Gå til innhold

Merkelig sjef og dopauser på jobb


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Creepy !! Snakket m en sykepleier som var innom butikken hvor jeg jobbet og hun sa rett ut hun hadde behandlet så mange jenter som «pissa piggtråd» nettopp fordi de holdt seg på jobb / ikke rakk å gå på toalettet / var alene og ikke kunne forlate butikken etc og hun sa at vi må gå på toalettet og tisse når vi MÅ ikke vente /utsette av hensyn til andre dagen lang 

Anonymkode: 8eef6...01d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uproft av sjefen å ta det foran kunder, men hun er vel såpass irritert at hun ikke klarte å styre seg.

Skjønner henne litt også hvis du har 5 -6 små doavbrekk på 5 minutter om dagen så sitter du faktisk nesten en halv time på do hver arbeidsdag. Hvis du jobber hver dag er det 2.5 timer pr uke, 10 timer pr mnd og 120 timer i året. Hvis du får 200 kr pr time i lønn så er det 24 000 kr i tap for bedriften i året som de ikke får det de betaler deg for.

Anonymkode: fc08c...ccb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Uproft av sjefen å ta det foran kunder, men hun er vel såpass irritert at hun ikke klarte å styre seg.

Skjønner henne litt også hvis du har 5 -6 små doavbrekk på 5 minutter om dagen så sitter du faktisk nesten en halv time på do hver arbeidsdag. Hvis du jobber hver dag er det 2.5 timer pr uke, 10 timer pr mnd og 120 timer i året. Hvis du får 200 kr pr time i lønn så er det 24 000 kr i tap for bedriften i året som de ikke får det de betaler deg for.

Anonymkode: fc08c...ccb

Ja bedre om hun tisser i søppelet bak kassen da 🙈👍

tror vel mange ansatte i den bransjen ikke får lunsj-pausen sin heller. Regn ut det tapet også da ? 

Anonymkode: 8eef6...01d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Ja bedre om hun tisser i søppelet bak kassen da 🙈👍

tror vel mange ansatte i den bransjen ikke får lunsj-pausen sin heller. Regn ut det tapet også da ? 

Anonymkode: 8eef6...01d

Vanlig praksis er at man får betalt for matpausen dersom man må jobbe i pausen.

Anonymkode: fc08c...ccb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes bleier for voksne. 

Bare nevner det. 

Anonymkode: 694ea...b7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mange kolleger og vi jobber tett sammen.

Av disse er det to stykker som må på do 4-5 ganger hver arbeidsdag. Disse to går på do for å sjekke FB og internett generelt. Så har jeg en kollega som tar en 15 minutters dopause hver morgen etter å ha jobbet 2-3 timer. Han går nok bare på do, men tar seg tiden det tar.

Resten klarer, merkelig nok, å gå på do i lunsjpausen og ellers 1-2 ganger i løpet av skiftet.

 

 

Jeg skjønner at sjefen din reagerer på så hyppige dopauser. Med unntak av de med overaktiv blære er det ikke vanlig at folk går på do for å tisse nesten hver time i løpet av dagen. Da skjønner man at det er mobil som skal sjekkes :)

Anonymkode: 73f4d...c62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

24 minutter siden, AnonymBruker said:

Creepy !! Snakket m en sykepleier som var innom butikken hvor jeg jobbet og hun sa rett ut hun hadde behandlet så mange jenter som «pissa piggtråd» nettopp fordi de holdt seg på jobb / ikke rakk å gå på toalettet / var alene og ikke kunne forlate butikken etc og hun sa at vi må gå på toalettet og tisse når vi MÅ ikke vente /utsette av hensyn til andre dagen lang 

Anonymkode: 8eef6...01d

Forskjell å holde seg 7-8 timer og å holde seg 1-2 ...

Anonymkode: 73f4d...c62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja bedre om hun tisser i søppelet bak kassen da 🙈👍

tror vel mange ansatte i den bransjen ikke får lunsj-pausen sin heller. Regn ut det tapet også da ? 

Anonymkode: 8eef6...01d

Tapet? Når man ikke må jobbe i pausen skal man vel heller ikke ha betalt.

Anonymkode: 73f4d...c62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker bare å gå på do i lunsjpausen. For å være ærlig visste jeg ikke at man hadde lov til å gå utenom den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1-2 ganger i løpet av en arbeidsdag. Du tisser mye 😅

Anonymkode: bb086...1ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber selv opp til 10 timer om dagen. Går på do ca. 3-4 ganger (med 3 stk kaffe innabords). Så dette syns jeg var mye. Men er sjef selv, og vet du? De har ikke lov til å nekte deg å gå på do. Så da er mitt råd å dra til legen for å få sjekket ut dette. Kanskje får du en løsning på problemet og det hjelper deg i jobbsituasjonen :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg drikker mye, og tisser også tilsvarende. Kan sikkert gå på toalettet både 6 og 7 ganger iløpet av en vakt (sykepleier på sykehjem). Men jeg bruker ikke mer enn max 1 minutt på å tisse og vaske hender. Det samme hjemme. Hvor lang tid bruker du på å tisse egentlig? Eller sitter du og driter i et kvarter? Kjapt inn, kjapt ut. Er man på jobb, så er man på jobb. Da bruker man minimalt med tid på dass.

Anonymkode: 1994f...cbf

 

Ser ut som du kan trenge en påminnelse om håndvask.

Å vaske hendene som tar 40-60 sekunder

 

Anonymkode: 8fa9c...6f7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Ser ut som du kan trenge en påminnelse om håndvask.

Å vaske hendene som tar 40-60 sekunder

 

Anonymkode: 8fa9c...6f7

Oi, ser ut som at vi har enda et nett-troll her🤓 Må henge seg opp i alt mulig, haha!

Anonymkode: 497d7...e4d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det hørtes ut som mange pauser. Jeg tar gjerne to dopauser iløpet av arbeidsdagen. Den ene i pausen min, og den andre rett før personen før meg drar hjem.

Du må selvsagt få gå på do dersom du trenger det, men jeg skjønner at sjefen tenker du bruker disse dopausene bare for å ta en liten minipause. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær glad sjefen din følger med du. På arbeidsplassen min må vi skrive inn i logg på data når vi skal på do. Dette blir lagret for evig og alltid.

Anonymkode: 9e70a...54f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg lurer på om dere som svarer at dere tisser lite har født barn? Jeg tisser oftere etter barnefødsel. Fordi jeg ikke stoler helt på blæren lengre, hvis jeg nyser eller plutselig ler med full blære, så kan det komme litt urin.

Derfor går jeg på do jevnt, rett før lengre møter og slikt. Doen er nærme, en dotur tar et par minutter, så ingen burde legge seg opp i det. Ingen må dekke opp for meg heller.

Anonymkode: fc7a7...d3d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg lurer på om dere som svarer at dere tisser lite har født barn? Jeg tisser oftere etter barnefødsel. Fordi jeg ikke stoler helt på blæren lengre, hvis jeg nyser eller plutselig ler med full blære, så kan det komme litt urin.

Derfor går jeg på do jevnt, rett før lengre møter og slikt. Doen er nærme, en dotur tar et par minutter, så ingen burde legge seg opp i det. Ingen må dekke opp for meg heller.

Anonymkode: fc7a7...d3d

Helt fin grunn det. Men så spørs det om TS har født et barn da.

Og når det kommer til etter fødsel og slike ting, så snakker man helst med sjefen om dette og finner en løsning på det, som f.eks lov med flere dopauser uten spørsmål. Det er jo derfor sjefen til TS undrer da TS ikke har sagt noe om hvorfor, men bare tar seg pauser hele tiden. Alt løses med kommunikasjon :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri slått meg at 4- 5 doturer på en arbeidsdag er for mye. Skjønner ikke den småligheten enkelte har i seg her. Mener noen av dere at deres 1-2 doturer er den eneste rette? For min del så varierer det og jeg har ikke født barn engang. Håper jeg har lik rettighet til å slippe å holde meg hvis det hvis det er dager jeg må oftere på do. Skal det være sånn så skjønner jeg at noen ikke vil jobbe. Nazi hele greiene. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Mia00 skrev:

Helt fin grunn det. Men så spørs det om TS har født et barn da.

Og når det kommer til etter fødsel og slike ting, så snakker man helst med sjefen om dette og finner en løsning på det, som f.eks lov med flere dopauser uten spørsmål. Det er jo derfor sjefen til TS undrer da TS ikke har sagt noe om hvorfor, men bare tar seg pauser hele tiden. Alt løses med kommunikasjon :)

Født meg her og født meg der. Må man tisse så må man. Er det kun mødre igjen som har ekstra rettigheter? Alle har en kropp og kroppen fungerer ikke alltid helt likt av diverse grunner. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...