Gå til innhold

Sophie Elise

Fremhevede innlegg

Skrevet
5 minutter siden, Paradisio1 skrev:

Jeg tror grunnen til at det kommentarfeltet nærmer seg ondskapen selv er fordi folk har sett seg lei på å bli lurt og manipulert av henne, så terskelen for å bli forbanna eller i det hele tatt provosert er veldig liten, og jaggu var det på tide.

3 minutter siden, lillesnøfnugg skrev:

Man kan vel si ifra på en ikke ufin måte, folk kan spare seg for trakkasering. Det hjelper ikke på fokuset overhodet. 

Mye av det som stod i kommentarfeltet på bloggen var direkte ondskapsfullt. Folk lirer av seg de groveste ting så lenge de får være anonyme, og jeg forstår ikke at de har samvittighet til det. Mennesker er dessverre ikke alltid så nådige. De ber SE være åpen og ærlig - og ikke skjule noe - men selv så spyr de ut kommentarer på bloggen anonymt som de garantert ikke vil identifiseres med. Er ikke det dobbeltmoralskt?

Jeg skjønner at folk reagerer - det er bare måten det gjøres på som er helt hinsides. Jeg er enig i at det er kritikkverdig og bekymringsverdig dette fokuset til SE - og at dette må stoppe nå. Det er et usunt kroppsfokus - og det er utrolig viktig at man ikke normaliserer kosmetisk kirurgi. Men det går an å formulere seg på en ryddig, konstruktiv, informativ og respektfull måte. Uansett hvordan man vrir og vender på det, så er SE et menneske med følelser som alle oss andre. Bare fordi man er uenig i noe, så gir det ikke fripass til å komme med direkte injuriende og hatefulle utsagn på bloggen hennes. 

Ja - hun må stilles til ansvar og bli utfordret på å være sitt ansvar bevisst. Hun bør få høre hvilken påvirkningskraft hun har, og at hun er viktig for mange. Og nettopp fordi hun er så viktig, så er det helt nødvendig å vite hva man publiserer og hva som kan bli konsekvensene av det. Men alt dette er mulig å formidle på en konstruktiv og mild måte. Kjeft, hat og sjikanering løser ingenting :hjerte:

• Liker 12
Videoannonse
Annonse
Gjest lillesnøfnugg
Skrevet (endret)
24 minutter siden, Gorilla skrev:

Mye av det som stod i kommentarfeltet på bloggen var direkte ondskapsfullt. Folk lirer av seg de groveste ting så lenge de får være anonyme, og jeg forstår ikke at de har samvittighet til det. Mennesker er dessverre ikke alltid så nådige. De ber SE være åpen og ærlig - og ikke skjule noe - men selv så spyr de ut kommentarer på bloggen anonymt som de garantert ikke vil identifiseres med. Er ikke det dobbeltmoralskt?

Jeg skjønner at folk reagerer - det er bare måten det gjøres på som er helt hinsides. Jeg er enig i at det er kritikkverdig og bekymringsverdig dette fokuset til SE - og at dette må stoppe nå. Det er et usunt kroppsfokus - og det er utrolig viktig at man ikke normaliserer kosmetisk kirurgi. Men det går an å formulere seg på en ryddig, konstruktiv, informativ og respektfull måte. Uansett hvordan man vrir og vender på det, så er SE et menneske med følelser som alle oss andre. Bare fordi man er uenig i noe, så gir det ikke fripass til å komme med direkte injuriende og hatefulle utsagn på bloggen hennes. 

Ja - hun må stilles til ansvar og bli utfordret på å være sitt ansvar bevisst. Hun bør få høre hvilken påvirkningskraft hun har, og at hun er viktig for mange. Og nettopp fordi hun er så viktig, så er det helt nødvendig å vite hva man publiserer og hva som kan bli konsekvensene av det. Men alt dette er mulig å formidle på en konstruktiv og mild måte. Kjeft, hat og sjikanering løser ingenting :hjerte:

SE er en bedrift sist jeg Sjekket, som selger annonse/reklame plass på en blogg med millioninntekter.  Denne bedriften er så til de grader kynisk, kalkulerende og løgnaktig at hun topper listen over versting bloggere. Og det som gjør det ekstra ille er at følgerne hennes er barn og unge som lar seg påvirke av denne bloggen. Det er faktisk så sykt at her bør forbrukerombudet vurdere om hun faktisk indirekte reklamerer for plastisk kirurgi og har brutt noen av punktene i  retningslinjene som forbrukerombudet har satt. SE får ingen sympati fra meg, men heller ikke hat. At hun skal nomineres til årets gullbarbie til neste år er det ingen tvil om, i tillegg bør annonsørene og de som velger å bruke henne på foredrag for å fronte psykisk helse også få beskjed om at dette er ugreit. Man bør definitivt bruke forbrukermakten  sin.

Endret av lillesnøfnugg
Skrevet (endret)

hva har skjedd? har hun tatt haken sin til Jay Leno-level nå? 

hofteinnlegg? haha

Hun ser ut som hun alltid gjorde bare verre.

Endret av Dalmatian
  • Liker 6
Skrevet

Får vondt av henne. Hun er ikke frisk og stakkars kropp som går igjennom alle de operasjonene! 

• Liker 6
Gjest CecilieX
Skrevet

Jeg vil tro at en del av disse stygge kommentarene er et resultat av at mange av følgerne hennes har blitt særdeles skuffet. 

Bloggingen hennes er jo schizofren, på den ene siden fronter hun et engasjement for miljøet og dyrevelferd, på den andre siden er det selve motsatsen der ytre verdier er det viktigste. 

Hun har manipulert leserne sine i mange år, og de har kjøpt imaget hennes, sett opp til henne og beundret henne.

Nå har de vokst fra henne og oppdaget dobbeltmoralen hennes og at engasjementet hennes er falskt. Ikke rart de er rasende, det er jo forferdelig å oppdage at den du har idolisert og satt på en pidestall er en løgner og manipulator. 

Dette er baksiden av å bevisst knytte tette og personlige bånd til leserne sine. Veien er kort mellom kjærlighet og hat.  

Skrevet

Det virker som om det er endel av leserne som har sett på henne som "bestevenninne", og som har støttet henne "no matter what" som reagerer nå. Det er bra det, for det er ikke greit å bli manipulert av sine beste venner. Ikke greit å bli det av noen. 

Fint at hun får trøst og støtte av familien og kjæresten, men jeg håper virkelig ikke de støtter hverken operasjons-galskapen eller at hun lyver til og manipulerer sine unge lesere. 

• Liker 22
Skrevet

Hadde vært bedre om det sto at Jan Olav Isachsen ikke besvarte henvendelse fra Dagbladet. 
Det her er jo bare pinlig. 

Og alt Sophie gjør er galt? Ja, det blir gjerne galt når man sier en ting, men gjør noe helt annet..

• Liker 35
Skrevet
2 minutter siden, Kristanna skrev:

Hadde vært bedre om det sto at Jan Olav Isachsen ikke besvarte henvendelse fra Dagbladet. 
Det her er jo bare pinlig. 

Og alt Sophie gjør er galt? Ja, det blir gjerne galt når man sier en ting, men gjør noe helt annet..

Mange måter å være dum på,sier jeg bare..

• Liker 5
Skrevet

Hvis faren hennes også er hennes manager, så burde han rådet henne til å ikke legge ut alle de poserende innleggene så fort hun kom inn døren hjemme etter operasjonen. Det er det han burde gjort.

• Liker 32
Skrevet (endret)
9 timer siden, DianaV skrev:

Voksen dame som får pappa til å forsvare henne i media! Herregud jeg har ikke ord! Godt pappa forsvarer lille stakkarslige jenta si som "bare skriver om livet sitt på bloggen sin" 

https://www.dagbladet.no/kjendis/rumpebraket---dobbeltmoralsk/71923598

PATETISK! 

Når jeg leser hvordan far uttaler seg er det jo ikke så vanskelig å forstå hvordan hun har blitt som hun er..

Endret av Malum
  • Liker 33
Skrevet

For oss ser Sophie ut som et skrekkeksempel på hvor galt det kan gå med x-antall operasjoner. 

Men, ser ungdom på det på samme måte? Eller er slik kroppsfasong sexy for de unge? Regner med de fleste som skriver her er 18+. 
Hun har jo dessverre enorm påvirkningskraft på unge jenter, selv om jeg håper det er snudd nå. 

• Liker 21
Skrevet

Det aller tristeste på bloggen til SE er denne kommentaren:

»Sara

Åå den nye rumpa di ble så fin! Har så lite formen og er generelt petite, så skal spare opp og når jeg blir 18 så blir det nok en L.A tur her også! ❤️ Ikke bry deg om haters!!»

• Liker 40
Skrevet
Akkurat nå, Hulderen skrev:

Det aller tristeste på bloggen til SE er denne kommentaren:

»Sara

Åå den nye rumpa di ble så fin! Har så lite formen og er generelt petite, så skal spare opp og når jeg blir 18 så blir det nok en L.A tur her også! ❤️ Ikke bry deg om haters!!»

Føler helt ærlig at det er noen som troller, for å nesten demonstrere hva slags skade det kan gjøre. Ingen kan oppriktig mene at den nye rumpa/hoftepariet ser bra ut.

• Liker 34
Skrevet
1 minutt siden, deedee_ skrev:

Føler helt ærlig at det er noen som troller, for å nesten demonstrere hva slags skade det kan gjøre. Ingen kan oppriktig mene at den nye rumpa/hoftepariet ser bra ut.

Håper inderlig at du har rett!

• Liker 13
Skrevet

Jeg ser rett at hun er toppløs på siste blogginnlegget sitt, med speilet? Var bare ekstremt random

• Liker 4
Skrevet
2 minutter siden, Superrosa skrev:

Jeg ser rett at hun er toppløs på siste blogginnlegget sitt, med speilet? Var bare ekstremt random

Ser sånn ut ja.

• Liker 3
Skrevet

Alt dette er både trist og ubehagelig å være vitne til. Jeg er så glad for å ha sluppet alt dette presset i min oppvekst osv, og så glad jeg ikke har barn som blir utsatt for slikt press. Jeg er lamslått, helt satt ut. Både operasjoner, poseringer (alt er så seksualisert), uttalelser og den tilsynelatende aksepten fra hennes nærmeste. Fatter ikke at dette er mulig. Og Fie ler på Instagram og sier «selvsagt opererer man bort fett fremfor å trene, om man kan». Herregud for en verden vi lever i! 

• Liker 25

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...