Parv Skrevet 28. august 2023 #861 Del Skrevet 28. august 2023 MissCoverdale skrev (35 minutter siden): Er vel i slike innlegg det blir tydelig at noen år på skolebenken eller i ordinært arbeidsliv hadde gjort seg. Jeg velger å tro at hun mener godt med å dele hvor fint de har det. Men evnen til å sette seg inn i andres situasjon er fullstendig fraværende. Særlig i disse dyrtider er det færre og færre som har mulighet til å gi barna korte dager i barnehagen, og som generelt opplever et høyt stressnivå på grunn av økonomiske vanskeligheter. Noe som igjen fører til økning av psykiske vansker og familievold. Så kan hun lure på hvorfor følgerne irriterer seg over at hun påfører andre skam mens hun tilsynelatende har tid til å få unna henting/levering, jobb og putefluffing ila korte 6t. Tenkte mye det samme. For meg gjør dette at jeg vurderer og avfølge nå. Jeg kan være enig i deler av budskapet - at det er mye negativ fokus rundt det å få barn/familielivet og at det er fint å dele de gode sidene fremfor det dårlige.. (ser generelt lite av dette selv i some, men nå er det vel gjerne algoritmene som bestemmer hva som dukker opp i feeden...? 🙃) Men så MÅ hun bare trekke frem seg selv og hvor eksemplarisk hun er sammenlignet med alle andre. Hvor er egentlig selvinsikten?! Tenker hun at det er et reellt alternativ for alle foreldre og skulle levere sent og hente tidlig i barnehage? For NEI, det er ikke sånn at man ikke er glad i barna sine fordi om man synes livet er stressende og litt slitsomt med småbarn, full jobb, middagslaging, husarbeid og fritidsaktiviteter. Hvordan kan hun som går hjemme, har matkasse, vaskehjelp og generelt korte "arbeidsdager" (vet ikke om jeg vil kalle bilder av henne selv i speilet med klær fra Gina T for jobb...) ha forutsetning for å sette seg inn i en gjennomsnittlig families hverdag. Jeg synes familielivet både er hyggelig og fint, men når samfunnet har lagt opp til at man skal være i full jobb og samtidig bidra på alle andre plan, er det til tider både tøft og vanskelig. Det er ikke barnas skyld, men det er sånn hverdagen legges opp for veldig mange av oss. Skulle veldig gjerne hatt mer fritid til å være med barna og å kunne ha en roligere hverdag, og man kjenner stadig på dårlig samvittighet, men så må man faktisk bare møte på jobb kl 8 og være der til dagen er ferdig - Hver dag. Da er det jo ekstra deilig at mennesker som i grunn lever et helt annet liv enn gjennomsnittet skal komme og belære oss "vanlig dødlige" om hvor lett det er og "bare jobbe litt fortere" så vi kan ta fri og hente ungene fra barnehage. Det blir jo faktisk litt komisk... 25 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jolanda Skrevet 28. august 2023 #862 Del Skrevet 28. august 2023 Parv skrev (3 timer siden): Tenkte mye det samme. For meg gjør dette at jeg vurderer og avfølge nå. Jeg kan være enig i deler av budskapet - at det er mye negativ fokus rundt det å få barn/familielivet og at det er fint å dele de gode sidene fremfor det dårlige.. (ser generelt lite av dette selv i some, men nå er det vel gjerne algoritmene som bestemmer hva som dukker opp i feeden...? 🙃) Men så MÅ hun bare trekke frem seg selv og hvor eksemplarisk hun er sammenlignet med alle andre. Hvor er egentlig selvinsikten?! Tenker hun at det er et reellt alternativ for alle foreldre og skulle levere sent og hente tidlig i barnehage? For NEI, det er ikke sånn at man ikke er glad i barna sine fordi om man synes livet er stressende og litt slitsomt med småbarn, full jobb, middagslaging, husarbeid og fritidsaktiviteter. Hvordan kan hun som går hjemme, har matkasse, vaskehjelp og generelt korte "arbeidsdager" (vet ikke om jeg vil kalle bilder av henne selv i speilet med klær fra Gina T for jobb...) ha forutsetning for å sette seg inn i en gjennomsnittlig families hverdag. Jeg synes familielivet både er hyggelig og fint, men når samfunnet har lagt opp til at man skal være i full jobb og samtidig bidra på alle andre plan, er det til tider både tøft og vanskelig. Det er ikke barnas skyld, men det er sånn hverdagen legges opp for veldig mange av oss. Skulle veldig gjerne hatt mer fritid til å være med barna og å kunne ha en roligere hverdag, og man kjenner stadig på dårlig samvittighet, men så må man faktisk bare møte på jobb kl 8 og være der til dagen er ferdig - Hver dag. Da er det jo ekstra deilig at mennesker som i grunn lever et helt annet liv enn gjennomsnittet skal komme og belære oss "vanlig dødlige" om hvor lett det er og "bare jobbe litt fortere" så vi kan ta fri og hente ungene fra barnehage. Det blir jo faktisk litt komisk... Nemlig. Når man lever slik som hun gjør har man faktisk ikke rett til å uttale seg. Vi kan snakkes den dagen hun har en sjef, må forholde seg til en arbeidsplass og være det fysisk til gitte tidspunkt og ikke kan bruke ”arbeidsdagen”, som er 6 timer, til husarbeid. Det er helt hinsides at det går an. Det er ikke realiteten for folk flest, spesielt ikke nå som økonomien er trangere. Jeg har avfulgt og det er helt nydelig. 17 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kajaaaaaa Skrevet 28. august 2023 #863 Del Skrevet 28. august 2023 Blir så lei av at hun skal være så nedlatende mot andre hele tiden.. Ja mange syns småbarnslivet kan være krevende, og de deler den ærlige delen av det fordi veldig mange kjenner seg igjen i det å alltid ha tidsnød både hjemme og på jobb. Men at hun som er hjemmeværende og tilsynelatende bruker mesteparten av dagen på å rydde hus, lage mat og egenpleie sier at det bare er «å jobbe fortere» så rekker man å hente tidlig og være perfekte foreldre. Nei vet du ka jeg er så drit lei den dama! Sku gjerne sett henne i en 8-16 jobb og hørt om hun fortsatt syns at småbarnslivet ikke byr på noen tidsutfordringer og hakke mer stress enn det gjør pr dags dato som hjemmeværende 🙄 snakk om total blottet for selvinnsikt! 14 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jolanda Skrevet 28. august 2023 #864 Del Skrevet 28. august 2023 Kajaaaaaa skrev (23 minutter siden): Blir så lei av at hun skal være så nedlatende mot andre hele tiden.. Ja mange syns småbarnslivet kan være krevende, og de deler den ærlige delen av det fordi veldig mange kjenner seg igjen i det å alltid ha tidsnød både hjemme og på jobb. Men at hun som er hjemmeværende og tilsynelatende bruker mesteparten av dagen på å rydde hus, lage mat og egenpleie sier at det bare er «å jobbe fortere» så rekker man å hente tidlig og være perfekte foreldre. Nei vet du ka jeg er så drit lei den dama! Sku gjerne sett henne i en 8-16 jobb og hørt om hun fortsatt syns at småbarnslivet ikke byr på noen tidsutfordringer og hakke mer stress enn det gjør pr dags dato som hjemmeværende 🙄 snakk om total blottet for selvinnsikt! Sier hun det? Altså noen må være på jobb til skiftet er slutt uavhengig av hvor fort man jobber.. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Parv Skrevet 28. august 2023 #865 Del Skrevet 28. august 2023 Må få presisere at jeg absolutt synes Kristina fremstår som en god og snill mamma for sine barn og jeg tror oppriktig at hun og familien har det bra. Hun har bare et eller annet behov for å alltid skulle være mer «oppesen» enn resten av oss. (Er det komplekser?) For saken er vel at hver gang noe skal tas opp, er det om å gjøre å trekke frem seg selv som «fasiten» på hvordan det egentlig skal gjøres samtidig som det indirekte blir nedlatende overfor alle andre. Det er dessverre noe mangel på både selvinnsikt og kanskje litt for mye tid inne i egen boble uten noen form for intellektuell utvikling. 10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjerringer Skrevet 29. august 2023 #866 Del Skrevet 29. august 2023 Parv skrev (4 timer siden): Må få presisere at jeg absolutt synes Kristina fremstår som en god og snill mamma for sine barn og jeg tror oppriktig at hun og familien har det bra. Hun har bare et eller annet behov for å alltid skulle være mer «oppesen» enn resten av oss. (Er det komplekser?) For saken er vel at hver gang noe skal tas opp, er det om å gjøre å trekke frem seg selv som «fasiten» på hvordan det egentlig skal gjøres samtidig som det indirekte blir nedlatende overfor alle andre. Det er dessverre noe mangel på både selvinnsikt og kanskje litt for mye tid inne i egen boble uten noen form for intellektuell utvikling. Helt enig i dette forsåvidt, hun er nok en god og omsorgsfull mamma. Men det er jeg også. Men jeg jobber i helsevesenet, og er ærlig når jeg sier at noen dager er det klart beste ved dagen at barnet legger seg 😅 Den storyen i dag om all negativitet rundt det å være mamma, det skjønner jeg ikke hvor kom fra. For det ser ikke jeg? Ta Linni for eksempel, hun elsker da å være mamma! CBE fremstiller det jo like idyllisk som Kristina. Som du skriver skal hun alltid bare virke bedre enn andre. Spesiell måte å lage «content» spør du meg, syns det er utrolig rart at hun kan leve av dette. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kajaaaaaa Skrevet 29. august 2023 #867 Del Skrevet 29. august 2023 Parv skrev (23 timer siden): Må få presisere at jeg absolutt synes Kristina fremstår som en god og snill mamma for sine barn og jeg tror oppriktig at hun og familien har det bra. Hun har bare et eller annet behov for å alltid skulle være mer «oppesen» enn resten av oss. (Er det komplekser?) For saken er vel at hver gang noe skal tas opp, er det om å gjøre å trekke frem seg selv som «fasiten» på hvordan det egentlig skal gjøres samtidig som det indirekte blir nedlatende overfor alle andre. Det er dessverre noe mangel på både selvinnsikt og kanskje litt for mye tid inne i egen boble uten noen form for intellektuell utvikling. Er ikke i tvil om at hun er en flott mamma og ar hun liker å være med familien sin. men jeg skjønner ikke at hun må være nedlatende mot alle andre som syns småbarnslivet kan være hektisk og kaotisk.. hvis jeg hadde hatt 6-7 timer «egentid» hver dag hvor jeg rakk å rydde og vaske litt hus, luftet hund og trent, hatt hjemmelaget middag ferdig før barn kommer hjem fra bhg osv så ville nok også jeg kjent på et mer harmonisk familieliv enn det jeg gjør med konstant tidsklemma.. 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym90059005 Skrevet 30. august 2023 #868 Del Skrevet 30. august 2023 Fridag og film i sofaen i dag, det burde jo alle gjøre. Bare skynde seg og gjøre jobb litt fortere, så har man mer tid med de små og kan kose seg. Altfor mye negativitet om at at småbarn er hektisk og slitsomt. Blir for dumt når en hjemmeværende person med kanskje 30-40% stilling, eller hva den IG tar av tid, skal mene noe om hvordan hverdagene til vanlige folk med 8-16/turnus bør føles/leves. 26 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Parv Skrevet 30. august 2023 #869 Del Skrevet 30. august 2023 Anonym90059005 skrev (11 timer siden): Fridag og film i sofaen i dag, det burde jo alle gjøre. Bare skynde seg og gjøre jobb litt fortere, så har man mer tid med de små og kan kose seg. Altfor mye negativitet om at at småbarn er hektisk og slitsomt. Blir for dumt når en hjemmeværende person med kanskje 30-40% stilling, eller hva den IG tar av tid, skal mene noe om hvordan hverdagene til vanlige folk med 8-16/turnus bør føles/leves. Nettopp! det er totalt mangel på selvinnsikt, og åpenbart har hun aldri virkelig har fått kjenne tidsklemma på kroppen. Det går liksom i bollebaking, dulling og sofakos med film og godis hele uka. Selv er jeg hjemme alene med to små alle ukedagene med en mann som er bortreist på jobb. Det er en evig kamp mot klokka der man sjonglerer jobb (der man aldri rekker og bli heeelt ferdig med alt man holder på med), henting/levering, innkjøp og matlaging samtidig som at man prøver å klemme inn litt husarbeid, dusj og klesvask i mellom slagene 😅 er man heldig rekker man 30 min tv flr leggetid. Noen ganger er det tøft og slitsomt men vi greier jo fint og kose oss med den tiden vi har ved å ikke legge lista for høyt hele tiden. Og så lærer man seg og sette ekstra pris på det når helga faktisk kommer. For det er liksom ikke måte på Hvor deilig det er når helga kommer, til tross for flere fridager midt i uka… Men for all del - sikkert kjedelig å gå hjemme alene og surre når mann og barn er på jobb, skole og barnehage 😅 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mocca1 Skrevet 30. august 2023 #870 Del Skrevet 30. august 2023 Herregud, så bokstavelig dere tar det hun skriver. Ikke rart folk blir lett krenka hvis dette er terskelen. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kajaaaaaa Skrevet 30. august 2023 #871 Del Skrevet 30. august 2023 mocca1 skrev (2 timer siden): Herregud, så bokstavelig dere tar det hun skriver. Ikke rart folk blir lett krenka hvis dette er terskelen. Hva er det man ikke skal ta bokstavlig? 🤔 hun går jo ganske hardt ut nå med å flagge om at folk fokusere alt for mye på det negativ med småbarnslivet, og hun selv kan bekrefte at det er ikke så hardt og kaotisk som mange vil få det til å fremstå🤷🏽♀️ småbarnslivet er faktisk ren og skjær idyll - ingenting annet 😃 for man kan jo bare ta en hel dag fri og kose seg med film og kafe midt i uka hvis man ikke føler man har nok kvalitetstid med ungene😃 3 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AntiBullshit Skrevet 31. august 2023 #872 Del Skrevet 31. august 2023 Ganske innlysende at Kristina leser her inne basert på siste videoene hun la ut på snap. Hun motsier seg selv, «jeg vet at vi ikke lever som folk flest, men folk flest må slutte å klage for det er ikke så ille». Synes hun burde la folk ha sine meninger uten å «korrigere» dem, for som hun selv sier så har man ganske begrenset innsikt i folks liv - særlig gjelder det gjennomsnittsfolk som tilfeldigvis har svart på spørsmål fra lokalavisen. Hvis Kristina blir så eitranes irritert av at ikke alle har et liv hvor de kan sitte med «dyne i sofaen, tv og godteri» når de vil så er det vel ikke noe verre enn at hun ikke oppsøker det innholdet? Kjenner jeg har store vanskeligheter med å forstå behovet hennes for å irettesette slitne småbarnsforeldre 13 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frkbibelstripp Skrevet 31. august 2023 #873 Del Skrevet 31. august 2023 (endret) OM hun leser her inne 😆 uten tvil. Når et familieliv går såpass på skinner som det later til at KA sitt gjør, så skjønner jeg jo også hvorfor hun nødvendigvis ikke gleder seg til barnehage og skole begynner. Men har hun tenkt over at de fleste av oss ikke opplever hverdagene sånn? Jeg tror nemlig ikke det. Hvis hun hadde gjort det, så hadde hun ikke for alvor ment at det er trist av en mor å glede seg til at barna skal ut av de fire veggene noen timer ila en dag (ref. henne siste snap). Her motsier hun nemlig seg selv. Jeg er en av de mødrene som gledet meg til dette. Enda jeg også har et ganske stort sprik i alder mellom barna. Jeg har ikke sjans til å ha det gullende rent og ryddig - spesielt ikke med 2 barn oppå meg 24/7. Det er null stress for meg å legge opp litt frukt og bær på en tallerken eller servere annen sunn mat til småfolka her, men problemet er bare at mat ikke er særlig interessant. Annet enn å kaste langt til gokk når det kommer til minstemann mens den eldste bare ikke har apetitt om dagen. Alt er feil og smaker vondt. Slikt er krevende å takle, for jeg tror alle foreldre er opptatt av at barna skal få i seg nok og ikke minst næringsrik mat. Men det er en kamp for mange. Spesielt når man da går oppå hverandre hver dag og må face hvert eneste måltid sammen. Her sover ikke minstemann dupp heller og er som en levende Duracellkanin (men verdens herligste - forstå meg rett) så sminke og selvpleie kan jeg se langt etter. De få gangene han tar det litt med ro, så prioriterer jeg en liten strekk på sofaen. Med to over gjennomsnittet aktive barn er det ikke mulig, for ellers segner man om til slutt. Tenk deg da foreldre som har utfordringer som kronisk sykdom osv i tillegg. Litt hvile må til i en hverdag som går i hundre og hel*ete. Søskenkrangling med hyl og skrik er det jo heller ikke manko på. Så jeg synes det er sneversynt å uttale at man blir trist av å høre foreldre som er glad for at en TRE ukers ferie er over. Tre uker hvor man har gått dag ut og dag inn oppå hverandre.. hvis man synes det er trist at enkelte mødre jubler over skole/bhgstart, så tror jeg faktisk man bør skaffe seg litt mer innsikt i hvordan majoriteten av andre familier faktisk opplever det og ikke minst jobbe med sin egen selvinnsikt. For hun innrømmer jo selv at hennes familie ikke er som «alle andre». Da kan man heller ikke forstå hvordan «alle andre» har det og dermed skal man være svært forsiktig å uttale seg. For de fleste mødre eller foreldre generelt trenger ikke ferie fra barna sine, men fra alle krav og forventninger som hele tiden henger over dem i det samfunnet vi nå lever i. Alt man gjør er jo egentlig feil. Anbefaler alle å lese Marie Lundes kronikk «Har vi glemt at vi bare er mennesker» i Klikk. no som tar opp nettopp dette temaet. Nei, KA - vi er minst like glade i barna våre, familielivet og hjemmet vårt som det du er selv om vi synes det er godt med en liten pustepause. Du mener du ikke dømmer noen, men når du sier «bare fordi jeg er glad i å tilbringe tid med barna mine, må jeg ikke få hat». Det er ikke derfor du får hat. Du får kritikk fordi du her sier indirekte at vi som ønsker oss den pustepausen ikke liker å tilbringe tid med barna våre. Det blir for dumt, for det gjør faktisk de fleste av oss foreldre. Heldigvis. Endret 31. august 2023 av frkbibelstripp Skrivefeil 22 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kajaaaaaa Skrevet 31. august 2023 #874 Del Skrevet 31. august 2023 frkbibelstripp skrev (4 timer siden): OM hun leser her inne 😆 uten tvil. Når et familieliv går såpass på skinner som det later til at KA sitt gjør, så skjønner jeg jo også hvorfor hun nødvendigvis ikke gleder seg til barnehage og skole begynner. Men har hun tenkt over at de fleste av oss ikke opplever hverdagene sånn? Jeg tror nemlig ikke det. Hvis hun hadde gjort det, så hadde hun ikke for alvor ment at det er trist av en mor å glede seg til at barna skal ut av de fire veggene noen timer ila en dag (ref. henne siste snap). Her motsier hun nemlig seg selv. Jeg er en av de mødrene som gledet meg til dette. Enda jeg også har et ganske stort sprik i alder mellom barna. Jeg har ikke sjans til å ha det gullende rent og ryddig - spesielt ikke med 2 barn oppå meg 24/7. Det er null stress for meg å legge opp litt frukt og bær på en tallerken eller servere annen sunn mat til småfolka her, men problemet er bare at mat ikke er særlig interessant. Annet enn å kaste langt til gokk når det kommer til minstemann mens den eldste bare ikke har apetitt om dagen. Alt er feil og smaker vondt. Slikt er krevende å takle, for jeg tror alle foreldre er opptatt av at barna skal få i seg nok og ikke minst næringsrik mat. Men det er en kamp for mange. Spesielt når man da går oppå hverandre hver dag og må face hvert eneste måltid sammen. Her sover ikke minstemann dupp heller og er som en levende Duracellkanin (men verdens herligste - forstå meg rett) så sminke og selvpleie kan jeg se langt etter. De få gangene han tar det litt med ro, så prioriterer jeg en liten strekk på sofaen. Med to over gjennomsnittet aktive barn er det ikke mulig, for ellers segner man om til slutt. Tenk deg da foreldre som har utfordringer som kronisk sykdom osv i tillegg. Litt hvile må til i en hverdag som går i hundre og hel*ete. Søskenkrangling med hyl og skrik er det jo heller ikke manko på. Så jeg synes det er sneversynt å uttale at man blir trist av å høre foreldre som er glad for at en TRE ukers ferie er over. Tre uker hvor man har gått dag ut og dag inn oppå hverandre.. hvis man synes det er trist at enkelte mødre jubler over skole/bhgstart, så tror jeg faktisk man bør skaffe seg litt mer innsikt i hvordan majoriteten av andre familier faktisk opplever det og ikke minst jobbe med sin egen selvinnsikt. For hun innrømmer jo selv at hennes familie ikke er som «alle andre». Da kan man heller ikke forstå hvordan «alle andre» har det og dermed skal man være svært forsiktig å uttale seg. For de fleste mødre eller foreldre generelt trenger ikke ferie fra barna sine, men fra alle krav og forventninger som hele tiden henger over dem i det samfunnet vi nå lever i. Alt man gjør er jo egentlig feil. Anbefaler alle å lese Marie Lundes kronikk «Har vi glemt at vi bare er mennesker» i Klikk. no som tar opp nettopp dette temaet. Nei, KA - vi er minst like glade i barna våre, familielivet og hjemmet vårt som det du er selv om vi synes det er godt med en liten pustepause. Du mener du ikke dømmer noen, men når du sier «bare fordi jeg er glad i å tilbringe tid med barna mine, må jeg ikke få hat». Det er ikke derfor du får hat. Du får kritikk fordi du her sier indirekte at vi som ønsker oss den pustepausen ikke liker å tilbringe tid med barna våre. Det blir for dumt, for det gjør faktisk de fleste av oss foreldre. Heldigvis. Kjempe bra innlegg for det er nettopp her det ligger.. Og jeg klarer bare ikke skjønne behovet for å «se ned på» foreldre som syns hverdagen og ferier er slitsom.. Ingen som sier det er rart at hun koser seg med familien sin. Alle har jo lyst til å kose seg med familielivet, men for mange byr også familielivet på stress og mas. Begge deler må jo være greit. Hun sa jo rett ut at hun bare jobbet fortere så hun kunne hente tidligere i barnehagen. At hun nå sier det blir vridd om er jo fordi hun nok engang blir tatt i å virke nedlatende overfor andre som ikke er like god foreldre som henne, i hennes øyne.. Kanskje hun må begynne å ordlegge seg annerledes siden hun blir «feiltolket» hele tiden.. evt bare slutte å rakke ned på alt og alle som ikke klarer å holde huset prikk fritt, servere hjemmelaget middag kl 15 og ha fridag en dag i uken og hente tidlig hver dag. Hun må jo for all del kose seg med familien og barna sine, og føle at det er det mest fantastiske 24/7, men hun trenger jo ikke uttale seg om alle de andre syns dette livet er hakke mer krevende.. Skjønner forøvrig også etter siste snapvideo at jeg som opplever hverdagslivet som stress nok ikke har kjent mine begrensninger 🤔 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orly Skrevet 31. august 2023 #875 Del Skrevet 31. august 2023 Det er så merkelig , med engang noen synes det er fantastisk å være med barna sine så hagler kritikken, hvorfor? Jeg hsr også fått masse kritikk for det samme, skjønner det bare ikke. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frkbibelstripp Skrevet 31. august 2023 #876 Del Skrevet 31. august 2023 (endret) Orly skrev (33 minutter siden): Det er så merkelig , med engang noen synes det er fantastisk å være med barna sine så hagler kritikken, hvorfor? Jeg hsr også fått masse kritikk for det samme, skjønner det bare ikke. Ingen kritiserer vel at hun synes det er fantastisk å være med barna sine? Jeg har i hvert fall ikke gjort det. Det kritiseres heller det faktum at HUN indirekte ser ned på foreldre som ikke finner det så feiende fantastisk 24/7. For det er det ikke alle som synes, uten at det gjør oss til dårlige foreldre. Endret 31. august 2023 av frkbibelstripp 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orly Skrevet 31. august 2023 #877 Del Skrevet 31. august 2023 frkbibelstripp skrev (10 minutter siden): Ingen kritiserer vel at hun synes det er fantastisk å være med barna sine? Jeg har i hvert fall ikke gjort det. Det kritiseres heller det faktum at HUN indirekte ser ned på foreldre som ikke finner det så feiende fantastisk 24/7. For det er det ikke alle som synes, uten at det gjør oss til dårlige foreldre. Hun sier jo selv at hun reagerer på de som snakker negativt og at ikke føler på den måten, det må være helt greit ! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kajaaaaaa Skrevet 31. august 2023 #878 Del Skrevet 31. august 2023 Orly skrev (46 minutter siden): Det er så merkelig , med engang noen synes det er fantastisk å være med barna sine så hagler kritikken, hvorfor? Jeg hsr også fått masse kritikk for det samme, skjønner det bare ikke. Ingen som kritiserer henne for å like å være med ungene sine. Det som kritiseres er at hun er nedlatende i sine utsagn om de som ikke har samme muligheter som henne, og mot de som syns familielivet også kan være stressende. Betyr jo ikke at hun ikke skal få kose seg med sine barn. Men rakk nå bare ikke ned på de som ikke kan ta seg jevnlige fridager og hente tidlig hver dag🤷🏽♀️ 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frkbibelstripp Skrevet 31. august 2023 #879 Del Skrevet 31. august 2023 (endret) Orly skrev (21 minutter siden): Hun sier jo selv at hun reagerer på de som snakker negativt og at ikke føler på den måten, det må være helt greit ! Det må du stå fritt til å mene. Men om hun mener at hun får så mye kritikk, så må hun tenke nøye over hvordan hun selv formulerer seg. Spesielt siden hun er en offentlig person. Jeg synes det er knall at hun koser seg med barna og trives hjemme, jeg. Ingen lider noen nød av å ha den dama til mamma. Men å uttale seg om at det er trist at enkelte mødre gleder seg til skolestart mens hun nærmest sitter der med tårer i øynene på vegne av disse barna.. det blir for dumt. Herrefred, hun har 1 stk tilsynelatende rolig sønn hun skal følge opp og nettene fungerer perfekt (i følge henne selv). Da har man ikke så voldsomt mye grunnlag for uttalelsene sine spør du meg. Ikke rart hun ikke har forståelse for oss mødre som forbanner de eviglange feriene titt og ofte Endret 31. august 2023 av frkbibelstripp 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frkbibelstripp Skrevet 31. august 2023 #880 Del Skrevet 31. august 2023 Kajaaaaaa skrev (11 minutter siden): Ingen som kritiserer henne for å like å være med ungene sine. Det som kritiseres er at hun er nedlatende i sine utsagn om de som ikke har samme muligheter som henne, og mot de som syns familielivet også kan være stressende. Betyr jo ikke at hun ikke skal få kose seg med sine barn. Men rakk nå bare ikke ned på de som ikke kan ta seg jevnlige fridager og hente tidlig hver dag🤷🏽♀️ Og det verste er jo at hun pakker inn de nedlatende holdningene så sinnsykt. Så man NESTEN ikke kan ta henne på det. Men når hun kommer med utsagn som «bare fordi jeg liker å tilbringe tid med ungene mine bla bla» så skyter hun seg selv i foten. Hun kan like gjerne legge til «så respekterer jeg at disse andre mødrene ikke liker det, altså!» 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå