Gå til innhold

Sophie Elise

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
Apocalypte skrev (12 minutter siden):

Hva er det hun har gjort?  reklamert for bøker uten å merke annonse?   Slik har hun jo holdt på i åresvis.

Litt.Sophie kontoen på Instagram ble først promotert som en personlig konto hvor hun skulle lage et gratis samfunn for jenter. Viste seg å være tidlig promotering for bokklubb i samarbeid med strawberry publishing. 

Bioen hadde link til littsophie nettsiden hvor du kunne melde deg på nyhetsbrev, før det kom frem at det var reklame. 

Endret av Jaymie
  • Liker 24
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Apocalypte skrev (7 minutter siden):

Hva er det hun har gjort?  reklamert for bøker uten å merke annonse?   Slik har hun jo holdt på i åresvis.

Hvis jeg har fortsått det rett så ble instagramprofilen "Litt.sophie" presentert som en privat profil for følgerne - hvor hun skulle anbefale bøker og ha en privat bokklubb for leserne sine, "fordi hun hadde så lyst til å dele sin bokglede". Etterhvert kom det vel frem at dette var en bokklubb i regi av Strawberry publishing (eller hva det heter) - som brukte SE som et salgstriks for å få medlemmer inn i et type abbonnement med en bok i mnd (slik de fleste bokklubber fungerer) 

Problemet oppsto nok ved at ingen av de første innleggene på den profilen ble merket med reklame for at dette var en Strawberry-bokklubb, det ble lagt vekt (virket det som) på at dette skulle oppfattes som SE`s private `boksirkel" med sine kjære lesere. 

• Liker 22
Skrevet
DianaV skrev (3 timer siden):

Det var faen meg på tide og helt på sin plass! Liker forøvrig også at det linkes til artikkelen om løgnen om "leilighetskjøpet" I denne artikkelen 😇

Forstod aldri greia med det der. Hvorfor lyve om noe sånt?

• Liker 13
Skrevet
Isild skrev (59 minutter siden):

Hvis jeg har fortsått det rett så ble instagramprofilen "Litt.sophie" presentert som en privat profil for følgerne - hvor hun skulle anbefale bøker og ha en privat bokklubb for leserne sine, "fordi hun hadde så lyst til å dele sin bokglede". Etterhvert kom det vel frem at dette var en bokklubb i regi av Strawberry publishing (eller hva det heter) - som brukte SE som et salgstriks for å få medlemmer inn i et type abbonnement med en bok i mnd (slik de fleste bokklubber fungerer) 

Problemet oppsto nok ved at ingen av de første innleggene på den profilen ble merket med reklame for at dette var en Strawberry-bokklubb, det ble lagt vekt (virket det som) på at dette skulle oppfattes som SE`s private `boksirkel" med sine kjære lesere. 

Det var akkurat slik jeg tolket det. Og at bøkene som ble sendt ut ikke bare var Strawberrys egne bøker.. 

• Liker 4
Skrevet

Antar det er dette hun har sutret over på story de siste 3 ukene.

200K i bot til henne er absolutt ikke nok.

Men så gnien som hun er svir det nok godt alikevel.

• Liker 19
Skrevet
J.. skrev (1 minutt siden):

Antar det er dette hun har sutret over på story de siste 3 ukene.

200K i bot til henne er absolutt ikke nok.

Men så gnien som hun er svir det nok godt alikevel.

Skulle ligget på en null til på summen. Da hadde hun nok passet bedre på. 

• Liker 19
Skrevet
Gasellen skrev (5 minutter siden):

Skulle ligget på en null til på summen. Da hadde hun nok passet bedre på. 

Enig.

• Liker 5
Skrevet
Gasellen skrev (1 time siden):

Forstod aldri greia med det der. Hvorfor lyve om noe sånt?

Når man lyver om helt unødvendige, tullete ting som dette så vil jeg påstå at man er en patologisk lystløgner. Jeg tror også hun har blitt så vant til å slippe unna med å lyve at hun ikke har noen sperrer når det gjelder det lenger. Hun ljuger jo om stort og smått HELE tiden. Tror ikke hun har kontroll på det selv. Man kan egentlig ikke tro på noe av det den dama sier. Det er så mye å ta av når det gjelder henne og løgner at noen enkelt kunne skrevet en ganske så god bok om det.. 

• Liker 24
Skrevet
Isild skrev (2 timer siden):

En form for «grooming» rett og slett. Forkastelig av SE. 

• Liker 18
Gjest thejohan
Skrevet
Jaymie skrev (19 timer siden):

Den bjeffet på en annen hund på tur i Tromsø også forstyrret den når hun skulle skrive ferdig boka. 

Tuller du? 😂 Dævver av den dama der, ass! 

Skrevet
Zenhouse skrev (10 minutter siden):

En form for «grooming» rett og slett. Forkastelig av SE. 

Det syns jeg var rett ord på det. Helt på sin plass at hun får bot for dette. Antagelig har hun vært så lenge i bransjen (vokst opp i den) at hun ikke ser det selv - hun tror sine inntektsgivende "råd" og grooming er helt ok -  uten å merke det som reklame. Kan ikke tenke meg annet enn at hun syns boten også er at noen er "ute etter henne". 

Det er usunt for unge å bli utsatt for slik påvirkning fra SE, men jeg tenker at det er usunt for SE å være SE også (altså ikke å være seg selv som person, men å være "fenomenet" SE) Hun har vokst opp i en boble av spons og annonsører. 

• Liker 17
Gjest ISeeYouCreep
Skrevet (endret)

.

Endret av Nasse Nøff ❤
Skrevet
Nasse Nøff ❤ skrev (3 minutter siden):

For ikke så lenge siden så sa hun at hun skulle slutte med unødvendig reklame. Men jeg har sett 0 forskjell fra før og nå. Hun har 3 reklamer på story og 4 innlegg fra den siste uken på insta. Hva var det hun skulle slutte med egentlig? Ser ingen forskjell som sagt. 🤷‍♀️

Det er vel nødvendig da 😂

• Liker 7
Skrevet
thejohan skrev (4 timer siden):

Tuller du? 😂 Dævver av den dama der, ass! 

Hun nevnte det såvidt i den ene YouTube videoen, husker ikke hvilken dessverre. Skikkelig forsvarstale ang Oscar der, 100% ansvarsfraskrivelse og stakkars meg.

Hvem hadde trodd at en valp måtte  oppdras, herregud 🤷🏼‍♀️🤦🏼‍♀️

• Liker 19
Skrevet

De filmene hun legger ut av seg selv er så sykt kleine😂

• Liker 21
Skrevet

Har Oscar kommet tilbake fra Harstad?

Jeg spurte henne for 2-3 mnd siden, og da skrev hun at han skulle komne uken etter, men har ikke sett noe til han... 🤔 

• Liker 6
Skrevet
Tough cookie skrev (4 timer siden):

Har Oscar kommet tilbake fra Harstad?

Jeg spurte henne for 2-3 mnd siden, og da skrev hun at han skulle komne uken etter, men har ikke sett noe til han... 🤔 

Han har flyttet til Harstad permanent hvis jeg har forstått det rett. Vet ikke om hun har sagt det rett ut, men han returnerte iallefall dit påfallende raskt etter "ferien" han var på der. Grunnen for returen var visst at han bjeffet mot andre hunder (han oppførte seg som en normal tenåringshund med andre ord) 

Ingen er vel spesiellt overrasket. 

• Liker 25
Skrevet
Isild skrev (På 18.12.2020 den 19.28):

Vet ikke om du misforsto meg med vilje, eller bare ikke forsto. Jeg dømmer ikke SE, hun kan ha så mange kjærester hun vil for meg. Men det er en pandemi og vi skal alle begrense antall nærkontakter, og det å kysse en man ikke er i et forhold/samme hustand som med da er å gå imot myndighetenes anbefalinger. Dette har ingenting med å dømme - eller med troll å gjøre. At Norges største påvirker legger ut bilder som viser at hun syns det er ok å gå imot anbefalingene er i beste fall trist. Vi andre kan ikke gi  enkelte familiemedlemmer en klem. Mange har ikke sett familiemedlemmer siden pandemien brøt ut. 

Du skriver at SE kan ha så mange kjærester hun vil? Hva vet du om SE sitt forhold til Anniken? 

Skrevet
Jane Eyre skrev (1 minutt siden):

Du skriver at SE kan ha så mange kjærester hun vil? Hva vet du om SE sitt forhold til Anniken? 

Dette blir for dumt for meg kjenner jeg. Beklager. Du misforstår diskusjonen her totalt. Det er en pandemi, og alle må forholde seg til retningslinjene og anbefalingene - SE også. 

• Liker 35
Skrevet
Isild skrev (Akkurat nå):

Dette blir for dumt for meg kjenner jeg. Beklager. Du misforstår diskusjonen her totalt. Det er en pandemi, og alle må forholde seg til retningslinjene og anbefalingene - SE også. 

Dette blir for dumt. Du vet ikke alt om SE og hennes forhold til Anniken. Det er ikke forbudt å kline med en person som du ikke har gått ut i media og bekreftet at du har et kjærste forhold til. Slutt å vær hysterisk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...