Gå til innhold

Thunbergs seiltur ikke så klimanøytral likevel....


Gjest Trykksjakta

Anbefalte innlegg

15 timer siden, Honey Dew skrev:

Datautstyr er ikke klimavennlig heller

Likevel mer klimavennlig en den båtturen eller fly.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 23.8.2019 den 0.25, EvaLena skrev:

Ja, men jeg spurte om det hadde brydd deg om alle mennesker på jorda gjorde fra seg i havet? 

Jeg er ingen ihuga miljøforkjemper, men jeg blir irritert på Thunberg og co som fremme miljøforkjemperne, men som allikevel driter i bøtter som tømmes i havet.

Jeg tror oppriktig det hadde gått ganske fint, forutsatt at det foregikk langt til havs. Ved kysten blir det selvfølgelig noe annet.

 

På 23.8.2019 den 0.37, HalldirV2 skrev:

Hun er et fuckings barn, hun gjør så godt hun kan. Jeg kan ikke tenke meg noe mer patetisk en voksne mennesker som finkjemmer et barn for feil, samme om de er enige eller uenige i hva barnet mener. 

Jeg er enig i at det er ufattelig dumt å henge denne jenta ut. Samtidig virker det nesten like dumt å gjøre denne jenta til frontfigur og ledestjerne. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Nimbus2000

Hun er kanskje bare en liten jente, men hun er langt mer moden og flink til å uttrykke seg enn meg.

When haters go after your looks and differences, it means they have nowhere left to go. And then you know you’re winning!
I have Aspergers and that means I’m sometimes a bit different from the norm. And - given the right circumstances- being different is a superpower.#aspiepower

https://www.theguardian.com/environment/2019/sep/02/greta-thunberg-responds-to-aspergers-critics-its-a-superpower

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.8.2019 den 10.59, A-hunter skrev:

Du er kanskje dette forumets mest naive deltaker. 

Du syns ikke selv at det blir litt mye "bare" og tilfeldigheter i dette? Hvorfor må WDHT AB lage en pressemelding som i stor grad omhandler Thunberg og linken Thunberg-WDHT AB om den aldri har eksistert?

Thunbergs mor bekrefter på Twitter at de har massiv bistand fra PR-folk (men ikke lenger WDHT AB). Hvorfor benekter du dette når de selv bekrefter det?

Nå er jo også Thunberg linket til (bekreftet av moren) til Extinction Rebellion - en venstreradikal gruppering med forbindelser til det brutalt voldelige Antifa. Det er kanskje derfor du, som åpenbart selv tilhører voldsvenstre, forguder denne riggingen av et misbrukt barn?

Vi andre skjønner enkelt at det er mye penger i god PR. Om ikke veldig lenge kan også fredsprisen med en betydelig pengegave innkasseres. Det er mange som lever godt på Thunberg. Også foreldrene. Og bedre skal det bli...

Jeg kaller det misbruk. Du forguder dette. I fremtiden skal vi le godt av sånne som deg. I mellomtiden får vi håpe at det er en voksenfigur rundt Thunberg som kan ivareta hennes interesser også, selv om det ser dårlig ut.

Jenta har selv valgt å gjøre dette.

Dette med pressemeldingen er bare FUD fra din side. Hun hadde aldri noe avtale med vedkommende.

"Linket til Extinction Rebellion"? Hva er det du babler om, og hvilken relevans har det?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.8.2019 den 18.30, herzeleid skrev:

Nei det er en observasjon. Veldig mange virker å mene de bidrar gjennom "skolestreik", men mer substansielle handlinger er så ekstremt mye mer krevende. 

Det kan du få mene, men det er fortsatt patetisk å påstå at det har handlet om å "velge å ikke møte på skolen en dag".

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.8.2019 den 1.56, HarryDotter skrev:

Er det hykleri når en som er født og oppvokst i USA blir president og ønsker å fikse landet han er en rettmessig del av???

Ja, det er det. Hvis han virkelig hatet USA så veldig så kunne han bare dratt et annet sted, akkurat som han sa til flere med en annen hudfarge. Flere av de han sa dette til er forøvrig født og oppvokst i USA.

Sitat

Jeg vet du hater den fyren så inderlig, men dette er så facepalm at jeg blir flau! Og hvorfor trekker du Trump inn i denne debatten....igjen?! Om Trump var født og oppvokst i Syria, flyttet til USA og deretter bare søyt og klaget om hvor ræva landet er, ville ikke du også tenkt at fyren burde pakke seg tilbake og fikse Syria først før han får klage på landet som tok imot ham? Det er nettopp det Trump kommenterte til disse kvinnene. Men fordi de er svarte og Trump er bleik, så ble det visst ikke så politisk korrekt og da fikk media ballene sine i klem!

Ja, fordi de har en annen hudfarge så ber Trump dem å reise ut hvis de ikke liker situasjonen i landet, selv om det de ønsker er å fikse landet. Grunnen til at han har denne dobbeltmoralen er naturligvis at han er en ekstremrasist, akkurat som de som forsvarer rasismen hans.

Sitat

Dersom man starter skolestreiker for klima og klager og syter daglig i media over folks "grusomme overgrep mot moder jord" eller man er MDG politiker som kontinuerlig trykker dårlig samvittighet på vanlige folk fordi de spiser biff til middag eller unner seg én flytur til spania i året, når de selv fråtser rundt i taxi og privatfly til sine politiske ærender. Da skal man være et såkaldt eksempel til etterfølgelse. Da bør man faen meg gå forran med rene klær!!

Du ignorerer fortsatt det faktum at de ikke kan melde seg ut av samfunnet bare fordi de ønsker å forandre det. Men som andre klimanektere og Trump-supportere, så går slike poeng deg hus forbi.

Endret av jabx
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 24.8.2019 den 2.04, Fru Uperfekt skrev:

Strengt talt burde hun brukt videolink om hun ville spart miljøet

Nei, for det hadde ikke hatt en dritt å si. Enkeltpersoner som tar enkeltvalg er stort sett irrelevant. Hele systemet må endres for at man skal få gjort noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.9.2019 den 9.37, Happy-Face skrev:

Hvorfor kunne ikke Thunberg bare holdt en videokonferanse, isteden for å reise helt til New York bare for å holde en tale?

Fordi det ikke har samme effekt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, jabx skrev:

Nei, for det hadde ikke hatt en dritt å si. Enkeltpersoner som tar enkeltvalg er stort sett irrelevant. Hele systemet må endres for at man skal få gjort noe.

Vet at en svale ikke gjør en sommer, men om hun skulle vist at hun virkelig ønsket å skjerme miljøet mest mulig hadde det vært langt bedre

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, jabx skrev:

Det kan du få mene, men det er fortsatt patetisk å påstå at det har handlet om å "velge å ikke møte på skolen en dag".

Det kan du få mene, men det er vanskelig å ta deg seriøst når du har så tungt for å skrive innlegg uten "sinnaord". 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns at det er kjempe trist at en 16 åring blir brukt på denne måten. Skremsel propaganda utsetter man ikke barn for, som må blitt utsatt for av det hun sier om "Miljøkrisen".

Endret av ElinX0Xpoliti
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, ElinX0Xpoliti skrev:

Syns at det er kjempe trist at en 16 åring blir brukt på denne måten. Skremsel propaganda utsetter man ikke barn for, som må blitt utsatt for av det hun sier om "Miljøkrisen".

Hun blir ikke brukt. Hun velger selv å gjøre dette.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Fru Uperfekt skrev:

Vet at en svale ikke gjør en sommer, men om hun skulle vist at hun virkelig ønsket å skjerme miljøet mest mulig hadde det vært langt bedre

Fossilindustrien ønsker naturligvis å legge ansvaret på enkeltindivider, men sannheten er at det ikke har en dritt å si om enkeltindivider for eksempel velger å spise mindre kjøtt og fly mindre. Hele systemet må endres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 hours ago, jabx said:

Hun blir ikke brukt. Hun velger selv å gjøre dette.

Jeg kan ta feil, men jeg tviler hun vet hvordan eller har resurser til å ta denne reisen selv. Det ser ut for meg at det er foreldrene hennes som driver henne, som er radikale selv og poserer med skjorter med antifa symboler. Du skal ikke skremme barna dine med skremsel propaganda uansett hva.

Men du må være enig at hele situasjonen med henne er rart til grenser av bisart? Hun er burde ikke av seg selv ta denne reisen og ser ut som har et nettverk bakk seg som dekker for henne. Hvem er disse menneskene og hvorfor lar foreldrene hennes dette foregå(r).         

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er hun selv som velger å drive med dette. Hun er også 16 år og ikke et lite barn.

Det er ikke noe rart med situasjonen hennes. Hun brenner for saken. Hun velger å drive med dette fordi det er viktig for henne.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.9.2019 den 15.54, Nimbus2000 skrev:

Hun er kanskje bare en liten jente, men hun er langt mer moden og flink til å uttrykke seg enn meg.

When haters go after your looks and differences, it means they have nowhere left to go. And then you know you’re winning!
I have Aspergers and that means I’m sometimes a bit different from the norm. And - given the right circumstances- being different is a superpower.#aspiepower

https://www.theguardian.com/environment/2019/sep/02/greta-thunberg-responds-to-aspergers-critics-its-a-superpower

Er du sikker på at det er hennes egen formulering?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

At seilturen hennes var mer klimafiendtlig enn en vanlig flybillet kom ikke som en overaskelse. Det at oppmerksomheten fra det stuntet er viktigere enn klima for henne viser bare hvor falsk hun er. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, jabx skrev:

Fossilindustrien ønsker naturligvis å legge ansvaret på enkeltindivider, men sannheten er at det ikke har en dritt å si om enkeltindivider for eksempel velger å spise mindre kjøtt og fly mindre. Hele systemet må endres.

Det vet da de fleste men står likevel på mitt

Om hun faktisk hadde ønsket å være mest mulig miljøvennlig så hadde videolink vært løsningen her

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.9.2019 den 8.31, ElinX0Xpoliti skrev:

Syns at det er kjempe trist at en 16 åring blir brukt på denne måten. Skremsel propaganda utsetter man ikke barn for, som må blitt utsatt for av det hun sier om "Miljøkrisen".

Saker som denne du tenker på?

https://www.nrk.no/urix/svensk-grunder-brukte-greta-thunberg-for-a-hente-inn-millioner-1.14525786

 

Og ja enig i at det er mer her enn hva som nødvendigvis har nådd offentligheten

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...