Gå til innhold

XXL ute i storm. Andre tidligere ansatte her inne?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 hours ago, AnonymBruker said:

Hva er tåpelig med å si fakta? Ingen har tvunget noen til å være ansatt hos XXL. Det er helt frivillig. Liker du ikke å jobbe hos XXL så kan du slutte når du vil. Det er dette som er det fine med kapitalisme, ingen er tvungen til noe som helst, alle kan gjøre som de selv vil.

Anonymkode: d43c5...ff2

Noen mennesker er faktisk tvunget til å jobbe, og muligheten til å få andre jobber kan være begrenset. Er du veldig privilegert siden du ikke kan sette deg inn i dette? Og bedrifter kan ikke gjøre som de vil med ansatte, heldigvis.

Anonymkode: 115db...5aa

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har også jobbet i xxl, og kjenner meg ikke igjen i dette. Normale arbeidstider, alltid utbetalt ekstra timer og ellers ikke noe styr. På kursene jeg deltok på var det heller ikke noe klaging eller frykt??? 

Kan oppriktig si at det er en av de beste arbeidsgiverene jeg har hatt. Jobbet der fra 2011-2017.

Anonymkode: 79c54...1fc

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, HarryDotter skrev:

Hvorfor eksisterer XXL enda? Etter alt folk har fått vite nå, burde jo folk sky dem som pesten!

Ingen andre sportsbutikker har det jeg skal ha, jeg gidder ikke reise gjennom 40 bommer for å komme til en butikk i Oslo eller å dra til Sverige for det jeg skal ha.

Anonymkode: d0bd8...af0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har også jobbet i xxl, og kjenner meg ikke igjen i dette. Normale arbeidstider, alltid utbetalt ekstra timer og ellers ikke noe styr. På kursene jeg deltok på var det heller ikke noe klaging eller frykt??? 

Kan oppriktig si at det er en av de beste arbeidsgiverene jeg har hatt. Jobbet der fra 2011-2017.

Anonymkode: 79c54...1fc

Så bra. Ingenting er bedre. Hvilket varehus var dette? 

Anonymkode: 13beb...486

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så bra. Ingenting er bedre. Hvilket varehus var dette? 

Anonymkode: 13beb...486

Lagunen

Anonymkode: 79c54...1fc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker ikke boikotte, men nå har jeg kjøpt mitt siste plagg på XXL. For en bedriten kultur de har! 

Anonymkode: 170e3...80e

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lagunen

Anonymkode: 79c54...1fc

Takk for svar. 

Anonymkode: 13beb...486

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal aldri handle derifra igjen. Boikott. Går heller til konkurrenten GMAX, der har de fantastisk service. De ansatte der har jobbet ser i alle år så de er nok fornøyde.

Anonymkode: cf567...c57

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LaptopPute
3 hours ago, AnonymBruker said:

Ingen andre sportsbutikker har det jeg skal ha, jeg gidder ikke reise gjennom 40 bommer for å komme til en butikk i Oslo eller å dra til Sverige for det jeg skal ha.

Anonymkode: d0bd8...af0

Hørt om nettbutikk? Les produkttester og bestill et sted hvor de har gratis returrett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

XXL er min favorittbutikk av alle sportsbutikker. Jeg får alltid personalrabatt siden jeg kjenner noen i XXL. Varene er topp og servicen grei nok for min del.

Personen jeg kjenner i XXL har vært ansatt i 3-4 år og til dags dato ennå ikke klaget over bedriften. Personen stortrives på jobb og kjenner seg ikke igjen i måten XXL blir omtalt i media. Denne personen har også vært på flere kurs, men det har bare vært positivt og lærerikt. Mye sosialt og gøy med kolleger på disse kursene.

Dere må ikle tro på alt som står i media.

Anonymkode: 2c095...6d3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

XXL er min favorittbutikk av alle sportsbutikker. Jeg får alltid personalrabatt siden jeg kjenner noen i XXL. Varene er topp og servicen grei nok for min del.

Personen jeg kjenner i XXL har vært ansatt i 3-4 år og til dags dato ennå ikke klaget over bedriften. Personen stortrives på jobb og kjenner seg ikke igjen i måten XXL blir omtalt i media. Denne personen har også vært på flere kurs, men det har bare vært positivt og lærerikt. Mye sosialt og gøy med kolleger på disse kursene.

Dere må ikle tro på alt som står i media.

Anonymkode: 2c095...6d3

Hvilket varehus er dette? 

Anonymkode: 13beb...486

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, AnonymBruker said:

Dere må ikle tro på alt som står i media.

Anonymkode: 2c095...6d3

Jeg stoler mer på dem enn lyserosa omtaler fra anonyme personer på KG.

Anonymkode: f36f6...a93

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.8.2019 den 1.13, AnonymBruker skrev:

Hva er tåpelig med å si fakta? Ingen har tvunget noen til å være ansatt hos XXL. Det er helt frivillig. Liker du ikke å jobbe hos XXL så kan du slutte når du vil. Det er dette som er det fine med kapitalisme, ingen er tvungen til noe som helst, alle kan gjøre som de selv vil.

Anonymkode: d43c5...ff2

Nettopp, dette er kapitalisme. Rovdrift på og mishandling av ansatte. Hvis man ikke finner seg i å bli mishandlet, så må man finne seg en annen jobb. Og da er det bare de svakeste og mest desperate som må bli igjen og må finne seg i å bli mishandlet.

Kapitalister spytter på svake og fattige, og misbruker dem på det groveste.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

XXL er min favorittbutikk av alle sportsbutikker. Jeg får alltid personalrabatt siden jeg kjenner noen i XXL. Varene er topp og servicen grei nok for min del.

Personen jeg kjenner i XXL har vært ansatt i 3-4 år og til dags dato ennå ikke klaget over bedriften. Personen stortrives på jobb og kjenner seg ikke igjen i måten XXL blir omtalt i media. Denne personen har også vært på flere kurs, men det har bare vært positivt og lærerikt. Mye sosialt og gøy med kolleger på disse kursene.

Dere må ikle tro på alt som står i media.

Anonymkode: 2c095...6d3

https://e24.no/naeringsliv/i/pLl5eV/xxl-ansatte-i-undertoeyet-straffet-med-isvann-paa-krigsskolen

 

Her har du ett eksempel, men at de også har endret på ting i ettertid. Mulig derfor din venn ikke har opplevd dette eller hørt noe, men den slags oppførsel på krigsskole og selgerkurs var vår realitet.

Ikke alle opplevde dette, bla. Annet meg, men at de har klart å snu totalt har jeg liten tro på da holdningen fremdeles eksisterer. Det har de tydelig vist, blitt avslørt og innrømmet. 

Jeg velger å tro på ansatte og tidligere ansatte på grunn av egen erfaring. Og jeg omgås fremdeles ansatte i kjeden og det kommer i drypp hele tiden om hvilken kultur de jobber i.

En skal selvfølgelig ikke dømme alle i alle varehus, men de har mye å rydde opp i.

Og det er mye som skjer på arbeidsplassen som ikke kollegaer vet om, så en kan ikke tro at selv om du verken har sett eller hørt noe så har det ikke skjedd. Det var mye som hadde gikk meg hus forbi som ansatt, men som har kommet frem i ettertid og forsatt mye jeg ikke vet. 

Anonymkode: 13beb...486

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valgte bevisst konkurrenten her om dagen etter alt som har stått skrevet om XXL.

Anonymkode: 84d55...71c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.8.2019 den 0.52, HarryDotter skrev:

Hvorfor eksisterer XXL enda? Etter alt folk har fått vite nå, burde jo folk sky dem som pesten!

Jeg har sluttet å handle der, og håper mange andre gjør det samme! G-max for alle penga😁

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Egetlig litt rart å tenke på hvordan vi ble sendt ut hver uke til våre konkurrenter G-sport, intersport, mx sport ect. for prissjekk og ha en oversikt på selgerne demmes og salgsteknikk med å late som om vi var kunder. Og når en ser den filmen hvor de ansatte feirer at konkurrenten har måtte stenge og poser blir hengt opp som trofe. Aggressivt, men samtidig en følelse av usikkerhet. 

Anonymkode: 13beb...486

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvilket varehus er dette? 

Anonymkode: 13beb...486

XXL er ikke bare varehus.

Anonymkode: 2c095...6d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg stoler mer på dem enn lyserosa omtaler fra anonyme personer på KG.

Anonymkode: f36f6...a93

Da skal du få lov til det

Anonymkode: 2c095...6d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

XXL er ikke bare varehus.

Anonymkode: 2c095...6d3

Ut i fra det som ble skrevet så leser jeg det som at personen som er ansatt, som brukeren snakker om, jobber på gulvet i ett XXL varehus. Hvordan oppfattet du det? 

Anonymkode: 13beb...486

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...