Gå til innhold

Philip Manshaus


Parasoll

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Skilpadden skrev:

Beviset på at han ikke bare stod og gråt i 20 minutter ligger på hånden hans. Han har kjempet tilbake. Slått. De merkene kommer ikke av seg selv. Det er helt sinnsykt at vi må sitte her og forsvare at man ikke bare skal stå og se på noen som har intensjon om å myrde deg og hele slekta di

Vold løste nok en gang et problem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

21 minutter siden, Hermine3011 skrev:

Ville ikke skrevet slik du gjør i disse PST-tider. Med dine tidligere innvandre-fiendtlige innlegg kan du lett tolkes som en potensiell. Ingen empati for de involverte, bare et stort fokus på å forsvare den ene siden.

det er litt sånn skriving man ser på sider hvor gjerningsmennene har funnet støtte og blitt oppmuntret: «de har kun fokus på de etnisk norske», «er det noe rart slik skjer når..» etc.

det er nettopp slike (usmarte) innlegg PST nå har varslet at de vil slå hardt ned på. Jeg ville gå mye mer rolig i innvandrer-fiendtlige-dørene framover (enn du har gjort før) om jeg var deg.

Denne var ikke rettet mot meg, men ærlig talt, for en ond hersketeknikk... 

 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Callisto83 skrev:

Denne var ikke rettet mot meg, men ærlig talt, for en ond hersketeknikk... 

 

Kall det hva du vil. En er død og mange flere kunne ha dødd. Når man skriver at man forstår hvorfor det skjedde, kan det bare IKKE få stå ubesvart! Det er ikke riktig. 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, SoWhat? skrev:

Og hvorfor skal det i det hele tatt være et tema? Hvorfor spekulerer du i det i det hele tatt? 

Temaet var ikke jeg som bragte på banen, men en som skrev over om at flere hadde banket ham... Hvem bestemmer hva man kan snakke om i diskusjonen? Spekulerer? Jeg har lest det i nyhetene, blant annet Nettavisen! Les litt, før du beskylder folk for å spekulere 😊

Endret av Tiara07
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Tiara07 skrev:

Temaet var ikke jeg som bragte på banen, men en som skrev over om at 65-åringen i moskeen hadde skadet ham.... beklager at jeg ikke siterte. Hvem bestemmer hva man kan snakke om i diskusjonen? Spekulerer? Jeg har lest det i nyhetene, blant annet Nettavisen! Les litt, før du beskylder folk for å spekulere 😊

Jeg tror jeg misforsto innlegget ditt! Beklager det. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, SoWhat? skrev:

Jeg tror jeg misforsto innlegget ditt! Beklager det. 

Jeg har sikkert misforstått innlegget jeg siterte litt også :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Tiara07 skrev:

Jeg har sikkert misforstått innlegget jeg siterte litt også :)

Ok. Det skjer 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Fornuftig-mann said:

Dette er åpenbart en sinnsforvirret fyr, akkurat som ABB.

Å lese norske forumer og leserkommentarer i avisene også gjør det åpenbar at landet har et problem med mange mer som er ikke langt fra sinnsforvirret fra at sykt liv innen alt for mye hatefullt ekkokamre på webben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for innhold med opphavsrett, brukerangrep, brukerdebatt og svar til dette. Elaine Marley, mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innvandring har ingenting å si. Det som driver mennesker til å drepe handler om hvordan de har blitt behandlet. Vi lever i et samfunn der vi stadig distanserer individer. Mennesker som har psykiske lidelser, som denne fyren som åpenbart har narsissisme, vil da handle slik. 

Hadde vi levd i et samfunn der alle individer blir dratt inn i den sosiale sfære, så hadde sjansen for denne type oppførsel vært minimal. Selv psykisk syke hadde følt et ansvar ovenfor den sosiale gruppe. Men måten vi lever på idag skaper store sosiale skiller, det skaper individer som føler seg forhatt og mislikt. Det skaper individer som har lite empati med andre mennesker. Når noen går frem og dreper, så er det er resultat av vårt samfunn. Vi har skapt et samfunn som gir rom for hat og lyst til å drepe

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/12/2019 at 4:47 PM, Husholdning1 said:

Du har et noe spesielt syn på ironi.

Nei, det er nordmenn som har begrenset forståelse av ironibegrepet og tror det bare kan brukes humoristisk. Hvilket ikke er tilfelle.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/12/2019 at 7:34 PM, Husholdning1 said:

Etbisiteten er ikke viktigere i denne saken enn andre voldssaker. Og hudfargen er enda mindre viktig enn etnisiteten.

Jo fordi det kan si noe om motivet og om det er en terrorhandling.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han har fått skikkelig juling, håper det sender signaler til andre som tenker på å prøve seg på det samme. Flaks for moskeen at de har bra med politi i Sandvika. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Limbo 2014 skrev:

Jo fordi det kan si noe om motivet og om det er en terrorhandling.

Motivet avgjøres verken av etnisitet eller hudfarge.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Husholdning1 said:

Motivet avgjøres verken av etnisitet eller hudfarge.

Hvem har sagt at det avgjør?

Jeg gjentar; etnisitet eller hudfarge KAN SI NOE OM noe motivet og om det var terror. 

Ved å vite at det var en etnisk norsk mann kan man raskt utelukke st det handler om feks forsøk på æresdrap. Men hadde angrepet vært utført av en pakistaner, kunne man utelukket innvandringsfiendtlighet og høyreekstremisme som motiv.

Eller mener du at det ikke har noen sammenheng? Da har du misforstått politisk korrekthet; det er ikke det samme som å fornekte at folk har ulike utgangspunkt og perspektiver. 

 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 minutter siden, Limbo 2014 skrev:

Hvem har sagt at det avgjør?

Jeg gjentar; etnisitet eller hudfarge KAN SI NOE OM noe motivet og om det var terror. 

Ved å vite at det var en etnisk norsk mann kan man raskt utelukke st det handler om feks forsøk på æresdrap. Men hadde angrepet vært utført av en pakistaner, kunne man utelukket innvandringsfiendtlighet og høyreekstremisme som motiv.

Eller mener du at det ikke har noen sammenheng? Da har du misforstått politisk korrekthet; det er ikke det samme som å fornekte at folk har ulike utgangspunkt og perspektiver. 

 

Nei, etnisitet kan ikke si noe om motivet. Selvsagt har ikke etnisitet sammenheng her. Ikke hudfarge heller.

Endret av Husholdning1
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han fortjente bank og så ikke lenger ut som verken gutt eller mann, men en sminka jente. Herlig syn 😂

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Husholdning1 said:

Nei, etnisitet kan ikke si noe om motivet. 

Jo. Fordi det er ulike motiv om man går løs på sine egne eller andre. Du glemmer at vi vet noe om hvem som ble angrepet, og da er det relevant å vite om det var «en av dem» eller ikke, fordi det gir grunnlag for ulike hypoteser om motiv. 

Terroren de siste 18 årene og handler om at folk med en etnisitet angriper mennesker av en annen etnisitet. Når vi vet etnisitetene til de som ble angrepet og får vite at gjerningsmann er av annen etnisitet øler det sannsynligheten for at det er snakk om terror og høyreekstremisme. 

Endret av Limbo 2014
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Limbo 2014 skrev:

Jo. Fordi det er ulike motiv om man går løs på sine egne eller andre.

Terroren de siste 18 årene og handler om at folk med en etnisitet angriper mennesker av en annen etnisitet. Når vi vet etnisitetene til de som ble angrepet og får vite at gjerningsmann er av annen etnisitet øler det sannsynligheten for at det er snakk om terror og høyreekstremisme. 

Feil. Terroren handler om forskjellige verdisyn, forskjellige kulturer og forskjellige religioner. Ikke om hvilken etnisk bakgrunn eller hvilken hudfarge en har.

Endret av Husholdning1
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...