Gå til innhold

Thunbergs seiltur ikke så klimanøytral likevel....


Gjest Trykksjakta

Anbefalte innlegg

Gjest Lama_Drama
22 timer siden, linsejesus skrev:

Og jeg som hadde tenkt å leve litt mer miljøvennlig, men vi trenger jo ikke det når Thunberg har reist med fly...

Nei, da er hele hensikten borte. Jeg sluttet å sortere søppel med en gang jeg leste det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11 timer siden, slask skrev:

Klimaindustrien. CO2-skatt industrien. Elbilindustrien. Vindmølle, havvind, CO2-fangst-industrien. Alt dette henger sammen, også med løgneren Al Gore og FN, IPCC-mølet.
Du spiller håpløst naiv når du forsetter å late som dette er noe Greta selv står bak.
Har du glemt hvilke PR-krefter som står bak Greta? Ja, så klart, for i Klimaløgn-land er visst alt lov.

Jøss, driver "Thunberg-industrien" med CO2-skatt, elbiler, vindmøller, havvind og CO2-fangst? Driftig jente dette her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, I Grosny skrev:

Hvis jeg blar opp noen tusen for å kjøpe en klimakvote, hvordan kan det ha en klimaeffekt? Hvordan fungerer det?

Man har en begrensning på utslipp. Da blir utslipp en "begrenset ressurs" og da kan det handles med.

Begrensede utslipp har naturligvis en klimaeffekt. Men jeg gir faen i akkurat dette temaet, for det er ikke det tråden handler om.

Endret av jabx
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, slask skrev:

Det er ikke noe feil på Greta, men de kyniske folka bak henne, som misbruker en jentunge/barn i et narrespill om klimaproblemer som ikke er der.

Hun blir ikke misbrukt av noen som helst, din løgner. Hun velger selv hva hun vil gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, A-hunter skrev:

Også her tar du helt feil.

Tror du virkelig at en ung jente med så mange diagnoser er i stand til å komme på dagsorden i en slik skala uten profesjonelle folk bak? Er du virkelig så dum??

Thunberg er i all hovedsak en merkevare for selskapet WeDontHaveTime AB hvis forretningsmodell er en sosial medietjeneste med litt uklart innhold. I emisjonsdokumentene for selskapet står det klart at selskapet skal være profitabelt inne tre år. Går man tilbake til starten av oppmerksomheten rundt Thunberg ser man klart at det er WeDontHaveTime-gründeren Ingemar Rentzhog som presset henne ut i media. Noe som videre klart kommer frem i en pressemelding fra foretaket.

Det kan også være nyttig for deg å søke opp blandingen mellom Rentzhog og Thunbergs mor Malena Ernman.

Nå om dagen har apparatet rundt Thunberg forstått at koblingen til et privat aksjeselskap som skal tjene penger er uheldig. Derfor strekker alle hendene til værs og skylder på hverandre. Antagelig fant deler av apparatet ut at produktet Thunberg står seg bedre alene enn sammen med WeDontHaveTime AB. Det er en blant annet enn bok på trappene.

Noe skal man selvsagt leve av. Klimabløff er en høyst lønnsom levevei for mange mennesker. Så også Thunbergs mor og de andre folkene bak merkevaren. Og etterhvert for Thunberg selv.

Alt gjort mulig av fullstendig ukritiske mennesker. Godt representert i denne tråden.

Dette har jeg svart på alt. Du lyver så det renner av deg. Det er irrelevant hvem som fikk henne ut i media. Det var ikke han som sa hva hun skulle gjøre. Han bare nevnte henne uten å ha spurt først.

Og å kalle en PR-fyr for en "industri" blir bare idiotisk.

Klimabløff er det vitenskapsbenktere som driver med.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, herzeleid skrev:

Ja det er litt komisk, men hun skal nå i det minste ha for at hun prøver å stille seg bak og handle etter eget budskap. Det illustrerer kanskje møtet mellom en litt barnlig verden der en føler en bidrar bare en velger å ikke møte på skolen en dag, og møtet med voksenverden der problemstillingene er så uendelig mye mer kompliserte. 

Samtidig synes jeg hele denne dyrkingen av henne er ganske grotesk, og det er for meg noe ekkelt over hvordan en i så stor grad pusher denne jenta foran seg. Hun er først og fremst en PR-figur, og jeg er redd nettopp dette kun bidrar til å styrke motparten. For det er vell ingen som tror at hennes tale i FN kommer til å bringe noe som helst nytt på banen, fortelle delegatene noe de ikke vet eller overbevise noen av dem? 

Alt du skriver her er svada.

Det har ikke noe med noen "barnlig verden" å gjøre. Denne jenta har fått hele verdens oppmerksomhet, det er patetisk å påstå at det har handlet om å "velge å ikke møte på skolen en dag".

Problemstillingen er virkelig ikke komplisert.

Og hun blir ikke dyrket. Hun får oppmerksomhet.

Hvem er det som pusher henne foran seg?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, herzeleid skrev:

Vell, her snakker vi bokstavelig talt om å "pisse i havet" så jeg bekymrer meg ikke nevneverdig.

Ja, men jeg spurte om det hadde brydd deg om alle mennesker på jorda gjorde fra seg i havet? 

Jeg er ingen ihuga miljøforkjemper, men jeg blir irritert på Thunberg og co som fremme miljøforkjemperne, men som allikevel driter i bøtter som tømmes i havet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er et fuckings barn, hun gjør så godt hun kan. Jeg kan ikke tenke meg noe mer patetisk en voksne mennesker som finkjemmer et barn for feil, samme om de er enige eller uenige i hva barnet mener. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PR stunt? 

Hva er greia med at bitre menn på internett skal drive å hate på enhver bra ting damer gjør? Til og med hva BARN gjør? 

Banner armen min på at hun er mer miljøbevisst og miljøvennlig enn deg ihvertfall, så fei for din egen dør først og fremst du. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, jabx skrev:

Du lyver så det renner av deg. Det er irrelevant hvem som fikk henne ut i media. Det var ikke han som sa hva hun skulle gjøre. Han bare nevnte henne uten å ha spurt først.

Du er kanskje dette forumets mest naive deltaker. 

Du syns ikke selv at det blir litt mye "bare" og tilfeldigheter i dette? Hvorfor må WDHT AB lage en pressemelding som i stor grad omhandler Thunberg og linken Thunberg-WDHT AB om den aldri har eksistert?

Thunbergs mor bekrefter på Twitter at de har massiv bistand fra PR-folk (men ikke lenger WDHT AB). Hvorfor benekter du dette når de selv bekrefter det?

Nå er jo også Thunberg linket til (bekreftet av moren) til Extinction Rebellion - en venstreradikal gruppering med forbindelser til det brutalt voldelige Antifa. Det er kanskje derfor du, som åpenbart selv tilhører voldsvenstre, forguder denne riggingen av et misbrukt barn?

Vi andre skjønner enkelt at det er mye penger i god PR. Om ikke veldig lenge kan også fredsprisen med en betydelig pengegave innkasseres. Det er mange som lever godt på Thunberg. Også foreldrene. Og bedre skal det bli...

Jeg kaller det misbruk. Du forguder dette. I fremtiden skal vi le godt av sånne som deg. I mellomtiden får vi håpe at det er en voksenfigur rundt Thunberg som kan ivareta hennes interesser også, selv om det ser dårlig ut.

Endret av A-hunter
Tilføyelse
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.8.2019 den 10.42, Callisto83 skrev:

Hun kunne jo strengt tatt holdt talen sin via videokonferanse, da hadde vel 0 personer trengt å fly? 🤔

 

Datautstyr er ikke klimavennlig heller

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde folk bare vært halvparten så interesserte i å avdekke dobbeltmoral og korrupsjon i det norske politiske vesen. Men nei, det er bare viktig når de føler seg skyldige for å bidra negativt til klima og vil dra ned andre mennesker som kjemper for klima. Som om andre sine feil gjør det mer riktig for en selv å gjøre feil også. Thunberg stjeler, så da kan jeg også stjele

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 hours ago, jabx said:

Man har en begrensning på utslipp. Da blir utslipp en "begrenset ressurs" og da kan det handles med.
Begrensede utslipp har naturligvis en klimaeffekt. Men jeg gir faen i akkurat dette temaet, for det er ikke det tråden handler om.

Gjetter du bare?
Tror du virkelig noen får NEI til å fly fordi noen andre har kjøpt kvota?
Det var en her som skrev at du må være forumets mest naive. Du støtter den teorien godt nå.
Ingen flyselskaper får noen kvotebegrensninger på antall flygninger, annet enn hva som er teknisk og økonomisk mulig for de enkelte selskapene. Drøm videre. Jabb videre.

Hvis noe virkelig skal være miljøvennlig (altså gi mindre forurensing), så må forbruket reduseres. Dette vil ikke skje og Elbil-tullet gjør bare at fortjenesten flyttes til andre selskapsgiganter.
Befolkningen blir bevisst rundlurt med et narrespill gang på gang. Klima-narrespillet er dessverre gedigent og involverer utallige løgner og løgnere.

Endret av slask
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, jabx skrev:

Alt du skriver her er svada.

Forumets sinnatagg legger alltid opp til fruktbar debatt :P 

Sitat

Det har ikke noe med noen "barnlig verden" å gjøre. Denne jenta har fått hele verdens oppmerksomhet, det er patetisk å påstå at det har handlet om å "velge å ikke møte på skolen en dag".

Nei det er en observasjon. Veldig mange virker å mene de bidrar gjennom "skolestreik", men mer substansielle handlinger er så ekstremt mye mer krevende. 

Sitat

Problemstillingen er virkelig ikke komplisert.

Det fremstår som en veldig, veldig rar påstand gitt hvor omfattende og vanskelige diskusjonene og eventuelle handlingsplaner mot klimaendringer er. Hadde det vært enkelt hadde en antagelig ikke hatt så mye diskusjon og vanskelig for å komme fremover. 

Sitat

Og hun blir ikke dyrket. Hun får oppmerksomhet. 

Hvem er det som pusher henne foran seg?

Det blir hun så absolutt. Det er mange som får oppmerksomhet, men det er veldig få som får æresdoktor-titler og blir nominert til fredsprisen for såpass lite. Og dette er ingen kritikk av henne, men av de som ser seg tjent med å skyve henne foran seg.

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.8.2019 den 12.16, Visjon skrev:

Folk som leter etter noe å "ta" Greta Thunberg på, det er litt av en gjeng. I stedet for å kikke på dere selv og deres eget liv og politiske stemmegivning, i en tid hvor Amazonas bokstavelig talt står i brann, er det Greta Thunbergs små og store "feilgrep" som skal dissekeres.

Noe av det Thunberg vil rette søkelys på med denne turen over havet, er jo nettopp hvor umulig det har blitt å komme seg noe sted uten store utslipp. Selv ved å seile over havet, kan man ikke være helt miljøvennlig. Hva om dere tar innover dere den informasjonen, og bruker energien på å gjøre noe med det?

Da kan vi like gjerne la voldtektsmenn gå fri ‘fordi en leter etter noe å ta på dem’. 

Nihilisme. Liker ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 23.8.2019 den 0.25, EvaLena skrev:

Ja, men jeg spurte om det hadde brydd deg om alle mennesker på jorda gjorde fra seg i havet? 

Jeg er ingen ihuga miljøforkjemper, men jeg blir irritert på Thunberg og co som fremme miljøforkjemperne, men som allikevel driter i bøtter som tømmes i havet.

Får meg til å tenke på, hvor driter egentlig fisken? 🤔 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Apis skrev:

Får meg til å tenke på, hvor driter egentlig fisken? 🤔 

Jeg skjønner at du har vanskelig med å forstå og det er helt greit. Det er jo ikke din skyld at du ikke ser forskjellen på kostholdet og mengden avfall mellom mennesker og fisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HarryDotter
På 22.8.2019 den 12.07, jabx skrev:

Donald Trump tok ikke sitt eget tips da han var presidentkandidat og klaget over hvor ille USA var og hvordan det måtte fikses.

Er det hykleri når en som er født og oppvokst i USA blir president og ønsker å fikse landet han er en rettmessig del av??? Jeg vet du hater den fyren så inderlig, men dette er så facepalm at jeg blir flau! Og hvorfor trekker du Trump inn i denne debatten....igjen?! Om Trump var født og oppvokst i Syria, flyttet til USA og deretter bare søyt og klaget om hvor ræva landet er, ville ikke du også tenkt at fyren burde pakke seg tilbake og fikse Syria først før han får klage på landet som tok imot ham? Det er nettopp det Trump kommenterte til disse kvinnene. Men fordi de er svarte og Trump er bleik, så ble det visst ikke så politisk korrekt og da fikk media ballene sine i klem!

Dersom man starter skolestreiker for klima og klager og syter daglig i media over folks "grusomme overgrep mot moder jord" eller man er MDG politiker som kontinuerlig trykker dårlig samvittighet på vanlige folk fordi de spiser biff til middag eller unner seg én flytur til spania i året, når de selv fråtser rundt i taxi og privatfly til sine politiske ærender. Da skal man være et såkaldt eksempel til etterfølgelse. Da bør man faen meg gå forran med rene klær!!

Dét kalles hyklere! Og det er deilig når slike avsløres. Så kan du bortforklare og vri dette negativt over på alle "klimafornekterne" så mye du hæler. Så mye for disse klimaprofetene deres som er miljøsvin uten at de selv er intelligente nok til selv å forstå det. Herre min Guuuud!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.8.2019 den 19.17, Trykksjakta skrev:

Kjøpe klimakvoter? Tidenes scam. Flyene forurenser like mye, uansett hvor mye du har betalt for en klimakvote. Det er vel dette som kalles grønnvasking.....

Mitt poeng er faktisk at Thunberg må slutte å prøve for hardt. Hun hadde jo ikke mistet respekt av å fly t/r USA for å delta på en klimakonferanse. Alle skjønner at det mest naturlige er å fly p.g.a geografi. Det er heller ingen som tror at verdens befolkning skal slutte å bruke fly.

Når Thunberg da kjører et slikt PR-stunt så serverer hun kritikerne sine agnet. Selvsagt er det umulig å reise klimanøytralt til USA, og da blir det litt dumt å påstå at man faktisk gjør det, og det vel vitende om at man mest sannsynlig må fly hjem igjen.

Da er det på sin plass å påpeke at dette rett og slett blir for dumt, når konsekvensen er at turen trolig blir å koste dobbelt så mange flybilletter enn det som hadde vært nødvendig.

Strengt talt burde hun brukt videolink om hun ville spart miljøet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...