Gå til innhold

Sophie Elise

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hun satser tydeligvis på en videre karriere utenfor Norge. De utenlandske følgerne er hyggeligere og heier mer. Jeg syns det er trist å lese dette på vegne av alle hennes trofaste unge følgere og fans her hjemme - som har gitt henne muligheten til å bli en stor influencer. 

https://www.vg.no/rampelys/tv/i/2G03Wy/sophie-elise-hvorfor-er-det-spennende-om-jeg-har-stoerre-rumpe

Stå på alle dere unge her i Norge som stiller kritiske spørsmål når dere blir servert løgner og halvsannheter, og som ikke vil påvirkes av påvirkere til at man må operere seg for å bli "pen nok". Dere er pene nok alle sammen! 

Manager og far uttalte at SE har en "lavmælt" og nøytral måte å dele fra livet sitt på https://www.dagbladet.no/kjendis/rumpebraket---dobbeltmoralsk/71923598    - Det jeg har sett av poseringer med de nye hoftene og den nye rumpen i kanalene til influenceren etter operasjonen har vært alt annet enn "lavmælt" så langt. 

Heies vel i utlandet da. 

• Liker 26
Videoannonse
Annonse
Skrevet
52 minutter siden, trinet skrev:

Kunne tenkt meg at tv2 måtte stilles litt mer til ansvar for at de velger og sende serien hennes. Det er ikke noe som noensinne burde vært på tv..

19 minutter siden, Revenge o'Cavatina skrev:

TV2 satser jo på bloggere og influencere, samt ansette pensjonerte idrettstjerner i programlederstillinger i alle kosemoseprogrammene. Er så hyggelig, atte,  når TV2 hjelper deg med å finne ut hvilken julebrus som er best sammen med Anne Brith Davidsen (eks-blogger som nå er snap-eksponererer istedet) og barna hennes. Snart har vi SE i GMN igjen og i dybdeintervju med Dorthe Skappel på GKN. Hun med genserne til SE, ja.

At TV2 satser på influencere og årsaken, forklares mer i dennne artikkelen:

https://www.dn.no/medier/egmont/egmont-publishing/egmont-publishing-avslorte-omfattende-omorganisering-pa-allmote-vi-menn-far-kvinnelig-redaktor/2-1-570172

13 minutter siden, Jobbermedbarn skrev:

Amen! Og ikke bare serien hennes, men alt det andre de støtter, ikke minst eksponering av barn, i blant annet Bloggerne. Håper virkelig noen ser nærmere på Tv2 snart, de har et stort ansvar her! 

Det er virkelig ille. TV2 er en allmennkringkaster. At de får holde på slik de gjør, er merkverdig. At SE har en egen serie, har forundret meg fra episode 1. Hun har ingen originale tanker eller ekte engasjement for noe - annet enn kanskje sitt eget utseende. hennes engasjement for palmeolje og dyrevern, er ikke akkurat preget av bred kunnskap om emnene. Men klart, det er klikkvennlig når meningene pakkes inn i dystopiske betraktninger om hvor tøft livet er, illustrert med tusenvis av erotiske bilder av seg sjæl. Men nå burde flere enn Kristin Gjelsvik si noe om dette. Det er galskap. Det er ekstremegosentrisme, det er sykt å være så opptatt av seg sjæl. Og det er sykt at vi lager medieyndlinger av folk som tydeligvis hverken er i vater - eller har noe samfunnsnyttig å komme med. SE er ekstremt dobbeltmoralsk. Hun tar (på vanlig influencervis) på seg offerrollen når kritikken kommer. Hva med å ta ansvar istedet for? 

Og TV2 har gått fullstendig i fella. At de tester julebrus med de overeksponerte barna til Anne Brith, uten å tenke over at de bidrar til å eksponere disse umyndige enda mer - at de kjører på med serien bloggerne hvor flere mindreåroge filmes i hverdag og fest over år, er betenkelig så det holder. God morgen, Norge velger å kjøre intervju med AR og datteren - på en vanlig hverdag hvor datteren SKULLE vært på skolen - hva slags redaksjonelle vurderinger ligger bak? det er jo helt vilt.

SE burde tass av plakaten nå. Det hun holder på med - for åpen scene - kan ikke kalles annet en sjukt. Og TV2 burde virkelig ikke være med på å forherlige slik.

• Liker 47
Skrevet

Selvfølgelig måtte hun ha en rosa nyanse på bakgrunnen i det intervju-rommet i serien sin - akkurat som Kardashians😑🙄

• Liker 11
Gjest lillesnøfnugg
Skrevet (endret)

Så TV2 skal vise de plastiske operasjonen til SE i et program som har en stor P for produktplassering i starten? Da skal de virkelig få kjørt seg, da dette er jeg ganske sikker på bryter med «veiledning for reklame for behandlinger-og produkter» og ikke minst den delen som omhandler den type reklame mot mindreårige. Her kan både bloggeren og TV2 stilles til veggs. Kanskje man endelig kan få til en prinsipiell diskusjon rundt denne knytningen mellom TV2 og bloggerne. Og da også med Dorthe Skappel sitt tvilsomme samarbeid med SE. 

Endret av lillesnøfnugg
Skrevet

At verken SE eller TV2 har betenkeligheter om det etiske rundt å "bli med inn i en operasjonssal" og sende dette ut i eteren som allmennkringkaster er det rene, ramme ramaskrik.

• Liker 30
Skrevet (endret)

.

Endret av Dalmatian
Gjest CecilieX
Skrevet (endret)

Sophie Elise følger sin egen oppskrift til punkt og prikke. Nå må hun «hanke inn» lesere igjen ved å poste et følsomt innlegg om angst og å ha det vondt. 

Jeg synes det er forferdelig hvordan hun kynisk manipulerer leserne. For jeg nekter å tro at hun ikke selv forstår hvorfor kritikken hagler og avisene ringer. 

Hun skriver «Er ikke noe privat?» og jeg kjenner ingen medlidenhet. Jeg blir derimot rasende. Etter x år med denne uttalte metoden med provoserende innlegg / oppførsel etterfulgt av føleri så er det hele så oppbrukt. 

Det finnes bare to mulige forklaringer, enten er hun stokk dum, eller så er hun et utrolig manipulerende menneske. Det første kan utelukkes, så da står vi igjen med det siste. Et manipulerende menneske med stor påvirkningskraft. 

Takk til VG som faktisk lar det skinne gjennom hva som er sannheten. Det var på tide!

Endret av CecilieX
Skrevet

Så bra at dere tar opp TV2s ansvar her 👏. TV2 er allmennkringkaster for søren og med det kommer ikke bare statlige penger, men også ansvar. Ansvar for å beskytte åpenbart sårbare personer mot seg selv og ansvar for å beskytte ungdommer mot kroppspress og forskrudde kroppsidealer. 

• Liker 34
Skrevet
19 minutter siden, Revenge o'Cavatina skrev:

At verken SE eller TV2 har betenkeligheter om det etiske rundt å "bli med inn i en operasjonssal" og sende dette ut i eteren som allmennkringkaster er det rene, ramme ramaskrik.

Det er VELDIG uetisk. Det er helt så jeg ikke tror mine egne øyne. 

• Liker 27
Skrevet (endret)
På 10.12.2019 den 21.07, SupaWoman skrev:

Hun har jo sprøytet inn et eller annet i hoftene også, ingen har så runde hofter naturlig.  Ihvertfall ikke med tilhørende tynne bein. 

Jo, finnes de som har runde hofter selvom de er slanke...jeg har det. I sin grønne ungdom hadde mamma også runde/store hofter, selvom hun var normal/slank.

Endret av WonderWomaan
  • Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, Inocybe skrev:

Så bra at dere tar opp TV2s ansvar her 👏. TV2 er allmennkringkaster for søren og med det kommer ikke bare statlige penger, men også ansvar. Ansvar for å beskytte åpenbart sårbare personer mot seg selv og ansvar for å beskytte ungdommer mot kroppspress og forskrudde kroppsidealer. 

Trekker frem denne tråden om influencere i redaksjonelle medier, da jeg ser at det i denne tråden om bedriften Sophie Elise er på sin plass å sette fokus på influencernes største mikrofonstativ: TV2

Her kan man lese seg opp og innhente informasjon for å danne seg en informert mening, men debatten bør fortsette i tråden jeg lenker til.

• Liker 21
Skrevet
3 minutter siden, pøbelsara skrev:

Men SE har IKKE slike hofter fra naturens side.

Nei, det er sant, men her ble det sagt at ingen har runde hofter fra naturens side...at det er unaturlig.men det stemmer ikke. 

• Liker 3
Skrevet
18 minutter siden, WonderWomaan skrev:

Nei, det er sant, men her ble det sagt at ingen har runde hofter fra naturens side...at det er unaturlig.men det stemmer ikke. 

Vedkommende mener vel at ingen har en slik Jessica Rabbit fasong naturlig,da den er helt ekstrem.

• Liker 23
Skrevet
52 minutter siden, CecilieX skrev:

Sophie Elise følger sin egen oppskrift til punkt og prikke. Nå må hun «hanke inn» lesere igjen ved å poste et følsomt innlegg om angst og å ha det vondt. 

Jeg synes det er forferdelig hvordan hun kynisk manipulerer leserne. For jeg nekter å tro at hun ikke selv forstår hvorfor kritikken hagler og avisene ringer. 

Hun skriver «Er ikke noe privat?» og jeg kjenner ingen medlidenhet. Jeg blir derimot rasende. Etter x år med denne uttalte metoden med provoserende innlegg / oppførsel etterfulgt av føleri så er det hele så oppbrukt. 

Det finnes bare to mulige forklaringer, enten er hun stokk dum, eller så er hun et utrolig manipulerende menneske. Det første kan utelukkes, så da står vi igjen med det siste. Et manipulerende menneske med stor påvirkningskraft. 

Takk til VG som faktisk lar det skinne gjennom hva som er sannheten. Det var på tide!

Du skrev det så mye bedre enn meg! Jeg er helt enig! Det er så kynisk, men utrolig bra at media nå begynner å vise sannheten! 

1 time siden, pøbelsara skrev:

Det er virkelig ille. TV2 er en allmennkringkaster. At de får holde på slik de gjør, er merkverdig. At SE har en egen serie, har forundret meg fra episode 1. Hun har ingen originale tanker eller ekte engasjement for noe - annet enn kanskje sitt eget utseende. hennes engasjement for palmeolje og dyrevern, er ikke akkurat preget av bred kunnskap om emnene. Men klart, det er klikkvennlig når meningene pakkes inn i dystopiske betraktninger om hvor tøft livet er, illustrert med tusenvis av erotiske bilder av seg sjæl. Men nå burde flere enn Kristin Gjelsvik si noe om dette. Det er galskap. Det er ekstremegosentrisme, det er sykt å være så opptatt av seg sjæl. Og det er sykt at vi lager medieyndlinger av folk som tydeligvis hverken er i vater - eller har noe samfunnsnyttig å komme med. SE er ekstremt dobbeltmoralsk. Hun tar (på vanlig influencervis) på seg offerrollen når kritikken kommer. Hva med å ta ansvar istedet for? 

Og TV2 har gått fullstendig i fella. At de tester julebrus med de overeksponerte barna til Anne Brith, uten å tenke over at de bidrar til å eksponere disse umyndige enda mer - at de kjører på med serien bloggerne hvor flere mindreåroge filmes i hverdag og fest over år, er betenkelig så det holder. God morgen, Norge velger å kjøre intervju med AR og datteren - på en vanlig hverdag hvor datteren SKULLE vært på skolen - hva slags redaksjonelle vurderinger ligger bak? det er jo helt vilt.

SE burde tass av plakaten nå. Det hun holder på med - for åpen scene - kan ikke kalles annet en sjukt. Og TV2 burde virkelig ikke være med på å forherlige slik.

🙌👏👍

• Liker 15
Skrevet

Tråden er ryddet for brudd på regler om opphavsrett og personangrep. 

Sol, admin.

Skrevet
3 timer siden, Uglesjel skrev:

"Sophie Elise Isachsen (24) gikk mange runder med seg selv før hun tok med seg TV-teamet inn på operasjonssalen."

I sesong 3 av Sophie Elise's plastiske  verden (3.jan 2020) så får man innblikk i galskapet🤦‍♀️

https://www.vg.no/rampelys/tv/i/2G03Wy/sophie-elise-hvorfor-er-det-spennende-om-jeg-har-stoerre-rumpe

Har TV2 lov til å bidra til reklamering for kosmetisk kirurgi? Er ikke det brudd på markedsføringsloven? 

• Liker 36
Skrevet

Skal innrømme at jeg smått begynte å få mer sansen for hu igjen, da det virka som hu virkelig hadde tatt seg sammen, tatt kritikken på alvor og virkelig ville gjøre noe med det, men så skjer dette? All respekt for jenta er borte og syns helt ærlig hele situasjonen er kvalm. Her driver hu å snakker om at hu vil se mer naturlig ut og at hu vil fjerne implantatene, og det hu gjør er å ta inn nye OG endre på hoftene? All troverdighet for den jenta der er på bånn og jeg håper virkelig at folk får opp øynene nå og ikke faller for det latterlige, kyniske skuespillet hennes. Hu kan legge ut så mange personlige innlegg og videoer hu gråter så mye hu vil, for fler og fler begynner å skjønne nå at det er sånn hu spiller; få kritikk for noe hu selv velger å gjøre, for å så gå rett inn i offerrollen🤷🏻‍♀️

• Liker 39
Skrevet
2 minutter siden, caline skrev:

Skal innrømme at jeg smått begynte å få mer sansen for hu igjen, da det virka som hu virkelig hadde tatt seg sammen, tatt kritikken på alvor og virkelig ville gjøre noe med det, men så skjer dette? All respekt for jenta er borte og syns helt ærlig hele situasjonen er kvalm. Her driver hu å snakker om at hu vil se mer naturlig ut og at hu vil fjerne implantatene, og det hu gjør er å ta inn nye OG på toppen av det hele, endrer på hoftene? All troverdighet for den jenta der er på bånn og jeg håper virkelig at folk får opp øynene nå og ikke faller for det latterlige, kyniske skuespillet hennes. Hu kan legge ut så mange personlige innlegg og videoer hu gråter så mye hu vil, for fler og fler begynner å skjønne nå at det er sånn hu spiller; få kritikk for noe hu selv velger å gjøre, for å så gå rett inn i offerrollen🤷🏻‍♀️

• Liker 2
Gjest pop up bruker
Skrevet (endret)

Noen bør forsøke å lage en tidslinje over operasjonene til SE. Problemet er bare at den tidslinjen vil krasje fullstendig.

TV2 er altså med på operasjonen i LA. SE sier til VG at hun har betalt for operasjonen selv. Joda, det har hun sikkert. Samtidig tjener hun penger på at TV2 er med henne på selve operasjonen. Det betyr at TV2 indirekte sponser operasjonen hennes. 

På egen blogg spør hun om ikke noe er privat lenger ("Som om ingenting er privat lengre og man ikke sitter alene, men blottlagt"). Relativt merkelig spørsmål, all den tid hun selv åpenbart er klar over at TV2 har fulgt henne inn på operasjonsbenken. At hun inntar offerrollen er kanskje ikke overraskende, men nok en gang villreder hun sine følgere. Denne operasjonen er så langt fra privat som den kommer. Hun har varslet om den i lang tid, blogget om den, og nå kommer det frem at hun faktisk også har dratt med seg et filmteam på slep. Mindre privat får du det ikke. 

TV2 bør absolutt motta kritikk i denne saken. De er med på operasjonen. VG har i sin artikkel snakket med SE, men VG burde egentlig tatt seg en alvorsprat med TV2. Hvordan er det TV2 forsvarer dette? De sponser indirekte operasjoner. De viser de på TV. De gir mennesker som operere seg utallige ganger et talerør, og samtidig muligheten for denne å fabrikere en egen tidsline og historikk - som det har blitt påpekt i denne tråden og på jodel utallige ganger. 

I artikkelen til VG er det tre spørsmål som SE ikke velger å svare på, og det kommer ikke noen oppfølgende spørsmål fra VG etter det. Spørsmålet er som følger:   

• Du har fjernet implantater før, i brystene, for så å sette inn nye igjen etterpå. Hvor sikkert er det at du ikke kommer til å operere baken større igjen senere?
  • VG spør SE om hun har operert hoftene større. 
  • VG spør om hvor ærlig hun vil være om en ny hofteoperasjon. Det ønsker hun ikke å svare på. 

Joda, VG spør, tre spørsmål, men de følger ikke opp. De tar ikke opp at hun feks ikke informerte om rumpeoperasjonen før det hadde gått en tid. Streng talt er ikke VG sine spørsmål kritiske i det hele tatt. Det er bare tre spørsmål, og når SE ikke svarer, nikker VG og sier det er ok. 

Dagbladet har også hatt en artikkel om dette. De har valgt taktikken å kjøre to parter opp mot hverandre, og la disse "diskutere". Ingen kritiske spørsmål her heller altså. Hva faren til SE mener må vel bare sees som en forlengelse av SE, ettersom han er hennes manager, og SE sitt talerør. 

Pressen er som vanlig veike når det gjelder å stille kritiske spørsmål. De lager sak, men de kritiske spørsmålene uteblir. Ene, TV2, har fulgt henne inn på operasjonsbordet. VG og Dagbladet er som en snill snublehund som ikke kan annet enn å logre for sin eier. Patetisk, men det her er pressen 2019. 

De som derimot reagerer er hennes tidligere lesere. Selv om mange av kommentarene er særdeles krasse, syns jeg det er godt å se at så mange trofaste følgere nå våkner opp, ser dobbeltmoralen og løgnene. Har hun ikke leserne så hjelper det lite hvor mye VG, Dagbladet og TV2 gjør for henne. Hun er avhengig av disse leserne. Joda, hun skal kanskje legge ned bloggen, men leserne skal følge henne over på ny plattform. Gjør de ikke det, så vil det føre til manglende inntekt. 

Om pressen svikter har vi alltids internett. Så takk Gud for internett. 

Endret av pop up bruker

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...