Gå til innhold

Sophie Elise

Anbefalte innlegg

Gjest pop up bruker
Skrevet (endret)
På 20.8.2020 den 12.19, Gasellen skrev:

"Æ har betaaalt fullpris for dæmmm"

Hun prøver vel heller å generere trafikk til butikken veninna jobber i, og gjør det som en "tjeneste" og ikke jobb. Har hun ikke fått betalt for oppdrage kan hun heller ikke taes for det. 

Det er ikke sikkert at hun ikke kan tas for det, se her (min utheving i teksten)

• Er det reklame hvis jeg legger ut noe om næringsvirksomheten til et familiemedlem eller en venn, når de ikke betaler eller gir meg en fordel for å dele dette?

Er det ikke reklame, så er det ikke reklame. Men hvis den du kjenner som driver konseptet inviterer deg med på ting eller gir deg produkter fordi du har mange følgere i sosiale medier, kan det være snakk om reklame som må merkes. Det samme vil gjelde dersom du er en del av en bekjentskapskrets som i høy grad baserer sin virksomhet på å få omtale og markedsføring i sosiale medier. Da vil omtalen fra venner med stort nedslagsfelt i sosiale medier kunne være en del av markedsføringsstrategien til konseptet, og du bør merke det du legger ut om det som reklame.

Du må selv vurdere om det er reklame eller ikke. Men vi anbefaler deg å merke dersom du er i tvil – slik at du unngår å bryte loven. Det skader uansett ikke å gjøre følgerne dine oppmerksom på eventuelle bindinger du har til den eller det du eksponerer.

https://www.forbrukertilsynet.no/sos-reklame-some

Nå må hun jo selv vurdere dette, men det er ikke slik at det kun skal merkes om det er en fordel inne i bildet. 

En annen presisering er også at det ikke kun handler om betaling, men en fordel, og en fordel kan være så mangt. https://www.forbrukertilsynet.no/lov-og-rett/veiledninger-og-retningslinjer/veiledning-reklame-some#chapter-2-1

Endret av pop up bruker
Videoannonse
Annonse
Gjest pop up bruker
Skrevet
18 timer siden, Nasse Nøff ❤ skrev:

Hun sier hun ikke fortjener kritikk rundt valpen..... voks for svarte opp! Det er kjæledyr nr 4 (!!!!) som hun sender vekk!! Dyrevelferd meg i ræva. 

Syns det er helt merkelig at hun sammenligner det med å få pass sånn inni mellom. Her er det jo snakk om flere uker , hvis ikke måneder og når han er så ung. Kjenner ikke, og ikke hørt om noen som har gjort lignende. Ei heller noen som har omplasser fire dyr... 

Hvis hun hadde holdt seg hjemme med valpen hadde hun sikkert skrevet boka ferdig for lengst 😛

Gjest ISeeYouCreep
Skrevet (endret)
pop up bruker skrev (På 21.8.2020 den 16.31):

Syns det er helt merkelig at hun sammenligner det med å få pass sånn inni mellom. Her er det jo snakk om flere uker , hvis ikke måneder og når han er så ung. Kjenner ikke, og ikke hørt om noen som har gjort lignende. Ei heller noen som har omplasser fire dyr... 

Hvis hun hadde holdt seg hjemme med valpen hadde hun sikkert skrevet boka ferdig for lengst 😛

.

Endret av Nasse Nøff ❤
Skrevet

Har oppdaget en ny løgn. På den nyeste videobloggen (minutt 13.25) sier hun "det vi alltid e veldig opptatt av når vi sminke mæ, e den dærrane løftet, som det er mange som har spurt meg" har du tatt brynsløft?", "nei, vi bare har begynt å sminke brynan mine oppover, og prøver å dekke microbladinga mi". 

Gå på snapstory, der hun har lagt ut video av seg selv "sminkeløs" med skriften "no makeup face", så ser dere at bryna LIKE MYE oppover uten sminke. 

• Liker 27
Gjest Jeeeeeeea
Skrevet
20 timer siden, Nasse Nøff ❤ skrev:

Hun sier hun ikke fortjener kritikk rundt valpen..... voks for svarte opp! Det er kjæledyr nr 4 (!!!!) som hun sender vekk!! Dyrevelferd meg i ræva. 

Det er faktisk kjæledyr nr. 5 hun sender vekk...

To hunder fra før (Rigmor og Charlie), to katter og nå denne nye hunden som jeg har glemt hva heter. 

Gjest ISeeYouCreep
Skrevet (endret)
Jeeeeeeea skrev (På 21.8.2020 den 18.11):

Det er faktisk kjæledyr nr. 5 hun sender vekk...

To hunder fra før (Rigmor og Charlie), to katter og nå denne nye hunden som jeg har glemt hva heter. 

Endret av Nasse Nøff ❤
Skrevet
3 timer siden, Soeuh skrev:

Har oppdaget en ny løgn. På den nyeste videobloggen (minutt 13.25) sier hun "det vi alltid e veldig opptatt av når vi sminke mæ, e den dærrane løftet, som det er mange som har spurt meg" har du tatt brynsløft?", "nei, vi bare har begynt å sminke brynan mine oppover, og prøver å dekke microbladinga mi". 

Gå på snapstory, der hun har lagt ut video av seg selv "sminkeløs" med skriften "no makeup face", så ser dere at bryna LIKE MYE oppover uten sminke. 

Botox i panna, hun har brukt det siden hun var 18.

• Liker 9
Skrevet
12 minutter siden, Apocalypte skrev:

Botox i panna, hun har brukt det siden hun var 18.

Lurer på hvordan langtidseffekten av botox er. Det er dokumentert at man over tid vil få mindre kontroll over musklene som er lammet av botox, samt at de blir svakere. Tenker at SE, som startet med botox når hun var 18, er i risiko for nettopp dette, og tenker at hun kan ende opp ( i værste fall) å bli seende ut som en som har hatt stort slag... 

• Liker 14
Skrevet

Jeg føler at hun har mistet all kontakt med alle menneskelige verdier...

• Liker 17
Skrevet

Det virker som valpen ble brukt som IG-fyll. Man setter ikke en hund vekk i flere uker fordi man trenger fred og ro til å jobbe. Det er jo «åpenbart» som SE sjøl ville sagt.  
Forkastelig oppførsel. 

• Liker 27
Skrevet

Jeg er overrasket over at hun ikke la seg ned og skrevet foran kamera på besøk på grisefarmen. Hun pleier jo å bruke den der "jeg kler meg gjerne naken for dyrevelferd" for alt det er verdt. 

• Liker 21
Skrevet
2 timer siden, non_stop skrev:

Jeg er overrasket over at hun ikke la seg ned og skrevet foran kamera på besøk på grisefarmen. Hun pleier jo å bruke den der "jeg kler meg gjerne naken for dyrevelferd" for alt det er verdt. 

Hun hadde kledd seg naken for lampeskjermer at this point. 

• Liker 28
Skrevet

Hun sier at hun er avhengig av nesespray. Vel, det er vel ikke rart etter 3 (?) neseoperasjoner! Er vel ikke merkelig at hun har fysiske plager etter å ha utsatt seg selv for dette så mange ganger 

• Liker 20
Gjest Heartgirl
Skrevet
7 minutter siden, hulillerunde skrev:

Hun sier at hun er avhengig av nesespray. Vel, det er vel ikke rart etter 3 (?) neseoperasjoner! Er vel ikke merkelig at hun har fysiske plager etter å ha utsatt seg selv for dette så mange ganger 

Nesesprayavhengighet er skumle saker. Jeg leste bloggen til en blogger som fortalte at hun hadde fått høyt blodtrykk av å bruke nesespray.

Ikke rart hun har fysiske plager når hun har operert nesen. Det kan hun takke seg selv for. 

Skrevet
41 minutter siden, hulillerunde skrev:

Var det ikke fire ganger noen kom frem til at hun hadde operert nesen? 😊

• Liker 4
Skrevet
18 minutter siden, Justlooking skrev:

Det kan veldig godt stemme

• Liker 3
Skrevet
11 timer siden, Justlooking skrev:

Den er operert 4 ganger,ja.

• Liker 6
Skrevet
13 timer siden, hulillerunde skrev:

Ble sikkert avhengig etter hun fikk vite hun var allergisk mot gress i 2015.....

https://sophieelise.blogg.no/1430239732_pollenallergi__hjelp.html

• Liker 6
Skrevet

Sophie Elise liker ikke gå med sokker har jeg hørt... men disse sokkene fra egen kolleksjon er visst «eneste sokkene hun elsker» (ref. Snapstory). 

Er sokkene onesize? For de sokkene hun har på seg er jo altfor store. Hvis man misliker å gå med sokker i utgangspunktet kan det umulig være behagelig å gå med for store sokker? 

• Liker 46
Skrevet
På 22.8.2020 den 14.14, non_stop skrev:

Skulle gjerne likt å sett noen gi henne en gris som kjæledyr i gave så mye som hun plaprer om de, om den hadde blitt satt igjen i Harstad tilslutt også.

• Liker 21

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...