Gå til innhold

Merkelig sjef og dopauser på jobb


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg går på do 2-3 ganger i løpet av arbeidsdagen. Vanligvis 3. 

Drikker mye vann. 

Anonymkode: 06ba2...427

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det et mål å gå på do så lite som mulig? 🙈

Folk skjønner da vel at dette behovet er individuelt?

4-5 dopauser ila 8 timer er helt normalt. 

Anonymkode: 8282f...5a1

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, i en butikk jeg jobbet i tidligere hadde jeg en vakt en gang i uka hvor jeg stod alene i 10 timer uten mulighet for å gå på do, det var virkelig helt forferdelig. Får frysninger når jeg tenker tilbake på det, husker jeg kvidde meg sånn til de vaktene. Skulle ikke vært lov

Anonymkode: d8b7d...fd8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg arbeider i barnehage, holder meg lenge kvar einaste arbeidsdag. Kan ikkje dra frå barna. Stort sett i pausen eg tisse.

Anonymkode: 542dc...813

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er kun to på jobb som jobber hele dagen.

butikken er åpen fra 10-19 og jeg jobber 10-18:15, den andre 11:15-19. Men skulle absolutt hatt faste lunstider men det må visst gå etter «hvor mange kunder det er i butikken»

Anonymkode: c43c4...ffc

Du strekker deg, for å få lunsj til å gå opp med kunder, og fortjener en viss velvilje fra ledelsen også.

Det er mulig du skal ha 10% sykemelding  for blærekatarr, slik at du faktisk har krav på å løpe på do.

Jeg anbefaler å organisere deg.

Endret av I Grosny
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dævendøtte

Nå vet jeg også av erfaring, sier ikke at det skjer her, men mange sitter noen minutter ekstra på do. Med mobilen :) Og da blir 4-5 tissepauser fort til en time... 10 min går fort hvis man skal sjekke ut alt som har skjedd på nett mens man tisser ;)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tisse og andre ikke-jobb relaterte gjøremål gjør man i spisepausa. Ellers bør man få trekk i lønn. Punktum.

Anonymkode: 9e514...973

Og så må man vente med pausa fordi det er kunder i butikken. Hva tror du kundene sier om de butikkansatte går rundt med klissvåte bukser og stinker av piss?

Endret av I Grosny
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går på do 5-6 ganger i løpet av en arbeidsdag, da inkludert når jeg kommer på jobb og når jeg er på vei hjem. Det er de eneste pausene jeg får utenom lunsjen, driver med heftig konsentrasjonsarbeid og trenger å hvile hodet et par minutter nå og da. Vi får ikke lov til å ha en eneste pause utenom lunsj, og man må iallfall ikke finne på å snakke ned noen mens man henter seg kaffe 😛 men doturer er tydeligvis greit.. 

Anonymkode: 5ecb4...89b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har vel krav på pause 5 min pr time + lunsjpause. Dette kan du lett sjekke i arbeidsmiljøloven, så sender du det klippet på epost til sjefen.

Anonymkode: fc7a7...d3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Uff, i en butikk jeg jobbet i tidligere hadde jeg en vakt en gang i uka hvor jeg stod alene i 10 timer uten mulighet for å gå på do, det var virkelig helt forferdelig. Får frysninger når jeg tenker tilbake på det, husker jeg kvidde meg sånn til de vaktene. Skulle ikke vært lov

Anonymkode: d8b7d...fd8

Det ER ikke lov.

Anonymkode: fc7a7...d3d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv vet jeg ikke hvor ofte jeg går på do på jobb. Det avhenger av behov. Alt fra 1-5 vil jeg tro. Ingen som legger seg opp i det eller teller.

Anonymkode: fc7a7...d3d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tenker at så lenge en har ansatt en person så har man faktisk ansatt blæra demmes også. Desverre. 

Anonymkode: 0f65e...424

Er det innafor å spørre om dette på intervju da, hvor mange ganger går du på do i løpet av en arbeidsdag? 

Anonymkode: c345c...12e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tisse og andre ikke-jobb relaterte gjøremål gjør man i spisepausa. Ellers bør man få trekk i lønn. Punktum.

Anonymkode: 9e514...973

Med den innstillingen kunne du glemt at jeg hadde bistått noe ekstra utover det som var arbeidsgoppgavene. Glem fleksibilitet!

Heldigvis har har jeg en jobb som til en viss grad er fleksibel, det er ingen som bryr seg om jeg kommer 08 eller 10 så lenge jeg gjør det jeg skal. Tilsvarende er jeg da følgelig fleksibel og jobber litt på kveldstid o.l. hvis det trengs. Men det hadde jeg ikke gjort hvis sjefen stiller seg vrient til at folk går på dass!

Anonymkode: 65f52...7be

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har jeg lest gjennom alle svarene her og lurere på hva i all verden er i veien med dere? Har dere ikke klosett hjemme? Jeg går på do en gang om dagen rett før jeg legger meg. Har diskutert med min samboer som er advokat. 

Anonymkode: 3b87b...65e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Trening skrev:

Jeg er selv leder, og tenker at så lenge du faktisk må på do, er rask på do, og ellers er effektiv og produktiv på jobb, så må du fint kunne gå på toalettet så ofte. Hvor ofte en må på toalettet er individuelt, og noen trener mye, ergo drikker mye. Ulike behov. Jeg ville tatt en prat med lederen. Er du ellers flink i jobben vil jeg tro lederen aksepterer dette. Er det et stort problem så kan du jo kanskje kutte lunsjen med ti min, eller gå ti min ekstra? Er både du og leder fleksibel så finner dere gode løsninger her, lett. Prat med sjefen, men gi og krev👍

Så......

Hvis man er helt middels i jobben i henhold til sjefen (som forøvrig ofte er en ganske subjektiv oppfattelse hos mange, og kan variere fra sjef til sjef) så skal man ikke kunne ha menstruasjon eller tisse?

Jeg har selv vært borti dette «problemet» på en arbeidsplass hvor eieren var verdens dårligste lederemne. 

Han fikk familie til å overvåke arbeidsplassen, og kjeftet på en kollega fordi hun satt i ca 2 sekunder (hun hadde store mentruasjonssmerter og det var ingen kunder i butikken akkurat da).

Jeg sa opp på dagen grunnet denne type helt urimelige kommentarer både til meg og andre.

Jeg fikk aldri ellers denne type tilbakemeldinger i noen andre jobber, hverken relevante eller de som var ved siden av studier. Dette handler ofte om ledere som er dårlige ledere - og driver med micromanaging på et helt feilslått nivå.

Jeg kvitterte som sagt med å si opp :) Og jeg sa klart ifra om hvorfor og hvordan dette relaterte seg til arbeidsmiljøloven. Etter det skal de visstnok ha endret noe på stilen sin.

Kunne jo ikke bruke de som referanse da :P Men altså, noen ganger må man faktisk gi enten faen eller rett og slett bytte jobb. 

Men klart - sitter man i timesvis på do så trenger man jo å sjekkes av lege. Normal tissing eller bytting av tampong/bind osv skal da virkelig ikke kommenteres, spesielt ikke foran kunder. Det er nedverdigende. 

 

Anonymkode: 09ff4...513

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nå har jeg lest gjennom alle svarene her og lurere på hva i all verden er i veien med dere? Har dere ikke klosett hjemme? Jeg går på do en gang om dagen rett før jeg legger meg. Har diskutert med min samboer som er advokat. 

Anonymkode: 3b87b...65e

Så...hva mener advokaten?

Anonymkode: c345c...12e

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hun hadde ikke trengt å si det i butikken da det var folk der, men ja, jeg synes det er mange dopauser. Og hvis det er slik at du må hente henne hver gang du må på do, så skjønner jeg at det er irriterende for henne. Hun har sin jobb hun må gjøre, og hvis hun må steppe inn for deg hele tiden, så må det være vanvittig forstyrrende.

Drikker du noe hele tiden, er det derfor du må så ofte? 

Det er noe med at det er slik det er å jobbe i butikk med bare en eller få ansatte. Man kan bare ikke drive og ta pauser hele tiden, uavhengig av årsak.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå har jeg lest gjennom alle svarene her og lurere på hva i all verden er i veien med dere? Har dere ikke klosett hjemme? Jeg går på do en gang om dagen rett før jeg legger meg. Har diskutert med min samboer som er advokat. 

Anonymkode: 3b87b...65e

Det er nok du som divergerer fra det normale her, som er 3-7 ganger om dagen for tissepause.Og 1-2 ganger for "nr. 2" i døgnet på det jevne. 

https://www.kk.no/livstil/sa-ofte-er-det-normalt-a-ga-pa-do/67853688

Anonymkode: 65f52...7be

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, ti10 skrev:

 

Det er noe med at det er slik det er å jobbe i butikk med bare en eller få ansatte. Man kan bare ikke drive og ta pauser hele tiden, uavhengig av årsak.

 

 

Nei, det er ikke bare "slik det er". Som leder skal man tilrettelegge på et minimumsnivå hvertfall, og det innebærer muligheten til å gå på dass et rimelig antall ganger per dag. 

Slaveri var jo "slik det er" en gang i tiden det også, selv i den vestlige verden, og vi har kommet oss litt videre. 

Anonymkode: 65f52...7be

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så...hva mener advokaten?

Anonymkode: c345c...12e

Vi diskuterte et annet tema som du ikke har noe med 

Anonymkode: 3b87b...65e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...