Gå til innhold

Sophie Elise

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
Hjarte skrev (3 timer siden):

https://www.dagbladet.no/meninger/slutshaming-fra-overste-hold/73185584

Prøver artikkelforfatteren å være morsom, eller er hun seriøs? 🤔

Herregud. For en elendig kronikk, alt fra språket, meningene og selve formidling av innholdet.  Man lurer på om hun prøver å være morsom ja!

Også bør alle holde seg unna og se stories på Insta. Jo flere visninger, jo mer lukrativt for Sophie Elise. 

Endret av miaw
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Tamsi skrev (3 timer siden):

Har hun mista fire ulike innlegg i en blender?

😀

• Liker 6
Skrevet
Hjarte skrev (4 timer siden):

https://www.dagbladet.no/meninger/slutshaming-fra-overste-hold/73185584

Prøver artikkelforfatteren å være morsom, eller er hun seriøs? 🤔

Siri Borge må ha misforstått noe kraftig. Hva er det egentlig hun vil frem til? Og snakk om å overtolke budskapet til Erna rundt smittevern. Det er ganske imponerende at hun får det til å dreie seg om blant annet puling, slutshaming, skambelagt kvinnelig seksualitet og barn/barnløshet. 

Også særdeles imponerende at en politiker og skribent skriver debattinnlegg med et så dårlig og vulgært språk. Her virker det som om at skribenten har lagt seg på et nivå hun tenker matcher Sophie Elise, i håp om at Sophie vil synes at hun er kul. Men for all del, det kan jo tenkes at hun generelt bare uttrykker seg på den måten. Uansett må dette være blant de dårligste debattinnleggene jeg har lest, noen sinne.

• Liker 29
Skrevet
clyde skrev (30 minutter siden):

Jeg skjønner ikke hvorfor Dagbladet publiserte det mølet der. For ei sur kjerring den dama er, stakkars Erna 😄

Her burde Dagbladet skjermet forfatter synes jeg. Dette henger ikke på greip og har heller ingen relevans til den opprinnelige saken (som hun uttaler at hun ikke kjenner til heller). Fremstår som et «stakkars meg» innlegg fra en tenåring, ikke et debattinnlegg fra ei politisk dame på 35 år. Dårlig pressevurdering her synes jeg. 

• Liker 24
Skrevet
Jaymie skrev (6 timer siden):

Her burde Dagbladet skjermet forfatter synes jeg. Dette henger ikke på greip og har heller ingen relevans til den opprinnelige saken (som hun uttaler at hun ikke kjenner til heller). Fremstår som et «stakkars meg» innlegg fra en tenåring, ikke et debattinnlegg fra ei politisk dame på 35 år. Dårlig pressevurdering her synes jeg. 

Enig med deg.:blomst:

Skrevet

Herlighet for et et debattinnlegg ! Dette burde ikke vært i trykken-  for hennes skyld. Hun dr**er seg jo fullstendig ut. 

Skulle gjerne sett at det var kommentarfelt på det innlegget -  så man kunne lese tilbakemeldinger på hvordan det traff publikum som ikke kjenner til SE like mye som man gjør her i denne tråden. 

• Liker 22
Gjest Era Vulgaris
Skrevet (endret)

Sophie Elises verden er sånn: "Gjør noe hun tror er sexy og/eller edgy"

- Får kritikk

- Responsen er da enten å gå i offerrollen og "æ orke ikke", eller                                                                  sende blodfansen i krigen for seg.

Det jeg overhodet ikke forstår, er hvorfor ting aldri får en reell konsekvens for denne dama? Statsministeren kritiserer henne til og med, og allikevel kan hun fortsette ufortrødent videre. Sponsorer og samarbeidspartnere benytter henne fortsatt. Kjendisvennene forsvarer henne like forbasket, og mediene fortsetter å være mikrofonstativ for henne. Er det noe jeg ikke forstår i denne dynamikken? Hvorfor er hun fredet?

Endret av Era Vulgaris
Skrevet (endret)
5 minutter siden, Era Vulgaris said:

- Får kritikk

- Responsen er da enten å gå i offerrollen og "æ orke ikke", eller                                                                  sende blodfansen i krigen for seg.

Det jeg overhodet ikke forstår, er hvorfor ting aldri får en reell konsekvens for denne dama? Statsministeren kritiserer henne til og med, og allikevel kan hun fortsette ufortrødent videre. Sponsorer og samarbeidspartnere benytter henne fortsatt. Kjendisvennene forsvarer henne like forbasket, og mediene fortsetter å være mikrofonstativ for henne. Er det noe jeg ikke forstår i denne dynamikken? Hvorfor er hun fredet?

Lurt på det samme selv. Men ser at mine yngre kusiner på 19 og 23 synes hun er dritfet og kul og edgy. Begge to er dyktige, skoleflinke kvinner som studerer. Lurer ofte på om jeg med mine 30 år bare er "for gammel" og langt utenfor målgruppen? 

Endret av BuffaloDuck
  • Liker 9
Gjest Era Vulgaris
Skrevet
BuffaloDuck skrev (1 minutt siden):

Lurt på det samme selv. Men ser at mine yngre kusiner på 19 og 23 synes hun er dritfet og kul og edgy. Begge to er dyktige, oppegående kvinner som studerer. Lurer ofte på om jeg med mine 30 år bare er "for gammel"? 

Jeg vet at jeg er for gammel, men det gjør ikke undringen mindre reell, tenker jeg. At hun ikke er i min målgruppe, spiller ikke så stor rolle, egentlig. De unge menneskene jeg kjenner, er i hvert fall mye mer reflekterte og opptatt av helt andre ting enn det SE viser i monitor. Og de har gjennomskuet henne for lengst. Merkelig at så mange andre ikke gjør det...

Skrevet
2 minutter siden, Era Vulgaris said:

Jeg vet at jeg er for gammel, men det gjør ikke undringen mindre reell, tenker jeg. At hun ikke er i min målgruppe, spiller ikke så stor rolle, egentlig. De unge menneskene jeg kjenner, er i hvert fall mye mer reflekterte og opptatt av helt andre ting enn det SE viser i monitor. Og de har gjennomskuet henne for lengst. Merkelig at så mange andre ikke gjør det...

Enig med deg. Mine kusiner er også reflekterte og opptatt av helt andre ting enn det SE viser. Derfor jeg sitter her som et stort spørsmålstegn 😂 NOE er det med henne som fenger folk, medier og firmaer, men får ikke tak på hva det er. 

• Liker 9
Skrevet
BuffaloDuck skrev (1 time siden):

Lurt på det samme selv. Men ser at mine yngre kusiner på 19 og 23 synes hun er dritfet og kul og edgy. Begge to er dyktige, skoleflinke kvinner som studerer. Lurer ofte på om jeg med mine 30 år bare er "for gammel" og langt utenfor målgruppen? 

Jeg har bekjente som snart er 30 som fortsatt synes hun er kul 🤦🏼‍♀️ Som regel folk som ikke orker å reflektere rundt samfunnsproblemer. 

• Liker 17
Skrevet

Jeg tror nesten man må være på KG, eller på andre måter klare å analysere dette, for å gjennomskue/forstå hvordan disse menneskene jobber.

Hvordan f.eks SE trekker i trådene, hvordan hun engasjerer og provoserer. Sier en ting, gjør det motsatte, lyver og manipulerer. Kynismen og den kalde beregningen som ligger bak. Stuntene media stadig gir oppmerksomhet.

Hvis man kun ser glimt av dette "utenfra", så kan jo SE framstå både kul og edgy😂 

Skrevet
Era Vulgaris skrev (1 time siden):

- Får kritikk

Jeg har inntrykk av at det er endel "mangel på kunnskap" når det gjelder hvermansens forhold til SE. Jeg er godt voksen og har spurt mine venner hva de tenker om SE-bedriften (de følger ikke med på hennes kanaler, og heller ikke her) - Det som går igjen er at de kun erindrer vagt ting de har lest i media. Dermed er inntrykket ofte følgende: 

"Hun er jo veldig opptatt av utseendet sitt, men hun har jo suksess med mer enn rosablogg, og står jo for så mye bra, gjør hun ikke?" 

Om jeg spør hva de mener hun står for som er bra, så er det "hun er jo imot mobbing, og kjemper for miljøet osv. Også er hun vel suksessrik med bøker hun skriver?" 

Mao, så vet ikke folk som ikke følger spesielt med mer enn det lille de får servert polerte medieomtaler. 

• Liker 20
Gjest Era Vulgaris
Skrevet
Isild skrev (1 time siden):

Jeg har inntrykk av at det er endel "mangel på kunnskap" når det gjelder hvermansens forhold til SE. Jeg er godt voksen og har spurt mine venner hva de tenker om SE-bedriften (de følger ikke med på hennes kanaler, og heller ikke her) - Det som går igjen er at de kun erindrer vagt ting de har lest i media. Dermed er inntrykket ofte følgende: 

"Hun er jo veldig opptatt av utseendet sitt, men hun har jo suksess med mer enn rosablogg, og står jo for så mye bra, gjør hun ikke?" 

Om jeg spør hva de mener hun står for som er bra, så er det "hun er jo imot mobbing, og kjemper for miljøet osv. Også er hun vel suksessrik med bøker hun skriver?" 

Mao, så vet ikke folk som ikke følger spesielt med mer enn det lille de får servert polerte medieomtaler. 

Det har du nok helt rett i, jeg har samme inntrykk.

Det forklarer allikevel ikke helt hvorfor hun kan seile gjennom all kritikk uten at noe får konsekvenser for henne. Media og kjendisverdenen holder tydeligvis en slags beskyttende hånd over henne, av grunner jeg ikke kan forstå. 

Skrevet
Era Vulgaris skrev (2 timer siden):

Det har du nok helt rett i, jeg har samme inntrykk.

Det forklarer allikevel ikke helt hvorfor hun kan seile gjennom all kritikk uten at noe får konsekvenser for henne. Media og kjendisverdenen holder tydeligvis en slags beskyttende hånd over henne, av grunner jeg ikke kan forstå. 

Helt uforståelig for meg også.

Kom på denne artikkelen nå: 

https://journalisten.no/sophie-elise-isachsen-rosablogger-nordlys/hvorfor-i-all-verden-skal-vi-stotte-sophie-elise-isachsen/303873

• Liker 14
Skrevet

Tråden er ryddet for brudd på opphavsrett.

Måne, admin.

Skrevet
hulillerunde skrev (På 15.12.2020 den 13.14):

Dette har hun fått tilbakemelding på fra folk som jobber fremst i felten. Dersom man leser i kommentarfeltet hennes på insta så er det flere helsearbeidere som har kommentert at de opplever det som en hån.

SE kan ikke ta ansvar for andres følelser. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...