Gå til innhold

Sophie Elise


Gjest Klaveret

Anbefalte innlegg

1 time siden, Heartgirl skrev:

Jo og jo! 

Jeg tror, ut fra det du skriver, at du hverken jobber innen psykisk helse eller har noe som helst kompetanse innen for dette.

Hilsen tidligere ansatt på akutt avd. psykiatri og tidligere innlagt pas. på psyk. avd.

😊

  • Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Nasse Nøff ❤ skrev:

Det er ingen her som sier at hun ikke har gått til psykolog. Alle kan gå til privat psykolog om de vil, du trenger verken å være syk eller ha diagnose, alt du trenger er penger. Så det er ikke bevis nok. 
Jeg kjenner også SE bedre enn jeg kjenner mine egne venner. Jeg vet lite om mine venninners sexliv, når de har mensen, hva de spiser til middag hver dag og hvordan undertøyet deres ser ut hver dag. Men alt det vet jeg om SE! Vet til og med hvilke deodrant og tampongfarge SE bruker! Og det vet jeg heller ikke om mine venninner som jeg har vokst opp med. 

Vennligst ikke kom her med påstander med null rot i virkeligheten. For du har tydeligvis ikke fulgt SE lenge nok til å komme busende inn hit på denne måten. Angrer på at jeg orket å svare deg i utgangspunktet, men har brukt litt for lang tid på å finne igjen gamle kommentarer med kilder, så da får jeg bare poste det også får du bare snakke videre med deg selv. Hade bra. 

Å fy fæn, må bare si kudos for at du gadd...👏 Kunne ikke sagt det bedre selv.. Ingen av mine venninner ville fortalt slike ting.

Det er ikke normalt å utlevere seg slik, til og med andre bloggere/influensere deler ikke så private/tacky ting som SE gjør heller. Kun vandrende reklame for kropp og sexappeal..

Som aksjeeier hadde jeg stusset om daglig leder/eier hadde delt liknende bilder og informasjon slik som SE finner på å dele.

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, Heartgirl said:

Hvis det var mitt svar det ble myntet til så har jeg til orientering lest hele tråden. Brukte flere dager på å komme gjennom alt! 

Kom ikke å si at jeg ikke har fulgt med i timen. Det er en hersketeknikk å komme med. 

Beskyldninger om at noen dikter opp sine psykiske diagnoser er beskyldninger som ikke skal forekomme. Jeg jobber til daglig med ungdommer i krise. Felles for ungdommene er at de har en eller flere psykiske diagnoser, og dessverre opplever noen å bli stemplet som løgnere av mennesker rundt dem :( Det er trist synes jeg :(

Javel, kanskje flere som lyver... 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Undrer meg over om UI sliter big time i disse Corona tider , og har sendt ut fotsoldatene sine på KG? Besynderlig at mange engasjerer seg så sterkt i de mest dysfunksjonelle men dog mest innbringende påvirkere i deres stall?  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Heartgirl skrev:

Hun lyver ikke om sine psykiske diagnoser. Ingen lyver om sine psykiske diagnoser. Det vet jeg med 100% sikkerhet. Jeg har også dokumentert hva jeg vet om henne.  

Jeg sier ikke at SE lyver, men hvordan vet du 100 % sikkert at ingen lyver om diagnosene sine?

 

 

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Citha skrev (På 12.4.2020 den 19.29):

Du sier at SE ikke lyver. Hun har sakt at hun er tidligere bipolar. Dette går ikke an, og er derfor per definisjon løgn. 

https://sophieelise.blogg.no/1433373122_hilsen_tidligere_bipo.html

Edit; link

 

Det går an å ha symptomene slik at man fyller kriteriene for en kronisk lidelse, men at symptomene forsvinner og at diagnosen blir fjernet. Da hadde personen mest sannsynlig ikke noe kronisk i utgangspunktet, men et symptombilde som kanskje ble misforstått og feildiagnostisert.

Endret av Tvillingsjel
  • Liker 10
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 timer siden, Heartgirl skrev:

Siste svar fra meg i tråden går til deg. 

I min jobb med ungdommene jeg jobber med har vi alltid en hovedregel. Det er at når ungdommene forteller oss at de sliter med en psykisk diagnose skal vi alltid tro 100% på dem. Den minste tegn til at de føler at de blir mistenkeliggjort i forhold til sine psykiske diagnoser kan det føre til at de mister fullstendig tilliten til oss som fagpersoner. 

Vi tar ikke ordet selvdiagnostisering i vår munn i jobben min. Det ordet ville jeg aldri ha brukt om noen. I mine øyne som fagperson ville det være det samme å si til en at vedkommende lyver om sine diagnoser. 

 

Da må jeg spørre,  siden jeg IKKE  er fagperson: Stiller disse unge dere behandler, sine egne diagnoser? 

Endret av tirben
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Gorilla said:

Det går an å ha symptomene slik at man fyller kriteriene for en kronisk lidelse, men at symptomene forsvinner og at diagnosen blir fjernet. Da hadde personen mest sannsynlig ikke noe kronisk i utgangspunktet, men et symptombilde som kanskje ble misforstått og feildiagnostisert. Jeg ble selv diagnostisert med noe som egentlig var medfødt, men fikk fjernet diagnosen da jeg ikke lenger fylte kriteriene. Jeg hadde hatt alle symptomene som lå til grunn for diagnosen, men årsaken var en annen enn en medfødt diagnose noe som gjorde at den ble fjernet.

Men da sier man jo ikke at man har blitt "frisk", da sier man vel heller at man fikk feil diagnose. Jeg ble også fortalt en gang at jeg hadde bipolar lidelse for noen år tilbake, da jeg hadde prøvd medisiner en periode som ikke fungerte ble jeg henvist til en ny psykiater som fant ut at jeg i stedet hadde adhd. Jeg går jo ikke rundt og sier at jeg hadde bipolar lidelse og at jeg nå er frisk, jeg hadde jo aldri bipolar lidelse...

Dette er jo også en av grunnene hvorfor man absolutt ikke skal selvdiagnosere, det er mange like symptomer overalt som er vanskelige å skille fra hverandre. Derfor går man til spesialister som vet hva de driver med, og man er ofte under utredning i flere år før man fastslår det ene eller det andre. Det virker jo ikke akkurat som at SE har peiling på hva hun skriver om til tider for mye av det hun legger frem er jo rett og slett bare feil. Noen ganger virker det jo som at hun bare har søkt opp noen av symptomene sine på Google og dratt frem den første "eksotiske" sykdommen som dukket opp.

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Nasse Nøff ❤ skrev:

1 og 2: SE bruker kroppen sin som reklameplakat.
Jeg skrev en kommentar om situasjoner hvor hun bruker hele seg som en reklameplakat for å selge oss ting (som en bonus så er alt løgn). Så jo hun lyver og jo, kropp og utsende er en del av bedriften SE fordi hun bevist bruker seg selv for å selge produkter hele tiden.
Lite utdrag fra min kommentar med kilder.
Reklame og løgn fra SE' blogg:
Reklame for kosttilskudd for å få bedre hår - hun bruker extensions
Reklame for kosttilskudd som gir deg brun hud - hun bruker spraytan, og det bekrefter hun i ett og samme innlegg! Og hun innrømmer solarium her, men reklamerer for samme produkt for det. 
Reklame for sjampo og hårprodukter - hun vasker håret alltid hos frisør
OBS! I dag reklamerer hun for enda flere produkter og skal nå kutte ned på frisørvask.  
PS! Hun har også reklamert for hårprodukter mens hun har brukt parykk  
Reklame for vippeserum - hun har vippeextension, se samme innlegg til og med! 

3: Her har du hennes liste med diagnoser, med kilder, som hun har påstått at hun har. Mye faktafeil, hun har gjort det motsatte som f.eks dette med papirfobi som hun lyver om støtt og stadig men samtidig blar i pocketbøker på instagram. Jeg orker ikke utdype mer, blir så langt, men jo hun lyver og om du følger med bittelitt så forstår du det du også.
Du som jobber med folk med psykiske lidelser, må da forstå at en slik liste er ikke normalt for én person å ha, ikke en person som kan jobbe og leve slik som SE. 

Her er hennes lille diagnose-liste over diagnoser hun har gitt seg selv, mangler garantert noen: 
Hypokonder (https://sophieelise.blogg.no/1474378641_20092016.html)
ADHD: (https://sophieelise.blogg.no/1444592433_mine_5_beste_og_verst.html)
Depresjon: (https://sophieelise.blogg.no/1332093454_min_historie.html)
Angst: (https://www.seher.no/kjendis/sophie-elise-vil-ikke-ta-medisiner-mot-angsten/64080096)
Eksistensiell angst: (https://sophieelise.blogg.no/1462286291_03052016.html)
Psykose: (https://sophieelise.blogg.no/1488736638_min_erfaring_med_healer.html)
Tvangstanker: (https://sophieelise.blogg.no/1427188292_24032015.html)
Bipolar: (https://sophieelise.blogg.no/1433373122_hilsen_tidligere_bipo.html)
Separasjonsangst (http://sophieelise.blogg.no/bali_2018.html)
Dødsangst (
https://sophieelise.blogg.no/1533243586_ddsangst.html)
Derealization disorder (http://sophieelise.blogg.no/1497817870_den_verste_perioden_i_mitt_liv.html)
Panikkangst (http://sophieelise.blogg.no/1540236184_det_finnes_ingen_unnskyldninger_for_deg.html)
Dysmorfobi (
https://sophieelise.blogg.no/1507996108_er_det_rart_man_blir_fucka_i_hodet.html)
Papirfobi (http://sophieelise.blogg.no/1495391423_min_verste_fobi_som_faktisk_er_alvorlig.html)
Depresjon: (https://sophieelise.blogg.no/1332093454_min_historie.html)
Høysensitiv https://sophieelise.blogg.no/1439130417_09082015.html) PS: Hun kaller det for "personlighetsforstyrrelse" her. Det å være høysensitiv/hypersensitiv er ikke en personlighetsforstyrrelse! Dette med å være høysensitiv er seriøst forvirrende, i 1 innlegg er hun det, i neste sier hun at hun ikke kan si at hun er det, for så å si igjen at hun er det..... :bond:

Det er ingen her som sier at hun ikke har gått til psykolog. Alle kan gå til privat psykolog om de vil, du trenger verken å være syk eller ha diagnose, alt du trenger er penger. Så det er ikke bevis nok. 
Jeg kjenner også SE bedre enn jeg kjenner mine egne venner. Jeg vet lite om mine venninners sexliv, når de har mensen, hva de spiser til middag hver dag og hvordan undertøyet deres ser ut hver dag. Men alt det vet jeg om SE! Vet til og med hvilke deodrant og tampongfarge SE bruker! Og det vet jeg heller ikke om mine venninner som jeg har vokst opp med. 

Vennligst ikke kom her med påstander med null rot i virkeligheten. For du har tydeligvis ikke fulgt SE lenge nok til å komme busende inn hit på denne måten. Angrer på at jeg orket å svare deg i utgangspunktet, men har brukt litt for lang tid på å finne igjen gamle kommentarer med kilder, så da får jeg bare poste det også får du bare snakke videre med deg selv. Hade bra. 

Takk for at du laget dette oversiktlige og veldokumenterte innlegget etter alt som har blitt diskutert de siste sidene. Takk for at du orket! Har liten tro på at det blir lest, diskutert og evt motargmentert av vedkommende som kom inn her for å veldig høyt "si sin mening" derimot. Det pleier jo som vi vet å bli stille når dokumentasjon, fakta og vanskelige spørsmål kommer på bordet.

  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malika
18 timer siden, Heartgirl skrev:

Tydelig at du ikke liker mine svar, og kaller meg aggressiv når jeg ytrer mine meninger. Skjønner nå at det ikke er lov til å se ting på en annen måte på denne tråden om SE.

 

16 timer siden, Heartgirl skrev:

Ja, den kampen er viktig for meg ja. Den kommer alltid til å være viktig når jeg opplever at noen jeg kjenner blir beskyldt for å lyve om å lyve om sine psykiske diagnoser. 

Hele tråden om SE handler om SE som privatperson, og ikke om SE som bedrift. Hadde tråden handlet om SE som bedrift kunne navnet være SE A/S. 

Tusen takk @Heartgirl for at du tør å hevde deg i dette mobbeormebolet som mest minner om en gjeng med ungdsomskoleelver som rotter seg sammen mot de som tør å mene noe annet enn de. Og når noen mener noe annet enn de, så næres de av denne negative felleskapen de har skapt seg og blir enda mer høylydt og ufine (som f.eks Forstatt god påske med emojis osv. Sånn typisk spydige kommentarer).

Sier ikke at det gjelder dere alle, noen er saklige og fine, men disse ungdomsskoleelevene ødelegger debatten. Det vi kan trøste oss med er at alene, uten sine medmobbere er de ingenting.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt er det greit å mene noe annet. Forskjellige meninger skaper gode diskusjoner. Men hva når meningen er beviselig feil? det er da motargumenter kommer - er det mobbing å ta diskusjonen? (f.eks at det med 100 % sikkerhet kan sies at ingen selvdiagnostiserer seg med psykiske lidelser) 

For dere som mener at det her er en gjeng med ungdomskoleelever eller drittkjerringer som rotter seg sammen, så virker det faktisk viktigere for dere å mene noe annet enn at det dere mener faktisk er rett eller fakta- bare det er noe annet. Det er tøft og det er antimobbing tydeligvis. Spiller ingen rolle om det er feil, bare det går imot "mobbebolet". 

Jeg syns det er stygt å komme inn her og kalle andre for løgnere, konspiratoriske, mobbere og annet, bare fordi man ikke liker fakta - eller forstår den (eller gidder å lese linker som omhandler den) 

 

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malika
2 minutter siden, Isild skrev:

Selvsagt er det greit å mene noe annet. Forskjellige meninger skaper gode diskusjoner. Men hva når meningen er beviselig feil? det er da motargumenter kommer - er det mobbing å ta diskusjonen? (f.eks at det med 100 % sikkerhet kan sies at ingen selvdiagnostiserer seg med psykiske lidelser) 

For dere som mener at det her er en gjeng med ungdomskoleelever eller drittkjerringer som rotter seg sammen, så virker det faktisk viktigere for dere å mene noe annet enn at det dere mener faktisk er rett eller fakta- bare det er noe annet. Det er tøft og det er antimobbing tydeligvis. Spiller ingen rolle om det er feil, bare det går imot "mobbebolet". 

Jeg syns det er stygt å komme inn her og kalle andre for løgnere, konspiratoriske, mobbere og annet, bare fordi man ikke liker fakta - eller forstår den (eller gidder å lese linker som omhandler den) 

 

Du er i stand til å se hvem som er saklige og hvem det er som rotter seg sammen, er du ikke?

Denne tråden har pågått i snart 900 sider og så klart det er mobbere. Og så er det en ok gjeng som er i stand til å se nyanser.

Du siterte ikke meg, men følte for å gi et lite tilsvar. Å delta i debatten SE har jeg prøvd, men det usaklige nivået gjorde at jeg ikke gidder. Heldigvis har det mest ufine blitt moderert bort.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Malika skrev:

Du er i stand til å se hvem som er saklige og hvem det er som rotter seg sammen, er du ikke?

Denne tråden har pågått i snart 900 sider og så klart det er mobbere. Og så er det en ok gjeng som er i stand til å se nyanser.

Du siterte ikke meg, men følte for å gi et lite tilsvar. Å delta i debatten SE har jeg prøvd, men det usaklige nivået gjorde at jeg ikke gidder. Heldigvis har det mest ufine blitt moderert bort.

 

Jeg tror da det - at jeg er istand til å vurdere hva som er saklig og hva som er usaklig jeg også. For at det forekommer mye unødvendig kritikk, stygg kritikk, latterliggjøring og "fjas" - uten tvil. Men der er moderatorene ganske gode syns jeg. 

Men, når det gjelder de siste sidene her nå - så så ikke jeg personlig noe til usaklighet, mobbing eller "bol" iallefall. Det var det du valgte å komme inn og gi din støtte til Heartgirl for? At hun hevdet seg i den debatten som ble de siste sistene her nå? At det var mobbebol og ungdomskoleelever. Der er jeg ikke enig. Det ble argumentert. men argumentene ble svart med at man var løgner, drev med hersketeknikker og var konspiratorisk. 

 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har lusket i buskene i denne tråden lenge, og har enda til gode å se noe jeg betegner som mobbing. Jeg syns de fleste her er flinke til å dokumentere sine påstander. 
 

Å kritisere en av norges største reklamebyråer (SE AS) er helt på sin plass, i og med at hennes største fanskare er ungdommer. SE er utrolig smart som vet akkurat når det passer å være businesskvinne med egen millionbedrift og når det passer å være liten uskyldig jente som det bare er synd på. 
 

Til dere som mener hun ikke lyver om diagnoser, kan dere forklare hvordan en med «alvorlig papirfobi» kan sitte å bla casually i pocketbøker støtt og stadig? 

  • Liker 43
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Isild skrev:

Jeg tror da det - at jeg er istand til å vurdere hva som er saklig og hva som er usaklig jeg også. For at det forekommer mye unødvendig kritikk, stygg kritikk, latterliggjøring og "fjas" - uten tvil. Men der er moderatorene ganske gode syns jeg. 

Men, når det gjelder de siste sidene her nå - så så ikke jeg personlig noe til usaklighet, mobbing eller "bol" iallefall. Det var det du valgte å komme inn og gi din støtte til Heartgirl for? At hun hevdet seg i den debatten som ble de siste sistene her nå? At det var mobbebol og ungdomskoleelever. Der er jeg ikke enig. Det ble argumentert. men argumentene ble svart med at man var løgner, drev med hersketeknikker og var konspiratorisk. 

 

Riktig. Det ble også etterspurt om dokumentasjoner på påstander som kom. Men det uteble å man fikk litt av vært av titler på seg til og med merkelapp i panna. Når man motargumenter så fikk man selv sitering som svar. Hvordan er det da mulig å ta slikt seriøst? Man ser flere som reagere på disse hardt snakket påstander som liksom skal komme fra en "fagperson" som jobber med dette. Selv Så har jeg diskutert med flere fagpersoner på forumet her og ingen av dem har opptred slik som det ble gjort på de siste sidene.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, fotballjenta skrev:

Jeg har lusket i buskene i denne tråden lenge, og har enda til gode å se noe jeg betegner som mobbing. Jeg syns de fleste her er flinke til å dokumentere sine påstander. 
 

Å kritisere en av norges største reklamebyråer (SE AS) er helt på sin plass, i og med at hennes største fanskare er ungdommer. SE er utrolig smart som vet akkurat når det passer å være businesskvinne med egen millionbedrift og når det passer å være liten uskyldig jente som det bare er synd på. 
 

Til dere som mener hun ikke lyver om diagnoser, kan dere forklare hvordan en med «alvorlig papirfobi» kan sitte å bla casually i pocketbøker støtt og stadig? 

Det med papirfobien er et godt eksempel på at man iallefall spør seg om hun virkelig har fått denne diagnosen av fagfolk, eller om hun har lest noe hun kjenner seg igjen i. 

https://sophieelise.blogg.no/1495391423_min_verste_fobi_som_faktisk_er_alvorlig.html - og i innlegget linker hun til en artikkel hun tydeligvis har funnet om dette -for å underbygge at det er alvorlig: https://www.fearof.net/fear-of-paper-phobia-papyrophobia/

Er det mobbing, løgn og konspirasjon å tenke at hun kanskje har lest om denne fobien selv? Og at den ikke nødvendigvis er satt av fagperson som en diagnose hun har? 

Men hvor alvorlig er det når hun som @fotballjenta nevner leser alle slags bøker, pocket også - ofte. Kanskje har hun blitt frisk. Men da syns jeg hun kunne informere de unge følgerne sine om det også, i og med at hun informerte om den alvorlige fobien. 

Det som er viktig her - er at SE AS har en enorm påvirkningskraft, og når hun/de skriver om de 15 diagnosene hun som privatperson har (ref innlegget til @Nasse Nøff ❤) - så er det bare å lese kommentarfeltet (der det er åpent) så ser man hvor mange ungdommer som skriver at de virkelig trengte å lese det, der fant de endelig svar på hvorfor de selv var som de var osv. 

At det er mobbing å disktuere disse tingene forstår jeg virkelig ingenting av. 

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

16 timer siden, Heartgirl skrev:

Siste svar fra meg i tråden går til deg. 

I min jobb med ungdommene jeg jobber med har vi alltid en hovedregel. Det er at når ungdommene forteller oss at de sliter med en psykisk diagnose skal vi alltid tro 100% på dem. Den minste tegn til at de føler at de blir mistenkeliggjort i forhold til sine psykiske diagnoser kan det føre til at de mister fullstendig tilliten til oss som fagpersoner. 

Vi tar ikke ordet selvdiagnostisering i vår munn i jobben min. Det ordet ville jeg aldri ha brukt om noen. I mine øyne som fagperson ville det være det samme å si til en at vedkommende lyver om sine diagnoser. 

 

Jeg blir veldig nysgjerrig på hvilket nivå du jobber på og hvilken utdannelse du har. Innlegget virker svært useriøst og overfladisk.

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Isild skrev:

Det med papirfobien er et godt eksempel på at man iallefall spør seg om hun virkelig har fått denne diagnosen av fagfolk, eller om hun har lest noe hun kjenner seg igjen i. 

https://sophieelise.blogg.no/1495391423_min_verste_fobi_som_faktisk_er_alvorlig.html - og i innlegget linker hun til en artikkel hun tydeligvis har funnet om dette -for å underbygge at det er alvorlig: https://www.fearof.net/fear-of-paper-phobia-papyrophobia/

Er det mobbing, løgn og konspirasjon å tenke at hun kanskje har lest om denne fobien selv? Og at den ikke nødvendigvis er satt av fagperson som en diagnose hun har? 

Men hvor alvorlig er det når hun som @fotballjenta nevner leser alle slags bøker, pocket også - ofte. Kanskje har hun blitt frisk. Men da syns jeg hun kunne informere de unge følgerne sine om det også, i og med at hun informerte om den alvorlige fobien. 

Det som er viktig her - er at SE AS har en enorm påvirkningskraft, og når hun/de skriver om de 15 diagnosene hun som privatperson har (ref innlegget til @Nasse Nøff ❤) - så er det bare å lese kommentarfeltet (der det er åpent) så ser man hvor mange ungdommer som skriver at de virkelig trengte å lese det, der fant de endelig svar på hvorfor de selv var som de var osv. 

At det er mobbing å disktuere disse tingene forstår jeg virkelig ingenting av. 

Det er ikke mobbing, men mange av de som leser blogg og som støtter påvirkere skjønner  ikke at det 100 prosent reklame. Det er det som er problematisk og som skiller mellom tradisjonell reklame og påvirker reklame. Ville man forsvart den ukjente damen på TV -reklamen hvis noen kritiserte henne? SE er det mest kyniske apparatet i denne bransjen, følgere har fulgt denne bedriften  som ungdom, ung- voksen  og nå som en voksen kvinne med egen kles og brunkrem produksjon. Dette er markedsføring gjort på sitt beste, appellerer til folks følelser og gi følelsen av at man kjenner personen bak produktet. SE er et produkt, og det man ser etter 10 år er at denne jobben har påvirket personen bak. SE. Den personen er operert fra topp til tå, er tynn i håret pga alle behandlingene og løshårbruken, og har nå en nese som hun knapt kan puste igjennom. Man kan spørre seg om personen bak SE viser oss hvor skadelig den bransjen faktisk er, da det vises så tydelig på Isachsen hvor skadet hun har blitt av å være produktet SE. Burde ikke SE heller være til skrekk og advarsel enn å være en påvirker? 

Endret av Carma
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ISeeYouCreep
Isild skrev (På 13.4.2020 den 11.24):

Takk for at du laget dette oversiktlige og veldokumenterte innlegget etter alt som har blitt diskutert de siste sidene. Takk for at du orket! Har liten tro på at det blir lest, diskutert og evt motargmentert av vedkommende som kom inn her for å veldig høyt "si sin mening" derimot. Det pleier jo som vi vet å bli stille når dokumentasjon, fakta og vanskelige spørsmål kommer på bordet.

.

Endret av Nasse Nøff ❤
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Isild skrev:

Det med papirfobien er et godt eksempel på at man iallefall spør seg om hun virkelig har fått denne diagnosen av fagfolk, eller om hun har lest noe hun kjenner seg igjen i. 

https://sophieelise.blogg.no/1495391423_min_verste_fobi_som_faktisk_er_alvorlig.html - og i innlegget linker hun til en artikkel hun tydeligvis har funnet om dette -for å underbygge at det er alvorlig: https://www.fearof.net/fear-of-paper-phobia-papyrophobia/

Er det mobbing, løgn og konspirasjon å tenke at hun kanskje har lest om denne fobien selv? Og at den ikke nødvendigvis er satt av fagperson som en diagnose hun har? 

Men hvor alvorlig er det når hun som @fotballjenta nevner leser alle slags bøker, pocket også - ofte. Kanskje har hun blitt frisk. Men da syns jeg hun kunne informere de unge følgerne sine om det også, i og med at hun informerte om den alvorlige fobien. 

Det som er viktig her - er at SE AS har en enorm påvirkningskraft, og når hun/de skriver om de 15 diagnosene hun som privatperson har (ref innlegget til @Nasse Nøff ❤) - så er det bare å lese kommentarfeltet (der det er åpent) så ser man hvor mange ungdommer som skriver at de virkelig trengte å lese det, der fant de endelig svar på hvorfor de selv var som de var osv. 

At det er mobbing å disktuere disse tingene forstår jeg virkelig ingenting av. 

På et nylig TV-program noe alla «Hvem er den beste løgneren?» sa hun at hun hadde fobi mot både papir og tekst-tv. Lurer på om disse diagnosene har blitt gitt av fagfolk?

 

 

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...