Gå til innhold

Sophie Elise


Gjest Klaveret

Anbefalte innlegg

3 timer siden, Isild skrev:

Jeg tror da det - at jeg er istand til å vurdere hva som er saklig og hva som er usaklig jeg også. For at det forekommer mye unødvendig kritikk, stygg kritikk, latterliggjøring og "fjas" - uten tvil. Men der er moderatorene ganske gode syns jeg. 

Men, når det gjelder de siste sidene her nå - så så ikke jeg personlig noe til usaklighet, mobbing eller "bol" iallefall. Det var det du valgte å komme inn og gi din støtte til Heartgirl for? At hun hevdet seg i den debatten som ble de siste sistene her nå? At det var mobbebol og ungdomskoleelever. Der er jeg ikke enig. Det ble argumentert. men argumentene ble svart med at man var løgner, drev med hersketeknikker og var konspiratorisk. 

 

Så sant det du skriver👏👏

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Malika

Ser at det er umulig å diskutere med dere. Akkurat som på ungdomsskolen. At dere ikke ser de spydige kommentarene @Heartgirl fikk så er dere blinde. Jeg fikk iallfall ondt i magen og ble kastet tilbake til tenårene med mobbing og flokkutestengelse. Husk at vi har forskjellig sårbarhetsnivå. Man kan vel skjerpe seg selv om man er uenig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Malika skrev:

Ser at det er umulig å diskutere med dere. Akkurat som på ungdomsskolen. At dere ikke ser de spydige kommentarene @Heartgirl fikk så er dere blinde. Jeg fikk iallfall ondt i magen og ble kastet tilbake til tenårene med mobbing og flokkutestengelse. Husk at vi har forskjellig sårbarhetsnivå. Man kan vel skjerpe seg selv om man er uenig.

Jeg har et ønske jeg, og det er at de som er innom og kaller debattanter her for "dere" og viser til "det dere skrev" - uten å sitere  - heller kunne sitert hva som er for grovt. Jeg syns ikke det er ok å bli kalt spydig, blind (i tillegg til løgner ++ i går) For det gjelder nok meg og, i og med at henvendelsen er til "dere". 

Har jeg oppført meg dårlig, så skal jeg si unnskyld. Jeg ønsker ikke å være med på flokkutestengelse, og kommer aldri til å godta mobbing hvis noen opplever det -da har det gått galt avgårde , men jeg kommer ikke til å godta å urettmessig bli kalt ting selv heller. 

 

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Malika skrev:

Ser at det er umulig å diskutere med dere. Akkurat som på ungdomsskolen. At dere ikke ser de spydige kommentarene @Heartgirl fikk så er dere blinde. Jeg fikk iallfall ondt i magen og ble kastet tilbake til tenårene med mobbing og flokkutestengelse. Husk at vi har forskjellig sårbarhetsnivå. Man kan vel skjerpe seg selv om man er uenig.

Jeg skrev at jeg ikke skulle skrive mer på tråden her, og jeg lovte meg selv at jeg ikke kommer til å kommentere denne tråden om SE noen sinne.

Vil bare takke deg @Malika for det du skriver ❤️ 

Mobbing vet jeg godt hva er, for bestevenninnen min ble mobbet fysisk og psykisk på ungdomsskolen :(  Jeg fikk flash back til hvordan jeg var vitne til mobbingen av henne. Selv stod jeg støtt ved venninnen min sin side, og jeg sa fra til mobberne at det de gjorde var galt. Jeg ble selv stemplet for å mobbe mobberne. I deres hode var det jeg som mobbet dem.  

Det var aldri min intensjon å være ufin i mine kommentarer mot noen her inne i går kveld. Hvis jeg var det ber jeg om unnskyldning. Jeg godtar ikke at noen som ikke kjenner meg kaller meg for "løgner", være et "nettroll" når jeg ikke har noen intensjon om å være ufin. 

Igjen takk @Malika ❤️ 

 

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malika
6 minutter siden, Heartgirl skrev:

Jeg skrev at jeg ikke skulle skrive mer på tråden her, og jeg lovte meg selv at jeg ikke kommer til å kommentere denne tråden om SE noen sinne.

Vil bare takke deg @Malika for det du skriver ❤️ 

Mobbing vet jeg godt hva er, for bestevenninnen min ble mobbet fysisk og psykisk på ungdomsskolen :(  Jeg fikk flash back til hvordan jeg var vitne til mobbingen av henne. Selv stod jeg støtt ved venninnen min sin side, og jeg sa fra til mobberne at det de gjorde var galt. Jeg ble selv stemplet for å mobbe mobberne. I deres hode var det jeg som mobbet dem.  

Det var aldri min intensjon å være ufin i mine kommentarer mot noen her inne i går kveld. Hvis jeg var det ber jeg om unnskyldning. Jeg godtar ikke at noen som ikke kjenner meg kaller meg for "løgner", være et "nettroll" når jeg ikke har noen intensjon om å være ufin. 

Igjen takk @Malika ❤️ 

 

 

 

Synes det er flott av deg å innrømme at kanskje den opphetede diskusjonen hvor du sto alene kanskje gjorde deg litt affektiv. 

Flere bør gå i seg selv, sånn som du gjør nå. Alt godt til deg ❤️ Håper å se deg deg andre steder på forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malika

Det var en generell oppfordring til folk i å gå litt i seg selv og finne sitt moralske og etiske kompass. 

Ok? Så ingen nevnt, men en generell kommentar. Er det greit for deg? Jeg ser lite på brukernavn, bare leser raskt og kommenterer sjelden.

Glemte å sitere deg, @Isild

 

Endret av Malika
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Malika skrev:

Det var en generell oppfordring til folk i å gå litt i seg selv og finne sitt moralske og etiske kompass. 

Ok? Så ingen nevnt, men en generell kommentar. Er det greit for deg? Jeg ser lite på brukernavn, bare leser raskt og kommenterer sjelden.

Glemte å sitere deg, @Isild

 

Enig i at alle (jeg også) må justere moralske og etiske kompass jevnlig. Holde en saklig tone. 

Men jeg mener også at man må forvente å få motargumenter når man møter opp med faktafeil i et debattfora. Ufine spydigheter i de motargumentene er derimot IKKE ok. Men, det kan også være at noe blir oppfattet som spydig uten å være ment som spydig - bare nevner det. Mennesker som ikke kjenner hverandre kan misforstå hverandre ganske lett når det kommuniseres skriftlig. 

Jeg personlig benytter svært få emojis, fordi jeg syns det er unødvendig i tekst. Andre bruker veldig mange emojis, for å supplere teksten og uttrykke hva de føler. 

Eks: 

"Fy søren, han er helt håpløs 😡

 - det får en helt annen mening hvis man skriver: 

"Fy søren, han er helt håpløs ❤️🥰 "

Så, når jeg skriver "Fy søren, han er helt håpløs." UTEN emoji bak, så kan det kanskje misforstås av noen. 

Jeg tror egentlig alle er enige om at forskjellige meninger er hjertelig velkomne her. 

Nå skal jeg gi meg før jeg drar avgårde med babbel igjen. God kveld! 

 

 

Endret av Isild
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest førstedamen
På 11.4.2020 den 18.21, pop up bruker skrev:

I ukens A-magasin sier hun først til intervjueren: 

Altså: hun vet ikke hva hun tjener, hun er blakk mot slutten av måneden, og hun må spare til det hun ønsker seg. Ikke vet jeg helt hvordan hun både kan være blakk og spare til hva hun ønsker seg, men, men. 

Så etter intervjuet, og før artikkelen blir publisert kommer denne kommentaren som blir lagt ved ettersom situasjonen med tanke på korona endrer en del: 

https://www.aftenposten.no/a-magasinet/i/P9AjOR/sophie-elise-har-sluttet-aa-blogge-men-kalles-fortsatt-norges-farligste-forbilde

Hun påstår at hun har spart penger siden hun var 16, samtidig som hun er blakk hver måned. Det kan hende det er mulig hvis far gir henne lommepenger, og en del settes av til sparing, og det er lommepengene hun bruker opp. Uansett hvordan man tolker det er det ikke sant at hennes sparing ikke ville vært mulig uten denne appen. 

 

Det er vel helt vanlig å være blakk på slutten av måneden fordi man sparer til noe. 

Kunne ordlagt seg anderledes men jeg er nå blakk i slutten av hver måned nettopp fordi jeg sparer. Hadde jeg ikke gjort det ville jeg jo hatt mer penger å bruke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, førstedamen skrev:

Det er vel helt vanlig å være blakk på slutten av måneden fordi man sparer til noe. 

Kunne ordlagt seg anderledes men jeg er nå blakk i slutten av hver måned nettopp fordi jeg sparer. Hadde jeg ikke gjort det ville jeg jo hatt mer penger å bruke. 

Hva hun egentlig mener er vanskelig å forstå, og det er mye mulig som jeg også skriver at det kan hende det er lommepengen hun bruker opp. Poenget var: hun uttaler at hun har spart siden hun var 16 år. Da kan umulig denne appen som hun reklamerer være vesentlig for hennes sparing som hun påstår. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, pop up bruker skrev:

Hva hun egentlig mener er vanskelig å forstå, og det er mye mulig som jeg også skriver at det kan hende det er lommepengen hun bruker opp. Poenget var: hun uttaler at hun har spart siden hun var 16 år. Da kan umulig denne appen som hun reklamerer være vesentlig for hennes sparing som hun påstår. 

Den logiske bristen må være at appen ikke har eksistert de siste 10 årene? Så det ville vært naturlig å skrive at hun « nå endelig»  hadde begynt å spare? Dårlig reklame for den appen med andre ord. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.4.2020 den 14.12, Heartgirl skrev:

Unnskyld at jeg spør. Handler denne tråden om SE som person eller SE som bedrift? Ser ut som om den handler om SE som person hvor det er greit å kritisere hennes utseende, stemple henne som en løgner eller beskylde SE for å dikte opp sine psykiske diagnoser. 

1) Kritisere utsende til SE = Har ingenting med SE som bedrift å gjøre. 

2) Stemple SE som en en løgner = Jeg tør med med 100% sikkerhet si at de færreste som skriver på tråden ikke kjenner SE som privatperson, og det å stemple SE som løgner synes jeg går langt over streken. Jeg er enig at SE kan fremstå som dobbeltmoralsk gjennom  ord og handlinger. 

3) Beskylde SE for å dikte opp sine psykiske diagnoser = Er det slik dere sier til andre mennesker (venner av dere eller andre influencere/bloggere) som skriver eller forteller at de har psykiske diagnoser at de har diktet opp sine diagnoser? 

Til dere som hever at SE dikter opp sine psykiske diagnoser. Det er alvorlig anklage dere kommer med når dere hardnakket mener at hun har diktet opp sine psykiske diagnoser! 

Som tidligere blogger og influencer har SE rett til å holde tilbake opplysninger, og hva om hun ikke har fortalt offentlig at hun har gått til psykolog. 

Husk på at en influencer forteller ikke alt om privatlivet sitt, og om SE har fått både en og psykiske diagnoser så er det bare hun selv som vet om det stemmer eller ikke! 

Felles for de fleste av  oss som sitter på KG og skriver på dette forumet kjenner ikke SE som privatperson. Det er kun ut fra bloggen, ut fra sosiale medier og TV-program. Vi skal passe oss alle sammen slik at vi ikke kommer med usannheter, ryktespredning og antakelser om for eksempel at SE dikter opp sine psykiske diagnoser selv. 

Det er ingen hemmelighet at SE har operert seg flere ganger, og operasjonene hun har blitt avhengig av operasjonene fordi hun står foran speilet og leter med lupe etter feil på seg selv. Disse operasjonene har hun blitt avhengig av gjennom årens løp. Ikke noe blir bra nok. Når hun har operert en ting finner hun nye feil som hun må operere, og slik fortsetter det. 

Ut fra det jeg har sett og lest fra SE forstår jeg at SE sliter og har slitt psykisk gjennom mange år. 

Jeg jobber til daglig med ungdommer (13-20 år) i krise, og jeg har psykologi min utdanning. Felles for disse ungdommene er at de har en eller flere psykiske diagnoser pga traumer tidligere i livet. I jobben min møter jeg mange av unge jenter som har de samme tankene som SE som er misfornøyde med utseende sitt at de er villige til å legge seg under kniven for det minste lille feil. Det er ufattelig trist :( 

Når noen av ungdommene forteller at de får beskyldninger fra venner og kjente rundt seg at de dikter opp sine psykiske diagnoser blir jeg lei meg, for det er unødvendig å beskylde andre for å dikte opp psykiske lidelser. 

Tro meg en person kan ha opp til 12 forskjellige psykiske diagnoser. Det er det en god del som har. 

I sin siste videoblogg på youtube forteller hun at hun byttet psykolog, og da kommer det frem at hun har gått til psykolog. Jeg tror ikke SE lyver om dette. 

 

1) Jeg er ikke enig med deg i at kroppen til SE ikke handler om bedriften SE fordi de er så blandet sammen. Hun bruker kroppen sin, og sine operasjoner i selve bedriften for å tjene penger.

For ikke lenge siden viste TV2 fra da hun opererte rumpa. Selv om hun ikke fikk støtte av TV2 for selve operasjonen, vil det selvsagt generere penger i kassa hos SE ettersom hun får klikk og omtale. 

De lettkledde bildene av henne da hun skulle reklamere for språkreiser fikk mye oppslag. 

Når det er sagt syns jeg ikke det er greit å omtale kroppen hennes, operert eller ei, i negative ordelag.

Jeg syns det er greit å omtale handlingene, det å fronte operasjoner osv som negativt, risikoen, det å bruke kroppen sin for å påvirke andre, men hvordan selve kroppen ser ut syns jeg vi skal holde for oss selv. 

Vi er forskjellige, liker forskjellige ting og hva vi finner estetisk er ulikt. 

2) Jeg syns det er helt på sin plass å peke på der SE regelrett lyver, villeder og er dobbeltmoralsk. Dette fordi hun faktisk tjener penger på utsagnene sine. Hvis hun på ett tidspunkt sier at hun er for dyrevelferd og at alle som bruker sminke som er testet på dyr er dust, mener jeg det er viktig å riktig å påpeke når hun selv går ut å sier at hun ofte ikke tenker på om sminken er testet på dyr, og reklamer for sminke som er testet for dyr feks. 

3) Jeg syns strengt talt vi skal la være å diskutere andres psykiske helse overhode. Brukere på et forum kan ikke stille diagnoser i den ene eller andre retningen, og ei heller kan influesnere stille diagnoser på seg selv. Samtidig syns jeg det er rett å påpeke når ting ikke helt henger på greip, som at hun har sagt at hun har fobi for å lese pocetbøker, men kommer det allikevel innlegg som viser at hun leser pocetbøker. Dette blir egentlig i relasjon til nummer 2. 

Men nei, det er ikke greit å spekulere i andre sin psykiske helse, men samtidig må jeg virkelig si at influensere har et stort ansvar for hva de deler og hva de formidler om dette temaet. Og det ansvaret er sikkert ikke alltid lett. Åpenhet kan være en bra ting, samtidig kan man påvirke andre negativt, og noen kan kanskje føle på at deres lidelser ikke blir tatt alvorlig hvis de bagatelliseres. 

Jeg håper jeg har klart å svare deg noen lunde greit, og at du også leser mellom linjene at dette er en vanskelig debatt ettersom person og bedrift er veldig blandet sammen.  

 

 

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Jane Eyre skrev:

Reklame for egen kolleksjon uten å merke innlegget.

 

F

Screenshot_20200413-234116_Instagram.jpg

10 i bransjen og klarer ikke merke riktig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Jane Eyre skrev:

Reklame for egen kolleksjon uten å merke innlegget.

 

F

Screenshot_20200413-234116_Instagram.jpg

Meld inn til FT. 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ISeeYouCreep
pop up bruker skrev (På 13.4.2020 den 23.25):

Hva hun egentlig mener er vanskelig å forstå, og det er mye mulig som jeg også skriver at det kan hende det er lommepengen hun bruker opp. Poenget var: hun uttaler at hun har spart siden hun var 16 år. Da kan umulig denne appen som hun reklamerer være vesentlig for hennes sparing som hun påstår. 

.

Endret av Nasse Nøff ❤
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, Nasse Nøff ❤ skrev:

Enig. En person som har 30.000 - 60.000 i "lønn" i måneden, og et par mill på sparekontoen trenger ingen app og å spare i 1 år.
Hun svarer på spørsmål og snakker om økonomi i denne videoen

Har ikke sett videoen, men utsagnene om denne appen er åpenbart ikke reelle. 

Det meste av reklame er bare lureri uansett, men det er ganske enkelt å sjekke opp blant influensere om påstandene influensere kommer med er troverdig eller ikke. Så for egen del bør de holde seg på en linje som stemmer med virkelighet. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, pop up bruker skrev:

Meld inn til FT. 

Jeg gjorde også det samme. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Jane Eyre skrev:

Jeg gjorde også det samme. 

bra! Selv om jeg har mistet helt troen på FT kommer det i det minste en advarsel nå og da til influensere som bryter regelverket. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.4.2020 den 20.14, Nasse Nøff ❤ skrev:

1 og 2: SE bruker kroppen sin som reklameplakat.
Jeg skrev en kommentar om situasjoner hvor hun bruker hele seg som en reklameplakat for å selge oss ting (som en bonus så er alt løgn). Så jo hun lyver og jo, kropp og utsende er en del av bedriften SE fordi hun bevist bruker seg selv for å selge produkter hele tiden.
Lite utdrag fra min kommentar med kilder.
Reklame og løgn fra SE' blogg:
Reklame for kosttilskudd for å få bedre hår - hun bruker extensions
Reklame for kosttilskudd som gir deg brun hud - hun bruker spraytan, og det bekrefter hun i ett og samme innlegg! Og hun innrømmer solarium her, men reklamerer for samme produkt for det. 
Reklame for sjampo og hårprodukter - hun vasker håret alltid hos frisør
OBS! I dag reklamerer hun for enda flere produkter og skal nå kutte ned på frisørvask.  
PS! Hun har også reklamert for hårprodukter mens hun har brukt parykk  
Reklame for vippeserum - hun har vippeextension, se samme innlegg til og med! 
 

Dette innlegget bør være et festet innlegg i denne tråden. Jeg er sikker på at det er mer som kan føyes til også. Dessverre. 

Influensere annonserer og selger egne produkter. Om de ikke er troverdige bør det absolutt fremkomme. 

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...