Gå til innhold

Sophie Elise

Gjest Klaveret

Anbefalte innlegg

Gjest Mrs. Random Nick
22 timer siden, Sjay skrev:

Skjønner ikke helt...?
Profilerte bloggere er en del av mediabildet, journalistene er de som dekker saker om dem, så hvem ellers skulle stått på den røde løper og dekket saken, så resten av Norge får med seg eventet utover de som faktisk er tilstede?
Er det at journalistene ikke får komme inn som er greia du lurer på? Jeg skjønner fortsatt ikke helt problemstillingen..:vetikke:
Aner ikke hvem som betaler for Spellemannprisen, men kanskje alle faktisk må kjøpe billett? 

Hehe. Ja. Man kan jo undres om hvordan dekningen av slike arrangement hadde vært uten disse kjendisene til stede.. :) Ja, det var det jeg stusset over egentlig, om ikke journalistene får komme inn liksom. Men de er jo uansett på jobb-jobb da, så da må de jo være i det moduset uansett. Jeg har heller ingen peiling på hvem som står for gildet, og om de som kommer dit kommer inn gratis eller ei. Hadde vært interessant å vite det, egentlig.

20 timer siden, medeus skrev:

SE er ikke journalist. Hun er en subjektiv "skribent" i den grad man kan kalle dagbokskriblerier og lassevis med selfies for arbeid utført av en skribent.

Hvorfor hun er på Spellemannsprisen er et annet spørsmål. Det henger vel i hop med tabloidpressens behov for sirkus.

Jeg er fullstendig klar over at SE ikke er noen ordentlig journalist, men hun fanger jo svært mange lesere likevel, og hun er hakket mer journalist enn forfatter for eksempel. 

Ble noe kluss med siteringen her, men..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11 minutter siden, Glansbildeskrinet skrev:

Jeg er fullstendig klar over at SE ikke er noen ordentlig journalist, men hun fanger jo svært mange lesere likevel, og hun er hakket mer journalist enn forfatter for eksempel. 

Ble noe kluss med siteringen her, men..

Hva mener du er journalistikk ved det hun skriver, når du sier hakket mer journalist enn forfatter? Det er jeg veldig uenig i...

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er kanskje en litt rar ting å henge seg opp i.. men jeg la merke til at på bloggen nylig skrev hun at hun hadde betalt 3300kr for å borre hos tannlegen, og mener hun nylig skrev at hun betalte 5000 for å trekke 1-2 visdomstenner og at tannelege var så dyrt (husker ikke om det var 1 eller flere tenner men mener de aldri tar mer enn 2 på en gang fra egen erfaring). Er ikke det uvanlig dyrt..? Jeg bor også i Oslo og kan ikke huske at de samme behandlingene har kostet så mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, SoftKitty skrev:

Dette er kanskje en litt rar ting å henge seg opp i.. men jeg la merke til at på bloggen nylig skrev hun at hun hadde betalt 3300kr for å borre hos tannlegen, og mener hun nylig skrev at hun betalte 5000 for å trekke 1-2 visdomstenner og at tannelege var så dyrt (husker ikke om det var 1 eller flere tenner men mener de aldri tar mer enn 2 på en gang fra egen erfaring). Er ikke det uvanlig dyrt..? Jeg bor også i Oslo og kan ikke huske at de samme behandlingene har kostet så mye.

Normal trekking koster ikke mye, men kanskje hun har utført en superspesiell operasjon? Boring til tre tusen? Må være med diamantbor, eller noe sånt.

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sophie Elise Ja jeg tror ikke hun er en slem person

Men med tanke på forbilde så tror jeg at hun er påvirket

av andre dårlige forbilder.

Hun har misforstått kraftig.

Hun senker verdien sin som kvinne, ved alt det

der lite klær og vise hud greiene sine...

Det er litt synd da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 3. februar 2016 at 21.40, Sjay skrev:

Har virkelig sansen for videobloggene til SE&Joakim:danse: 

Jeg også :) Ler ofte høyt med dem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, medeus skrev:

Normal trekking koster ikke mye, men kanskje hun har utført en superspesiell operasjon? Boring til tre tusen? Må være med diamantbor, eller noe sånt.

:fnise:

Vel, tannleger bruker jo faktisk diamantbor til å bore ;)

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, eccentricity skrev:

Vel, tannleger bruker jo faktisk diamantbor til å bore ;)

Hahahaha :fnise: Tenkte på det etterpå - at de kanskje gjør det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 27.1.2016 at 3.05, Citronella skrev:

Eller at en mann i 50 årene sikler på en 20 årig blogger...

Creepy at en voksen mann sikler på en voksen kvinne? Er du helt pervers?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Citronella
7 timer siden, jabx skrev:

Creepy at en voksen mann sikler på en voksen kvinne? Er du helt pervers?

Nei, jeg er ikke spesielt pervers. Dessuten er spørsmålet ditt tatt ut av kontekst - vedkommende jeg refererte til hadde en razzia med seksualiserte poster over tid, og det finner jeg motbydelig og ikke verdig en voksen mann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen som har sett intervjuet hennes med Torp på NRK? (ligger på nrk  nett-tv.)

Må si at jeg ble noe sjokkert. Jeg trodde hun var litt smartere, men hun viser vel egentlig bare at hun ikke er mer enn 20 år, og relativt umoden.
Jeg ble rett og slett litt flau.
Hva er dette med at hun ikke trenger utdannelse, for eksempel? Hun har tydeligvis fått det for seg at ingen kan fortelle henne noe, og at egen erfaring holder. Vi som er noen år eldre forstår litt mer av hvordan den dynamikken foregår.

Og hva er den tanken om at hun har makt? Hun har ikke makt, hun har i beste fall påvirkningskraft. Jeg vet at avisene skriver at hun har makt. Vel, avisene skal selge.. aviser.

La det være sagt; jeg synes det er flott at hun får til ting, og at hun har selvtillit osv, men man må ha beina godt plantet på jorden i den bransjen der.  

Flaut er vel følelsen jeg sitter igjen med. Veldig flaut. Og det er så synd, jeg likte henne.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen her som har sett bilde av venninnen som ble slått av Robin? Det har jeg og det så IKKE bra ut!

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, EllaSays skrev:

Må si at jeg ble noe sjokkert. Jeg trodde hun var litt smartere, men hun viser vel egentlig bare at hun ikke er mer enn 20 år, og relativt umoden.
Jeg ble rett og slett litt flau.
Hva er dette med at hun ikke trenger utdannelse, for eksempel? Hun har tydeligvis fått det for seg at ingen kan fortelle henne noe, og at egen erfaring holder. Vi som er noen år eldre forstår litt mer av hvordan den dynamikken foregår.

Og hva er den tanken om at hun har makt? Hun har ikke makt, hun har i beste fall påvirkningskraft. Jeg vet at avisene skriver at hun har makt. Vel, avisene skal selge.. aviser.

La det være sagt; jeg synes det er flott at hun får til ting, og at hun har selvtillit osv, men man må ha beina godt plantet på jorden i den bransjen der.  

Flaut er vel følelsen jeg sitter igjen med. Veldig flaut. Og det er så synd, jeg likte henne.

Jeg så det og syns hun gjorde en god figur. Tidligere har hun fremstått veldig nervøs på tv, med skjelvende hender, neglebiting, skjelvende leppe og vært tydelig utilpass der hun har snublet i ordene. Hun har hatt en tendens til å være fnisete og innadvendt, men alt dette var borte i denne settingen. Ja, hun fremstår som 20, nettopp fordi hun er 20, mer enn det kan vel ikke forventes?
Til sammenligning fyller vel blogg-kollega Anna Rasmussen 20 i år, og modenhetsnivået hennes er mye lavere.

At hun ikke trenger utdanning er kanskje ikke helt på jordet. Hun kan vel mye om markedføring og diverse innen bransjen etterhvert, blir nå forfatter og bookes inn overalt.

Hun sa forøvrig selv at hun ikke opplever at hun har makt, det er noe mediene mener hun har grunnet hennes påvirkningskraft som f.eks i saken om palmeolje i påske-eggene til Freia.

Og slik jeg har forstått det så sørger faren for at hun ikke tar helt av, da han styrer økonomien, så hun har nok en solid dose oppsparte midler etterhvert! $$$$

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
19 minutter siden, EllaSays skrev:

Hva med å legge ved en link i det minste?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Sjay skrev:

Jeg så det og syns hun gjorde en god figur. Tidligere har hun fremstått veldig nervøs på tv, med skjelvende hender, neglebiting, skjelvende leppe og vært tydelig utilpass der hun har snublet i ordene. Hun har hatt en tendens til å være fnisete og innadvendt, men alt dette var borte i denne settingen. Ja, hun fremstår som 20, nettopp fordi hun er 20, mer enn det kan vel ikke forventes?
Til sammenligning fyller vel blogg-kollega Anna Rasmussen 20 i år, og modenhetsnivået hennes er mye lavere.

At hun ikke trenger utdanning er kanskje ikke helt på jordet. Hun kan vel mye om markedføring og diverse innen bransjen etterhvert, blir nå forfatter og bookes inn overalt.

Hun sa forøvrig selv at hun ikke opplever at hun har makt, det er noe mediene mener hun har grunnet hennes påvirkningskraft som f.eks i saken om palmeolje i påske-eggene til Freia.

Og slik jeg har forstått det så sørger faren for at hun ikke tar helt av, da han styrer økonomien, så hun har nok en solid dose oppsparte midler etterhvert! $$$$

Da er vi uenige, sånn er det.

Å fremstå som selvsikker er jo fint det, men det holder liksom ikke.

AR og SE kan etter mitt syn ikke sammenliknes. De er 2 helt ulike bloggere, men enig i at AR er mer umoden. Det jeg reagerte på ved SE i dag, er vel skråsikkerheten hennes, og at hun tidligere har fremstått modnere. Jo, man kan fremstå modnere enn sin alder når man lever et liv som SE, sånn jeg ser det.

Hun har sagt ved 2 anledninger før, på tv, at hun har makt. Blant annet på Senkveld.

Økonomien hennes legger jeg meg ikke borti, det er ikke det jeg har kommentert heller. Det er den andre formen for beina på jorda jeg mener.

Og ja, jeg kan ta feil, det er helt greit. Dette er bare hvordan jeg oppfatter det.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, jabx skrev:

Hva med å legge ved en link i det minste?

nrk.no... ligger på forsiden der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...