Gå til innhold

Merkelig sjef og dopauser på jobb


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Eg arbeider i barnehage, holder meg lenge kvar einaste arbeidsdag. Kan ikkje dra frå barna. Stort sett i pausen eg tisse.

Anonymkode: 542dc...813

Jobber det ikke flere i denne barnehagen? Skulle være mulig å ta dopauser selv om man må tilpasse det litt og ikke løpe fra midt i påkledning eller måltid.

Anonymkode: c345c...12e

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes det høres mye ut, med så mange dopauser på én arbeidsdag.

Kanskje du bør drikke litt mindre vann?

Mannen min som er lærer på vgs, sier at det er noen jenter som heller i seg vann, fyller vannflaske opp for hver skoletime omtrent. Og de springer ut på do én gang i hver skoletime. Det er veldig forstyrrende i undervisningen.

Det kan da ikke være sunt for kroppen med SÅ mye vann?

Anonymkode: 3b316...843

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det høres mye ut, med så mange dopauser på én arbeidsdag.

Kanskje du bør drikke litt mindre vann?

Mannen min som er lærer på vgs, sier at det er noen jenter som heller i seg vann, fyller vannflaske opp for hver skoletime omtrent. Og de springer ut på do én gang i hver skoletime. Det er veldig forstyrrende i undervisningen.

Det kan da ikke være sunt for kroppen med SÅ mye vann?

Anonymkode: 3b316...843

Skoletime er vel fortsatt 45 min? Da kan læreren fint henstille til å ta dopauser i friminutt. Elevene har jo faktisk 10 min pause pr time

Anonymkode: fc7a7...d3d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk er så dumme. Drikke mindre vann foe å klargjøre sjefen, gå å holde seg i timesvis... oppskriften på uvi, og da kan jeg love deg du må på do ofte da! Drikker mye på jobb, jobber som sykepleier og blir fort tørst pga tørr luft og mye jobbing. Går på do 5-6 ganger i løpet av en dag. Andre går like ofte. Er jo veldig kjappe da. Tar kanskje 1,5 min. Tisser i 15-30 sek, 30 sek håndvask, tørke 15 sek. Ikke så mye det. 

Anonymkode: 491a2...c06

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drikker mye, og tisser også tilsvarende. Kan sikkert gå på toalettet både 6 og 7 ganger iløpet av en vakt (sykepleier på sykehjem). Men jeg bruker ikke mer enn max 1 minutt på å tisse og vaske hender. Det samme hjemme. Hvor lang tid bruker du på å tisse egentlig? Eller sitter du og driter i et kvarter? Kjapt inn, kjapt ut. Er man på jobb, så er man på jobb. Da bruker man minimalt med tid på dass.

Anonymkode: 1994f...cbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ta dette opp foran kunder er høyst uprofesjonelt. Sjefen din virker ikke helt god, TS, ville vurdert å søke på andre, tilsvarende jobber i håp om å få et mer oppegående menneske som sjef.

Anonymkode: 20927...627

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det er ikke bare "slik det er". Som leder skal man tilrettelegge på et minimumsnivå hvertfall, og det innebærer muligheten til å gå på dass et rimelig antall ganger per dag. 

Slaveri var jo "slik det er" en gang i tiden det også, selv i den vestlige verden, og vi har kommet oss litt videre. 

Anonymkode: 65f52...7be

Tilrettelegge for et unormalt stort behov for å gå på do? Hvis det hadde vært en begrenset periode pga. noe sykdomsrelatert, så ja, da er jeg enig, men ikke ellers. Det er begrenset hva man skal tilrettelegge for. Og hva er et rimelig antall ganger når det gjelder å gå på do? Tror de fleste vil si at annen hver time er i overkant. 

Det er litt forskjell på slaveri og unormalt stort behov for å gå på do. Jeg har hatt diverse kolleger opp gjennom årene, og hvis man skulle ha tilrettelagt for alle nykkene og greiene folk kan ha for seg, da hadde de antakelig måttet ha dobbelt så mange ansatte. 

Og hvis man som sjef konstant må være tilgjengelig for å steppe inn for en ansatt, uansett grunn, da kan man jo like godt droppe å ansette folk og bare gjøre jobben selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har vel krav på pause 5 min pr time + lunsjpause. Dette kan du lett sjekke i arbeidsmiljøloven, så sender du det klippet på epost til sjefen.

Anonymkode: fc7a7...d3d

Jeg tror egentlig man bare har krav på en halvtime i løpet av dagen (blir som oftest lunsj) så lenge arbeidstiden overskrider 5,5 time men er under 8 timer. Jeg jobber ofte 8,5 time, så kan kanskje ta meg litt mer pauser :) takk, skal dobbeltsjekke det :) skulle ønske sjefene skjønte seg på hvordan man skal holde produktiviteten oppe 🙄 kunne sikkert holdt meg til 3 doturer, men når turen til doen blir eneste muligheten til å klare å opprettholde konsentrasjonen i løpet av en dag, så blir det fort flere enn jeg trenger 😛 

Anonymkode: 5ecb4...89b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4-5 er mye ja! Hadde en av mine ansatte gått på do så ofte, så ville jeg og sagt i fra- og spurt om det var en grunn 😬 hadde en ansatt en gang som sa ifra tidlig om at hu hadde litt problemer med blæra- da var det selvfølgelig ingen problem. 

Jeg går på do i pausa mi, og maks en gang til i løpet av en 8timers dag. 

Anonymkode: d23fe...d73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Til de av dere som mener sjefen ikke har noe med det.  Mener dere man kan gå på do ubegrenset antall ganger? 

12 ganger,  18 ganger, 24 ganger? 

Anonymkode: 3fd65...144

Man må vel gå på do etter behov, eller mener du arbeidstagere med aktive blærer heller bør tisse i bleia. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når drikker du all denne kaffen på jobb? I arbeidstiden?

Anonymkode: f2cf3...847

For meg tyder det på et elendig abeidsmiljø hvis det skal diskuteres hvor mange kaffekopper eller tissepauser man har tatt i arbeidstiden....jeg vil ikke jobbe ett sted hvor jeg faktisk må diskutere det med sjefen.....

Hvis du setter deg og drikker kaffe mens en kunde trenger hjelp, eller løper på do hver gang det blir kø må det selvfølgelig tas opp at du ikke utfører arbeidet tilfredsstillende, men om du drikker kaffe mens du gjør en oppgave det passer til, eller løper på do ti ganger i ett øyeblikk det passer så det er det bare folk med for lite å tenke på eller gjøre som i det hele tatt legger merke til dette hos kolleger...

Så enten har TS kjip sjef og kolleger eller så er TS lat og tar ikke hintene slik at man faktisk må diskutere kaffedrikking og tissing med henne, men det er det bare TS som vet....

 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tisse og andre ikke-jobb relaterte gjøremål gjør man i spisepausa. Ellers bør man få trekk i lønn. Punktum.

Anonymkode: 9e514...973

Jepp, her er ca oppskriften på å få øyentjenere som ansatte. Supert det så får du overvåke dine ansatte hele tiden slik at du får noe ut av dem når de har null lojalitet til jobben :)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må du på do så må du. Folk er forskjellige også der. De som tisser lite gjør ikke mer rett enn den som tisser mye. For en naziregime å tenke sånn. Gå på do, så kan sjefen stappe meningene sine langt opp i ræva ja

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Folk er så dumme. Drikke mindre vann foe å klargjøre sjefen, gå å holde seg i timesvis... oppskriften på uvi, og da kan jeg love deg du må på do ofte da! Drikker mye på jobb, jobber som sykepleier og blir fort tørst pga tørr luft og mye jobbing. Går på do 5-6 ganger i løpet av en dag. Andre går like ofte. Er jo veldig kjappe da. Tar kanskje 1,5 min. Tisser i 15-30 sek, 30 sek håndvask, tørke 15 sek. Ikke så mye det. 

Anonymkode: 491a2...c06

Er ikke det litt sånn typisk nordmenn, like å blidgjøre sjefene og dumme myndigheter som ikke gjør annet enn å begrense folket fra før?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du har vel krav på pause 5 min pr time + lunsjpause. Dette kan du lett sjekke i arbeidsmiljøloven, så sender du det klippet på epost til sjefen.

Anonymkode: fc7a7...d3d

Nei, man har ikke krav på fem minutt per time! Ser dette oppgis i mange tråder, og det er ikke korrekt at dette står i AML. 

Anonymkode: 2e22f...b7d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror egentlig man bare har krav på en halvtime i løpet av dagen (blir som oftest lunsj) så lenge arbeidstiden overskrider 5,5 time men er under 8 timer. Jeg jobber ofte 8,5 time, så kan kanskje ta meg litt mer pauser :) takk, skal dobbeltsjekke det :) skulle ønske sjefene skjønte seg på hvordan man skal holde produktiviteten oppe 🙄 kunne sikkert holdt meg til 3 doturer, men når turen til doen blir eneste muligheten til å klare å opprettholde konsentrasjonen i løpet av en dag, så blir det fort flere enn jeg trenger 😛 

Anonymkode: 5ecb4...89b

Det er først når du har jobbet to timer mer enn ordinær arbeidstid at du har krav på mer pause, da skal du ha 30 minutter til. 

Anonymkode: 2e22f...b7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg drikker minst en halvliter brus, 1-2 kopper kaffi og 1 liter vann på jobb. Tisser 1, kanskje 2 ganger.

Litt merkelig at sjefen din følger med, og totalt upassende å si noe foran kunder! Men er det slik du tar 4-5 tissepauser hver eneste dag, så bruker du faktisk jæklig med tid...og det er jo da såpass synlig at sjefen kan si fra!

Anonymkode: 7e834...596

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg drikker minst en halvliter brus, 1-2 kopper kaffi og 1 liter vann på jobb. Tisser 1, kanskje 2 ganger.

Litt merkelig at sjefen din følger med, og totalt upassende å si noe foran kunder! Men er det slik du tar 4-5 tissepauser hver eneste dag, så bruker du faktisk jæklig med tid...og det er jo da såpass synlig at sjefen kan si fra!

Anonymkode: 7e834...596

Noen av oss har faktisk bare behov for å tisse ofte. Og da er det faktisk mer effektivt å gå på do ved behov enn å stå å knipe igjen hele dagen. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde blitt sur som sjefen min sa jeg gikk for mye på do. Og foran kunder er ekstremt uprofesjonelt. 

Jeg går på do 3-4 ganger pr arbeidsdag. Men det tar jo ikke lange stunden. Jeg har jobbet i butikk, helsevesen og nå på kontor. Ingen har noen gang sagt noe.

Anonymkode: 5022c...e08

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men hun mente at jeg tok for mange og lange dopauser. Dette sa hun høyt i butikken når det var folk der.

Synes ikke at dette er greit! I all verden.. Hvordan ble det med lunsjen din?

Du må jo få ta lunsjpause! Dopauser og. Når jeg ikke har drukket så mye vann på en stund, og plutselig begynner å drikke mer igjen må jeg på do ofte. Til vanlig må jeg på do 2-3 ganger i løpet av dagen, en av gangene i lunsjpausen. Folk er ulike og det må være ok. Har hun noen grunn til å tro at du prøver å lure deg unna?

Vent til irritasjonen går over og ta en prat med sjefen. Kanskje hun hadde en dårlig dag pga noe annet, og så irriterte det henne at du tenkte å ta pause akkurat da hun tenkte på dette. Synes forresten dere bør avtale så lunsj er til ca samme tid hver dag.

Anonymkode: 68039...5ad

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...