Gå til innhold

Sophie Elise


Gjest Klaveret

Anbefalte innlegg

mater.sapiens skrev (2 minutter siden):

Altså. Mer jobberfaring enn andre 27-åringer? 😅

Hun nærmer seg 28 og har ingen reell erfaring fra annet enn å snakke om seg selv. Til og med som i «jobben» som vikar i GKN i TV2 klarte hun å dreie intervjuene til å handle om henne selv. 

Dette blir for dumt. Hvis du ikke klarer å se at hun etterhvert har mye og relevant arbeidserfaring i forhold til media, pr osv, så mangler du enten vilje eller grunnleggende analytiske evner.

Hun har startet flere egne brand, hun produserer podcast, hun har skrevet bøker, hun mer eller mindre drevet målrettet med markedsføring, reklame og pr (av seg selv og samarbeidspartnere) siden hun var i begynnelsen av tenårene, hun har håndtert media like lenge, han har vært programleder (tror jeg?), har ellers timesvis med erfaring fra skjermen som realitydeltaker, i Bloggerne og i sin egen serie.

Så kan en gjerne personlig syns at mye av det hun gjør er kleint, teit, dumt, upassende, dårlig, umoralsk, manipulerende og fake, men det forandrer ikke det faktum at hun har opparbeidet seg mye erfaring fra bransjen i en relativt ung alder. Hun får det attpåtil til, for dama tjener penger. Den erfaringen og det nettverket hun sitter med, kan du ikke kjøpe deg for penger eller med en grad fra universitetet. Helt uavhengig av om man liker henne og det hun driver med eller ikke, så går det ikke an å benekte dette.

  • Liker 12
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg syns det er helt feil av nrk å «ansette» SE i et konsept hvor hun kan forsvare sin rolle som negativ påvirker i mer enn ti år. Hun har formidlet en kvinnerolle jeg virkelig trodde vi begravet på sekstitallet, mens hun lyver og fraskriver seg ansvaret. At Lindmo nå trekker henne inn i studio for å applaudere normalisering av plastiske operasjoner på friske kvinner og seksualisering av til og med mindreårige (lilleprinsen på Skaugum) - er helt uforståelig. Fint at hun har vært på avrusning, men hva så? Håper Lindmo tør å snakke litt om bilkjøring i pillerus i det minste. 
😞

  • Liker 38
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mater.sapiens skrev (14 minutter siden):

Altså. Mer jobberfaring enn andre 27-åringer? 😅

Hun nærmer seg 28 og har ingen reell erfaring fra annet enn å snakke om seg selv. Til og med som vikar i «jobben» som programleder i GKN i TV2 klarte hun å dreie intervjuene til å handle om henne selv. 

Tror du må innse at jo,hun har mye jobb erfaring. Å være influencer ER en jobb uansett hva man synes om det. Og hun er mer enn bare en influencer. Men sitter vel langt inne for folk å godta at folk tjener millioner på mindre viktige jobber. 

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

«nesten hjertestans» ? Hva menes med det? Er det urytme eller noe?
Har sett en mann med abstinenser etter medisinbruk, han så ikke ut som SE for å si det pent, svettet og snurra i senga.

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sirisiri10
Jadaomatte skrev (4 minutter siden):

«nesten hjertestans» ? Hva menes med det? Er det urytme eller noe?
Har sett en mann med abstinenser etter medisinbruk, han så ikke ut som SE for å si det pent, svettet og snurra i senga.

Man skjønner vel at hun ikke filmer på sitt verste? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mater.sapiens skrev (5 minutter siden):

Håper Lindmo tør å snakke litt om bilkjøring i pillerus i det minste. 

Det kan gjerne nevnes ja. Hun har selv dokumentert en god del bilkjøring i den perioden det er snakk om.

Hun har altså også kombinert Xanax og alkohol over en lang periode, det har knapt vært en story de siste månedene uten et glass i hånden. Ofte fra tidlig på dagen.

Ikke rart hun har virket sløv i mange sammenhenger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tripptrapp1 skrev (21 minutter siden):

Dette blir for dumt. Hvis du ikke klarer å se at hun etterhvert har mye og relevant arbeidserfaring i forhold til media, pr osv, så mangler du enten vilje eller grunnleggende analytiske evner.

Hun har startet flere egne brand, hun produserer podcast, hun har skrevet bøker, hun mer eller mindre drevet målrettet med markedsføring, reklame og pr (av seg selv og samarbeidspartnere) siden hun var i begynnelsen av tenårene, hun har håndtert media like lenge, han har vært programleder (tror jeg?), har ellers timesvis med erfaring fra skjermen som realitydeltaker, i Bloggerne og i sin egen serie.

Så kan en gjerne personlig syns at mye av det hun gjør er kleint, teit, dumt, upassende, dårlig, umoralsk, manipulerende og fake, men det forandrer ikke det faktum at hun har opparbeidet seg mye erfaring fra bransjen i en relativt ung alder. Hun får det attpåtil til, for dama tjener penger. Den erfaringen og det nettverket hun sitter med, kan du ikke kjøpe deg for penger eller med en grad fra universitetet. Helt uavhengig av om man liker henne og det hun driver med eller ikke, så går det ikke an å benekte dette.

Det er enkelt å lage klær og tilbehør som merke og gi dem et eller annet navn.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man ikke kan ta ansvar for den dårlige påvirkningen man har, og må ta tabletter for å kunne fungere bør man vel gi opp en influenser karriere? Tror ikke på at å vinne Gullbarbie var en årsak til disse problemene, det er jo bare å se på historikken rundt alle diagnosene hun har slengt seg rundt med. At NRK vil være et mikrofonstativ for denne bedriften som har et lite respektfullt forhold  til loven  om merking av reklame, loven om alkohol og reklame og som så til de grader pusher et usunt kroppsfokus og kroppspress er helt hinsides. Og på toppen av det hele så er det faktisk våre skattepenger som nå betaler lønna til dette makkverket (SE AS). Det er så man ikke kan tro det. 

Endret av Lill :)
  • Liker 35
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lill :) skrev (8 minutter siden):

Hvis man ikke kan ta ansvar for den dårlige påvirkningen man har, og må ta tabletter for å kunne fungere bør man vel gi opp en influenser karriere? Tror ikke på at å vinne Gullbarbie var en årsak til disse problemene, det er jo bare å se på historikken rundt alle diagnosene hun har slengt seg rundt med. At NRK vil være et mikrofonstativ for denne bedriften som har et lite respektfullt forhold  til loven  om merking av reklame, loven om alkohol og reklame og som så til de grader pusher et usunt kroppsfokus og kroppspress er helt hinsides. Og på toppen av det hele så er det faktisk våre skattepenger som nå betaler lønna til dette makkverket (SE AS). Det er så man ikke kan tro det. 

Hun vant gullbarbie i februar 2021. Da bodde hun i rekkehuset og hadde et rolig liv med en alltid støttende Kasper. Men på tidlig sommer dro hun på farmen og rotet seg bort i det hun trodde var sin store kjærlighet. Etter det gikk det vel over stokk og stein og nedover med det meste ….

  • Liker 32
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Justlooking skrev (21 minutter siden):

Hun vant gullbarbie i februar 2021. Da bodde hun i rekkehuset og hadde et rolig liv med en alltid støttende Kasper. Men på tidlig sommer dro hun på farmen og rotet seg bort i det hun trodde var sin store kjærlighet. Etter det gikk det vel over stokk og stein og nedover med det meste ….

Godt poeng!

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aintnofun skrev (3 timer siden):

Det er jo ingen som sier at hun skal hylles (eller kanskje noen, men det er fortsatt et viktig tema som ikke bør være tabu rundt) Men det må jo være greit at hun sier det til folk. Det bidrar jo bare til mindre skam.

Nei det bør ikke være noe tabu. Men jeg føler ærlig talt at hennes "rusmisbruk" er en ikke-sak...

  • Liker 23
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Honey Dew skrev (44 minutter siden):

Det er enkelt å lage klær og tilbehør som merke og gi dem et eller annet navn.

Men er det enkelt å LYKKES? Nei. De fleste mislykkes, men de hører vi aldri noe om, og derfor går folk rundt og tror at det er enkelt å lykkes som artist, kunstner, gründer osv.

Hvorvidt man lykkes med noe som er «enkelt» eller «avansert» er for så vidt helt ravende likegyldig i forhold til det jeg skrev i forrige innlegg om SE sin bransjeerfaring (= arbeidserfaring).

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Salmonella skrev (23 minutter siden):

Nei det bør ikke være noe tabu. Men jeg føler ærlig talt at hennes "rusmisbruk" er en ikke-sak...

Det er vel ikke opp til deg å bestemme..

  • Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sirisiri10
Salmonella skrev (26 minutter siden):

Nei det bør ikke være noe tabu. Men jeg føler ærlig talt at hennes "rusmisbruk" er en ikke-sak...

Hvordan kan du si noe sånt? Så stygt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg personlig synes det er et veldig merkelig valg å skal stille på TV i en intervju-situasjon MED publikum når man nettopp har kommet av benzoer. Kunne ALDRI utsatt meg for den type angst som kommer med slike situasjoner, om man liksom er fersk av pillene. Huden er vel tynn som silke og kroppen som et aspeløv vil jeg tro, men kanskje ikke for noen?

Det må trigge VELDIG for å ta seg en pille tenker jeg.

Endret av Bulletproofhoware
  • Liker 42
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når hun sier hun kjøpte "på gata" mener hun ikke at hun fysisk reket rundt i enkelte gater å scoret,det er helt unødvendig idag.

Det er apper de aller fleste her allerede bruker..

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Salmonella skrev (52 minutter siden):

Nei det bør ikke være noe tabu. Men jeg føler ærlig talt at hennes "rusmisbruk" er en ikke-sak...

Selvfølgelig er det en sak! Herregud🤦‍♀️🤦‍♀️🤦‍♀️ Kunne endt værre om hun ikke hadde tatt tak i det. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrottefar skrev (22 timer siden):

Deg om det, I beg to differ, for det å operere seg til skjønnhet er ikke skjønnhet i mine øyne

Hun mener noe godt, eeeehhhh......det hun mener gjør hun for penger, verken mer eller mindre

Hun har nok bomma litt vel mer enn hva alle andre gjør spør du meg

Hun gjør det hun tjener penger på, ikke hva hun trives med

Deg om det, jeg liker henne godt, hun er et menneske, vi gjør alle noe for penger, det er tross alt slik verden går rundt, hun gjør noe hun liker og brenner for, veldig flink og vakker, at noen skal bry seg om hva andre gjør med sin egen kropp er en uting.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

J.. skrev (1 time siden):

Når hun sier hun kjøpte "på gata" mener hun ikke at hun fysisk reket rundt i enkelte gater å scoret,det er helt unødvendig idag.

Det er apper de aller fleste her allerede bruker..

Lekket det ikke noe bilder hvor hun spurte etter benzo via SoMe for noen måneder siden? Å «kjøpe på gata» betyr nok bare at man har fått tak i det ulovlig på en eller annen måte. 
____________

Jeg tenker at en positiv ting som kan komme ut av denne delingen er at unge mennesker kan opplyses om hvor enkelt det er å bli avhengig av reseptbelagte midler man har fått helt lovlig av lege. Det gir unge kunnskap om hvordan de kan legge opp en plan sammen med lege for behandling med slike legemidler på best mulig måte. 

Så blir det for dumt å bagatellisere misbruket til SE, for hun blir fulgt opp videre i behandling og har mistet førerkortet så dette er opplagt ikke et PR stunt. Rykter om at hun har misbrukt piller eller ruset seg har svirret i flere år, og når det nå kommer opp som sannhet bør vi være bedre enn å shame henne for at det ikke er alvorlig nok. Herregud!

Endret av *blueberry*
  • Liker 13
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...