Gå til innhold

Sophie Elise


Gjest Klaveret

Anbefalte innlegg

FruJohansen skrev (10 minutter siden):

Det kritikkverdige er ikke at hun er åpen om rus og påfølgende behandling. Det er flott at hun er det. Det kritikkverdige er at hun setter åpenheten i en kommersiell kontekst. Det er ikke troverdig (for meg, gitt hennes tidligere modus operandi) at hun er åpen for åpenhetens skyld. Hun er deler fordi hun (og NRK) ønsker maks pressedekning rundt den nye podcasten. Det er spekulativt, manipulerende og undergravdende for tilliten vi burde ha til mediene. 

I følge henne så hadde hun ikke tenkt til å dele det enda, men trodde hun kom til å være åpen etter hvert og da ville det være lite troverdig om hun hadde løyet i mange måneder i podcasten. Derfor valgte hun å dele med en gang allikevel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Isild skrev (52 minutter siden):

 

Jeg syns hele opplegget rundt SE AS blir farligere og farligere. Og media har en stooor rolle i det hele. 

 

Enig. Det er skremmende.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*blueberry* skrev (5 minutter siden):

I følge henne så hadde hun ikke tenkt til å dele det enda, men trodde hun kom til å være åpen etter hvert og da ville det være lite troverdig om hun hadde løyet i mange måneder i podcasten. Derfor valgte hun å dele med en gang allikevel. 

Hun kunne sagt akkurat det du skrev der da, at de fem ukene fravær handlet om noe vanskelig og personlig, som hun ville dele på et senere tidspunkt, når hun føler seg sterkere. Det ville vært sant, forståelig og mindre spekulativt enn måten hun valgte å løse det på nå. Historien nå er jo uansett at hun har løyet til alle i ett år, om det hadde blitt "jeg løy til alle i ett og et halvt år" ville ikke akkurat gjort all verdens forskjell. 

  • Liker 38
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun tålte ikke Gullbarbie og kritikken hun fikk av kristin men at hun da tåler å gjeste Lindmo,tenk hva som vil komme av kritikk og pes i etterkant....vil tro hun er i en veldig sjør tilstand nå etter avrusningen,henger ikke helt på greip,har ikke Nrk et ansvar her??

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FruJohansen skrev (Akkurat nå):

Hun kunne sagt akkurat det du skrev der da, at de fem ukene fravær handlet om noe vanskelig og personlig, som hun ville dele på et senere tidspunkt, når hun føler seg sterkere. Det ville vært sant, forståelig og mindre spekulativt enn måten hun valgte å løse det på nå. Historien nå er jo uansett at hun har løyet til alle i ett år, om det hadde blitt "jeg løy til alle i ett og et halvt år" ville ikke akkurat gjort all verdens forskjell. 

Det er vel noe hun har vurdert. Jeg synes det fremsto troverdig på podcasten. Det gikk jo allerede rykter. Jeg er egentlig kritisk til det meste SE gjør, og stemte selv på henne som vinner av gullbarbie. At hun er åpen om sitt pillemisbruk synes jeg ikke er kritikkverdig, selv om jeg forstår skepsisen til dere som kritiserer media her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FruJohansen skrev (22 minutter siden):

Hun kunne sagt akkurat det du skrev der da, at de fem ukene fravær handlet om noe vanskelig og personlig, som hun ville dele på et senere tidspunkt, når hun føler seg sterkere. Det ville vært sant, forståelig og mindre spekulativt enn måten hun valgte å løse det på nå. Historien nå er jo uansett at hun har løyet til alle i ett år, om det hadde blitt "jeg løy til alle i ett og et halvt år" ville ikke akkurat gjort all verdens forskjell. 

Hun hadde jo ikke trengt å juge, som du sier det er andre måter hun kunne sagt det uten å direkte si det. 
 

Hun hadde null problemer med å juge om den opererte rumpa si i 2år… fortelle unge jenter at den drastiske endringen kom fra trening og rumpebukser

  • Liker 30
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lorieen skrev (3 timer siden):

At hun prøver å henge sitt eget rusmisbruk på Gullbarbie/Kristin Gjelsvik er bare toppen av… Jeg har ikke ord engang! 
Hun kunne sagt «Jeg fikk endel motbør/kritikk og taklet det dårlig.» For det er det som er sannheten. Hun taklet ikke å stå i sine egne valg, og medisinerte det bort med ulovlige piller.

Enig, hun har en sykdom som kalles avhengighet.  Første gang hun er ærlig om en diagnose. Hun har nok noen tøffe måneder fremfor seg, men å skylde på andre blir for dumt. For noen så varer avhengighet  livet ut. Jeg har bipolar og har gått igjennom det samme. Det var et helvete, men kun min egen feil. Det så jeg veldig klart i ettertid. Hun trenger laaang behandlig for ikke å falle utpå igjen. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det å skylde på at hun ble kåret til årets Gullbarbie og Norges verste blogger av Kristin Gjelsvik er for tynn og ingen unnskyldning for hun er en farlig influenser til yngre følgere. Den kritikken fortjener hun for det er sannheten. 

Slike som SE burde blitt skånet for sosiale medier for det har ikke gjort henne godt og hun burde blitt skånet for mange år siden. 

Jeg blir trist når jeg ser at en jente som SE har store problemer med seg selv at hun ikke takler kritikk. Da tyr hun til kosmetiske og plastiske operasjoner og innrømmer avhengighet av piller. Det er flott at hun innrømmer dette for det er livsfarlig og en vekker til andre. 

Den jenta brude fått hjelp for lenge siden og hun burde kuttet ut alt som har med sosiale medier å gjøre for det gjør henne virkelig ikke godt.

Ønsker SE all mulig lykke til videre og håper inderlig at hun får den hjelpen hun trenger. 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heartgirl skrev (18 minutter siden):

 

Ønsker SE all mulig lykke til videre og håper inderlig at hun får den hjelpen hun trenger. 

Jeg tror desverre det er akkurat der mye av problemet ligger. SE er rik nok til å velge den hjelpen hun ønsker (yoga, coaching, private "ja-klinikker" og andre typiske kjendis-opplegg) , og skygger nok bevisst unna den hjelpen hun trenger (som jeg ser for meg ville være mye mer krevende. Der måtte hun nok lært seg selv å kjenne, innrømme sårbarheter (de ekte) og tåle tilbakemeldinger som ikke bare er smiger. Hun ville nok også måtte innse at det er fullstendig galskap å fortsette i en bransje som gjør henne avhengig av operasjoner, ustabil, psykisk syk og rusavhengig) 

Jeg tror hun må gjøre et valg snart. Vil hun ha det bra, eller vil hun fortsette å være en svært omdiskutert "kjendis". En høyt aktet kjendis blir hun ikke. Det er influencer hun er. En svært oppmerksomhetssyk en. Hvis hun ikke kan leve med det det innebærer av å ikke bli beundret av alle, så burde hun slutte. 

  • Liker 31
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FruJohansen skrev (1 time siden):

Hun kunne sagt akkurat det du skrev der da, at de fem ukene fravær handlet om noe vanskelig og personlig, som hun ville dele på et senere tidspunkt, når hun føler seg sterkere. Det ville vært sant, forståelig og mindre spekulativt enn måten hun valgte å løse det på nå. Historien nå er jo uansett at hun har løyet til alle i ett år, om det hadde blitt "jeg løy til alle i ett og et halvt år" ville ikke akkurat gjort all verdens forskjell. 

Dette er et veldig veldig godt og viktig poeng som jeg dessverre tror den yngre målgruppen som nrk nå henvender seg til ikke så lett ser selv. SE har i alle år aktivt valgt å lyve til sine følgere om de utroligste ting. Noe så lite dramatisk og upersonlig som leilighetskjøp har hun vært uærlig om. At hun da ikke har troverdighet igjen hos det "eldre" publikummet er ikke rart da SE har bevist gang på gang at hun nærmest er villig til å gå over lik for noen kronasjer i kassa. Etiske retningslinjer for seg selv eller sitt publikum er ikke noe hun har vektlagt i sin karriere, så hvorfor skulle hun nå begynne å gjøre noe for veldedighetens skyld?

Personlige kriser er ikke noe jeg godter meg over, men SE og hennes fanskare må snart innse at man mister troverdighet ved å hele tiden være kontroversiell, drøy og utspekulert for egen vinning. Det er prisen man betaler for den type forretningsmodell som SE jobber etter.

Endret av AntiBullshit
  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper hun roer ned på alkoholinntaket også. Det hjelper jo ikke å kvitte seg med en type rusavhengighet, og å fortsette å ruse seg med andre midler. Det ser jo ikke ut som SE og de hun henger med gjør stort annet enn å feste. For et usunt miljø å være en del av 🙁

  • Liker 27
  • Hjerte 2
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AntiBullshit skrev (25 minutter siden):

SE har bevist gang på gang at hun nærmest er villig til å gå over lik for noen kronasjer i kassa. Etiske retningslinjer for seg selv eller sitt publikum er ikke noe hun har vektlagt i sin karriere,

I tillegg er det en rød tråd av løgnaktighet i hennes karriere. Det ble manifestert i en bot fra FT etter samarbeidet med Stordalen og hans forlag. Problemet er ikke at hun står frem, men valgt tidspunkt som gir både NRK (som burde ha tenkt seg nøyere om pga VVP) og podcasten hennes en pangstart. 

  • Liker 12
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isild skrev (1 time siden):

Jeg tror desverre det er akkurat der mye av problemet ligger. SE er rik nok til å velge den hjelpen hun ønsker (yoga, coaching, private "ja-klinikker" og andre typiske kjendis-opplegg) , og skygger nok bevisst unna den hjelpen hun trenger (som jeg ser for meg ville være mye mer krevende. Der måtte hun nok lært seg selv å kjenne, innrømme sårbarheter (de ekte) og tåle tilbakemeldinger som ikke bare er smiger. Hun ville nok også måtte innse at det er fullstendig galskap å fortsette i en bransje som gjør henne avhengig av operasjoner, ustabil, psykisk syk og rusavhengig) 

Jeg tror hun må gjøre et valg snart. Vil hun ha det bra, eller vil hun fortsette å være en svært omdiskutert "kjendis". En høyt aktet kjendis blir hun ikke. Det er influencer hun er. En svært oppmerksomhetssyk en. Hvis hun ikke kan leve med det det innebærer av å ikke bli beundret av alle, så burde hun slutte. 

Hun velger og lukke ørene til at hun er omdiskutert og skyver det bak seg med skylapper. Hver gang hun møter motstand i form av kritikk tar hun på seg offerrollen som for eksempel at det var nominasjonen om årets Gullbarbie som var årsaken til at hun begynte med dette. Hva annet forventer hun når hun promoterer giftig innhold på sine sosiale medier med lettkledde bilder som heldigvis blir fjernet og nå innrømmelse av og misbruke piller?

Avhengighet av operasjoner er en psykisk sykdom på lik linje med spiseforstyrrelser og rusavhengighet. 

Jeg forstår heller ikke TV2 som på død og liv må bruke henne i TV programmer. Man skulle boikotte alle programmer hvor hun er deltaker. Jeg forstår at TV2 skal selge men det finnes mange andre oppegående influensere med sunne verdier som heller burde blitt trukket frem. 

Så lenge som hun ikke har fått hjelpe hun burde ha fått burde hun ligge lavt på sosiale medier for en lang stund. 

  • Liker 18
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AntiBullshit skrev (20 timer siden):

Regner med det er denne du referer til https://vm.tiktok.com/ZMF8wSrb2/

 

Sykehusskjorte og sykehus truse er så vidt jeg er bekjent ikke vanlig å få på avrusningsklinkker, så her lukter det nyoperert

 

1E12D18C-6D3D-4AFE-9987-DC4B2501EFEB.jpeg

Hun sier jo selv at hun måtte innlegges på sykehus 1 uke før avrusning.  Av helsemessige årsaker da de ikke behandler slikt på avrusning. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AntiBullshit skrev (20 timer siden):

Regner med det er denne du referer til https://vm.tiktok.com/ZMF8wSrb2/

 

Sykehusskjorte og sykehus truse er så vidt jeg er bekjent ikke vanlig å få på avrusningsklinkker, så her lukter det nyoperert

 

1E12D18C-6D3D-4AFE-9987-DC4B2501EFEB.jpeg

Stusset på hvorfor hun i alle dager har på seg nettingtruse. Dette er kun vanlig om man må bruke bleie/veldig stort bind. Jobber selv i helsevesenet og ganske uvanlig å bruke dette om du ikke har lekkasje/født/operert/eldre.  

  • Liker 11
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mariiihøna skrev (7 minutter siden):

Stusset på hvorfor hun i alle dager har på seg nettingtruse. Dette er kun vanlig om man må bruke bleie/veldig stort bind. Jobber selv i helsevesenet og ganske uvanlig å bruke dette om du ikke har lekkasje/født/operert/eldre.  

Diaré er ganske vanlig bivirkninger ved avrusning.

  • Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

missLynch skrev (2 timer siden):

Håper hun roer ned på alkoholinntaket også. Det hjelper jo ikke å kvitte seg med en type rusavhengighet, og å fortsette å ruse seg med andre midler. Det ser jo ikke ut som SE og de hun henger med gjør stort annet enn å feste. For et usunt miljø å være en del av 🙁

Nokså usunt miljø hun har og er en del av med mye festing. Dette er ikke bra. 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cammomillo
FruJohansen skrev (4 timer siden):

Det kritikkverdige er ikke at hun er åpen om rus og påfølgende behandling. Det er flott at hun er det. Det kritikkverdige er at hun setter åpenheten i en kommersiell kontekst. Det er ikke troverdig (for meg, gitt hennes tidligere modus operandi) at hun er åpen for åpenhetens skyld. Hun er deler fordi hun (og NRK) ønsker maks pressedekning rundt den nye podcasten. Det er spekulativt, manipulerende og undergravdende for tilliten vi burde ha til mediene. 

Dette var skikkelig presist!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hun har løyet om pillemisbruk i to år? Jaja, gjemte hun  Xanax i bagasjen inne på Farmen kjendis da?
Nei, jeg kjøper ikke den at Gull-barbien skjøv henne utfor stupet. Hun har nok tatt smertestillende etter operasjoner ( senest den i fjor vinter) og har nok likt den rusen litt for godt. Simple as that.

Hvis hun legger ut feste/alkohol/sløret i blikket-bilder i nærmeste fremtid, ja da håner hun de som virkelig jobber med å komme ut av avhengighet. 

 

  • Liker 38
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...