Gå til innhold

Sophie Elise

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Gasellen skrev (26 minutter siden):

Jeg tror vi må huske her at en Gullbarbie ikke kommer til å endre på noen ting for hennes del. Ja, kanskje hun poster noen bilder av seg selv i pologenser i noen uker, men til sommeren når hun for alvor skal begynne å selge brunkrem igjen kommer hun til å falle tilbake i samme spor.

Husk at SE er sykelig opphengt i kvinnekropp, utseende og sex/sexy. Det har hun vært siden før konfirmasjon. Hun har gang etter gang vist at hun er forferdelig umoden og en gullbarbie kommer ikke til å gi henne en oppvekker og gjøre henne til en bedre rollemodell. 

Det en Gullbarbie KAN gjøre er å vekke opp en liten prosent av følgerene hennes. Og få dem til å unfollowe og droppe å kjøpe produktene hun reklamerer for eller utføre kosemtiske inngrep for å se ut som henne. 
Den rumpa i seg selv er jo til skrekk og advarsel for alle som vil ta rumpeløft... 

Den burde innholder noe mer. Eventuelt bot eller forbud til å poste diverse bilder i ett år etc. Det burde gies med en konsekvense.

Gasellen skrev (14 minutter siden):

Det tror jeg faktisk ikke. 
Hun har jo ingen evner utover det å posere på bilder. Hun selger jo ting men hun selger til svært unge følgere. Når jeg som voksen ser på annonsene hennes hvor hun skal selge en hudkrem feks så er det jo obvious bullshit. Hun er hverken en naturlig eller en overbevisende selger. 

Men en 13 åring synes jo ikke det. 
Jeg har ikke lest bøkene hennes, men utdragende hun poster er ikke fenomenal litteratur. Igjen - de appelerer til ett ungt publikum som ikke krever mer. 
Jeg ser ikke for meg at hun kan drifte en cafe feks fordi hun er for lite utviklet mentalt. Hun er fremdeles 18-19 år inne i hodet. Om det er ett spill for å ikke vokse ifra kundegruppen sin eller om det er reelt kan selvfølgelig diskuteres. Det kan jo være ett spill for galleriet. 

Som designer er hun hverken original, kreativ eller miljøfokusert. Hun er dobbeltmoralsk og hun endrer mening etter hvilken vei vinden blåser. 

Uten kropp og utseende så er Sophie Elise ingenting. Hun klamrer seg til kroppsfokuset og til seksualiseringen fordi det er det eneste hun føler at hun kan. Det er da hun får mest bekreftelse. Det er når hun tror at folk synes hun er sexy at hun føler seg vellykket. 

Opplegget med å være veganer, vise frem griser, kjøpe veskehund, skrive om psyke, osv er bare for å skape varierende innhold. 
Men dette er hun åpenbart ikke like flink til. Så hun faller alltid tilbake på kropp/sex

Jeg er enig med deg. Prøvde kun og putte litt positivt inn i det hele. At hele dama er fullstendig baklengs har vi jo sett helt siden hun  var 14år.

• Liker 11
Skrevet
MaleficentAurora skrev (2 timer siden):

Den burde innholder noe mer. Eventuelt bot eller forbud til å poste diverse bilder i ett år etc. Det burde gies med en konsekvense.

Jeg er enig med deg. Prøvde kun og putte litt positivt inn i det hele. At hele dama er fullstendig baklengs har vi jo sett helt siden hun  var 14år.

Enig! Jeg håper dette blir en pris det blir satt mer fokus på slik at de annonsørene som bruker vinnerne trekker seg unna!

• Liker 15
Skrevet

Offerrollen er egentlig ganske snedig. Med en gang hun begynner å prate om angst og depresjon og stakkars meg blir det som en livbøye og ett skjold mot alt og alle som er imot henne, og ingen kan ta henne på det. Det er nemlig ikke lov til å være kritiske mot mennesker med angst og depresjon, for de har jo angst og depresjon! Ingen skal stille spørsmål til om angsten er reell eller selektiv og ingen skal kritisere noen som har angst. 
De skal bare løftes frem og hedres for at de står fram om angsten... 

Jeg lurer på hvor lenge Kasper holder ut. Særlig når tiden kommer for at de flytter sammen. Jeg er overrasket over at han har holdt ut i 4 år, men tipper det kan ha å gjøre med at de ikke bor sammen hele tiden

• Liker 25
Skrevet

Ser at mange kopi Elise fans har kommentert under press sin nominasjon på IG. Kopi Elise har da vitterlig oppfunnet hjulet på nytt og er sååå naturlig. Hun viser kviser og strekkmerker må dere vite. At hun presser den opererte ræva frem om det skal selges bok, klær eller Språkreiser for barn ned i 12 årsalderen er bare så relevant 🙄

Skrevet
Gasellen skrev (7 minutter siden):

Jeg lurer på hvor lenge Kasper holder ut. Særlig når tiden kommer for at de flytter sammen. Jeg er overrasket over at han har holdt ut i 4 år, men tipper det kan ha å gjøre med at de ikke bor sammen hele tiden

Har lurt på det samme.

Kan være at siden han nå er i ferd med å skape sin rolle som en slags "åndelig" influencer, og på den måten drar nytte av hennes følgerskare og hennes promotering av ham.

Dessuten skal ikke verdien av gratis ferier, hotellopphold og tretopphytter undervurderes😉 

De er sikkert glade i hverandre, men ser for meg at det MÅ være krevende å bo sammen med et så ekstremt selvsentrert menneske som SE, over tid.

Skrevet
Gasellen skrev (7 minutter siden):

Offerrollen er egentlig ganske snedig. Med en gang hun begynner å prate om angst og depresjon og stakkars meg blir det som en livbøye og ett skjold mot alt og alle som er imot henne, og ingen kan ta henne på det. Det er nemlig ikke lov til å være kritiske mot mennesker med angst og depresjon, for de har jo angst og depresjon! Ingen skal stille spørsmål til om angsten er reell eller selektiv og ingen skal kritisere noen som har angst. 
De skal bare løftes frem og hedres for at de står fram om angsten... 

Vet ikke om du har fått det med deg, men han har sin egen instakonto der han deler sine egne erfaringer å meninger om psykisk helse. Tillegg så utdanner han seg til psykolog. Det har vekket mye reaksjoner hos mange. Så jeg vil da anta med at han er så dyp i seg selv slik som SE er (men på en useriøs måte) så passer de to perfekt sammen. Når man ser på videoene hennes på YouTube så ser man at han har en mer utviklet rolle o forholdet deres. For meg så er han som den voksne personen som SE lenge har søkt etter. Han passer på henne men henger ikke over henne. Men samtidig så behandler hun ikke han helt greit ift måten hun svarer han og slenger med leppa foran kamerat. Noe av det fåes ens se på nyeste sesong av Bloggerne der SE gjør comeback.

• Liker 5
Skrevet (endret)

Ved at SE fremstiller Gullbarbie-nominasjonen som helt uforståelig, urettferdig og at "hele Norge er ute etter meg - igjen" gjør bare at jeg virkelig mener at hun ikke bare fortjener den - men TRENGER den! 

Hvis hun faktisk virkelig ikke forstår hva kritikken i nominasjonen går ut på, så bør alle røde lys hos annonsørene hennes begynne å blinke, for da er hun både et farlig forbilde, men også helt uten evne til å reflektere over hvordan det hele ser ut utenifra. Det er ikke opp til henne å bestemme at de som ikke er "med henne" er "imot henne", for sånn er det ikke. 

Hun VET at hun bruker kropp og seksualisering i reklame - for å måke inn penger, og for å få høre at hun er deilig ! Å forsøke å omdirigere fokuset til at Gullbarbie omtrent er å "mobbe" henne, for hun er bare en liten jente på 26 år som prøver å finne seg selv - er feigt, manipulerende og useriøst. 

Nå må det skjerpings til. Virkelig. Hun er Norges største påvirker. Hverken Instagram (med sine strenge retningslinjer som hun tydeligvis også hater)  eller Press er "ute etter henne". 

Endret av Isild
  • Liker 39
Skrevet
pøbelsara skrev (4 timer siden):

Altså, hvis Sophie Elise blir årets Gull-barbie, kommer det selvsagt ikke til å påvirke henne på noen annen måte enn at hun i tiden fremover kommer til å fortsette å dyrke den plutselige forkjærligheten hun har fått for høyhalsere og å bare  være påkledd. Tidligere har hun solgt strikkegensere ved å kun være iført dem og ikke noe annet. Nå har hun fylt på med klær - men jeg ser det kun som et forsøk på å manipulere media - akkurat slik  hun gjorde da hun opptrådte renskurt og påkledd uten parykk og extensions på Debatten etter at Kristin Gjeldsvik kalte henne et farlig forbilde. 

Hun er ekstremt god på å manipulere lesere og media. Hun spiller offerrollen så overbevisende at jeg er ganske sikker på at hun tror på sin egen indignasjon over at hun ble nominert. Hun har jo vært så usikker selv, så hvordan kan hun være et negativt forbilde liksom? Hun skjønner ikke at det at hun måtte gå så drastisk til verks for å like seg selv som hun har gjort,  påvirker følgerne negativt når de føler akkurat det hun selv sier å ha følt før, føler.

De/følgerne har komplekser og mener oppriktig at hvis man har komplekser, så må det være greit å fikse(/operere. Hva skjedde med å omfavne ulikhet og prøve å godta seg selv som man er? Jeg mener at vi som samfunn må være ye tydeligere motstemmer mot slike holdninger. Operasjoner fikser ingenting på innsiden av hodet. Men de kan vansire og ødelegge folk for alltid. Den delen er det fanken ingen som snakker om noen gang, men plastiske operasjoner gone wrong er skikkelig ille. Å skjære i friske, unge kropper for å endre dem, burde være mye mer omdiskutert. Det er andre aspekter ved dette enn "Min kropp, mitt valg". 

En slik kåring vil ikke endre SE.

Men en slik kåring sier noe til alle andre om at det er ugreit (og unødvendig) å være så kroppsfiksert og utstudert avkledd poserende som SE er når hun selger alt fra bokklubbmudlemskap til strikkegensere til selvbruning til hudpleieprodukter. 

Det er ingen som sier at SE skal skamme seg over kroppen sin. Men noen bør fortelle henne og andre unge jenter og kvinner at hvordan man ser ut, ikke bør være hovedbeskjeftigelsen i et liv. Det er ikke sunt å være så ekstremt opptatt av seg selv om hvordan man ser ut til en hver tid og i en hver situasjon. Det  er ikke bra for oss som kollektivt samfunn heller at unge kvinner kjøper ekstremutseendefokus og objektivisering av kvinnekroppen som noe det er viktig å bruke tid og krefter og ofre sin psykiske helse på. 

Det jeg tror du har veldig rett i her er at hun tror på sin egen offerrolle.

Jeg tror hun har vært stuck mentalt i tenårene altfor lenge sammenblandet med mye kritikk (både konstruktiv og rent hat) i mange år samtidig som hun har ekstremt høy inntekt i forhold til andre på samme alder som gjør at hun har råd og tid til egenpleie og kroppsjusteringer som en selvfølge i hverdagen ikke mange andre har mulighet til.

Usikkerhet blandet med mye av det usaklige fokuset på hennes utseende fra «lesere» (tenker på langt tilbake i tid hvor mye drapstrusler og slik havnet i offentlig kommentarfelt på bloggen) blandet med den høye inntekten har gjort det enkelt for henne å ty til utvendige endringer isteden for selvinnsikt og dette har vel bidratt til at hun ikke har vokst fra seg disse tankene. 

Hennes største forbilder er andre influensere som har samme livsstil, «problemer» og utseendefokus. Denne offerrollen hun har laget seg er dyrket frem over så mange år og en periode fra ungdomsårene over i voksenårene, den har blitt en del av identiteten hennes og jeg tror ikke hun tør å la den slippe taket. 

• Liker 20
Skrevet

Så var det dette med umerket,seksualisert reklame da..

(Bleietruse fra egen kolleksjon..)

20210201_195259.jpg

• Liker 19
Skrevet
J.. skrev (2 minutter siden):

20210201_195259.jpg

Så lenge varte høyhals imaget 😂😂

Skrevet
J.. skrev (15 minutter siden):

20210201_195259.jpg

Så... hun poserer i undertøyet for å vise frem smilet sitt? 🤔😅

Uttalte ikke hun seg nettopp om at hun kun legger ut halvnakne bilder når det er for å reklamere for undertøy eller selvbruning? 
Mulig dette er et rent reklameinnlegg, men uten merkingen er det ikke stort mer enn SE sitt behov for å vise hud (altså årsak til gullbarbie-nominasjonen, som hun mener ikke er berettiget).

• Liker 26
Skrevet
Missy1 skrev (1 minutt siden):

Så... hun poserer i undertøyet for å vise frem smilet sitt? 🤔😅

Uttalte ikke hun seg nettopp om at hun kun legger ut halvnakne bilder når det er for å reklamere for undertøy eller selvbruning? 
Mulig dette er et rent reklameinnlegg, men uten merkingen er det ikke stort mer enn SE sitt behov for å vise hud (altså årsak til gullbarbie-nominasjonen, som hun mener ikke er berettiget).

Etter "swipe up" story til ny ig-post som inneholdt 4-5 glisebilder av SE (rett etter å ha postet i story at hun satt med tannblekingsmiddel..) så antar jeg dette (og nevnte post..) er umerket reklame for.. tadah! Tannbleking. Og trusa da.

Men merking er ikke så farlig,bare noen spør "hvor er xx fra? / hvordan fikk du så hvite tenner😍?"..

• Liker 20
Skrevet
J.. skrev (22 minutter siden):

Etter "swipe up" story til ny ig-post som inneholdt 4-5 glisebilder av SE (rett etter å ha postet i story at hun satt med tannblekingsmiddel..) så antar jeg dette (og nevnte post..) er umerket reklame for.. tadah! Tannbleking. Og trusa da.

Men merking er ikke så farlig,bare noen spør "hvor er xx fra? / hvordan fikk du så hvite tenner😍?"..

Ja sant det... hun har jo såvidt nevnt at hun kjøper blekingen hos tannlegen... kommer vel snart reklame for tannlegen hennes da 🤦🏼‍♀️ 

• Liker 12
Skrevet
Missy1 skrev (1 minutt siden):

Ja sant det... hun har jo såvidt nevnt at hun kjøper blekingen hos tannlegen... kommer vel snart reklame for tannlegen hennes da 🤦🏼‍♀️ 

Umerket reklame for flere varer da altså. Hva skjedde med denne 26-år gamle jenta som bare prøvde å finne sin vei? Kom det for lite penger inn på kontoen? 

Skrevet
Lin11 skrev (1 minutt siden):

Umerket reklame for flere varer da altså. Hva skjedde med denne 26-år gamle jenta som bare prøvde å finne sin vei? Kom det for lite penger inn på kontoen? 

Og som IKKE lager seksualisert reklame?

Lol.

Brystvorter + tannbleking = sant 🥰

• Liker 20
Skrevet
J.. skrev (2 timer siden):

20210201_195259.jpg

Hun er stolt av at hun har holdt fast ved den hun er??  Men du ser jo overhodet ikke ut slik du så ut for ti år siden kjære.  Du er jo totaloperert!    Og hva er det med smilet hennes??  Ligner jo ikke på hennes smil, eller er det øynene det er noe merkelig med?

• Liker 20
Skrevet
Peonjenta skrev (6 minutter siden):

Hun er stolt av at hun har holdt fast ved den hun er??  Men du ser jo overhodet ikke ut slik du så ut for ti år siden kjære.  Du er jo totaloperert!    Og hva er det med smilet hennes??  Ligner jo ikke på hennes smil, eller er det øynene det er noe merkelig med?

Vel,det er jo hennes fjes men smilet er jo resultat av kjeveoperasjon,regulering og tannbleking..

• Liker 8
Skrevet
Peonjenta skrev (10 minutter siden):

Det er smilet til Caroline Berg Eriksen. Jeg tipper de bruker samme leverandør av tryneinngrep 😅 de er blitt dritlike. Bare at en har unger og en har ikke. 

• Liker 24

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...