Nikea Skrevet 18. november 2023 #38321 Skrevet 18. november 2023 J.. skrev (1 minutt siden): Altså.. disse to har jo fler ting de burde ta tak i,før de fikk barn også. Feks at de "må" snakke engelsk seg i mellom 24/7 selv om begge har norsk som morsmål,pga Julies "traumer fra fortiden"..? Enig i at de burde hatt en egen tråd,for de er helt ekstreme,på alle plan. Jeg vet denne tråden ikke handler om disse, men altså hæ? 🤦♀️ Du må gjerne fortelle mer i tråden til Camilla en gang 😄 2
J.. Skrevet 18. november 2023 #38322 Skrevet 18. november 2023 *blueberry* skrev (Akkurat nå): Akkurat når det gjelder barnet har nok Sofie mer negativ erfaring med media og sitt publikum og er kanskje derfor mer sannsynlig til å skjerme han/ henne. Graviditeten melkes, men det gjør jo alle andre gravide influencere (små eller store) også, både norske og utenlandske. Det er ikke nødvendigvis slik at det bli slik etter fødsel. Enig i dette. Man kan jo også huske på at selve graviditeten er jo kvinnens reise/historie og den syns jeg hun kan dele som hun selv ønsker,fordi det går på hvordan HUN opplever det. Så lenge hun holder seg til generisk info som feks "nå er jeg i uke x,barnet er på størrelse med en pære" eller lignende,som uansett gjelder hvert eneste foster noensinne,ser jeg ikke noe galt. Men evt info/bilder når barnet først er her,håper jeg hun holder seg for god for,for barnets del. 4
dårligbrukernavn Skrevet 18. november 2023 #38323 Skrevet 18. november 2023 *blueberry* skrev (2 minutter siden): Jeg er enig ang Camilla og Julie, skikkelig skuffet over de på den måten. Har ikke vært inne i den tråden på en stund, men vet Jodel er mer engasjerte i dette paret. Akkurat når det gjelder barnet har nok Sofie mer negativ erfaring med media og sitt publikum og er kanskje derfor mer sannsynlig til å skjerme han/ henne. Graviditeten melkes, men det gjør jo alle andre gravide influencere (små eller store) også, både norske og utenlandske. Det er ikke nødvendigvis slik at det bli slik etter fødsel. Jeg tenkte på... Jeg har ikke barn selv, men om det kan skje at man når man får barnet i armene, kanskje kan kjenne på et slags mors- og beskytterinstinkt som kan påvirke/endre synet man hadde før man hadde møtt babyen også? Jeg har jo lest at innad i forhold også kan mødre bli "eiesyke" overfor barnet, ønske om å ha barnet selv hele tiden/ikke ville dele og det kan skapes en avstand mellom mor+barn og partner, uansett hvor mye man elsker og egentlig vil at partner skal få delta/nyte barnet. Ville trodd noe slikt kan inntreffe når det kommer til eksponering også? Vi kan håpe ihvertfall!
J.. Skrevet 18. november 2023 #38324 Skrevet 18. november 2023 Nikea skrev (3 minutter siden): Jeg vet denne tråden ikke handler om disse, men altså hæ? 🤦♀️ Du må gjerne fortelle mer i tråden til Camilla en gang 😄 Visste ikke de hadde tråd! Skal fortsette der hvis/når jeg finner den. 1
Wald86 Skrevet 18. november 2023 #38325 Skrevet 18. november 2023 (endret) . Endret 22. november 2023 av Wald86 6 12
J.. Skrevet 18. november 2023 #38326 Skrevet 18. november 2023 Wald86 skrev (2 minutter siden): De som viser til at hun er blitt mer privat siste tiden, det skjønner jeg ingenting av. Hun er i ny serie, hun har hintet om denne graviditeten i ukesvis, og hun skal nå oppdatere følgerne daglig, inkludert bilder fra ultralyd. Hun er i portrettintervju og på VG tv Er dette "gradvis mer privat"? Som hun også sier det i intervjuet. Hun har jo blitt mer privat. Folk spør jo til og med om mer info om feks kjæresten hennes her i tråden. Man vet heller ikke hvor de har tenkt å oppdra barnet,feks. Tidligere kjærester har man jo visst alt om fra dag 1. Hun er synlig i media (tvserie,intervju etc) fordi det er jobben hennes. Men til gjengjeld er hun jo alikevel mer privat om hva som faktisk skjer i livet sitt. Girls of Oslo er jo så staget som det får blitt og kan ikke akkurat kalles utleverende,da de har både regissert handling og deltagere. Ingenting er tilfeldig i "reality tv". 4 1
*blueberry* Skrevet 18. november 2023 #38327 Skrevet 18. november 2023 dårligbrukernavn skrev (14 minutter siden): Jeg tenkte på... Jeg har ikke barn selv, men om det kan skje at man når man får barnet i armene, kanskje kan kjenne på et slags mors- og beskytterinstinkt som kan påvirke/endre synet man hadde før man hadde møtt babyen også? Jeg har jo lest at innad i forhold også kan mødre bli "eiesyke" overfor barnet, ønske om å ha barnet selv hele tiden/ikke ville dele og det kan skapes en avstand mellom mor+barn og partner, uansett hvor mye man elsker og egentlig vil at partner skal få delta/nyte barnet. Ville trodd noe slikt kan inntreffe når det kommer til eksponering også? Vi kan håpe ihvertfall! Nå har jeg ingen erfaring med det enda, men jeg har noen venninner som har reagert på den måten. Vi får håpe morskjærligheten og beskytterinstinktet trumfer «stoltheten» ved å vise frem. Dessverre er det nok noen som blir verre ang eksponering enn de trodde fordi de er så stolte (se bl.a. Camilla og Julie samt Helene Drage, og Kristin Gjeldsvik forsåvidt). 4
Wald86 Skrevet 18. november 2023 #38328 Skrevet 18. november 2023 (endret) . Endret 19. november 2023 av Wald86 2
K_mb Skrevet 18. november 2023 #38329 Skrevet 18. november 2023 J.. skrev (14 minutter siden): Altså.. disse to har jo fler ting de burde ta tak i,før de fikk barn også. Feks at de "må" snakke engelsk seg i mellom 24/7 selv om begge har norsk som morsmål,pga Julies "traumer fra fortiden"..? Enig i at de burde hatt en egen tråd,for de er helt ekstreme,på alle plan. De har en egen tråd hvor jeg og noen få andre brukere er kritisk til utleveringen av barnet. Men tråden dør helt ut da de fleste her inne ikke er like kritisk til dette paret med millioner av følgere som de er til andre influencere, og det selv om Camilla og Julie ikke er det spor bedre enn andre på å lage innhold på barnets bekostning. Jeg brukte de som et eksempel på influencere som påståelig ikke skulle bruke barnet sitt for innhold men som gjør det daglig og at kritikken uteblir her inne. SE bruker allerede barn og graviditet for alt det er verdt og jeg er skeptisk til fortsettelsen. Håper jeg tar feil. 3 2
J.. Skrevet 18. november 2023 #38330 Skrevet 18. november 2023 Wald86 skrev (Akkurat nå): Det er i følge henne fordi denne nye/gamle kjæresten er privat. Men ja, det er å håpe han er en far som krever det samme for sitt barn, når det er utenfor hennes kropp. Ja,og hun respekterer det jo åpenbart,da hun ikke deler han? Er nok annet å ta henne på,man trenger ikke å gripe etter halmstrå eller konstruere opp hundrevis av "hva hvis/tenk om/håper at..",når hun knapt er halvveis i svangerskapet. Hun er allerede på god tur i riktig retning. 1
Wald86 Skrevet 18. november 2023 #38331 Skrevet 18. november 2023 (endret) . Endret 19. november 2023 av Wald86 4 4
J.. Skrevet 18. november 2023 #38332 Skrevet 18. november 2023 Wald86 skrev (3 minutter siden): Der er vi uenige. Hun må respektere han. Og holder han utenfor. Men eksponerer seg selv, graviditeten og fosteret ekstremt mye. Som før. Det er greit å se ting forskjellig, og jeg skjønner du mener noe annet, at hun er mer privat. Jeg ser ikke det. Dette har jeg nettopp svart på,ser ingen grunn til å gjenta det da det ennå står på samme side. 1
Wald86 Skrevet 18. november 2023 #38333 Skrevet 18. november 2023 (endret) . Endret 19. november 2023 av Wald86 8
J.. Skrevet 18. november 2023 #38334 Skrevet 18. november 2023 (endret) Wald86 skrev (3 minutter siden): Jo det er grunn til å svare på ufine kommentarer som ikke stemmer. Jeg griper ikke etter halmstrå, eller konstruerer opp hundrevis av Hvahvistenkomathåper at, selv om jeg ser noe annet enn deg. Jeg beskriver at jeg ser at hun eksponerer seg selv like mye som før, og er ikke mer privat. Det er min mening. Men en MENING er ikke fakta. Det er en mening. Edit - etter Cola-gate men før gravidnyhet var jo denne tråden så godt som død. Det hadde den ikke vært om hun hadde utlevert seg så mye som du legger det frem som. Så da det først skjer noe (graviditet) skal "alle" hive seg på og spekulere i det ene etter det andre,uten noen som helst kilde til at hun er fare for seg selv eller barnet sitt. Hun lever som andre gravide kvinner. Endret 18. november 2023 av J.. 1
Gjest pop up bruker Skrevet 18. november 2023 #38335 Skrevet 18. november 2023 J.. skrev (15 minutter siden): Hun har jo blitt mer privat. Folk spør jo til og med om mer info om feks kjæresten hennes her i tråden. Man vet heller ikke hvor de har tenkt å oppdra barnet,feks. Tidligere kjærester har man jo visst alt om fra dag 1. Hun er synlig i media (tvserie,intervju etc) fordi det er jobben hennes. Men til gjengjeld er hun jo alikevel mer privat om hva som faktisk skjer i livet sitt. Girls of Oslo er jo så staget som det får blitt og kan ikke akkurat kalles utleverende,da de har både regissert handling og deltagere. Ingenting er tilfeldig i "reality tv". Syns hun utleverer seg selv helt sykt mye jeg. Kjæresten er jo godt utlvert også. De skal flytte til Oslo og ungen skal vokse opp der. Står i flere intervjuer.
Wald86 Skrevet 18. november 2023 #38336 Skrevet 18. november 2023 (endret) . Endret 19. november 2023 av Wald86 2 1
J.. Skrevet 18. november 2023 #38337 Skrevet 18. november 2023 pop up bruker skrev (1 minutt siden): Syns hun utleverer seg selv helt sykt mye jeg. Kjæresten er jo godt utlvert også. De skal flytte til Oslo og ungen skal vokse opp der. Står i flere intervjuer. Fortell oss gjerne hva du vet om kjæresten da,utover navn? 1
Wald86 Skrevet 18. november 2023 #38338 Skrevet 18. november 2023 (endret) * Endret 18. november 2023 av Wald86 1
J.. Skrevet 18. november 2023 #38339 Skrevet 18. november 2023 Wald86 skrev (Akkurat nå): Et spørsmål til @J.. Du som vet så mye om diverse. Vet du hvorfor Sophie E valgte å vitne til fordel for Gaute Drevdal? Hvorfor skulle jeg vite noe om det? Må ikke la spekulasjonene gå til hodet på deg nå,sjekk gjerne mine tidligere innlegg så ser du jeg har skrevet aktivt i denne tråden i fler år,inkludert om voldtektssaken. 1
*blueberry* Skrevet 18. november 2023 #38340 Skrevet 18. november 2023 (endret) K_mb skrev (22 minutter siden): De har en egen tråd hvor jeg og noen få andre brukere er kritisk til utleveringen av barnet. Men tråden dør helt ut da de fleste her inne ikke er like kritisk til dette paret med millioner av følgere som de er til andre influencere, og det selv om Camilla og Julie ikke er det spor bedre enn andre på å lage innhold på barnets bekostning. Jeg brukte de som et eksempel på influencere som påståelig ikke skulle bruke barnet sitt for innhold men som gjør det daglig og at kritikken uteblir her inne. SE bruker allerede barn og graviditet for alt det er verdt og jeg er skeptisk til fortsettelsen. Håper jeg tar feil. Tråden er nok liten fordi hovedandelen av (spesielt Julie sine) følgere er utenlandske, og det er i hovedsak Julie som eksponerer da Camilla er innenfor en annen nisje. De har et enormt internasjonalt publikum, men er ikke så store i Norge. SE har i all hovedsakelig et norsk publikum, og det har også de fleste andre influencere med mange sider her inne på rampelys. Julie og Camilla har mye mer kritikk i sine kommentarfelt og også på Jodel i forhold til her. Julie sin mest populære plattform er vel TikTok, og der er det mer enn nok kritikk. Endret 18. november 2023 av *blueberry* 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå