Gå til innhold

Merkelig sjef og dopauser på jobb


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

10 hours ago, Mia00 said:

Helt fin grunn det. Men så spørs det om TS har født et barn da.

Og når det kommer til etter fødsel og slike ting, så snakker man helst med sjefen om dette og finner en løsning på det, som f.eks lov med flere dopauser uten spørsmål. Det er jo derfor sjefen til TS undrer da TS ikke har sagt noe om hvorfor, men bare tar seg pauser hele tiden. Alt løses med kommunikasjon :)

Nei, man pleier faktisk ikke å snakke med sjefen sin om at man skal få gå på do innenfor rimelighetens grenser (og hver halvannen time er faktisk innafor!). Det er ikke noe verken du eller sjef kan forvente. 

Det egentlige problemet er nok egentlig at det finnes veldig mange urimelige og kunnskapsløse sjefer der ute, spesielt i butikker og lignende, der de ikke har annen ledererfaring. De er ofte ledere for unge folk som finner seg i mye tull, og får aldri skikkelig beskjed om at det de driver på med bryter loven eller er ræva lederskap. Å ta opp dopauser foran kunder er så uprofesjonelt at det er komisk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ville tatt dette opp med lederen først. Og mener hun enda det er et problem, ville jeg sett meg om etter en annen jobb, og samtidig vurdert en telefon til øvrig ledelse. Så uprofesjonelt av lederen din. 

Anonymkode: ddab6...757

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Albbas skrev:

Nei, man pleier faktisk ikke å snakke med sjefen sin om at man skal få gå på do innenfor rimelighetens grenser (og hver halvannen time er faktisk innafor!). Det er ikke noe verken du eller sjef kan forvente. 

Det egentlige problemet er nok egentlig at det finnes veldig mange urimelige og kunnskapsløse sjefer der ute, spesielt i butikker og lignende, der de ikke har annen ledererfaring. De er ofte ledere for unge folk som finner seg i mye tull, og får aldri skikkelig beskjed om at det de driver på med bryter loven eller er ræva lederskap. Å ta opp dopauser foran kunder er så uprofesjonelt at det er komisk. 

Helt enig. Mange av svarene her er jo helt på trynet. Jeg har heldigvis til gode å ha hatt ledere som blander seg inn i når ansatte går på dass (innenfor rimelighetens grenser, bruke en halvtime hver gang skjønner man jo ikke er greit med mindre det dreier seg om sykdom). Noen av dem har vært kjipe ledere på sin måte, men så langt at de har diskutert dassbruk har faktisk ingen av dem gått. 

Stiller meg spørrende til hvor man egentlig finner sånne ledere. Jeg forstår jo at de finnes, men det får jo finnes grenser for manglende folkeskikk. Man diskuterer ikke dassbruk med sine ansatte (igjen innenfor rimelighetens grenser), og særlig ikke foran kunder eller andre. 

Anonymkode: 65f52...7be

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt enig. Mange av svarene her er jo helt på trynet. Jeg har heldigvis til gode å ha hatt ledere som blander seg inn i når ansatte går på dass (innenfor rimelighetens grenser, bruke en halvtime hver gang skjønner man jo ikke er greit med mindre det dreier seg om sykdom). Noen av dem har vært kjipe ledere på sin måte, men så langt at de har diskutert dassbruk har faktisk ingen av dem gått. 

Stiller meg spørrende til hvor man egentlig finner sånne ledere. Jeg forstår jo at de finnes, men det får jo finnes grenser for manglende folkeskikk. Man diskuterer ikke dassbruk med sine ansatte (igjen innenfor rimelighetens grenser), og særlig ikke foran kunder eller andre. 

Anonymkode: 65f52...7be

Noen her får jo vann på gåsa og tror det er greit å spinne videre på lederens uttalelser. Bleie/legesjekk/snikskryting (verste form for skryt, forresten) som jeg tisser bare to ganger på en uke osv🤓 Nei, dette blir for dumt. Ts, lederen din er ikke en god leder.

Anonymkode: ddab6...757

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde du brukt 10 min hvert dobesøk hadde jeg reagert, noe du sikkert ikke gjør, så hva er problemet? 😅 Jeg er en som tisser mye, overaktiv blære og er i tillegg gravid nå, så du kan jo tenke deg. Det er en utrolig gnien holdning, du har dopauser når du trenger det. Ferdig snakket! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...