Gå til innhold

Sophie Elise


Gjest Klaveret

Anbefalte innlegg

Nå syns jeg dere her inne er skikkelig ufine. Er jo bare positivt at hun er ærlig om rusbehandling. Kanskje det bidrar til at andre søker hjelp. Og bare fordi hun har vært innlagt i en måneds tid så betyr ikke det at behandlingen er over. 

Hadde det vært nesten noen som helst andre som stod frem hadde det bare vært hyllest på gang. 

Hilsen meg som snart skal legges inn... Og det er kjipt..

  • Liker 7
  • Hjerte 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Cammomillo skrev (1 time siden):

Hvorfor slutter hun ikke å jobbe med det som eksponerer henne!!!? Hun tåler ikke det og sier det jo selv. 

Hun har jo ikke noen utdannelse. Uten utdannelse er det vanskelig å få jobb.  Og hva står evt på CV hennes? 

Og hun er jo vant med å ha mye penger mellom hendene. Kan bli avhengig av det også....

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Birdsson skrev (Akkurat nå):

Dette handler ikke om å være ufin det handler om at hun har vært hele fem uker på rusbehandling så skal hun hylles for dette.. Det er en haug av folk med rusproblemer som må vente i uker måneder ja kanskje opp i mot ett år før de får den behandlingen de har behov for. For og bruke meg selv som eksempel da, for fem år siden var jeg en hjemløs narkoman som bodde på gata i Reykjavik fordi jeg hadde brent alle broer i norge, fem år senere er jeg rusfri og har fått leid meg en leilighet og livet er flott men jeg forventer ikke at folk skal hylle meg for dette...
La oss sammenligne dette med sigarettrøyking si man røyker 5-10 sigaretter om dagen i 3 måneder så slutter man det vil være en prosess og en omstilling som vil ta litt tid siden man er blitt avhengig, så har vi vedkommende som har røkt 20 om dagen i over 20 år, der vil det bli en real utfordring og slutte...

Det er jo ingen som sier at hun skal hylles (eller kanskje noen, men det er fortsatt et viktig tema som ikke bør være tabu rundt) Men det må jo være greit at hun sier det til folk. Det bidrar jo bare til mindre skam.

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kraftwerk skrev (26 minutter siden):

Det virker som at NRK henger veldig etter, som du sier så er det nok press og stress for unge (kvinner). Det er så mange kronikker, artikler, og virale videoer på TikTok om nettopp hvordan unge har det idag - også er dette deres nye satsninger. Ærlig talt, hvem er det som egentlig styrer den sjappa der?! 

Det har vært åpenbart en stund at den sjappa der styres av mindre gaverike personer i øyeblikket.

lurker skrev (23 minutter siden):

Ja, de trenger å bytte ut endel av de som jobber frem nye talenter og konsepter ...

Minst. Helst alle.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Just now, Aintnofun said:

Det er jo ingen som sier at hun skal hylles (eller kanskje noen, men det er fortsatt et viktig tema som ikke bør være tabu rundt) Men det må jo være greit at hun sier det til folk. Det bidrar jo bare til mindre skam.

Føler på tabu hver dag.. Tenk deg at ingen tar deg seriøst, var innom fastlegen fordi jeg trengte en henvisning og det første han leger sier til meg er "jeg kommer ikke til å skrive ut noen piller til deg!" fordi han hadde lest at jeg hadde historie med rus...  bare i år har jeg søkt nærmere 250 jobber og vært på to intervjuer... Skal jeg løpe til media da? nei jeg må jobbe hardere uansett hvor mange avslag man får...

  • Liker 10
  • Hjerte 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Birdsson skrev (3 minutter siden):

Dette handler ikke om å være ufin det handler om at hun har vært hele fem uker på rusbehandling så skal hun hylles for dette.. Det er en haug av folk med rusproblemer som må vente i uker måneder ja kanskje opp i mot ett år før de får den behandlingen de har behov for. For og bruke meg selv som eksempel da, for fem år siden var jeg en hjemløs narkoman som bodde på gata i Reykjavik fordi jeg hadde brent alle broer i norge, fem år senere er jeg rusfri og har fått leid meg en leilighet og livet er flott men jeg forventer ikke at folk skal hylle meg for dette...
La oss sammenligne dette med sigarettrøyking si man røyker 5-10 sigaretter om dagen i 3 måneder så slutter man det vil være en prosess og en omstilling som vil ta litt tid siden man er blitt avhengig, så har vi vedkommende som har røkt 20 om dagen i over 20 år, der vil det bli en real utfordring og slutte...

Du er rå, gratulerer! 5 år! 

Som en som tidligere har jobbet innenfor feltet tenker jeg at hun har lagt seg inn på en privat institusjon.  

Tenker hun har et litt for enkelt forhold til alkohol.  Burde nok holde seg unna det iallefall en stund framover

  • Liker 14
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trude.lutt.lutt skrev (2 minutter siden):

Hun har jo ikke noen utdannelse. Uten utdannelse er det vanskelig å få jobb.  Og hva står evt på CV hennes? 

Og hun er jo vant med å ha mye penger mellom hendene. Kan bli avhengig av det også....

Fortell deg gjerne at det er vanskelig for henne å få jobb, men det er det neppe. Hun trenger ikke utdanning fordi hun har et stort kontaktnett, et navn og etterhvert også bransjeerfaring som gjør henne ettertraktet innenfor mediaverden. Ikke til tunge seriøse jobber, men sånn «programleder» på MGP eller Skal vi danse og andre roller de putter kjente fjes i fordi de er vel… kjente.

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Birdsson skrev (3 minutter siden):

Føler på tabu hver dag.. Tenk deg at ingen tar deg seriøst, var innom fastlegen fordi jeg trengte en henvisning og det første han leger sier til meg er "jeg kommer ikke til å skrive ut noen piller til deg!" fordi han hadde lest at jeg hadde historie med rus...  bare i år har jeg søkt nærmere 250 jobber og vært på to intervjuer... Skal jeg løpe til media da? nei jeg må jobbe hardere uansett hvor mange avslag man får...

Ja, men dette har jo ingenting å gjøre med hva jeg skrev her. Jeg sier bare at man bør kunne fortelle folk om rusproblemer enten man er Sophie eller den vanlige mann på gata..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Trude.lutt.lutt said:

Hun har jo ikke noen utdannelse. Uten utdannelse er det vanskelig å få jobb.  Og hva står evt på CV hennes? 

Og hun er jo vant med å ha mye penger mellom hendene. Kan bli avhengig av det også....

Hun har mye mer jobberfaring enn de fleste på hennes alder. Og det er ikke akkurat for sent å begynne å studere når man er på hennes alder.

Så jo, hun har alle muligheter til å klare seg godt selv om hun skulle trekke seg tilbake fra rampelyset.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Aintnofun said:

Ja, men dette har jo ingenting å gjøre med hva jeg skrev her. Jeg sier bare at man bør kunne fortelle folk om rusproblemer enten man er Sophie eller den vanlige mann på gata..

Joda det skal man gjerne få lov til men å løpe til media er noe annet...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg mener at NRK i stor grad bør være forsiktig med å fremme slike folk også innenfor vanlige redaksjonelle sendinger, som Dagsrevyen, Lindmo og lignende - og la disse kjendisene seile i sin egen sjø i kommersielle medier.

At NRK faktisk bereder grunnen og bruker av våre skattepenger til å la henne bedrive podcast på vår bekostning, og i tillegg bruker våre skattepenger på å profilere dette overfor andre medier, må faktisk være en alvorlig trussel mot NRK som institusjon og ikke minst deres finansiering.

  • Liker 47
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Birdsson skrev (10 minutter siden):

Jeg mener at NRK i stor grad bør være forsiktig med å fremme slike folk også innenfor vanlige redaksjonelle sendinger, som Dagsrevyen, Lindmo og lignende - og la disse kjendisene seile i sin egen sjø i kommersielle medier.

At NRK faktisk bereder grunnen og bruker av våre skattepenger til å la henne bedrive podcast på vår bekostning, og i tillegg bruker våre skattepenger på å profilere dette overfor andre medier, må faktisk være en alvorlig trussel mot NRK som institusjon og ikke minst deres finansiering.

Enig!

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isild skrev (1 time siden):

Det begynner å holde fra henne nå kjenner jeg. Hun har vært en runde med "rusavhengig" før også (festet litt vel mye som andre vil kalle det) I tillegg til dette så har hun jo overvunnet både bipolar lidelse (som den eneste i verden) og andre tunge psykiske problemer - nesten uten hjelp (for hun er smartere enn psykologen har hun uttalt) 

Mest av alt så har hun et vedvarende ekstrembehov for å være "viktig" og å bli beundret. Hun prøver overalt og hva som helst -for å bli tatt alvorlig. Funker det ikke å operere noe nytt, og å kle av seg, så finner hun på noe å få trøst eller støtte på. 

Nå også dette. Hun kan jo ikke ha "handlet dop på gata" så innmari lenge, det er jo kun kort tid siden f.eks farmen. 

Masse lykke til til deg! ❤️ Det er en kjempejobb du har gjort for DEG! Jeg håper livet åpner seg og gir deg nye gode relasjoner, mestringsfølelse og en jobb du vil like. 

 

"SE handler dop på Gata"høres ut som et konsept de kunne testa ut ,litt som"Helene sjekker inn"

  • Liker 8
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Velinda skrev (Akkurat nå):

"SE handler dop på Gata"høres ut som et konsept de kunne testa ut ,litt som"Helene sjekker inn"

Hun har et stort nettverk og mange kjendiser bruker dop eller piller så hun slapp nok å gå på gata, hun fikk tak i det lett uten. 

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her bør moderator rydde opp, mye fæle kommentarer. Man kan slite selvom man ikke sitter på gata. Hun har jo åpenbart vært inne for avrusning, hatt et stort problem, og som hun sier selv i podcasten skal hun tilbake dit jevnlig med gruppeterapi, og oppfølging av egen psykolog og lege. Da har vel fagfolk vurdert at hun er frisk NOK til å skrives ut, men hun er fortsatt under behandling.

Dette blir for dumt, og jeg er ikke noen fan av SE personlig. Men å tråkke på noen som faktisk har ligget nede, og trenger støtte, er usmakelig. Det betyr ikke at andre ikke har det verre, eller har vært innlagt lengre, eller sitter under ei bru, men det blir whataboutism og rett og slett tragisk.  

Hvis kjæresten din slår deg i øyet hver dag i 5 uker, så er det ikke så synd på deg fordi en annen dame får grisejuling over hele kroppen av mannen hver dag i et år? Er det logikken?

  • Liker 12
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

gretchenlowell skrev (1 time siden):

Ramlet over en TikTok video hun har lagt ut (antar den er lagt ut i dag), hvor hun hevder å ha sterke abstinenser i en sykehusseng med skjorten godt dratt opp og dådyrblikk i kamera. Hvem faen filmer seg selv i en situasjon som det - virker så utrolig fake.

Regner med det er denne du referer til https://vm.tiktok.com/ZMF8wSrb2/

 

Sykehusskjorte og sykehus truse er så vidt jeg er bekjent ikke vanlig å få på avrusningsklinkker, så her lukter det nyoperert

 

1E12D18C-6D3D-4AFE-9987-DC4B2501EFEB.jpeg

  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er veldig bra hun er åpen over misbruket, og også at hun er tydelig på at alle kan bli avhengig av noe. Det er bra hun har tatt grep, og at hun lagt seg inn. Trolig er de jo privat, og for mange vil det samme tilbudet være umulig. Nå har jeg ikke hørt podcasten og om dette reflekteres over, men om det ikke gjør det så betyr ikke det nødvendigvis ikke at hun ikke selv forstår at hun er ganske en så privilegert misbruker som kan både legges inn på private klinikker og har råd til privat oppfølging og behandling. NRK burde tatt dette perspektivet, og kanskje det kommer. 

Alt har en utløsende faktor, og for henne var det gullbarbien. SE er åpenbart ikke noe fornøyd med den prisen, og det er ikke noe sjokk. At hun nå trekker frem dette som den utløsende faktoren er heller ikke noe sjokk. Samtidig syns jeg media skal være varsomme med å la dette bli stående uimotsagt eller uten noen nyansering. Gullbarbien er en viktig pris, og gikk ikke på SE som person - det var den veldig tydelig på. Jeg håper det ikke får noen konsekvenser for Gullbarbien. 

  • Liker 20
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...