Gå til innhold

Sophie Elise


Gjest Klaveret

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Bitch Pudding
Jentegutt skrev (11 timer siden):

Deg om det, jeg liker henne godt, hun er et menneske, vi gjør alle noe for penger, det er tross alt slik verden går rundt, hun gjør noe hun liker og brenner for, veldig flink og vakker, at noen skal bry seg om hva andre gjør med sin egen kropp er en uting.

Logg av, Sophie Elise!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg stusser på er den korte innleggelsen ved den type avhengighet. For så rett tilbake i full jobb. Hvis hun nå har trappet ned/av Xanor, så er det jo ofte nå det blir vanskelig. Piller er jo ofte det vanskeligste å slutte med, da det ofte etter en tre måneders tid etter slutt kommer en ny runde med abstinenser der mange faller tilbake. Får håpe hun videre får den hjelpen hun trenger. Jeg er uenig med mye av det SE gjør, men tror hun har helt rett i at hun ikke har klart å skille varemerket og personen SE, noe som helt sikkert har vært enormt vanskelig for henne. Så unner henne jo å bli bedre, men har ingen tro på at dette har latt seg løse på 5 uker.

  • Liker 26
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wilma89 skrev (3 minutter siden):

Det jeg stusser på er den korte innleggelsen ved den type avhengighet. For så rett tilbake i full jobb. Hvis hun nå har trappet ned/av Xanor, så er det jo ofte nå det blir vanskelig. Piller er jo ofte det vanskeligste å slutte med, da det ofte etter en tre måneders tid etter slutt kommer en ny runde med abstinenser der mange faller tilbake. Får håpe hun videre får den hjelpen hun trenger. Jeg er uenig med mye av det SE gjør, men tror hun har helt rett i at hun ikke har klart å skille varemerket og personen SE, noe som helt sikkert har vært enormt vanskelig for henne. Så unner henne jo å bli bedre, men har ingen tro på at dette har latt seg løse på 5 uker.

Hun har da garantert oppfølgning videre av helsepersonell,psykolog osv. Kanskje det å fokusere på jobb hjelper på å få tankene bort fra å ville ta piller. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sunfl0wer skrev (Akkurat nå):

Hun har da garantert oppfølgning videre av helsepersonell,psykolog osv. Kanskje det å fokusere på jobb hjelper på å få tankene bort fra å ville ta piller. 

Ja det er klart, men det er noe med å gå så fullt tilbake i den type jobb hun har, samtidig som hun skal dele historien sin på det sannsynligvis mest sårbare tidspunktet, jeg tenker på sikt kan bli veldig utfordrende. Nå har jeg jobbet innefor rus og avhengig i mange år, så jeg stusser bare på hvor faglig utypisk dette er. Har sett alt for mange personer tro de har kontroll etter så kort tid, for så å gå på en skikkelig smell noen måneder senere. Håper som sagt at dette går bra og at hun får den hjelpen hun trenger.

  • Liker 16
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alle kan slite psykisk på en eller annen måte, men en er da likevel ansvarlig for egen helse. Det er lett å skaffe seg rusmidler, men en skulle tro at det for Sophie Elise, som tross alt har en del penger, hadde vært lett å skaffe seg psykolog, eller deltagelse på ett av de hundrevis av kurs eller behandlingsmetoder rettet nettopp mot de problemene hun beskriver. Men hun VALGTE rusmidler selv. Tar hun ikke ansvaret for valgene sine, og eier problemene og valgene hun har tatt, så vil hun aldri lære å takle problemene.

 

Og hvis det er så fælt å bli kalt Norges verste forbilde, hvorfor ikke gjøre noe med det? Enten tone ned kropp og seksualisering, og hvis hun ikke vil det, holde seg unna rampelyset. Hvis hun verken vil tone ned kroppsfokus eller trekke seg tilbake, så må hun for pokker tåle å få konstruktiv kritikk. 
 

Tipper dette er et ‘stakkars meg, ikke kritiser meg for da ruser jeg meg’-opplegg. Meget mulig hun faktisk har et rusproblem, og det unner jeg selvfølgelig ingen, men så lenge hun vrir dette til at hun ikke må få kritikk for å være et ræva forbilde, så får hun lite sympati fra meg. 

  • Liker 32
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde hun ikke en sånn Vis meg nattbordskuff video for kort siden hvor pilleglasset var et av få elementer som var valgt ut for show, litt snålt hvis du ønsker å holde ting hemmelig. Eller kanskje det var teaseren til det som har kommet nå? 

Bare en liten tilleggsinfo her, alle prater om denne ‘jeg er bare en jente som prøver å finne ut av ting på livets vei’ greia. Det er egentlig ikke hennes ord, men direkte sitat fra Kylie Jenner. Husker Kylie kom med eksakt samme unnskyldning i forbindelse med kritikk av noen produkter, før SE gjorde det samme. Kylie fikk heller ikke spesielt god mottagelse av uttalelsen, så SE visste vel haraballet hun gikk til når hun kopierte den. Alt er en copy. 

Hvor skjør, syk og innlagt hun er har hun vist vane for å flashe i etterkant av andre brudd også, sett borti i fra Kasper, men da hadde hun  jo verken tid eller interesse av det. 

  • Liker 30
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etterslenger: tviler ikke på at hjertet har gjort noen hopp idet zanax dosen går ned. De to verstingene for hjertet ved nedtrapping/slutt er nettopp zanax og ja, alkohol. Hvor seriøst hun tar det når hun går rett på alkohol etter utsjekk er rimelig alarmerende 

  • Liker 14
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sirisiri10
Salmonella skrev (3 timer siden):

Selvfølgelig ikke. 

 

Men jeg klarer ikke å ta folk som ligger å gjør seg til i en sykehusseng seriøst.

 

De der bildene fra senga blir for meg så malplasserte 🙈

Jeg klarer ikke å ta henne seriøst der hun ligger i sylehussenga.

Hurra for henne at hun tar tak i det, for all del! Men å proklamere dette i en stor sak i VG blir for meg tullete. Jeg klarer som sagt ikke ta henne seriøst. Ligger å vrir seg til som en katt i parringstid i sykehussenga og skriver om abstinenser. Flaue saker. Jeg håper noen kan lage en parodi på de greiene der (Morten Ramm, hvor er du!)

 

Edit; og så er det dette med ansvarsfraskrivelsen da. Atter en gang. Null selvinnsikt. Og hva hun føler er jo sikkert helt reelt for henne. Utrolig slitsomt med folk som mener at det er de andres feil at det går skeis. Trenger ikke å ta ansvar for noe som helst hun der.

Da handler vel det mer om at du ikke klarer å sette deg inn i hennes situasjon og forstå. Hun har god selvinnsikt, men også vansker som noen ganger kommer i veien. Livet hennes og jobben hennes er i rampelyset. I motsetning til f.eks Caroline Eriksen, så viser hun både det positive og det negative i livet og er åpen om det. Noen ting er bra, andre ikke. 

Er ingen stor fan av henne, men enda mindre fan at folk skal rakke ned på andre som sliter og mobber. Det er jo derfor mange unge sliter psykisk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isaccis skrev (28 minutter siden):

Etterslenger: tviler ikke på at hjertet har gjort noen hopp idet zanax dosen går ned. De to verstingene for hjertet ved nedtrapping/slutt er nettopp zanax og ja, alkohol. Hvor seriøst hun tar det når hun går rett på alkohol etter utsjekk er rimelig alarmerende 

Har hun allerede drukket alkohol? 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lill :) skrev (10 timer siden):

Ser at Kristin Gjeldsvk også er nevnt når det gjelder rusmisbruket. Det virker kalkulert og kynisk å gi velfortjent kritikk  årsakssammenheng til hennes problematikk. 

I en YouTube-video fra mars 2019 ble Isachsen stemplet som «Norges dårlige og farligste forbilde» av influenser Kristin Gjelsvik (35). Det gjorde ikke søvnproblemene til 27-åringen noe bedre, og hun økte stadig pilledosene, opplyser hun i podkasten. https://www.nettavisen.no/livsstil/apner-opp-om-pillemisbruk-i-ny-podkast-jeg-har-loyet-til-alle-rundt-meg/s/5-95-674792

Så nå skylder hun på Kristin for misbruket sitt. Snakker om ansvarsfraskrivelse.

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jentegutt skrev (2 minutter siden):

Jeg lurer på om det er misunnelse som fremmer den falske latter'n der

Ja, for SE er jo virkelig en person å være misunnelig på… Livet hennes er et togkræsj og hun må ruse seg for å i det hele tatt takle å eksistere…

  • Liker 31
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå nevnte hun vel ikke Kristin direkte (i alle fall ikke i podcasten), og det er jo ikke som hun skylder på henne og gullbarbie, men snakker om at hun selv ikke taklet disse hendelsene fordi privatperson og firma var så vanskelig for henne å skille.

Kristin G har kommentert innlegget hennes også, så det ser ut som det er full støtte ang åpenhet om dette fra den kanten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...