Gå til innhold

Sophie Elise

Fremhevede innlegg

Gjest Jegskulleønskeat
Skrevet
3 minutter siden, Berga skrev:

Det er så lett å kalle det «prestasjonsangst» når man gruer seg til noe og tror man ikke skal klare det. Skulle ønske vi - og SE spesielt - kunne si dette i stedet for å sykeliggjøre helt normale følelser.

Akkurat. Er jeg nervøs for en fremføring sier jeg det. Jeg sier at jeg er nervøs, utilpass, ikke liker å bli vurdert, observert og sett. At det er fælt og skummelt. Sier ikke at jeg har angst med mindre jeg får anfall 

Videoannonse
Annonse
Gjest hulillerunde
Skrevet
2 timer siden, Jegskulleønskeat skrev:

Akkurat. Er jeg nervøs for en fremføring sier jeg det. Jeg sier at jeg er nervøs, utilpass, ikke liker å bli vurdert, observert og sett. At det er fælt og skummelt. Sier ikke at jeg har angst med mindre jeg får anfall 

Nettopp! ALT med SE skal alltid være så ekstremt. Alle følelser bli hypet opp og satt en "diagnose" på. Det må være slitsomt å leve slik, hvor alt er utenfor normalen og er sykdom i en eller annen form

Skrevet

Samtidig er det viktig å faktisk innse at betegnelsen "prestasjonsangst" har gått inn i dagligtalen. Akkurat på dette punktet må dere gi henne litt slakk. Her mener hun da virkelig ikke å sykeliggjøre det faktum at hun er spent og nervøs. Greit nok at  hun hyper opp mye annet og "diagnotiserer", men altså... 

• Liker 10
Skrevet (endret)

Hørte nettopp på den nye låta hennes «Next Summer», refrenget er jo en ren KOPI av refrenget på Demi Lovato’s «Cool For The Summer» !!

Seriøst, Universal?

Endret av ReinaSiete
  • Liker 6
Skrevet

Ser hun og de rundt henne har på seg mikrofoner i de siste innleggene. Regner med sesong 2 av Sophies Verden kommer?

• Liker 5
Skrevet
1 time siden, allesote skrev:

Ser hun og de rundt henne har på seg mikrofoner i de siste innleggene. Regner med sesong 2 av Sophies Verden kommer?

Hva er vitsen med en ny sesong med grining og sutring? 🙄 Blir nok det samme som i sesong 1

• Liker 8
Skrevet

Så nettopp videobloggen til hun og Kleven, hvor hun bekrefter at hun er på tinder for å treffe jenter. Men hun ville ikke utdype dette noe mer. Syns det var merkelig? Syns virkelig typen dette er ok? Hun har jo selv sagt hun er bifil 

• Liker 7
Skrevet
2 timer siden, saa92 skrev:

Samtidig er det viktig å faktisk innse at betegnelsen "prestasjonsangst" har gått inn i dagligtalen. Akkurat på dette punktet må dere gi henne litt slakk. Her mener hun da virkelig ikke å sykeliggjøre det faktum at hun er spent og nervøs. Greit nok at  hun hyper opp mye annet og "diagnotiserer", men altså... 

Helt riktig, vi sier jo stadig at vi får angst av ditt og datt. Da skjer det to ting; vi sykeliggjør normale følelser, og vi fratar den med en reell angstdiagnose det begrepet som skal forklare hva man lider av. Det å ha angst er noe annet enn når jeg sier «jeg får helt angst av tanken på eksamen», jeg mener jo bare at jeg gruer meg, mens en annen faktisk får reelle angstanfall. Vet ikke om dette ble forklart tydelig nok, men jeg mistenker altså SE for å bruke overdrivelser og diagnoser for å beskrive helt vanlige emosjoner.

Skrevet
1 time siden, ReinaSiete skrev:

Hørte nettopp på den nye låta hennes «Next Summer», refrenget er jo en ren KOPI av refrenget på Demi Lovato’s «Cool For The Summer» !!

Seriøst, Universal?

Her kan hun vel da bli tatt for plagiat. Det er helt tragisk at hun liksom er artist. Gi henne en mikrofon og live scene da, uten playback. Ville likt å høre det. 

• Liker 7
Skrevet
22 minutter siden, Xstrella skrev:

Her kan hun vel da bli tatt for plagiat. Det er helt tragisk at hun liksom er artist. Gi henne en mikrofon og live scene da, uten playback. Ville likt å høre det. 

Nettopp! Men hun har sagt hun ikke er interessert i det, nei vel, men da er du heller ikke artist....

• Liker 6
Skrevet

SE eier da ikke artistiske talenter i noen retning. Ikke rart hun ikke er interessert i å opptre live. Det eneste talentet hun har er merkevarebygging av seg selv i form av storytelling. Innholdet er det så som så med, og følges stort sett alltid av et seksualisert bilde eller fler av seg selv.

Ingen vet hvem den "ekte" SE er utenom produktet og merkevaren hun prøver å bygge opp. Kanskje ikke engang hun selv.

• Liker 5
Skrevet

Man kan selvfølgelig være artist selv om man ikke opptrer - Kate Bush for eksempel hadde vel ikke en eneste konsert mellom 1979 og 2014, men ingen nøler med å kalle henne en artist. Det er noe som ofte kalles for "recording artist" i bransjen - artister som fokuserer mest på å gi ut musikk, og sjeldent opptrer/turnerer.

Ikke for å forsvare SE, da jeg er som mange andre her ganske sikker på at hun ikke vil opptre fordi hun er usikker. Bare noe som har irritert meg smått ved at mange legger fram at man ikke er artist om man ikke opptrer live.

• Liker 3
Gjest hulillerunde
Skrevet
17 minutter siden, stargirl skrev:

Man kan selvfølgelig være artist selv om man ikke opptrer - Kate Bush for eksempel hadde vel ikke en eneste konsert mellom 1979 og 2014, men ingen nøler med å kalle henne en artist. Det er noe som ofte kalles for "recording artist" i bransjen - artister som fokuserer mest på å gi ut musikk, og sjeldent opptrer/turnerer.

Ikke for å forsvare SE, da jeg er som mange andre her ganske sikker på at hun ikke vil opptre fordi hun er usikker. Bare noe som har irritert meg smått ved at mange legger fram at man ikke er artist om man ikke opptrer live.

Nja, det er en sannhet med modifikasjoner. Kate Bush hadde ingen konserter mellom 1979 og 2014, men hun opptrådte allikevel live ved flere anledninger. 

Jeg tror nok du har helt rett når du sier at SE ikke vil opptre live fordi hun er usikker. I tillegg har hun ikke et voldsomt sangtalent, hun har i tillegg ikke noe særpreg på stemmen sin. Dette tenker jeg er med på å bidra til en usikkerhet i forhold til å skulle opptre live. Når SE synger sangene sine så kunne hun like gjerne ha lest opp en oppskrift på maling, det er ingen følelse i stemmen hennes. Om ikke SE hadde vært en kjent blogger så kan jeg ikke se for meg at hun hadde blitt signert som artist. 

Skrevet

Kate Bush har opptrådt live mer enn en gang.

• Liker 1
Skrevet

http://sophieelise.blogg.no/1525031869_ukens_sprsml__veldedighet_vennskap_og_bransjehate.html 

Hun har en spesialavtale med universal som sier at hun vil gi ut musikk men ikke opptre live. (I Norge, for her er folk så kjipe mot henne) Det er jo selfølgelig ufint om det hun hevder er sant, men om man står på en scene omringet av vakter og med litt avstand til publikum er det vanskelig å kaste drinker etc på henne...

Men det er jo et paradoks - for om hun hadde vært god live så hadde vel ikke folk vært så kjipe OG hun hadde blitt spilt mer på radio? 

• Liker 6
Skrevet
31 minutter siden, skyflakes skrev:

http://sophieelise.blogg.no/1525031869_ukens_sprsml__veldedighet_vennskap_og_bransjehate.html 

Hun har en spesialavtale med universal som sier at hun vil gi ut musikk men ikke opptre live. (I Norge, for her er folk så kjipe mot henne) Det er jo selfølgelig ufint om det hun hevder er sant, men om man står på en scene omringet av vakter og med litt avstand til publikum er det vanskelig å kaste drinker etc på henne...

Men det er jo et paradoks - for om hun hadde vært god live så hadde vel ikke folk vært så kjipe OG hun hadde blitt spilt mer på radio? 

Jeg tror hun er redd for å få kritikk og folk skal synes hun er dårlig live. Som du sier, så er det litt vanskelig å hive drink på henne hvis det er vakter og publikum står på avstand. Men hvem gidder å betale for å høre noen liv for å så bli kastet ut? Da må man hate noen

• Liker 7
Skrevet
14 timer siden, ReinaSiete skrev:

Seriøst, Universal?

Det blir for dårlig. Klarer de ikke å komme på noe eget? Tragisk å kopiere andre

• Liker 4
Skrevet

Hadde ikke SE angst for pocketbøker eller noe?

7EF33B1F-8195-41D0-8255-8F07271ACAB8.png

• Liker 17
Skrevet
7 minutter siden, Bambi1995 skrev:

Hadde ikke SE angst for pocketbøker eller noe?

7EF33B1F-8195-41D0-8255-8F07271ACAB8.png

Kun når det pssser sånn 😊

• Liker 23
Skrevet

Jeg synes hun ser saa anderledes ut enn hva hun gjorde for noen maaneder siden. Nesa, ja egentlig hele ansiktet, ser smalere ut. Har hun operert nesa eller noe paa nytt (altsaa sagt noe om det selv)? 

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...