Gå til innhold

Merkelig sjef og dopauser på jobb


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tisse og andre ikke-jobb relaterte gjøremål gjør man i spisepausa. Ellers bør man få trekk i lønn. Punktum.

Anonymkode: 9e514...973

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tisse og andre ikke-jobb relaterte gjøremål gjør man i spisepausa. Ellers bør man få trekk i lønn. Punktum.

Anonymkode: 9e514...973

Tenker at så lenge en har ansatt en person så har man faktisk ansatt blæra demmes også. Desverre. 

Anonymkode: 0f65e...424

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Det er veldig individuelt hvor ofte man må på do. Noen tisser oftere enn andre rett og slett. Å tisse for sjeldent er i alle fall ikke bra for blæra eller kroppen generelt, og kan føre til store problemer i alderdommen senere. I følg en lege jeg kjenner er det normalt med 8-10 ganger i døgnet, alt over det er regnet som litt ekstra. Drikker man mye vil man jo også urinere mer så klart.

I arbeidsmiljøloven er det oppgitt hvor mange pauser man har krav på i løpet av en dag. Du har krav på 5 minutters pause per time. Det betyr ikke at du skal ta en tissepause HVER time nødvendigvis, men når du trenger det. Sjefen skal ikke heve øyenbryn over at du går på do, med mindre du er alene i butikken og forlater hele sjappa ubevoktet liksom. Det er ubehagelig med en sjef som følger med på sånne ting syns jeg... klart, er du på do i mer enn 5 minutter hver gang blir det jo litt i overkant, men en liten tissepause tar vel maks 5 minutter. 

Tror jeg hadde tatt dette opp med sjefen og sagt fra at jeg syns hele greia var ubehagelig. Særlig foran kunder, svært uprofesjonelt.

Anonymkode: 129ce...7b0

Takk for at du kommer med saklig informasjon om dette. 👍

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Tisse og andre ikke-jobb relaterte gjøremål gjør man i spisepausa. Ellers bør man få trekk i lønn. Punktum.

Anonymkode: 9e514...973

Leste du ikke det innlegget over? 5 minutters pause pr. time. Å trekke lønn for at noen gjør noe de både må og har rett til å gjøre - se, det er ikke lov.

Anonymkode: 63c55...c29

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg jobberi en klesbutikk og  vanligsvis litt over 8 timer de dagene jeg jobber ved siden av studier.

Da jeg spurte sjefen min om å ta lunsjpausen min idag i 15 tiden sa hun jeg tok for mye pauser. Jeg ble perpleks og skjønte ingenting da jeg ikke hadde spist siden frokost og hadde vært på beina i over 5 timer. 

Men hun mente at jeg tok for mange og lange dopauser. Dette sa hun høyt i butikken når det var folk der. Ble helt satt ut. Men så begynte jeg å tenke på det her, tar som regel 4-5 tissepauser på jobb fra jeg drar hjemmefra kl 9 og til jeg er ferdig på jobb kl 18:15, er det veldig mye i deres øyne haha?

syntes det er litt creepy at sjefen går å tenker over sånt, og det er en butikk jobb så betyr ikke all verden om jeg bruker tilsammen 10-15 minutter på toaletter i løpet av en arbeidsdag(syntes jeg) og dopauser er vel ikke det samme som lunsjpause vel?

har lyst til å ta opp dette med sjefen da jeg kjenner at jeg er skikkelig irritert nå. Men har ikke så lyst til å diskutere do oppholdene mine heller. 

 

 

Anonymkode: c43c4...ffc

Hva er creepy med at hun registrerer hvor ofte du ikke er tilstede? Hun måtte jo ha vært blind om hun ikke noterte seg det. Fra du drar hjemmefra? Når er du på jobb da, for dette handler jo om fra du er der. 

Hva mener hun med lange pauser? Har du med mobil på do? Det tar ikke to minutter å tisse! 

Litt av en diskusjon forresten. Men her tror jeg muligens du bør være ærlig med deg selv? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Påkrevd skrev:

Mye skryt av hvor lite man går på do her😁

Må man pisse så må man pisse. Høres grusomt ut med en sjef som fører statistikk over dobesøk. 

Hun hadde sikkert ikke "ført statistikk" om ikke Ts var påfallende ofte og lenge på do...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for at du kommer med saklig informasjon om dette. 👍

Leste du ikke det innlegget over? 5 minutters pause pr. time. Å trekke lønn for at noen gjør noe de både må og har rett til å gjøre - se, det er ikke lov.

Anonymkode: 63c55...c29

Mest sannsynlig kan ikke personen vise til dette med at 5 min regel står konkret i arbeidsmiljøloven. 

Anonymkode: 0f65e...424

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, SoWhat? said:

 Det tar ikke to minutter å tisse! 

Har du hørt om å vaske hendene etter å ha vært på do?

Dét samt tørke hendene etter vask, pluss tiden det tar å tisse, trekke ned/trekke opp buksa eller hva det måtte være slags klær, gå til pg fra toalettet. Jo, to minutter tar det minst.

Anonymkode: 63c55...c29

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du hørt om å vaske hendene etter å ha vært på do?

Dét samt tørke hendene etter vask, pluss tiden det tar å tisse, trekke ned/trekke opp buksa eller hva det måtte være slags klær, gå til pg fra toalettet. Jo, to minutter tar det minst.

Anonymkode: 63c55...c29

Tror du må ta tiden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting er hvor ofte du går på toalettet når du er på jobb. En annen ting er hvor lang tid du bruker når du er på do. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, SoWhat? skrev:

Tror du må ta tiden. 

Enig. Loggfør, så har du noe å slå ned i bordet med om dagen skulle komme. 

Anonymkode: 0f65e...424

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy faen kjenner jeg blir provosert. 

Jeg har diabetes. Drikker vann hele tiden, blir tørst av blodsukkerforandringene. Må småspise jevnt og trutt gjennom dagen, i et forsøk på å holde dette stabilt (men det er aldri stabilt) og da kommer tørsten også når kroppen får energi. (Blodsukker stiger) Drikker minst ett svært glass vann i timen. ergo, tisser jeg sikkert hver halvannen time (Tror jeg har liten blære i tillegg. Gøyt)

På en arbeidsdag tisser jeg minimum 4-5 ganger, sikkert oppe i 10 også. Hver natt må jeg opp, gjerne 2-3 ganger også.

 

Vet du hva, du må gjerne bruke min forklaring! 

Husker barneskolen, jeg fikk jevnlig beskjed om at drikkeflasker i timen ikke var lov.

Alt hva folk skal legge seg opp i.

Skal jeg bli ufør liksom?? 

Anonymkode: 91928...bac

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde det som betød noe var hvor produktiv man er. Det går jo på interessen. Man kan være like produktiv uansett hvor mye man går på toalettet. Om man må holde seg blir man jo ikke like produktiv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg jobberi en klesbutikk og  vanligsvis litt over 8 timer de dagene jeg jobber ved siden av studier.

Da jeg spurte sjefen min om å ta lunsjpausen min idag i 15 tiden sa hun jeg tok for mye pauser. Jeg ble perpleks og skjønte ingenting da jeg ikke hadde spist siden frokost og hadde vært på beina i over 5 timer. 

Men hun mente at jeg tok for mange og lange dopauser. Dette sa hun høyt i butikken når det var folk der. Ble helt satt ut. Men så begynte jeg å tenke på det her, tar som regel 4-5 tissepauser på jobb fra jeg drar hjemmefra kl 9 og til jeg er ferdig på jobb kl 18:15, er det veldig mye i deres øyne haha?

syntes det er litt creepy at sjefen går å tenker over sånt, og det er en butikk jobb så betyr ikke all verden om jeg bruker tilsammen 10-15 minutter på toaletter i løpet av en arbeidsdag(syntes jeg) og dopauser er vel ikke det samme som lunsjpause vel?

har lyst til å ta opp dette med sjefen da jeg kjenner at jeg er skikkelig irritert nå. Men har ikke så lyst til å diskutere do oppholdene mine heller. 

 

 

Anonymkode: c43c4...ffc

Jeg tar 3 tisse pauser iløpet av min arbeidsdag, samt 1-2 fake bæsje pauser(sitter med mobil i 10 min og henter meg inn😀 uten om dette er det 10x2 kaffe pauser vi har ( blir fort 15) samt 30 min lunsj.. 

viktig å ikke komme hjem sliten fra jobb, da jeg skal ha overskud til å trene💪💪, venner og familie 😁🥳

Anonymkode: 05123...f54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tisse og andre ikke-jobb relaterte gjøremål gjør man i spisepausa. Ellers bør man få trekk i lønn. Punktum.

Anonymkode: 9e514...973

Nei.

Anonymkode: 05123...f54

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har veldig hyppig pause da, så jeg skjønner at sjefen reagerer. På min jobb hadde du ikke hatt anledning til å gå på do 4-5 gagner ila en arbeidsdag, folk må faktisk klare å holde seg mer enn halvannen time

Anonymkode: 246db...96c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har veldig hyppig pause da, så jeg skjønner at sjefen reagerer. På min jobb hadde du ikke hatt anledning til å gå på do 4-5 gagner ila en arbeidsdag, folk må faktisk klare å holde seg mer enn halvannen time

Anonymkode: 246db...96c

Så man skal ødelegge blære fordi man har en bedriten sjef? 

Anonymkode: 56af4...b9e

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er veldig individuelt hvor ofte man må på do. Noen tisser oftere enn andre rett og slett. Å tisse for sjeldent er i alle fall ikke bra for blæra eller kroppen generelt, og kan føre til store problemer i alderdommen senere. I følg en lege jeg kjenner er det normalt med 8-10 ganger i døgnet, alt over det er regnet som litt ekstra. Drikker man mye vil man jo også urinere mer så klart.

I arbeidsmiljøloven er det oppgitt hvor mange pauser man har krav på i løpet av en dag. Du har krav på 5 minutters pause per time. Det betyr ikke at du skal ta en tissepause HVER time nødvendigvis, men når du trenger det. Sjefen skal ikke heve øyenbryn over at du går på do, med mindre du er alene i butikken og forlater hele sjappa ubevoktet liksom. Det er ubehagelig med en sjef som følger med på sånne ting syns jeg... klart, er du på do i mer enn 5 minutter hver gang blir det jo litt i overkant, men en liten tissepause tar vel maks 5 minutter. 

Tror jeg hadde tatt dette opp med sjefen og sagt fra at jeg syns hele greia var ubehagelig. Særlig foran kunder, svært uprofesjonelt.

Anonymkode: 129ce...7b0

Dette stemmer ikke. Det står ikke noe i arbeidsmiljøloven om krav på 5 minutter per time, det er kun regulert at man har krav om lunsjpause når arbeidsdagen overstiger et visst antall timer. 

Anonymkode: 2e22f...b7d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så man skal ødelegge blære fordi man har en bedriten sjef? 

Anonymkode: 56af4...b9e

Du ødelegger ikke blæren av å droppe dobesøk hver halvannen time. 

Anonymkode: 246db...96c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, sølvdryss skrev:

Det er vel ikke vanlig å gå på do annenhver time? De fleste klarer å holde seg 3-4t. Sikker på det totalt tar kun 15min? Må du langt vekk?

 

Det kommer jo an på hvor mye man drikker. Jeg får fort vondt i hodet hvis jeg drikker lite og går derfor rundt med en vannflaske som jeg drikker av litt hele tiden, og går naturligvis derfor mer på do. Men ja, 5 ganger er mye. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er selv leder, og tenker at så lenge du faktisk må på do, er rask på do, og ellers er effektiv og produktiv på jobb, så må du fint kunne gå på toalettet så ofte. Hvor ofte en må på toalettet er individuelt, og noen trener mye, ergo drikker mye. Ulike behov. Jeg ville tatt en prat med lederen. Er du ellers flink i jobben vil jeg tro lederen aksepterer dette. Er det et stort problem så kan du jo kanskje kutte lunsjen med ti min, eller gå ti min ekstra? Er både du og leder fleksibel så finner dere gode løsninger her, lett. Prat med sjefen, men gi og krev👍

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...