Gå til innhold

Sophie Elise


Gjest Klaveret

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Heartgirl skrev:

Unnskyld at jeg spør. Handler denne tråden om SE som person eller SE som bedrift? Ser ut som om den handler om SE som person hvor det er greit å kritisere hennes utseende, stemple henne som en løgner eller beskylde SE for å dikte opp sine psykiske diagnoser. 

1) Kritisere utsende til SE = Har ingenting med SE som bedrift å gjøre. 

2) Stemple SE som en en løgner = Jeg tør med med 100% sikkerhet si at de færreste som skriver på tråden ikke kjenner SE som privatperson, og det å stemple SE som løgner synes jeg går langt over streken. Jeg er enig at SE kan fremstå som dobbeltmoralsk gjennom  ord og handlinger. 

3) Beskylde SE for å dikte opp sine psykiske diagnoser = Er det slik dere sier til andre mennesker (venner av dere eller andre influencere/bloggere) som skriver eller forteller at de har psykiske diagnoser at de har diktet opp sine diagnoser? 

Til dere som hever at SE dikter opp sine psykiske diagnoser. Det er alvorlig anklage dere kommer med når dere hardnakket mener at hun har diktet opp sine psykiske diagnoser! 

Som tidligere blogger og influencer har SE rett til å holde tilbake opplysninger, og hva om hun ikke har fortalt offentlig at hun har gått til psykolog. 

Husk på at en influencer forteller ikke alt om privatlivet sitt, og om SE har fått både en og psykiske diagnoser så er det bare hun selv som vet om det stemmer eller ikke! 

Felles for de fleste av  oss som sitter på KG og skriver på dette forumet kjenner ikke SE som privatperson. Det er kun ut fra bloggen, ut fra sosiale medier og TV-program. Vi skal passe oss alle sammen slik at vi ikke kommer med usannheter, ryktespredning og antakelser om for eksempel at SE dikter opp sine psykiske diagnoser selv. 

Det er ingen hemmelighet at SE har operert seg flere ganger, og operasjonene hun har blitt avhengig av operasjonene fordi hun står foran speilet og leter med lupe etter feil på seg selv. Disse operasjonene har hun blitt avhengig av gjennom årens løp. Ikke noe blir bra nok. Når hun har operert en ting finner hun nye feil som hun må operere, og slik fortsetter det. 

Ut fra det jeg har sett og lest fra SE forstår jeg at SE sliter og har slitt psykisk gjennom mange år. 

Jeg jobber til daglig med ungdommer (13-20 år) i krise, og jeg har psykologi min utdanning. Felles for disse ungdommene er at de har en eller flere psykiske diagnoser pga traumer tidligere i livet. I jobben min møter jeg mange av unge jenter som har de samme tankene som SE som er misfornøyde med utseende sitt at de er villige til å legge seg under kniven for det minste lille feil. Det er ufattelig trist :( 

Når noen av ungdommene forteller at de får beskyldninger fra venner og kjente rundt seg at de dikter opp sine psykiske diagnoser blir jeg lei meg, for det er unødvendig å beskylde andre for å dikte opp psykiske lidelser. 

Tro meg en person kan ha opp til 12 forskjellige psykiske diagnoser. Det er det en god del som har. 

I sin siste videoblogg på youtube forteller hun at hun byttet psykolog, og da kommer det frem at hun har gått til psykolog. Jeg tror ikke SE lyver om dette. 

 

Ok.

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg begynte å svare, men jeg orker rett og slett ikke. 

Les gamle sider i tråden så får du svar MANGE ganger (med dokumentasjon) på spørsmålene du har. 

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Isild skrev:

Jeg begynte å svare, men jeg orker rett og slett ikke. 

Les gamle sider i tråden så får du svar MANGE ganger (med dokumentasjon) på spørsmålene du har. 

He he, ikke jeg heller.  Her er det noen som abdolutt ikke har fulgt med i timen. 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Lalunagoid skrev:

He he, ikke jeg heller.  Her er det noen som abdolutt ikke har fulgt med i timen. 

Hvis det var mitt svar det ble myntet til så har jeg til orientering lest hele tråden. Brukte flere dager på å komme gjennom alt! 

Kom ikke å si at jeg ikke har fulgt med i timen. Det er en hersketeknikk å komme med. 

Beskyldninger om at noen dikter opp sine psykiske diagnoser er beskyldninger som ikke skal forekomme. Jeg jobber til daglig med ungdommer i krise. Felles for ungdommene er at de har en eller flere psykiske diagnoser, og dessverre opplever noen å bli stemplet som løgnere av mennesker rundt dem :( Det er trist synes jeg :(

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Birdo skrev:

Dét er et program jeg helst vil slippe å se😳🤣 Tror ikke det ville blitt sendt i beste sendetid heller🤭🤭

Det ble en skrivefeil der ja. Har rett det opp nå😂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Heartgirl skrev:

Hvis det var mitt svar det ble myntet til så har jeg til orientering lest hele tråden. Brukte flere dager på å komme gjennom alt! 

Kom ikke å si at jeg ikke har fulgt med i timen. Det er en hersketeknikk å komme med. 

Beskyldninger om at noen dikter opp sine psykiske diagnoser er beskyldninger som ikke skal forekomme. Jeg jobber til daglig med ungdommer i krise. Felles for ungdommene er at de har en eller flere psykiske diagnoser, og dessverre opplever noen å bli stemplet som løgnere av mennesker rundt dem :( Det er trist synes jeg :(

Tråden her ja, men jeg siktet vel heller til bloggen hennes. Kan jo nevne at jeg selv har diagnosen bipolar 1. Før jeg fikk diagnosen var det veldig vanskelig å skille mellom sykdom og normale følelser. Etter å ha fått diagnosen og ordentlig hjelp har jeg ikke 1000 og 1 diagnoser. Klart det er mange som sliter med dobbeltdiagnoser, men når nye diagnoser stadig dukker opp er det vel på tide å søke profesjonell hjelp. Sier ikke at hun ikke har gjort det, men det er merkelig at det plutselig går over sånn uten videre. Bipolar må en ihvertfall lære å leve med.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

30 minutter siden, Heartgirl skrev:

Hvis det var mitt svar det ble myntet til så har jeg til orientering lest hele tråden. Brukte flere dager på å komme gjennom alt! 

Kom ikke å si at jeg ikke har fulgt med i timen. Det er en hersketeknikk å komme med. 

Beskyldninger om at noen dikter opp sine psykiske diagnoser er beskyldninger som ikke skal forekomme. Jeg jobber til daglig med ungdommer i krise. Felles for ungdommene er at de har en eller flere psykiske diagnoser, og dessverre opplever noen å bli stemplet som løgnere av mennesker rundt dem :( Det er trist synes jeg :(

Om du stikker nesen din innom bloggen til SE så ser du at ingen av disse pysiske diagnosene som hun har lagt fram er vel dokumentert. Så ja, hun dikter opp den ene diagnosen etter den andre sånn som det passer henne. Nå som hun ikke blogger lengre så har disse diagnosene på an eller annen måte forsvunnet på et magisk vis.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, MaleficentAurora skrev:

Om du stikker nesen din innom bloggen til SE så ser du at ingen av disse pysiske diagnosene som hun har lagt fram er vel dokumentert. Så ja, hun dikter opp den ene diagnosen etter den andre sånn som det passer henne. Nå som hun ikke blogger lengre så har disse diagnosene på an eller annen måte forsvunnet på et magisk vis.

Jeg har vært innom bloggen hennes og lest. 

Tror du virkelig SE hadde lagt fram beviser for sine psykiske diagnoser offentlig på bloggen sine eller sosiale medier? Neppe! 

Hun har rett til å verne som sitt privatliv som alle andre influencere, og hun trenger ikke legge fram ett eneste bevis fra psykolg for at hun har en eller flere psykiske diagnoser! 

Hadde hun gjort det hadde flere av dere som driver og slenger om dere med usannheter og ryktespredning fått noe å spinne videre på. 

Du sier indirekte at dersom du leser en blogg hvor bloggeren forteller at han/hun har flere psykiske diagnoser at du tror at vedkommende har diktet opp diagnosene selv hvis vedkommende blogger ikke legger frem bevis for leserne sine? Svar meg på det er du snill. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Heartgirl skrev:

Jeg har vært innom bloggen hennes og lest. 

Tror du virkelig SE hadde lagt fram beviser for sine psykiske diagnoser offentlig på bloggen sine eller sosiale medier? Neppe! 

Hun har rett til å verne som sitt privatliv som alle andre influencere, og hun trenger ikke legge fram ett eneste bevis fra psykolg for at hun har en eller flere psykiske diagnoser! 

Hadde hun gjort det hadde flere av dere som driver og slenger om dere med usannheter og ryktespredning fått noe å spinne videre på. 

Du sier indirekte at dersom du leser en blogg hvor bloggeren forteller at han/hun har flere psykiske diagnoser at du tror at vedkommende har diktet opp diagnosene selv hvis vedkommende blogger ikke legger frem bevis for leserne sine? Svar meg på det er du snill. 

Om du har følgt godt nok med her i tråden så har jeg veldig god kjennskap til SE som både person og blogger. Når bloggen ble lagt ned så ble hun plutselig en helt ny person med null diagnose. Ja hun har diktet opp diagnosene sine. Jeg sitter på mer info enn det som har blitt lagt ut her og på bloggen hennes. 

Endret av MaleficentAurora
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, MaleficentAurora skrev:

Det ble en skrivefeil der ja. Har rett det opp nå😂

Skjønte det, måtte bare🤭😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Birdo skrev:

Skjønte det, måtte bare🤭😂

Fikk meg en god latter selv da du framhevet det🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En person som sier hun har blitt frisk av Bipolar lidelse (nei ikke en "frisk periode" som alle med diagnosen har - lange perioder også, hun var helt klar på at hun hadde blitt frisk, og om jeg ikke husker feil så skrev hun det på en måte som at det "kunne alle bli" bare de var like sterke, smarte som henne eller noe ) Jeg kan være med på at hun muligens fikk diagnosen BL tentativt i en periode -  under utredning -  og at den senere ble strøket fordi hun IKKE hadde den! (tentativt = kanskje  - for de som måtte lure på det) Iallefall; det at hun hevder å ha blitt frisk av lidelsen beviser at hun lyver, for diagnosen er faktisk kronisk. Det er helt udiskutabelt. Mulig hun var feildiagnostisert, men det er rett og slett vranglære til sine unge følgere å si at hun på mirakuløst vis har blitt frisk av noe man ikke kan bli frisk av. 

Angstidiagnoser og depresjonsdiagnoser har hun også skrevet på bloggen at er symptombilder hun "kjenner seg igjen i", men at det ikke er psykolog som har satt diagnosene. Forøvrig sluttet hun hos psykolog fordi hun anså seg som smartere enn han/hun og ikke hadde noe å lære av vedkommende. 

Jeg syns i mange år synd på henne jeg også. Stakkars skjøre, misforståtte.. Da jeg etterhvert satt meg litt inn i at hun sier en ting og gjør noe helt annet for å fremstå som bedre enn hun er (miljøvern, dyrevelferd, operasjoner og fokus på kropp ++) så er det misvisende og løgn - og dette er det først og fremst unge jenter som leser og blir påvirket av. Det er kynisk, og det er ille. 

Når det gjelder hvor bedriften Sophie Elise AS slutter og hvor privatpersonen Sofie Steen Isachsen begynner (og omvendt)-  så er det helt umulig å si selv for manageren hennes - han fikk et spørsmål om dette i "debatten" på NRK og svarte mildt sagt ullent. Sophie Elise AS (bedriften) selger dagliglivet/bilder av kroppen/reportasjer fra operasjonsstuen til Sofie Steen Isachsen,  og masse innlegg med informasjon om psyken hennes - så det er helt naturlig at det er det de selger som diskuteres - nemlig det bedriften deler. Ønsker de ikke at privaliv skal diskuteres. DA MÅ DE SLUTTE Å SELGE DET. 

Det er iallefall det absolutt siste jeg orker å forsvare av hvorfor jeg er kritisk til denne BEDRIFTEN. Moderator må gjerne slette dette innlegget, jeg orket rett og slett ikke å finne frem alle linkene med dokumentasjon - de ligger gjentatte ganger i tråden - fra mange. 

Endret av Isild
La til en setning.
  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, MaleficentAurora skrev:

Om du hat følgt godt nok med her i tråden så har jeg veldig god kjennskap til SE som både person og blogger.  Når bloggen ble lagt ned så ble hun plutselig en helt ny person med null diagnose. Ja hun har diktet opp diagnosene sine. Jeg sitter på mer info enn det som har blitt lagt ut her og på bloggen hennes. 

Se SE sin siste vlog hvor hun forteller at hun går til psykolog, og slutt med å påstå at folk du ikke kjenner personlig dikter opp psykiske diagnoser. 

Når jeg jobber med ungdommer i alderen 13-20 år med problemer blir jeg sint når noen kan sitte å beskylde andre for å lyve om sine psykiske diagnoser. 

Svar meg på et spørsmål: Hvis din venninne sier hun har flere psykiske diagnoser skal du se bevis for at hun har det? 

Det at du kjenner SE må du dra lengre på landet med. Tror ikke noe på deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Heartgirl skrev:

Se SE sin siste vlog hvor hun forteller at hun går til psykolog, og slutt med å påstå at folk du ikke kjenner personlig dikter opp psykiske diagnoser. 

Når jeg jobber med ungdommer i alderen 13-20 år med problemer blir jeg sint når noen kan sitte å beskylde andre for å lyve om sine psykiske diagnoser. 

Svar meg på et spørsmål: Hvis din venninne sier hun har flere psykiske diagnoser skal du se bevis for at hun har det? 

Det at du kjenner SE må du dra lengre på landet med. Tror ikke noe på deg. 

Hva du tror på er ikke relevant for meg i det hele tatt. Jeg har vedlagt mye info om SE i tråden her som har blitt slettet av moderatorene

I min vennegjeng så er det faktisk jeg som er den første som får vite om venninne mine sliter eller ikke. For det er jeg som bli satt opp som et ønske om å ha med på møtene hos legen og pyskologen. Så ja, jeg vet for sikkert at mine venninner snakker sant. 

Du kan diskuterer deg grønt på dette men når du ikke har følgt tråden og lest det jeg har komment med før det har blitt slettet, så er det med en død ball uten luft som blir spilt med deg.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Isild skrev:

En person som sier hun har blitt frisk av Bipolar lidelse (nei ikke en "frisk periode" som alle med diagnosen har - lange perioder også, hun var helt klar på at hun hadde blitt frisk, og om jeg ikke husker feil så skrev hun det på en måte som at det "kunne alle bli" bare de var like sterke, smarte som henne eller noe ) Jeg kan være med på at hun muligens fikk diagnosen BL tentativt i en periode -  under utredning -  og at den senere ble strøket fordi hun IKKE hadde den! (tentativt = kanskje  - for de som måtte lure på det) 

Angstidiagnoser og depresjonsdiagnoser har hun også skrevet på bloggen at er symptombilder hun "kjenner seg igjen i", men at det ikke er psykolog som har satt diagnosene. Forøvrig sluttet hun hos psykolog fordi hun anså seg som smartere enn han/hun og ikke hadde noe å lære av vedkommende. 

 

Jeg er temmelig sikker på at SE ikke har fortalt om sine besøk til psykolog, og det står hun heller ikke til ansvar for. Som sagt kan vi få flere psykisk diagnoser. De ungdommene jeg jobber med har mange forskjellige diagnoser, og noen er oppe i 10-12 forskjellige psykiske diagnoser. 

Man blir ikke frisk av bipolar lidelse, men man kan ha gode perioder. Noen som får diagnoser bipolar vil ikke innrømme at de får den diagnosen fordi de føler det som et nederlag. Andre igjen kan skryte av at de er bipolare, for å oppnå forståelse fra omgivelsene. 

SE kan ha gått til mange psykologer uten å få nok hjelp. Det er jeg sikker på. 

Husk hun forteller ikke alt, og holder ting tilbake for at ting ikke skal bli brukt mot henne. 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Isild skrev:

En person som sier hun har blitt frisk av Bipolar lidelse (nei ikke en "frisk periode" som alle med diagnosen har - lange perioder også, hun var helt klar på at hun hadde blitt frisk, og om jeg ikke husker feil så skrev hun det på en måte som at det "kunne alle bli" bare de var like sterke, smarte som henne eller noe ) Jeg kan være med på at hun muligens fikk diagnosen BL tentativt i en periode -  under utredning -  og at den senere ble strøket fordi hun IKKE hadde den! (tentativt = kanskje  - for de som måtte lure på det) 

Angstidiagnoser og depresjonsdiagnoser har hun også skrevet på bloggen at er symptombilder hun "kjenner seg igjen i", men at det ikke er psykolog som har satt diagnosene. Forøvrig sluttet hun hos psykolog fordi hun anså seg som smartere enn han/hun og ikke hadde noe å lære av vedkommende. 

Jeg syns i mange år synd på henne jeg også. Stakkars skjøre, misforståtte.. Da jeg etterhvert satt meg litt inn i at hun sier en ting og gjør noe helt annet for å fremstå som bedre enn hun er (miljøvern, dyrevelferd, operasjoner og fokus på kropp ++) så er det misvisende og løgn - og dette er det først og fremst unge jenter som leser og blir påvirket av. Det er kynisk, og det er ille. 

Når det gjelder hvor bedriften Sophie Elise AS slutter og hvor privatpersonen Sofie Steen Isachsen begynner (og omvendt)-  så er det helt umulig å si selv for manageren hennes - han fikk et spørsmål om dette i "debatten" på NRK og svarte mildt sagt ullent. Sophie Elise AS (bedriften) selger dagliglivet/bilder av kroppen/reportasjer fra operasjonsstuen til Sofie Steen Isachsen,  og masse innlegg med informasjon om psyken hennes - så det er helt naturlig at det er det de selger som diskuteres - nemlig det bedriften deler. Ønsker de ikke at privaliv skal diskuteres. DA MÅ DE SLUTTE Å SELGE DET. 

Det er iallefall det absolutt siste jeg orker å forsvare av hvorfor jeg er kritisk til denne BEDRIFTEN. Moderator må gjerne slette dette innlegget, jeg orket rett og slett ikke å finne frem alle linkene med dokumentasjon - de ligger gjentatte ganger i tråden - fra mange. 

Tusen takk for flott innlegg 👏👏👏

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8 minutter siden, Heartgirl skrev:

Når jeg jobber med ungdommer i alderen 13-20 år med problemer blir jeg sint når noen kan sitte å beskylde andre for å lyve om sine psykiske diagnoser. 

Da håper jeg du klarer å vise mer selvbeherskelse på jobb,enn du viser her.

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, J.. skrev:

Da håper jeg du klarer å vise mer selvbeherskelse på jobb,enn du viser her.

Når jeg sier min mening når jeg leser at flere setter ut rykter om at SE har diktet opp sine psykiske lidelser så viser jeg ikke selvbeherskelse. Det er det dummeste. Trodde det var lov til å se ting med andre øyne på et diskusjonsforum.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, MaleficentAurora skrev:

Du kan diskuterer deg grønt på dette men når du ikke har følgt tråden og lest det jeg har komment med før det har blitt slettet, så er det med en død ball uten luft som blir spilt med deg.

Til orientering har jeg lest hele tråden. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Heartgirl skrev:

Til orientering har jeg lest hele tråden. 

Godt mulig at du har det, men heller mer tvilende basert på dine aggressive motargumenter. 

cute-sleepy-emoticon-drinking-coffee-emoji-smiley-vector-illustration-96474888.jpg

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...