Gå til innhold

Sophie Elise


Gjest Klaveret

Anbefalte innlegg

Honey Dew skrev (53 minutter siden):

Dette er litt flisespikkeri fra min side, men et vinglass med væske i, trenger ikke å bety at det er alkohol i glasset. Det kan til og med være kun vann.

Det er fortsatt lovbrudd,ellers hadde jeg ikke brydd meg.

Ser ingen grunn til å gå etter noen i sømmene "kun fordi" men at influencere igjen og igjen skal bryte alkohol loven uten konsekvenser ser jeg ingen grunn til.

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

J.. skrev (26 minutter siden):

Det er fortsatt lovbrudd,ellers hadde jeg ikke brydd meg.

Ser ingen grunn til å gå etter noen i sømmene "kun fordi" men at influencere igjen og igjen skal bryte alkohol loven uten konsekvenser ser jeg ingen grunn til.

Jeg forstår ikke hvorfor et glass med f eks vann kan bryte alkoholloven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

podden skal ikke høres av mine ører. men om noen vil generere klikk på hennes pod, skriv gjerne et referat her i tråden 😛

Endret av Ænema
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Honey Dew skrev (14 minutter siden):

Jeg forstår ikke hvorfor et glass med f eks vann kan bryte alkoholloven.

Men det har jo blitt forklart her med lenke til og henvisning til alkoholloven. 

  • Liker 21
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jentegutt skrev (15 timer siden):

Jeg synes hun er utrolig vakker :) menneske som mener godt, men bommer litt innimellom som vi alle gjør, liker henne godt jeg, hun gjør det hun trives med 😍

Det utseendet er påkostet så til de grader. Det er egentlig utrolig trist å tenke på når man ser endt resultat. Hun ser mye eldre ut enn hun er. De bildene hun legger ut av seg selv på snapchat og instagram er ekstremt redigerte og ikke sånn hun ser ut i det virkelige liv i det hele tatt. Det kunne man helt tydelig se blant annet på bildene som ble publisert fra Aschehougs hagefesten.

  • Liker 15
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Honey Dew skrev (48 minutter siden):

Jeg forstår ikke hvorfor et glass med f eks vann kan bryte alkoholloven.

 

Hedy Lamarr skrev (1 time siden):

Det spiller ingen rolle, så lenge budskapets mottaker tolker det som alkoholholdig drikk. For å sette det på spissen: Rød saft i melkeglass er ok, rød saft i vinglass er ikke ok, fordi mottakeren vil anta det er rødvin.

https://www.helsedirektoratet.no/tema/alkohol/forbud-mot-alkoholreklame:

I henhold til alkoholloven § 9-2 første ledd (lovdata.no) er det forbudt å:

reklamere for alkoholholdig drikk

 reklamere for varer med samme merke eller kjennetegn som alkoholholdig drikk

 la alkoholholdig drikk inngå i markedsføring av andre varer eller tjenester

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun skylder hovedsaklig på gullbarbietittelen og andre for at hun har blitt avhengig av Xanax. Det er enormt store doser hun har gått på, og hun har kjøpt de på gata. 

Endret av Bulletproofhoware
  • Liker 26
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bulletproofhoware skrev (1 minutt siden):

Hun skylder hovedsaklig på gullbarbietittelen og andre for at hun har blitt avhengig av Xanax. Det er enormt store doser hun har gått på, og hun har kjøpt de på gata. 

Det er jo alltid alle de andres feil i influencerkretser, selv er de ufeilbarlige. 

  • Liker 34
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bulletproofhoware skrev (2 minutter siden):

Hun skylder hovedsaklig på gullbarbietittelen og andre for at hun har blitt avhengig av Xanax. Det er enormt store doser hun har gått på, og hun har kjøpt de på gata. 

Må alltid ha en syndebukk.

Nå skal vel hele gullbarbie-konseptet revurderes fordi "stakkars SE AS" fikk en knekk etter å ha vunnet den..

  • Liker 38
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Honey Dew skrev (58 minutter siden):

Jeg forstår ikke hvorfor et glass med f eks vann kan bryte alkoholloven.

 

Kort og greit så er det ikke lov å insinuere alkohol heller. Et vinglass med drikkeinnhold vil insinuere vin (selv om det er vann)

Man kan syns at det er teit, men det er nå en gang loven. 

Personlig syns jeg ikke det er teit. Det er nok av drikkepress i vår kultur, og det gjør ingenting om det reklameres for solbriller uten fest og alkohol involvert. I akkurat denne reklamen så ser man jo også helt klart at det er "glamourfest og hangover"-looken de gikk for, og da mente de nok at det skulle se ut som nettopp vin. 

 

  • Liker 16
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Malindalin skrev (På 26.9.2022 den 12.43):

Mange synes nok hun er sexy på samme måte som Pamela Anderson før i tiden. Noen man kan tenke seg å ligge med, men stopper der. Tror det er minimalt med menn som ser kone- og mammamateriale i henne

Et spørsmål: Tror du de kvinnene som betegnes som "kone- og mammamateriale" anser menn som kunne tenke seg å ligge med kvinner kun pga. at de oppfyller krav til et seksualisert utseende, som "husbond- og pappamaterial"? Kunne aldri tenkt meg selv å ha en slik far til min datter, en far som objektiviserer enkelte kvinner. 

  • Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...