Gå til innhold

Sophie Elise


Gjest Klaveret

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, Heartgirl skrev:

Jeg kjenner SE personlig!

 

Nei du gjør ikke det skjønner du. Du vil og ønske det. Men når det ikke kan innfries så tror du at du gjør det for å stille sterkere til i debattering. Du har forsatt ikke vedlagt noe som helst dokumentasjoner av din påstand og spekulasjoner.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Just now, MaleficentAurora said:

Nei du gjør ikke det skjønner du. Du vil og ønske det. Men når det ikke kan innfries så tror du at du gjør det for å stille sterkere til i debattering. Du har forsatt ikke vedlagt noe som helst dokumentasjoner av din påstand og spekulasjoner.

Stalker-alarmen min går (nesten) av i bakgrunnen her. Hadde jeg vært kjent influenser ville jeg vært MYE reddere for disse som kjenner de 100% ut og inn og er deres beste støttespillere, enn noen som er kritiske til bedriften hennes... 

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Isild skrev:

Takk for linken! Der sier hun at det er en psykiater som har gitt henne diagnosen, og at det er en annen psykolog tydeligvis som sier at hun ikke er bipolar lenger. Kan det være at den nye psykologen kan ha sagt at daværende sykdomsutbrudd var over. 

For jeg skal ikke ta fra henne at hun bare uttrykker seg ekstremt dårlig. Frisk kan man ikke bli, men en med lidelsen kan være stabil i lang tid. 

Det hun skriver der er utrolig dårlig påvirkning til f.eks unge lesere som har fått den diagnosen, for så å lese at bare de styrer tankene sine selv så blir det bra hilsen tidligere bipolar

Det er nettopp tankekjør og vanskeligheter med å regulere følelser som er endel av symptombildet - og jeg håper unge (og alle) med lidelsen får hjelp til dette - nettopp fordi det er for vanskelig selv. 

Farlig påvirkning - right there! 

Hun lyver ikke om sine psykiske diagnoser!

Dere her inne setter ut stygge løgner, rykter og konspirasjonsteorier om at hun dikter opp sine psykiske diagnsoer! 

SKAM DERE! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Heartgirl skrev:

Det er jo det dere ikke gjør. Tråden handler om Sophie Elise som person. Ikke om hennes A/S!

Den omhandler henne på begge deler. Men det går mer på person siden hun selv ikke vet om det er den private eller forretningsmessige Sophie som trår til når hun trer foran kameraet.

Endret av MaleficentAurora
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Citha skrev:

Stalker-alarmen min går (nesten) av i bakgrunnen her. Hadde jeg vært kjent influenser ville jeg vært MYE reddere for disse som kjenner de 100% ut og inn og er deres beste støttespillere, enn noen som er kritiske til bedriften hennes... 

Enig. Når det ikke blir vedlagt noe dokumentasjoner som kan friske opp eller styrke utsagnene så blir det skremmende å lese kommende kommentarerer🙈

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, MaleficentAurora skrev:

Nei du gjør ikke det skjønner du. Du vil og ønske det. Men når det ikke kan innfries så tror du at du gjør det for å stille sterkere til i debattering. Du har forsatt ikke vedlagt noe som helst dokumentasjoner av din påstand og spekulasjoner.

Jeg kjenner henne!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror det er best å bruke ignorerknappen her. Når vedkommende skriver gjentatte ganger at hun vet med 100 % sikkerhet at INGEN selvdiagnostiserer seg med psykiske lidelser er det ikke noe poeng å fortsette diskusjonen 😊

  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trekker meg ut av denne tråden om SE! 

Denne tråden setter jeg aldri mer min fot inn på! Aldri! 

Nytteløst å diskutere på en slik tråd hvor man blir hudflettet når man skriver sine egne meninger og synspunkter. Til og med blir man beskyldt for å være løgner, drive med trolling og hersketeknikker! 

Det er respektløst fra ende til annen er min mening! 

Takk for meg på denne tråden! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Heartgirl said:

Jeg trekker meg ut av denne tråden om SE! 

Denne tråden setter jeg aldri mer min fot inn på! Aldri! 

Nytteløst å diskutere på en slik tråd hvor man blir hudflettet når man skriver sine egne meninger og synspunkter. Til og med blir man beskyldt for å være løgner, drive med trolling og hersketeknikker! 

Det er respektløst fra ende til annen er min mening! 

Takk for meg på denne tråden! 

Værsågod. Ha en fin påske videre.

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Heartgirl skrev:

Jeg trekker meg ut av denne tråden om SE! 

Denne tråden setter jeg aldri mer min fot inn på! Aldri! 

Nytteløst å diskutere på en slik tråd hvor man blir hudflettet når man skriver sine egne meninger og synspunkter. Til og med blir man beskyldt for å være løgner, drive med trolling og hersketeknikker! 

Det er respektløst fra ende til annen er min mening! 

Takk for meg på denne tråden! 

Gratulerer🎊 Du får ha strålende påske🐥videre.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ISeeYouCreep
5 timer siden, Heartgirl skrev:

Unnskyld at jeg spør. Handler denne tråden om SE som person eller SE som bedrift? Ser ut som om den handler om SE som person hvor det er greit å kritisere hennes utseende, stemple henne som en løgner eller beskylde SE for å dikte opp sine psykiske diagnoser. 

1) Kritisere utsende til SE = Har ingenting med SE som bedrift å gjøre. 

2) Stemple SE som en en løgner = Jeg tør med med 100% sikkerhet si at de færreste som skriver på tråden ikke kjenner SE som privatperson, og det å stemple SE som løgner synes jeg går langt over streken. Jeg er enig at SE kan fremstå som dobbeltmoralsk gjennom  ord og handlinger. 

3) Beskylde SE for å dikte opp sine psykiske diagnoser = Er det slik dere sier til andre mennesker (venner av dere eller andre influencere/bloggere) som skriver eller forteller at de har psykiske diagnoser at de har diktet opp sine diagnoser? 

Til dere som hever at SE dikter opp sine psykiske diagnoser. Det er alvorlig anklage dere kommer med når dere hardnakket mener at hun har diktet opp sine psykiske diagnoser! 

 

1 og 2: SE bruker kroppen sin som reklameplakat.
Jeg skrev en kommentar om situasjoner hvor hun bruker hele seg som en reklameplakat for å selge oss ting (som en bonus så er alt løgn). Så jo hun lyver og jo, kropp og utsende er en del av bedriften SE fordi hun bevist bruker seg selv for å selge produkter hele tiden.
Lite utdrag fra min kommentar med kilder.
Reklame og løgn fra SE' blogg:
Reklame for kosttilskudd for å få bedre hår - hun bruker extensions
Reklame for kosttilskudd som gir deg brun hud - hun bruker spraytan, og det bekrefter hun i ett og samme innlegg! Og hun innrømmer solarium her, men reklamerer for samme produkt for det. 
Reklame for sjampo og hårprodukter - hun vasker håret alltid hos frisør
OBS! I dag reklamerer hun for enda flere produkter og skal nå kutte ned på frisørvask.  
PS! Hun har også reklamert for hårprodukter mens hun har brukt parykk  
Reklame for vippeserum - hun har vippeextension, se samme innlegg til og med! 

3: Her har du hennes liste med diagnoser, med kilder, som hun har påstått at hun har. Mye faktafeil, hun har gjort det motsatte som f.eks dette med papirfobi som hun lyver om støtt og stadig men samtidig blar i pocketbøker på instagram. Jeg orker ikke utdype mer, blir så langt, men jo hun lyver og om du følger med bittelitt så forstår du det du også.
Du som jobber med folk med psykiske lidelser, må da forstå at en slik liste er ikke normalt for én person å ha, ikke en person som kan jobbe og leve slik som SE. 

Her er hennes lille diagnose-liste over diagnoser hun har gitt seg selv, mangler garantert noen: 
Hypokonder (https://sophieelise.blogg.no/1474378641_20092016.html)
ADHD: (https://sophieelise.blogg.no/1444592433_mine_5_beste_og_verst.html)
Depresjon: (https://sophieelise.blogg.no/1332093454_min_historie.html)
Angst: (https://www.seher.no/kjendis/sophie-elise-vil-ikke-ta-medisiner-mot-angsten/64080096)
Eksistensiell angst: (https://sophieelise.blogg.no/1462286291_03052016.html)
Psykose: (https://sophieelise.blogg.no/1488736638_min_erfaring_med_healer.html)
Tvangstanker: (https://sophieelise.blogg.no/1427188292_24032015.html)
Bipolar: (https://sophieelise.blogg.no/1433373122_hilsen_tidligere_bipo.html)
Separasjonsangst (http://sophieelise.blogg.no/bali_2018.html)
Dødsangst (
https://sophieelise.blogg.no/1533243586_ddsangst.html)
Derealization disorder (http://sophieelise.blogg.no/1497817870_den_verste_perioden_i_mitt_liv.html)
Panikkangst (http://sophieelise.blogg.no/1540236184_det_finnes_ingen_unnskyldninger_for_deg.html)
Dysmorfobi (
https://sophieelise.blogg.no/1507996108_er_det_rart_man_blir_fucka_i_hodet.html)
Papirfobi (http://sophieelise.blogg.no/1495391423_min_verste_fobi_som_faktisk_er_alvorlig.html)
Depresjon: (https://sophieelise.blogg.no/1332093454_min_historie.html)
Høysensitiv https://sophieelise.blogg.no/1439130417_09082015.html) PS: Hun kaller det for "personlighetsforstyrrelse" her. Det å være høysensitiv/hypersensitiv er ikke en personlighetsforstyrrelse! Dette med å være høysensitiv er seriøst forvirrende, i 1 innlegg er hun det, i neste sier hun at hun ikke kan si at hun er det, for så å si igjen at hun er det..... :bond:

Det er ingen her som sier at hun ikke har gått til psykolog. Alle kan gå til privat psykolog om de vil, du trenger verken å være syk eller ha diagnose, alt du trenger er penger. Så det er ikke bevis nok. 
Jeg kjenner også SE bedre enn jeg kjenner mine egne venner. Jeg vet lite om mine venninners sexliv, når de har mensen, hva de spiser til middag hver dag og hvordan undertøyet deres ser ut hver dag. Men alt det vet jeg om SE! Vet til og med hvilke deodrant og tampongfarge SE bruker! Og det vet jeg heller ikke om mine venninner som jeg har vokst opp med. 

Vennligst ikke kom her med påstander med null rot i virkeligheten. For du har tydeligvis ikke fulgt SE lenge nok til å komme busende inn hit på denne måten. Angrer på at jeg orket å svare deg i utgangspunktet, men har brukt litt for lang tid på å finne igjen gamle kommentarer med kilder, så da får jeg bare poste det også får du bare snakke videre med deg selv. Hade bra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Heartgirl skrev:

Jeg vet med 100% sikkerhet at de som har psykiske lidelser aldri vil finne på å lyve om sine diagnsoer, og jeg kjenner SE personlig, og vet at hun ikke lyver!

 

Du har nå nevnt flere ganger at du jobber med ungdommer med psykiske lidelser fra 13-20 år. Det gjør tilfeldigvis jeg også (fra 18 - 23). Det du skriver over her stemmer jo på en prikk. En person med en psykisk lidelse lyver jo ikke om diagnosen sin. Men jeg har selv vært vitne til at flere menneske har fremlagt selvpåståtte diagnoser som de ikke er utredet for. Jeg snakker ikke spesifikt om SE, men din påstand om at ingen lyver om psykiske lidelser stemmer jo ikke. Bare rent vitenskapelig, hørt om Munchhausens syndrom (ikke by proxy)? Jeg har vært med på saker som har endt ganske stygt da ungdommer har virret seg inn i et nett av symptomer og løgner som ikke sammenfaller med virkeligheten. Dette betyr ikke at de ikke lider psykisk, men kanskje på andre måter enn de selv ønsker å fremstille det som. Nå vet jeg ikke om du arbeider som terapeut, men det er en vanskelig jobb som krever at vi ser det underliggende - ikke alltid det som vises ved første øyenkast eller blir presentetert som sannhet for oss. Du har også skrevet at du kjenner mennesker med 12 diagnoser og du mener dette er helt kurrant. Da må jeg si jeg undrer meg. Dette er jo nettopp noe av kritikken mot hvordan psykisk helsearbeid har blitt drevet og bør ikke forsvares! 

Det følger med mange "goder" ved å ha diagnoser i samfunnet, på mange måter. Både sosialt og økonomisk. Jeg har i lang tid vært bekymret over romantiseringen av enkelte av lidelsene som har foregått på bl.a Insta og blogg, som jeg vil påstå at enkelte kjente mennesker har bidratt til. Med tanke på din jobb, er ikke du også.. ? 

  • Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, mindfulness skrev:

Det du skriver over her stemmer jo på en prikk. En person med en psykisk lidelse lyver jo ikke om diagnosen sin. Men jeg har selv vært vitne til at flere menneske har fremlagt selvpåståtte diagnoser som de ikke er utredet for. Jeg snakker ikke spesifikt om SE, men din påstand om at ingen lyver om psykiske lidelser stemmer jo ikke. Bare rent vitenskapelig, hørt om Munchhausens syndrom (ikke by proxy)? Jeg har vært med på saker som har endt ganske stygt da ungdommer har virret seg inn i et nett av symptomer og løgner som ikke sammenfaller med virkeligheten. Dette betyr ikke at de ikke lider psykisk, men kanskje på andre måter enn de selv ønsker å fremstille det som. Nå vet jeg ikke om du arbeider som terapeut, men det er en vanskelig jobb som krever at vi ser det underliggende - ikke alltid det som vises ved første øyenkast eller blir presentetert som sannhet for oss. Du har også skrevet at du kjenner mennesker med 12 diagnoser og du mener dette er helt kurrant. Da må jeg si jeg undrer meg. Dette er jo nettopp noe av kritikken mot hvordan psykisk helsearbeid har blitt drevet og bør ikke forsvares! 

Siste svar fra meg i tråden går til deg. 

I min jobb med ungdommene jeg jobber med har vi alltid en hovedregel. Det er at når ungdommene forteller oss at de sliter med en psykisk diagnose skal vi alltid tro 100% på dem. Den minste tegn til at de føler at de blir mistenkeliggjort i forhold til sine psykiske diagnoser kan det føre til at de mister fullstendig tilliten til oss som fagpersoner. 

Vi tar ikke ordet selvdiagnostisering i vår munn i jobben min. Det ordet ville jeg aldri ha brukt om noen. I mine øyne som fagperson ville det være det samme å si til en at vedkommende lyver om sine diagnoser. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om hun lyver på seg ørten psykiske lidelser eller ikke så syns jeg det er betenkelig at noen med 8-10 psyk diagnoser er 100% deltakende i samfunnet.  Trodde slike var uføre og var svært ressurssvake. 

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Heartgirl skrev:

Hun lyver ikke om sine psykiske diagnoser. Ingen lyver om sine psykiske diagnoser. Det vet jeg med 100% sikkerhet. Jeg har også dokumentert hva jeg vet om henne.  

Få beina plantet på jorda da. Klart mange lyver om psykiske diagnoser. Det kan jeg si med 100% sikkerhet. Folk lyver om så mangt,  så hvorfor ikke om psykiske diagnoser? 

  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

20 minutter siden, Heartgirl skrev:

Siste svar fra meg i tråden går til deg. 

I min jobb med ungdommene jeg jobber med har vi alltid en hovedregel. Det er at når ungdommene forteller oss at de sliter med en psykisk diagnose skal vi alltid tro 100% på dem. Den minste tegn til at de føler at de blir mistenkeliggjort i forhold til sine psykiske diagnoser kan det føre til at de mister fullstendig tilliten til oss som fagpersoner. 

Vi tar ikke ordet selvdiagnostisering i vår munn i jobben min. Det ordet ville jeg aldri ha brukt om noen. I mine øyne som fagperson ville det være det samme å si til en at vedkommende lyver om sine diagnoser. 

 

Vi som leser det du skriver vet jo ikke hvor du jobber. Men vi må jo gå utifra at ungdommene dere har med å gjøre har ferdigstilte diagnoser, diagnosene står vel i henvisninger og epikriser fra fagpersonellet som har stilt disse diagnosene? 

Hvis det derimot er slik at ungdom som er i behandling/kontakt hos dere sier at de har diagnoser, men IKKE har vært utredet, møter dere da disse ungdommene med å si at dere er enige med de i deres egen vurdering at de faktisk HAR den og den diagnosen? Tror de 100% ? Uten at det er utredet?  Det du mener er vel at dere lytter til opplevelsen av symptomer ungdommen selv forteller om, men at dere gjør grundige utredninger? 

Endret av Isild
  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Heartgirl skrev:

Siste svar fra meg i tråden går til deg. 

I min jobb med ungdommene jeg jobber med har vi alltid en hovedregel. Det er at når ungdommene forteller oss at de sliter med en psykisk diagnose skal vi alltid tro 100% på dem. Den minste tegn til at de føler at de blir mistenkeliggjort i forhold til sine psykiske diagnoser kan det føre til at de mister fullstendig tilliten til oss som fagpersoner. 

Vi tar ikke ordet selvdiagnostisering i vår munn i jobben min. Det ordet ville jeg aldri ha brukt om noen. I mine øyne som fagperson ville det være det samme å si til en at vedkommende lyver om sine diagnoser. 

 

OK. Det gjør meg meget bekymret. Det er stor forskjell på anerkjenne at et menneske lider og og på å tro på absolutt alt som blir fortalt deg. Enkelte har jo ubevisste strategier for å håndtere lidelsestrykket sitt som ikke nødvendigvis er hensiktsmessige. Som diagnoseprat og utlevering av seg selv over nettet! Man får ofte massiv positiv respons og bekreftelse av andre, noe som igjen kan lede til videre symptomatisering og diagnosefokus! Har du ikke sett dokumentaren om nettverket av unge jenter på nrk? Noe av jobben er jo å hjelpe ungdommer med å sortere og plassere følelser og tanker, ikke å gi blind bekreftelse! Selvdiagnostisering - jeg er enig i at det ikke er et utelukkende positivt ord, men dersom man bare ønsker å jatte med i stedet for å faktisk utforske ungdommens situasjon og følelser så undrer jeg meg veldig. Igjen, dette er et rent psykologisk fenomen som er vitenskapelig forankret. Men det er en annen diskusjon. 

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Heartgirl skrev:

Siste svar fra meg i tråden går til deg. 

I min jobb med ungdommene jeg jobber med har vi alltid en hovedregel. Det er at når ungdommene forteller oss at de sliter med en psykisk diagnose skal vi alltid tro 100% på dem. Den minste tegn til at de føler at de blir mistenkeliggjort i forhold til sine psykiske diagnoser kan det føre til at de mister fullstendig tilliten til oss som fagpersoner. 

Vi tar ikke ordet selvdiagnostisering i vår munn i jobben min. Det ordet ville jeg aldri ha brukt om noen. I mine øyne som fagperson ville det være det samme å si til en at vedkommende lyver om sine diagnoser. 

 

Hva slags utdannelse har du i denne sammenheng? Tenker på hva slags yrkedsbakgrunn du har?  Lettere å forstå hvordan du tenker om du sier det 🎈

Endret av Marioposa
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Isild skrev:

Vi som leser det du skriver vet jo ikke hvor du jobber. Men vi må jo gå utifra at ungdommene dere har med å gjøre har ferdigstilte diagnoser, diagnosene står vel i henvisninger og epikriser fra fagpersonellet som har stilt disse diagnosene? 

Hvis det derimot er slik at ungdom som er i behandling/kontakt hos dere sier at de har diagnoser, men IKKE har vært utredet, møter dere da disse ungdommene med å si at dere er enige med de i deres egen vurdering at de faktisk HAR den og den diagnosen? Tror de 100% ? Uten at det er utredet?  Det du mener er vel at dere lytter til opplevelsen av symptomer ungdommen selv forteller om, men at dere gjør grundige utredninger? 

Nettopp. Enhver kan lese seg opp på symptomer og til en viss grad identifisere seg med disse. Det kvalifiserer likevel ikke som en egen utredning og diagnosen er dermed ikke satt. Som fagperson skal man aldri ta utelukkende utgangspunkt i diagnosen uansett, da en diagnose sier svært lite om de egentlige vanskene hos vedkommende. Dersom man kan oppgi hvilken som helst diagnose uten utredning av autorisert fagperson, faller jo hele hensikten med diagnostikk bort. 

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...