Gå til innhold

Sophie Elise


Gjest Klaveret

Anbefalte innlegg

21 minutter siden, Gul_gul skrev:

Hvis Joakim henger med "erkefienden" Kristin Gjelsvik er det nok tegn på at noe har skjedd mellom Sofie og Joakim...

Bemerk #forbilde ❤️ kommentaren fra Gjelsvik!

Nettopp! Da blir det bare enda mindre "jeg bestemmer over egen kropp og er kul"(eller hva det nå enn er ment som) over IKEA-innlegget, om det er gjort som et svar til en VELDIG god forbildesak som disse tre andre gjør..

Jeg ser på hennes instagram i kommentarene at yngre tenåringer forsvarer henne mot kritiske kommentarer med ting som "la henne bestemme over egen kropp, hun er ikke dårlig forbilde fordi hun bestemmer over egen kropp!" og det er også en annen grunn til at det er viktig å svare tilbake med at vet du - dette har ikke noe med å "bestemme over egen kropp og skal derfor ikke kritiseres" å gjøre. 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

22 minutter siden, Spøkelse skrev:

Nettopp! Da blir det bare enda mindre "jeg bestemmer over egen kropp og er kul"(eller hva det nå enn er ment som) over IKEA-innlegget, om det er gjort som et svar til en VELDIG god forbildesak som disse tre andre gjør..

Jeg ser på hennes instagram i kommentarene at yngre tenåringer forsvarer henne mot kritiske kommentarer med ting som "la henne bestemme over egen kropp, hun er ikke dårlig forbilde fordi hun bestemmer over egen kropp!" og det er også en annen grunn til at det er viktig å svare tilbake med at vet du - dette har ikke noe med å "bestemme over egen kropp og skal derfor ikke kritiseres" å gjøre. 

Det som skremmer meg mest er de unge jentene som kommenterer "goals" og "forbilde". 

Glad jeg ikke har barn som må vokse opp med slike "mål" og "forbilder" å måle seg opp mot.

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nicecar
5 timer siden, smalls skrev:

Når jeg tenker på debatten hun hadde med Kristin i vår, så tror ikke jeg hun har lært noen ting. Hun kjører fortsatt i samme stil og de ordene hennes under debatten ble tomme. Hun sa bare "Æ læg mæ flat" men hva betyr den settingen der egentlig? Hva legger du deg flat for? 

Skulle ønske noen kunne virkelig stille henne til veggs. Hun fikk ikke vite på forhånd, så hun ikke kan forbedre seg og ha med pappa som støtte.

Litt morsomt er det at det var en av de få gangene hun viste seg uten ekstensions, løsvipper, var naturlig sminket og i tillegg var veldig voksent kledd. Skjer nok ikke igjen med det første.

Endret av nicecar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, nicecar skrev:

Litt morsomt er det at det var en av de få gangene hun viste seg uten ekstensions, løsvipper, naturlig sminke og i tillegg var veldig voksent kledd. Skjer nok ikke igjen med det første.

Hvilket viser hvor kalkulerende og bevisst hun er. Med sitt konstant sjokkerte uttrykk virket hun jo litt stakkarslig der, og fikk nok sympati av mange av de som ikke vet helt hvem hun er og hva hun vanligvis driver med (som å vise ræven på IKEA, som bare er barnslig). 

Jeg så ikke episoden, men i en tidligere sesong av serien hennes så sier nettopp Joakim at man må være forsiktig med å ikke fikse så mye på utseendet at man ser ut som en katt i motvind. Kan hende at han til slutt fant det så vanskelig å være venn med en hvis materialistisk og utseendemessig fokus er såpass langt for hva han selv står for, ref. arbeidet mot kroppspress og fokus på fairtradeproduserte klær. Kan hende han ble litt for slitsom å være venn med fordi han faktisk sa i mot henne.

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Sandin skrev:

Hvilket viser hvor kalkulerende og bevisst hun er. Med sitt konstant sjokkerte uttrykk virket hun jo litt stakkarslig der, og fikk nok sympati av mange av de som ikke vet helt hvem hun er og hva hun vanligvis driver med.  

Ja, det er veldig problematisk dersom hun bevisst bruker selvmotsigelser og kompleksitet som et ledd i markedsføringen, fordi det er vanskelig å rette kritikk mot merkevarebygging når det er en hårfin balanse mellom millionbedrift og privatperson.

Endret av Brighton
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.7.2019 den 14.26, Sool skrev:

Tror hun har få/ingen venner. Vi så tydelig på sophies verden at hun er en dårlig venninne. Hun skylder på psykiske problemer men det er rart at hun går på alle oppdrag som har med media å gjøre typ elle fester etc. Når det er henne selv eller bedriften stiller hun opp (forståelig nok), men når venner ønsker støtte eller at hun stiller opp er hun «syk». Ikke nok med det hun avbestiller ofte i siste liten og ber noen andre gjøre det for henne. Så tror de fleste har forstått at hun ikke er en person du ønsker i ditt hjørne. Hun er selvopptatt. Deretter klager hun over på insta story at hun aldri blir bedt på noe sosialt. Hva vil hun?! 

 

Uvisst...men tenker at Joakim selv må se hvor dobbelmoralsk han er som kjemper mot kroppspress osvosv, også skal han være bestevennen til Norges farligste forbilde. Kristin Gjelsvik og han kom jo tydeligvis veldig godt overens her en dag, og la ut mange storys sammen med «forbilde» tekster...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

47 minutter siden, Kattepus111 skrev:

Uvisst...men tenker at Joakim selv må se hvor dobbelmoralsk han er som kjemper mot kroppspress osvosv, også skal han være bestevennen til Norges farligste forbilde. Kristin Gjelsvik og han kom jo tydeligvis veldig godt overens her en dag, og la ut mange storys sammen med «forbilde» tekster...

Kan jo hende at han som venn har forsøkt å påvirke henne til å ta til fornuft også da, men innsett at dette ikke er noe hun vokser av seg. Tror det er bra for han å henge med folk som deler mer hans tanker.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emmy_H
9 timer siden, Gul_gul skrev:

Hvis Joakim henger med "erkefienden" Kristin Gjelsvik er det nok tegn på at noe har skjedd mellom Sofie og Joakim...

Bemerk #forbilde ❤️ kommentaren fra Gjelsvik!

 

Screen-Shot-2019-07-06-at-12-33-18.png

(Joakim Kleven - Instagram)

Så bestis har slått seg sammen med KG og hun som leder kåringen av gullbarbien? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Malika skrev:

Har du sett på synsing og tullball! 

Nei. Hvorfor skulle jeg? Jeg sier mine meninger utifra hva jeg faktisk ser og leser.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Uglesjel skrev:

Om det er et problem for deg så får det bare være. Jeg sier mine meninger akkurat når det passer meg. Det er du som sier at jeg presenterer mine ord som sannheten og ikke jeg. Det er ett fett for meg hva du har og komme med her. For dette er igrunn ikke relvant i det hele tatt. Alle her sier sine meninger og synspunkter om SE og hennes situasjoner med vennene.

Enig med deg uglesjel.  Dette er ikke synsing. Dette er sannhet på et fat. Kjenner igjen alt du skriver både fra serien, bloggen, podcast......jeg leste bloggen i 7 år og dette er et fint sammendrag om SE sine vansker med å holde på venner. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Lalunagoid skrev:

Enig med deg uglesjel.  Dette er ikke synsing. Dette er sannhet på et fat. Kjenner igjen alt du skriver både fra serien, bloggen, podcast......jeg leste bloggen i 7 år og dette er et fint sammendrag om SE sine vansker med å holde på venner. 

Takk for det. Er hyggelig og få tilbakemelding på at folk har fått med seg det samme som meg😊 Imens andre er mer opptatt av og kverulere enn og ha faktaene på bordet. For det er ingen i denne tråden som dikter opp eller synsing på det SE sier eller tar for seg.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Uglesjel skrev:

Takk for det. Er hyggelig og få tilbakemelding på at folk har fått med seg det samme som meg😊 Imens andre er mer opptatt av og kverulere enn og ha faktaene på bordet. For det er ingen i denne tråden som dikter opp eller synsing på det SE sier eller tar for seg.

Ja, det er en del kverulering her også, men tror mye bunner i uvitenhet. Vi fortsetter som vi gjør og forhåpentligvis lærer kverulantene litt etterhvert 😊👏

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun forteller i podcasten (som svar på lytterspørsmål) at det har blitt for 'krevende' fortsatt å være bestevenn med Joakim. Hun har ikke tid/lyst til å være sammen med han så ofte som han forventer. Og så antyder hun at han ikke støttet henne den gangen med hodebunnstatoveringen. Hun sier det var vanskelig for henne å få mye kritikk (fra Joakim, underforstått), og sier hun i et vennskap forventer å bli møtt med forståelse.

...

Som sagt, det er hva hun forteller. Det er ingen garanti for at det er sant. Hun har også sittet på en nyoperert silikonrumpe og gråtende fortalt hun sluttet med å ta operasjoner for flere år siden. 

Endret av Gul_gul
  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, Uglesjel said:

Nettopp. Derfor var det ekstra viktig at KG avslørte henne og satt henne mot veggen med og gi alle en skikkelig lyskasster på sannheten. Derfor har jeg svært lite tro på hva hun sier om Joakim. Hun er svært manipulerende og vrir ofte på hva som blir sagt fra andre eller uttalt selv. Jeg forventer nesten at KG skal komme med nye avsløringer om hvordan hun har løyet om Joakim og andre. 

Eller kanskje er 'the best revenge' at de bare ignorerer henne fullstendig. 😬

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utifra det SE sier, så virker det som hun vil ha en venn som alltid er enig med henne. Det er jo veldig vanskelig å forstå hvorfor noen tar ørten operasjoner. Hun kan ikke forvente folk må forstå det. Det er slitsomt å være venn med folk som ikke vil få kritikk fra nære venner. At man nærmest må gå på eggeskall rundt de og aldri kan si meningen sin.

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Gul_gul skrev:

Eller kanskje er 'the best revenge' at de bare ignorerer henne fullstendig. 😬

 

 

Ja eventuelt. Man ser jo hvor mye av den lille tiden han har fått fra henne har gjort han godt. KG har nå hvertfall god innflytelse på J. Nå er det bare og se hvordan det blir og gå mellom SE og F.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

20 minutter siden, smalls said:

Utifra det SE sier, så virker det som hun vil ha en venn som alltid er enig med henne. Det er jo veldig vanskelig å forstå hvorfor noen tar ørten operasjoner. Hun kan ikke forvente folk må forstå det. Det er slitsomt å være venn med folk som ikke vil få kritikk fra nære venner. At man nærmest må gå på eggeskall rundt de og aldri kan si meningen sin.

Hun sa noe i retning av det samme i episoden av podcasten rett etter hodebunnstatovering-saken; at hun hadde måtte kvitte seg med venner/personer som ikke støttet henne og stilte opp for henne. (Og det var jo interessant at i-n-g-e-n sto frem og forsvarte henne eller kom med en typ støttemelding - ingen andre bloggere/influensere/kjendiser eller Morten Hegseth for den saks skyld. Hun måtte ha Pappa på banen som støttespiller). Så ja, det virker som hun helst omgår likesinnede og/eller personer som holder kritikk for seg selv. 

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Uglesjel said:

(...) Nå er det bare og se hvordan det blir og gå mellom SE og F.

Ja, det blir interessant. F og J ser ut til å ha det fint med hverandre. Så blir det vel et spørsmål om SE kan akseptere det, eller hun insisterer på F må velge side. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Gul_gul skrev:

Hun sa noe i retning av det samme i episoden av podcasten rett etter hodebunnstatovering-saken; at hun hadde måtte kvitte seg med venner/personer som ikke støttet henne og stilte opp for henne. (Og det var jo interessant at i-n-g-e-n sto frem og forsvarte henne eller kom med en typ støttemelding - ingen andre bloggere/influensere/kjendiser eller Morten Hegseth for den saks skyld. Hun måtte ha Pappa på banen som støttespiller). Så ja, det virker som hun helst omgår likesinnede og/eller personer som holder kritikk for seg selv. 

Hvorfor skal vennene hennes støtte henne i hennes galskaper der hun lager nye komplekser for unge jenter liksom. At ingen støttet henne var selvgjort. Personlig så mener jeg at hun hadde bare godt av og stå helt alene i den saken. For en gang skyld så beskyttet ikke  blogg kollegaene  eller andre henne. Dette var virkelig en lekse hun måtte lære på den harde måten.

33 minutter siden, Gul_gul skrev:

Ja, det blir interessant. F og J ser ut til å ha det fint med hverandre. Så blir det vel et spørsmål om SE kan akseptere det, eller hun insisterer på F må velge side. 

Det kom jo fram i serien hennes på Trondheim turen at SE var et forstyrrende element i vennskapet til F og J. Dette tok J veldig personelige å ille opp når SE ikke klarte å forståelse for at hun er ikke den eneste i verden for noen av dem 2. F selv forlot kaféen dem var på og datt å gråt like ved Nidelven. J var den eneste som gikk og så etter henne. Imens SE ble sittende innpp kaféen. Det har hun fått mye kritikk for.

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Malika skrev:

Jeg leser mellom linjene at du kaller meg kverulant? Eller tar jeg feil? Du må tåle at jeg påpeker at det du driver med er synsing og at du legger frem påstander som sannheter. 

Da må nok du og tåle at det er noen her som har fulgt sophie i mange år på sosiale medier, og det resulterer selvsagt i mye kunnskap om hennes liv. Hun deler jo alt man kan om livet sitt, inkludert vennskap.  Du må gjerne tro det er synsing og påstander, men det er det ikke. Går ann å være enig om å være uenige.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...