...