Silva Pluvialis Skrevet 16. desember 2019 #15061 Skrevet 16. desember 2019 5 minutter siden, Paradisio1 skrev: Jeg tror grunnen til at det kommentarfeltet nærmer seg ondskapen selv er fordi folk har sett seg lei på å bli lurt og manipulert av henne, så terskelen for å bli forbanna eller i det hele tatt provosert er veldig liten, og jaggu var det på tide. 3 minutter siden, lillesnøfnugg skrev: Man kan vel si ifra på en ikke ufin måte, folk kan spare seg for trakkasering. Det hjelper ikke på fokuset overhodet. Mye av det som stod i kommentarfeltet på bloggen var direkte ondskapsfullt. Folk lirer av seg de groveste ting så lenge de får være anonyme, og jeg forstår ikke at de har samvittighet til det. Mennesker er dessverre ikke alltid så nådige. De ber SE være åpen og ærlig - og ikke skjule noe - men selv så spyr de ut kommentarer på bloggen anonymt som de garantert ikke vil identifiseres med. Er ikke det dobbeltmoralskt? Jeg skjønner at folk reagerer - det er bare måten det gjøres på som er helt hinsides. Jeg er enig i at det er kritikkverdig og bekymringsverdig dette fokuset til SE - og at dette må stoppe nå. Det er et usunt kroppsfokus - og det er utrolig viktig at man ikke normaliserer kosmetisk kirurgi. Men det går an å formulere seg på en ryddig, konstruktiv, informativ og respektfull måte. Uansett hvordan man vrir og vender på det, så er SE et menneske med følelser som alle oss andre. Bare fordi man er uenig i noe, så gir det ikke fripass til å komme med direkte injuriende og hatefulle utsagn på bloggen hennes. Ja - hun må stilles til ansvar og bli utfordret på å være sitt ansvar bevisst. Hun bør få høre hvilken påvirkningskraft hun har, og at hun er viktig for mange. Og nettopp fordi hun er så viktig, så er det helt nødvendig å vite hva man publiserer og hva som kan bli konsekvensene av det. Men alt dette er mulig å formidle på en konstruktiv og mild måte. Kjeft, hat og sjikanering løser ingenting 12
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 16. desember 2019 #15062 Skrevet 16. desember 2019 (endret) 24 minutter siden, Gorilla skrev: Mye av det som stod i kommentarfeltet på bloggen var direkte ondskapsfullt. Folk lirer av seg de groveste ting så lenge de får være anonyme, og jeg forstår ikke at de har samvittighet til det. Mennesker er dessverre ikke alltid så nådige. De ber SE være åpen og ærlig - og ikke skjule noe - men selv så spyr de ut kommentarer på bloggen anonymt som de garantert ikke vil identifiseres med. Er ikke det dobbeltmoralskt? Jeg skjønner at folk reagerer - det er bare måten det gjøres på som er helt hinsides. Jeg er enig i at det er kritikkverdig og bekymringsverdig dette fokuset til SE - og at dette må stoppe nå. Det er et usunt kroppsfokus - og det er utrolig viktig at man ikke normaliserer kosmetisk kirurgi. Men det går an å formulere seg på en ryddig, konstruktiv, informativ og respektfull måte. Uansett hvordan man vrir og vender på det, så er SE et menneske med følelser som alle oss andre. Bare fordi man er uenig i noe, så gir det ikke fripass til å komme med direkte injuriende og hatefulle utsagn på bloggen hennes. Ja - hun må stilles til ansvar og bli utfordret på å være sitt ansvar bevisst. Hun bør få høre hvilken påvirkningskraft hun har, og at hun er viktig for mange. Og nettopp fordi hun er så viktig, så er det helt nødvendig å vite hva man publiserer og hva som kan bli konsekvensene av det. Men alt dette er mulig å formidle på en konstruktiv og mild måte. Kjeft, hat og sjikanering løser ingenting SE er en bedrift sist jeg Sjekket, som selger annonse/reklame plass på en blogg med millioninntekter. Denne bedriften er så til de grader kynisk, kalkulerende og løgnaktig at hun topper listen over versting bloggere. Og det som gjør det ekstra ille er at følgerne hennes er barn og unge som lar seg påvirke av denne bloggen. Det er faktisk så sykt at her bør forbrukerombudet vurdere om hun faktisk indirekte reklamerer for plastisk kirurgi og har brutt noen av punktene i retningslinjene som forbrukerombudet har satt. SE får ingen sympati fra meg, men heller ikke hat. At hun skal nomineres til årets gullbarbie til neste år er det ingen tvil om, i tillegg bør annonsørene og de som velger å bruke henne på foredrag for å fronte psykisk helse også få beskjed om at dette er ugreit. Man bør definitivt bruke forbrukermakten sin. Endret 16. desember 2019 av lillesnøfnugg
Dalmatian Skrevet 16. desember 2019 #15063 Skrevet 16. desember 2019 (endret) hva har skjedd? har hun tatt haken sin til Jay Leno-level nå? hofteinnlegg? haha Hun ser ut som hun alltid gjorde bare verre. Endret 16. desember 2019 av Dalmatian 6
NewStart87 Skrevet 16. desember 2019 #15064 Skrevet 16. desember 2019 Får vondt av henne. Hun er ikke frisk og stakkars kropp som går igjennom alle de operasjonene! 6
Gjest CecilieX Skrevet 16. desember 2019 #15065 Skrevet 16. desember 2019 Jeg vil tro at en del av disse stygge kommentarene er et resultat av at mange av følgerne hennes har blitt særdeles skuffet. Bloggingen hennes er jo schizofren, på den ene siden fronter hun et engasjement for miljøet og dyrevelferd, på den andre siden er det selve motsatsen der ytre verdier er det viktigste. Hun har manipulert leserne sine i mange år, og de har kjøpt imaget hennes, sett opp til henne og beundret henne. Nå har de vokst fra henne og oppdaget dobbeltmoralen hennes og at engasjementet hennes er falskt. Ikke rart de er rasende, det er jo forferdelig å oppdage at den du har idolisert og satt på en pidestall er en løgner og manipulator. Dette er baksiden av å bevisst knytte tette og personlige bånd til leserne sine. Veien er kort mellom kjærlighet og hat.
Isild Skrevet 16. desember 2019 #15066 Skrevet 16. desember 2019 Det virker som om det er endel av leserne som har sett på henne som "bestevenninne", og som har støttet henne "no matter what" som reagerer nå. Det er bra det, for det er ikke greit å bli manipulert av sine beste venner. Ikke greit å bli det av noen. Fint at hun får trøst og støtte av familien og kjæresten, men jeg håper virkelig ikke de støtter hverken operasjons-galskapen eller at hun lyver til og manipulerer sine unge lesere. 22
Kristanna Skrevet 16. desember 2019 #15067 Skrevet 16. desember 2019 Hadde vært bedre om det sto at Jan Olav Isachsen ikke besvarte henvendelse fra Dagbladet. Det her er jo bare pinlig. Og alt Sophie gjør er galt? Ja, det blir gjerne galt når man sier en ting, men gjør noe helt annet.. 35
J.. Skrevet 16. desember 2019 #15068 Skrevet 16. desember 2019 2 minutter siden, Kristanna skrev: Hadde vært bedre om det sto at Jan Olav Isachsen ikke besvarte henvendelse fra Dagbladet. Det her er jo bare pinlig. Og alt Sophie gjør er galt? Ja, det blir gjerne galt når man sier en ting, men gjør noe helt annet.. Mange måter å være dum på,sier jeg bare.. 5
Isild Skrevet 16. desember 2019 #15069 Skrevet 16. desember 2019 Hvis faren hennes også er hennes manager, så burde han rådet henne til å ikke legge ut alle de poserende innleggene så fort hun kom inn døren hjemme etter operasjonen. Det er det han burde gjort. 32
Malum Skrevet 16. desember 2019 #15070 Skrevet 16. desember 2019 (endret) 9 timer siden, DianaV skrev: Voksen dame som får pappa til å forsvare henne i media! Herregud jeg har ikke ord! Godt pappa forsvarer lille stakkarslige jenta si som "bare skriver om livet sitt på bloggen sin" https://www.dagbladet.no/kjendis/rumpebraket---dobbeltmoralsk/71923598 PATETISK! Når jeg leser hvordan far uttaler seg er det jo ikke så vanskelig å forstå hvordan hun har blitt som hun er.. Endret 16. desember 2019 av Malum 33
Kristanna Skrevet 16. desember 2019 #15071 Skrevet 16. desember 2019 For oss ser Sophie ut som et skrekkeksempel på hvor galt det kan gå med x-antall operasjoner. Men, ser ungdom på det på samme måte? Eller er slik kroppsfasong sexy for de unge? Regner med de fleste som skriver her er 18+. Hun har jo dessverre enorm påvirkningskraft på unge jenter, selv om jeg håper det er snudd nå. 21
Populært innlegg Isild Skrevet 16. desember 2019 Populært innlegg #15072 Skrevet 16. desember 2019 (endret) Nå har jeg lest det siste innlegget på bloggen hennes. Hun er redd for å sitte med angst på bursdagen sin pga kritikk som har kommet i kjølvann av den siste rumpeoperasjonen. Dette er det siste jeg kommer til å uttale meg om dette, men hva med alle de unge som får ANGST etter årevis med eksponering for løgner, halvsannheter, dobbeltmoral og et svært usunt fokus på kropp og operasjoner ? Man kan ikke si at SE ikke ønsker å påvirke noen til noe heller, og ikke har noe ansvar hvis noen blir påvirket. Hun jobber som PÅVIRKER. All "oppvisning" foran speilet i forskjellige kjoler med den nye rumpen og de nye hoftene gjør hun dermed nettopp for å påvirke. At hun ikke ønsket de tilbakemeldingene som har kommet, DET kan jeg forstå. Men de kom. Betyr det kanskje at SE virkelig ikke forstår hvordan dette ser ut utenifra? Ventet hun bare hjerter, få høre hvor hot hun er og "body-goals" ? Håper virkelig ikke hun sitter og har det vondt på bursdagen sin, og jeg ønsker henne en god jul. Mest av alt så ønsker jeg meg at hun får noen flere interesser enn seg selv, operasjoner, mote-hunder med helseproblemer og speilbildet sitt videre fremover nå. Tilføyelse: Hun svarer ut kritikken med at "Jeg har lest kommentarene deres, men det er ikke noe for meg å svare på". Videre er innlegget et reklameinnlegg for Poster Store med et bilde av puppen hennes? Ellers takk, dette har blitt bare tragisk. Endret 16. desember 2019 av Isild 59
Populært innlegg Milio Skrevet 16. desember 2019 Populært innlegg #15073 Skrevet 16. desember 2019 Her skal jeg være litt mer streng og si at jeg HÅPER hun fortsatt sitter med en vond klump i magen på bursdagen sin, og at dette ikke blåser over like fort som ALT annet hun har foretatt seg. Kun ved å dvele på det lenge nok kan hun innse at dette er helt sinnsykt. Det har gått over stokk og stein, og hun bør søke hjelp hos andre instanser enn plastiske kirurger på private klinikker som SELVFØLGELIG vil anbefale å operere opp og ned. Det er jo slik de tjener penger. Eneste trøst her er å se kommentarfeltet, hvor 99% av alle leserne syns dette er helt vanvittig. Det er virkelig synd det måtte gå så langt før det ble landsdekkende nyhet at dette handler om psykisk helse mer enn et kosmetisk problem. Håper hun tar tak i det (igjen) og unnlater å falle for fristelsen å gjøre enda mer. Hun er i midten av 20-årene omtrent og kan ikke skylde på «ung og dum». Men jeg har likevel en følelse av at hun går under radaren i noen dager, før det kommer et innlegg med gråt og angst, hvor hun tar offerrollen og beklager for at andre syns ditt og datt om henne. Jeg vil også komme med litt kritikk mot pappaen hennes, som først og fremst skal veilede henne gjennom livet. Nå har SE vært gjennom minst 3-4 operasjoner kun siste 12 mnd. Hvor mye juling tåler kroppen på kort tid før det blir nok? Og når har man gått for langt før det ikke lengre er reversibelt? Jeg syns det er flaut å rette kritikken mot Kristin Gjeldsvik som faktisk TØR å peke på SE som et dårlig forbilde. Vi MÅ snakke om dette. Hun er ikke lengre bare farlig for andre, men også seg selv. Og når stormen blåser over, så håper jeg virkelig SE har noen som kan hjelpe henne på riktig vei igjen, og som ikke står å ser dette utfolde seg videre uten å gripe inn. 70
rebony Skrevet 16. desember 2019 #15074 Skrevet 16. desember 2019 9 hours ago, Paradisio1 said: Hva som stod i Jodelen, finner den ikke 😕 https://shared.jodel.com/dqGnMjOJs2 tilfelle noen andre vil lese hele jodelen også 15
Hulderen Skrevet 16. desember 2019 #15075 Skrevet 16. desember 2019 Det aller tristeste på bloggen til SE er denne kommentaren: »Sara 16.12.2019, KL. 08:44 Åå den nye rumpa di ble så fin! Har så lite formen og er generelt petite, så skal spare opp og når jeg blir 18 så blir det nok en L.A tur her også! ❤️ Ikke bry deg om haters!!» 40
deedee_ Skrevet 16. desember 2019 #15076 Skrevet 16. desember 2019 Akkurat nå, Hulderen skrev: Det aller tristeste på bloggen til SE er denne kommentaren: »Sara 16.12.2019, KL. 08:44 Åå den nye rumpa di ble så fin! Har så lite formen og er generelt petite, så skal spare opp og når jeg blir 18 så blir det nok en L.A tur her også! ❤️ Ikke bry deg om haters!!» Føler helt ærlig at det er noen som troller, for å nesten demonstrere hva slags skade det kan gjøre. Ingen kan oppriktig mene at den nye rumpa/hoftepariet ser bra ut. 34
Hulderen Skrevet 16. desember 2019 #15077 Skrevet 16. desember 2019 1 minutt siden, deedee_ skrev: Føler helt ærlig at det er noen som troller, for å nesten demonstrere hva slags skade det kan gjøre. Ingen kan oppriktig mene at den nye rumpa/hoftepariet ser bra ut. Håper inderlig at du har rett! 13
Superrosa Skrevet 16. desember 2019 #15078 Skrevet 16. desember 2019 Jeg ser rett at hun er toppløs på siste blogginnlegget sitt, med speilet? Var bare ekstremt random 4
Milio Skrevet 16. desember 2019 #15079 Skrevet 16. desember 2019 2 minutter siden, Superrosa skrev: Jeg ser rett at hun er toppløs på siste blogginnlegget sitt, med speilet? Var bare ekstremt random Ser sånn ut ja. 3
miss summers Skrevet 16. desember 2019 #15080 Skrevet 16. desember 2019 Alt dette er både trist og ubehagelig å være vitne til. Jeg er så glad for å ha sluppet alt dette presset i min oppvekst osv, og så glad jeg ikke har barn som blir utsatt for slikt press. Jeg er lamslått, helt satt ut. Både operasjoner, poseringer (alt er så seksualisert), uttalelser og den tilsynelatende aksepten fra hennes nærmeste. Fatter ikke at dette er mulig. Og Fie ler på Instagram og sier «selvsagt opererer man bort fett fremfor å trene, om man kan». Herregud for en verden vi lever i! 25
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå