Gå til innhold

Sophie Elise

Anbefalte innlegg

Gjest orfeus
Skrevet
2 timer siden, Korsihalsen skrev:

Hva skal de med så dyre kameraer, de tar vel kun bilde av seg selv uansett.

Hahaha 😬 Det har jeg også lurt på! Bloggerne tar elendige selfies de like gjerne kunne brukt mobilkamera til. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
På 18.3.2018 den 1.01, Bloggleseren skrev:

Essensiell tremor, ja - herlig! Den er det en stund siden vi har hørt som sist. Var ikke det den skjelvingen som gjorde at hun ikke kunne kutte opp en avokado i kokkekonkurranser eller noe slikt?

Skrelle reker i Masterchef, var det ikke?

• Liker 1
Skrevet

Nysgjerrigheten tok overhånd så jeg har sett en del episoder og jeg er enig med alle over her, makan til sutring. Men det morsomme er at mamma bare har hørt på i bakgrunnen, hun har ikke satt seg ned for og se på og hun har kommentert på hvor selvsentrert og sutrete hun virker. Hun orket ikke jenta, sa at alle unge jenter går igjennom usikkerhet etc, men det fins grenser på hvor mye man skal klage og sutre over det! Stakkars venner og familie sier jeg bare, meg meg meg hele tiden. 

• Liker 12
Gjest Jegskulleønskeat
Skrevet (endret)
På 20.3.2018 den 20.00, Breakeven skrev:

Nysgjerrigheten tok overhånd så jeg har sett en del episoder og jeg er enig med alle over her, makan til sutring. Men det morsomme er at mamma bare har hørt på i bakgrunnen, hun har ikke satt seg ned for og se på og hun har kommentert på hvor selvsentrert og sutrete hun virker. Hun orket ikke jenta, sa at alle unge jenter går igjennom usikkerhet etc, men det fins grenser på hvor mye man skal klage og sutre over det! Stakkars venner og familie sier jeg bare, meg meg meg hele tiden. 

Er faktisk enig at det er mye selvdiagnostisering. 

Endret av Jegskulleønskeat
Skrevet (endret)
6 timer siden, Jegskulleønskeat skrev:

Er faktisk enig at det er mye fokus på hvor fælt alt er, mye grining og mye selvdiagnostisering. 

Sofie burde ta en titt på dagens episode av "Helene sjekker inn" for denne gangen drar hun til Modum bads avdeling for angstbehandling. Kanskje Sofie revurderer et par av sine påståtte "angstlidelser".

Endret av Oktnxbye
  • Liker 21
Gjest Jegskulleønskeat
Skrevet
1 time siden, Oktnxbye skrev:

Sofie burde ta en titt på dagens episode av "Helene sjekker inn" for denne gangen drar hun til Modum bads avdeling for angstbehandling. Kanskje Sofie revurderer et par av sine påståtte "angstlidelser".

Hun ble sykemeldt pga angstanfall da (ble vist på slutten av siste episode av serien), så det er godt mulig hun faktisk har angst. Men hun har ikke alle diagnosene hun påberoper seg

Skrevet
7 minutter siden, Jegskulleønskeat skrev:

Hun ble sykemeldt pga angstanfall da (ble vist på slutten av siste episode av serien), så det er godt mulig hun faktisk har angst. Men hun har ikke alle diagnosene hun påberoper seg

Hun ble sykmldt pga panikkangst.

Har slitt med det selv,og det er helt forjævlig..

Men har ikke diagnosen angst av den grunn,neppe hun heller.

• Liker 3
Skrevet
2 timer siden, Jegskulleønskeat skrev:

Jada, jeg sier ikke at Sofie ikke har hatt tider med panikkanfall. Men bare i serien har hun nevnt både sosial angst, panikkangst, separasjonsangst og eksistensiell angst. 
Mitt poeng er bare at man skal være forsiktig med å slenge rundt seg med diverse diagnoser uten at man har fått de hos lege/psykolog. Psykisk sykdom er nesten blitt trendy og det er synd for det svekker troverdigheten til de som faktisk er syke. 

• Liker 22
Gjest Jegskulleønskeat
Skrevet
12 timer siden, Oktnxbye skrev:

Jada, jeg sier ikke at Sofie ikke har hatt tider med panikkanfall. Men bare i serien har hun nevnt både sosial angst, panikkangst, separasjonsangst og eksistensiell angst. 
Mitt poeng er bare at man skal være forsiktig med å slenge rundt seg med diverse diagnoser uten at man har fått de hos lege/psykolog. Psykisk sykdom er nesten blitt trendy og det er synd for det svekker troverdigheten til de som faktisk er syke. 

Helt enig med deg i dette. Har nevnt ved flere anledninger i denne tråden at hun selvdiagnostiserer seg selv veldig mye

Gjest orfeus
Skrevet

Sofie hadde hatt godt av et år med null medieoppmerksomhet, inkludert stengt blogg og Instagram. Det er jaget etter oppmerksomhet og overtolkning av oppmerksomhet/kommentarer hun sliter med, ikke noe annet. Hun kan ta med seg kjæresten og en stabel bøker til en øde øy - og leve lykkelig der. Andre pikeromsbloggere har skjønt dette og kuttet ut bloggen, det er på tide Sofie vokser opp og gjør det samme.

Skrevet

Det er ikke tvil om at SE hadde hatt godt av å bo ett år i utlandet hvor hun bare er et fjes i mengden. Ingen som vet eller bryr seg om hvem hun er. Hun nevnte jo at hun ville studere i Paris gjorde hun ikke? 

Det hadde vært sunt for henne, og alle de stakkars barne som beundrer henne og vil bli som henne. 

• Liker 5
Gjest Jegskulleønskeat
Skrevet

Hun har takket ja til tilbudet hun fikk på DPS. Håper hun får hjelp

Gjest Majotix
Skrevet

Må bare si at det angstanfallet hun påstår.. for meg så ser det ikke ut som et angstanfall. Har aldri sett noen oppføre seg slik under et anfall. Hun kan ha panikkangst lidelse.. men det i den episoden ligner ikke på et slikt anfall overhode. 
Hun snakker om det her i et lite intervju: https://www.vgtv.no/video/155785/sophie-elise-kollapser-paa-photoshoot

Om du googler eller søker på youtube så får du se ekte anfall. Og de ligner ikke på hennes i det hele tatt. 

Gjest orfeus
Skrevet
8 minutter siden, hdmonster skrev:

Må bare si at det angstanfallet hun påstår.. for meg så ser det ikke ut som et angstanfall. Har aldri sett noen oppføre seg slik under et anfall. Hun kan ha panikkangst lidelse.. men det i den episoden ligner ikke på et slikt anfall overhode. 
Hun snakker om det her i et lite intervju: https://www.vgtv.no/video/155785/sophie-elise-kollapser-paa-photoshoot

Om du googler eller søker på youtube så får du se ekte anfall. Og de ligner ikke på hennes i det hele tatt. 

Sorry, men jeg syns hun driver med skuespill, både i den episoden og ellers, for eksempel bursdagsfeiringen. Sjekker om kamera er på henne, og så lager hun litt stemning. 

Skrevet

Tipper hun reagerte på blitsen. Jeg har ikke opplevd at man "kvikner" så fort til igjen.

• Liker 8
Gjest Majotix
Skrevet
4 minutter siden, Pjusken81 skrev:

Tipper hun reagerte på blitsen. Jeg har ikke opplevd at man "kvikner" så fort til igjen.

det tenkte jeg også, strobene og blitsen. 
Hun var jo ikke ute, hun snakket sekunder etterpå. Mange kan snakke igjennom et anfall, men du hører om de har panikk eller ei. Du hører det på måten de puster og ofte hiver etter pusten. Hun var helt normal og snakket som normalt. Det å gå i bakken er heller ikke vanlig for panikkanfall. Det å sette seg ned, ja. Slenge seg ned på den måte, nei. 

glemte å nevne. Har panikkangst selv og har gått i gruppe med flere som har samme diagnose. Og jeg så 4 forskjellige ha et anfall under timene og det var langt ifra slik som SE viser i det klippet. Var ei til men hun gikk utav rommet, så fikk bare med meg at hun hyperventilerte før hun forlot rommet. De andre ble værende for å jobbe med angsten. Så det er ikke bare min angst jeg sammenligner med, men flere + de klippene på youtube og ingen og da mener jeg ingen, er i nærheten av hennes versjon av et panikkanfall. 

Skrevet

Har slitt med panikkangst/sosial angst og har besvimt 3-4 ganger under anfall i løpet av livet selv. Men da er det anfall som har bygd seg opp over flere minutter og det er mer hyperventilering og jeg kollapset faktisk helt og mistet bevisstheten i noen sekunder. Satte meg ikke ned slik dramatisk, man blir faktisk helt vekke. Bare segner om. 

Når det er sagt er det mulig hun kjente igjen at hun kom til å besvime og satte seg ned før det skjedde. Det har jeg begynt med de siste årene da jeg kjenner igjen følelsen mer. Men ikke så dramatisk da... :P

• Liker 12
Gjest Jegskulleønskeat
Skrevet
1 time siden, hdmonster skrev:

Enig

Skrevet
1 time siden, Pjusken81 skrev:

Jeg har migrene med aura, og det kan utløses av blits og strober. Det kan oppleves som om det kastes på meg, og jeg blir svimmel, kvalm, lyssky og får hodepine. Ut fra hva SE sier i det klippet, og hvordan hun oppfører seg så høres det mer ut som migreneanfall (vet ikke om hun har migrene) enn et angstanfall

• Liker 4
Skrevet

Jeg hadde ikke orket å vært venn med en som SE. Det er slitsomt å være venn med en som ALLTD må ha oppmerksomhet og være midtpunktet. Har hatt en slik venninne og det var ikke noe særlig. Var ikke hun midtpunktet, så var hun flink til å snu det over på seg igjen. Hun var også fryktelig sutrete, akkurat som SE.  Jeg trakk meg bare unna til slutt

• Liker 21

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...