Gå til innhold

Sophie Elise

Fremhevede innlegg

Skrevet
17 minutter siden, Jegskulleønskeat skrev:

Tenkte det samme. Så utrolig spesielt 

Et medisinsk under rett og slett!

Bipolar handler ikke om å sitte i sofaen og hate livet i ene sekundet, for så å hoppe rundt i lykkerus i ti minutter før man daler i sofaen igjen og vil dø. Periodene varer lengre, og det er ikke enten det ene eller det andre. Man kan være helt normal også. De fleste er ikke i en dyp dal eller på en sky hele tiden. Svingninger i løpet av en dag er normalt for alle, det er ikke bipolar. Type 1 gjør at mange i perioder må legges inn. Type 2 har mindre alvorlige høye episoder, det kalles ikke manisk, men hypomani, altså mindre enn manisk. 

Å leve med det selv, eller å være pårørende av en er slitsomt. Jeg synes ikke Sophie Elises (eller strengt tatt West) sin beskrivelse av bipolar er særlig god. Jeg er selv bipolar, og selv i periodene jeg er oppe, så synes jeg ikke det er det minste awesome. Det er mange tårer, og jeg blir delvis sykemeldt og må sitte mye stille for at det ikke skal eskalere i et enormt tempo. Jeg kan ikke se på hva jeg vil av film, ikke høre på musikk jeg har lyst til, og i perioder må jeg sende andre på butikken fordi jeg ellers kommer hjem med en hel haug med ting og flere tusen ut av konto. Før jeg fikk diagnosen hadde jeg ingen verktøy for å håndtere det, og det betaler jeg fremdeles på, bokstavelig talt. Jeg har en enorm indre kamp med meg selv når jeg er høy, der fornuften sier nei, og det bipolare sier JAAA! Å ikke gi etter for det bipolare ved en, det krever enormt mye. Jeg må lage avtaler med meg selv, og jobbe intenst for å holde de. Skammen over å mislykkes med selvkontrollen er fryktelig, og når man endelig kommer ut av høyden, så skammer man seg ofte over hva man har gjort, og ofte har det konsekvenser for ettertiden også som er ubehagelige. Ja, det er som å være rusa, men alle har våknet dagen derpå med fylleangst. Prøv det hver dag i et par måneder, og du får ganske frynsete nerver. 

Det er meget mulig hun er bipolar, selv om hun symptommessig treffer bedre på andre ting i mine øyne, men bare ikke kødd med det. Bare fordi en god del kunstnere og artister er det, og en kan tro det får frem det beste og mest kreative i det, så har medaljen en bakside. Tipper Demi Lovato gjerne kunne byttet ut noen av millionene sine mot å slippe den indre demonen som bipolar er. Sophie Elise bagatelliserer og idylliserer psykisk sykdom, det er meget stor forskjell på det og å ufarliggjøre det som tema.

• Liker 33
Videoannonse
Annonse
Skrevet
5 minutter siden, Sandin skrev:

Et medisinsk under rett og slett!

Bipolar handler ikke om å sitte i sofaen og hate livet i ene sekundet, for så å hoppe rundt i lykkerus i ti minutter før man daler i sofaen igjen og vil dø. Periodene varer lengre, og det er ikke enten det ene eller det andre. Man kan være helt normal også. De fleste er ikke i en dyp dal eller på en sky hele tiden. Svingninger i løpet av en dag er normalt for alle, det er ikke bipolar. Type 1 gjør at mange i perioder må legges inn. Type 2 har mindre alvorlige høye episoder, det kalles ikke manisk, men hypomani, altså mindre enn manisk. 

Å leve med det selv, eller å være pårørende av en er slitsomt. Jeg synes ikke Sophie Elises (eller strengt tatt West) sin beskrivelse av bipolar er særlig god. Jeg er selv bipolar, og selv i periodene jeg er oppe, så synes jeg ikke det er det minste awesome. Det er mange tårer, og jeg blir delvis sykemeldt og må sitte mye stille for at det ikke skal eskalere i et enormt tempo. Jeg kan ikke se på hva jeg vil av film, ikke høre på musikk jeg har lyst til, og i perioder må jeg sende andre på butikken fordi jeg ellers kommer hjem med en hel haug med ting og flere tusen ut av konto. Før jeg fikk diagnosen hadde jeg ingen verktøy for å håndtere det, og det betaler jeg fremdeles på, bokstavelig talt. Jeg har en enorm indre kamp med meg selv når jeg er høy, der fornuften sier nei, og det bipolare sier JAAA! Å ikke gi etter for det bipolare ved en, det krever enormt mye. Jeg må lage avtaler med meg selv, og jobbe intenst for å holde de. Skammen over å mislykkes med selvkontrollen er fryktelig, og når man endelig kommer ut av høyden, så skammer man seg ofte over hva man har gjort, og ofte har det konsekvenser for ettertiden også som er ubehagelige. Ja, det er som å være rusa, men alle har våknet dagen derpå med fylleangst. Prøv det hver dag i et par måneder, og du får ganske frynsete nerver. 

Det er meget mulig hun er bipolar, selv om hun symptommessig treffer bedre på andre ting i mine øyne, men bare ikke kødd med det. Bare fordi en god del kunstnere og artister er det, og en kan tro det får frem det beste og mest kreative i det, så har medaljen en bakside. Tipper Demi Lovato gjerne kunne byttet ut noen av millionene sine mot å slippe den indre demonen som bipolar er. Sophie Elise bagatelliserer og idylliserer psykisk sykdom, det er meget stor forskjell på det og å ufarliggjøre det som tema.

AMEN. OG TAKK.

Og Sophie Elise ufarliggjør ikke temaet psykisk helse - men det hun gjør, ER skadelig for temaet. 

• Liker 9
Skrevet

Ryddet for spekulasjoner og ryktespredning.

Edie, adm.

Skrevet (endret)

Lite flatterende bilde i siste innlegg..

Ligger på magen i stringtruse,og rumpeballene liksom sklir ut på hver side..

Ser rett å slett ut som to overfylte silikonpupper.

Sånn ellers - nå er na-kd plutselig merket som annonse.. 🙄

Endret av J..
  • Liker 7
Skrevet
4 timer siden, Elevbruker skrev:

Dere følger lite med i musikk industrien men det er en sitat fra kanye west sitt nye album.

Så fordi man ikke kan et sitat fra KW sitt nye album, så følger man lite med i musikk? Jeg følger faktisk mye med i musikken, men kan ikke absolutt alt av sitater og hører ikke på musikken hans. Liker ikke 

• Liker 11
Gjest CecilieX
Skrevet
7 timer siden, Jegskulleønskeat skrev:

Meget mulig, men det er bare så ekstremt provoserende. Hun tråkker på mennesker som faktisk har disse lidelsene, hun sykeliggjør normale følelser og gir et inntrykk av at alt som føles vondt er sykdom. Dette påvirker de yngste leserne hennes. De tror at hun har alle disse lidelsene, og vil kanskje selv ha dem fordi de oppfatter det som kult. Det er bare så feil, så tragisk...

Hun påfører mennesker med psykiske lidelser skam også, det er nesten det verste. De sammenlikner seg med henne og greier ikke brøkdelen av det hun klarer. Denne selvdiagnostiseringen hennes er direkte ødeleggende, og hun bør tenke over det ansvaret hun har. 

Gjest Jegskulleønskeat
Skrevet
19 minutter siden, CecilieX skrev:

Hun påfører mennesker med psykiske lidelser skam også, det er nesten det verste. De sammenlikner seg med henne og greier ikke brøkdelen av det hun klarer. Denne selvdiagnostiseringen hennes er direkte ødeleggende, og hun bør tenke over det ansvaret hun har. 

Så enig

Gjest hulillerunde
Skrevet (endret)

Jeg skjønner ikke hvorfor en del mener at bloggere ikke er farlige eller skadelige, og at denne kroppsfokuseringen/fikseringen ikke er farlig! Dette er to ulike saker, men man kan konkludere med det samme: USA har en våpenlov som er helt på jordet. Mennesker som ikke burde ha tilgang på våpen har det, og mennesker blir skutt hele tiden. Våpenlobbyen mener at dette kommer av at man trenger FLERE våpen for å bekjempe våpenkriminaliteten, men det er enkelt å forstå at dersom man hadde færre våpen ville det bli utført mindre kriminalitet på denne måten. Bloggere lever av å eksponere seg selv på nett. På ett eller annet tidspunkt fant de ut at dette også innebar å legge ut til dels lettkledde bilder av, etter hvert, veldig opererte kropper. Når det reageres på og det påpekes at dette skaper et kroppsfokus og kroppspress som ikke er sunt (for noen), så skrikes det om at "kropp er topp, kropp er naturlig, vis mer av det". Dersom færre la ut bilder av kropp hvor det løftes opp å frem at operasjoner, fillere etc mæ/bør man ha for å ha den perfekte kroppen så hadde presset i forhold til dette gått betraktelig ned. Kanskje jaget etter å ha et "perfekt" utseende ikke hadde vært en problemstilling. Personlig tror jeg ikke at "mer" av noe som ikke er bra/sunt/etc er bra. Håper dette gav mening

Endret av hulillerunde
Skrevet

Om noen leker med tanken på rumpeoperasjon bør de zoome inn på bildet der SE ligger på behandlingsbenken i siste eller nestsiste blogginnlegg 😵

• Liker 6
Gjest Berga
Skrevet
1 minutt siden, Khloe P.T skrev:

Om noen leker med tanken på rumpeoperasjon bør de zoome inn på bildet der SE ligger på behandlingsbenken i siste eller nestsiste blogginnlegg 😵

Hjelpes. Hvordan er det fysisk mulig?

Gjest Jegskulleønskeat
Skrevet
37 minutter siden, Khloe P.T skrev:

Ja, hva er det egentlig de gjør der på benken? Det så skummelt ut 

Gjest Berga
Skrevet (endret)
5 timer siden, Jegskulleønskeat skrev:

Ja, hva er det egentlig de gjør der på benken? Det så skummelt ut 

Massasje på rumpa fordi den har begynt å henge på den ene siden. (Regner med at de klemmer litt på noe som har hovnet opp på grunn av implantat/implanterte fettceller som forskyver seg.)

Ref blogg http://sophieelise.blogg.no/1532708131_jeg_lyver_ikke.html

De luringene som driver slike «klinikker» har en forkjærlighet for fine ord og navn på «behandlinger» som høres litt medisinsk ut, som lymfedrenasje og sånt, men i virkeligheten er det bare massasje med noen apparater som blinker og piper. Men SE er lettlurt (i likhet med mange andre), som med det kroppsrensende fotbadet i Spania http://sophieelise.blogg.no/1402761110_14062014.html

Litt om lymfedrenasje https://www.aftenposten.no/100Sport/sprek/Denne-massasjen-skal-gi-deg-slankere-kropp_-strammere-former-og-farre-cellulitter-190433b.html

Detox fotbad er bare tøys, men ser kult ut https://lymescience.org/detox-foot-bath-scam/

Endret av Berga
Gjest Jegskulleønskeat
Skrevet
31 minutter siden, Berga skrev:

Massasje på rumpa fordi den har begynt å henge på den ene siden. (Regner med at de klemmer litt på noe som har hovnet opp på grunn av implantat/implanterte fettceller som forskyver seg.)

Ref blogg http://sophieelise.blogg.no/1532708131_jeg_lyver_ikke.html

De luringene som driver slike «klinikker» har en forkjærlighet for fine ord og navn på «behandlinger» som høres litt medisinsk ut, som lymfedrenasje og sånt, men i virkeligheten er det bare massasje med noen apparater som blinker og piper. Men SE er lettlurt (i likhet med mange andre), som med det kroppsrensende fotbadet i Spania http://sophieelise.blogg.no/1402761110_14062014.html

Litt om lymfedrenasje https://www.aftenposten.no/100Sport/sprek/Denne-massasjen-skal-gi-deg-slankere-kropp_-strammere-former-og-farre-cellulitter-190433b.html

Detox fotbad er bare tøys, men ser kult ut https://lymescience.org/detox-foot-bath-scam/

Æsj så ekkelt å dra til et sted hvor de klasker en på rumpa😦

Gjest Berga
Skrevet (endret)

Fillers eller ikke fillers. Det er vel heller major renewal ... 

Ryddet for innhold med opphavsrett. Edie, adm.

Endret av Berga
Skrevet (endret)
52 minutter siden, Berga skrev:

Det er ikke litt fiksing her og der, det er ikke mulig å se at det er samme person - og det er ikke på den måten mange opplever i forhold til å endre utseende pga alder 

Ryddet for slettet innhold i sitat. Edie, adm.

Endret av Edie
  • Liker 7
Skrevet

Ryddet for innhold med opphavsrett og svar til dette.

Edie, adm.

Gjest Regnskapssekretær
Skrevet

Så det er sånn at så fort Kylie Jenner kvittet seg med store lepper så følger andre etter... hm.. interessant

Gjest Berga
Skrevet
15 timer siden, Berga skrev:

Ryddet for innhold med opphavsrett. Edie, adm.

Jeg svarer meg selv fordi lenkene jeg hadde lagt ut ikke var godkjente.

Poenget var å vise SE før alle inngrepene, og da må vi tilbake til 2011 (!), for allerede i 2012 er det tydelig at hun har begynt med fillers i leppene. jeg mener, hvilken ansvarlig hudpleier/sykepleier setter inn fillers på småjenter? 

Jeg legger ved lenke til bloggen http://sophieelise.blogg.no/1322659237_dagens_outfit.html

Og til SE i dag http://sophieelise.blogg.no/m_072018.html

Greit nok at man mister litt bollekinn og utvikler seg i løpet av tenårene, men ... Det er ikke det samme mennesket, noe som kanskje kan forklare hvorfor de blir så forelsket i seg selv, de som utfører slike kosmetiske endringer.

Gjest Jegskulleønskeat
Skrevet
1 time siden, Berga skrev:

Jeg svarer meg selv fordi lenkene jeg hadde lagt ut ikke var godkjente.

Poenget var å vise SE før alle inngrepene, og da må vi tilbake til 2011 (!), for allerede i 2012 er det tydelig at hun har begynt med fillers i leppene. jeg mener, hvilken ansvarlig hudpleier/sykepleier setter inn fillers på småjenter? 

Jeg legger ved lenke til bloggen http://sophieelise.blogg.no/1322659237_dagens_outfit.html

Og til SE i dag http://sophieelise.blogg.no/m_072018.html

Greit nok at man mister litt bollekinn og utvikler seg i løpet av tenårene, men ... Det er ikke det samme mennesket, noe som kanskje kan forklare hvorfor de blir så forelsket i seg selv, de som utfører slike kosmetiske endringer.

De ligner ikke engang😱

Skrevet

Et eventuelt barn vil jo ikke ligne særlig på sin mor når hun har modifisert så mye.

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...