Gå til innhold

Hva er kleint/ harry å drive med når man er 40+?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Folk som er opptatte av å ta andre på alder, har gjerne issues med egen alder, evt at de er ca 12 år...

Anonymkode: 8da75...d89

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

40 minutter siden, Søgni skrev:

Det er ikke nødvendigvis det at man skal slutte med alt mulig rart bare for at man er 40 og der omkring.

Jeg vil heller si at det jeg syns er teit og ufordragelig oppførsel, kan en 20-åring til dels komme unna med på grunn av ung alder og manglende livserfaring, mens når noen på 40 gjør det samme, så er det helt uten klasse, og nesten på grensa til antisosialt.

Jeg forventer mer av noen på 40, rett og slett. Når man har levd noen år, så forventer jeg større refleksjonsevne. Forventer en klokere måte å behandle folk på, en rausere innstilling til alt. Mindre svart-hvitt-tenking. Høyere selvoppfatning. Bedre antenner. 

(Dette kan absolutt folk i 20-åra ha også, men de som ikke har det, de dømmer jeg som umodne, jeg tillegger dem ikke negative karaktertrekk, som jeg ville gjort med noen på 40.)

Å gidamei...Du sitter der i din firkantede boks og dømmer andre voksne, hvor voksent er det? Du som er så opptatt av hvordan andre voksne skal oppføre seg...

Det er ikke alle som passer inn i boksen din...

Anonymkode: 8da75...d89

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.7.2019 den 15.56, AnonymBruker skrev:

Kjære alle sammen: 

Jeg er 55+. Og kan opplyse dere om følgende: Kroppen forandrer seg. Men det som inne i hodet/interesser forandrer seg ikke. 

Jeg spiller høy musikk (fra ungdommen: Led Zeppelin, Deep Purple, Black Sabbath). Også i bilen. Så ser man en gråhåret gammel dame som klamrer seg til rattet i en liten konebil - mens musikken ljomer ut gjennom vinduet - ja, da er det kanskje meg. 

Sorry, men jeg gidder ikke forandre mine interesser fordi om kroppen min/jeg blir eldre. 

Anonymkode: 98a7b...421

Eller meg...som riktignok er ti år yngre og har plusset på med Dio, Iron Maiden, Motorhead, en god dæsj black metal, +en hel del annet rart. 

Fjortisen min synes det er blodharry 🤣

En av de aller beste tingene jeg gjør, er å kjøre bil, mens jeg hører på høy musikk - det kan redde de aller fleste dager!

Nå har jeg et standard medkjøpt anlegg i en stasjonsvogn, men når alle barna har flyttet hjemmefra, skal jeg oppgradere til en liten bil med et bedre musikkanlegg, som jeg kan tøffe rundt i til jeg må gi fra meg lappen. 🚗 🎶🤘🏻

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å gidamei...Du sitter der i din firkantede boks og dømmer andre voksne, hvor voksent er det? Du som er så opptatt av hvordan andre voksne skal oppføre seg...

Det er ikke alle som passer inn i boksen din...

Anonymkode: 8da75...d89

Dette er en tråd om subjektive meninger, du kan jo heller bidra sjøl, da det ser ut som du har nok å klage på?

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Syns det er kleint at gamlinger på 40 har sex.  Vemmelig å tenke på.

Anonymkode: 0d0ee...038

Hah! Hold på den tanken til du blir 40 selv! :ler: Du kommer nok til å bli så vemmelig, atte!:sjarmor:

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Søgni skrev:

Dette er en tråd om subjektive meninger, du kan jo heller bidra sjøl, da det ser ut som du har nok å klage på?

 

Jeg har bidratt. Jeg kommer aldri, uansett alder, til å bry meg om hva andre gjør i livene sine på grunn av alderen sin! 

 

 

Anonymkode: 8da75...d89

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har bidratt. Jeg kommer aldri, uansett alder, til å bry meg om hva andre gjør i livene sine på grunn av alderen sin! 

 

 

Anonymkode: 8da75...d89

Det er farlig å være bastant på "Jeg skal aldri/jeg kommer aldri til å", - for plutselig skjer det noe som gjør at du møter deg sjøl midt i døråpningen :blink: 

Det er en sånn ting som vi gæmliser over 40 oppdaget for omtrent 20 pluss år siden ;) 

Anonymkode: a0eb7...878

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg har bidratt. Jeg kommer aldri, uansett alder, til å bry meg om hva andre gjør i livene sine på grunn av alderen sin! 

 

 

Anonymkode: 8da75...d89

Det er helt greit,men særlig beundringsverdig er det ikke, syns jeg. Heller litt skinnhellig. Vi møter folk i ulike grupper med forutinntatthet hele tida, det er en måte å sortere og forholde seg til virkeligheten på. At du har samme forventning til en på 70 og en på 20 da, for å sette det på spissen, er derfor mildt sagt godt gjort.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som forundrer meg mest med denne tråden, er hvor mange som tenker at en alders gruppe er som en homogen gruppe!

Har dere sett dere rundt hvor forskjellige folk er mtp alder? Beyonce er vel ca 38ish, vil hun bli en annen når hun har passerg dette tallet? 

Har dere sett Halle Berry i bikini som 50+ åring? Hun ser stunning ut! Pluss maaange flere...Nicole Kidman er fortsatt eterisk vakker osv...

Det er ikke alder alene som definerer noen.

Anonymkode: 8da75...d89

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følge trender de ser på ungdommer. Må le når jeg ser damer 40+ gå med Fjellräven-sekk, Svea-jakke (for et par år siden), Parajumper-jakke, Adidassko, osv. Og menn med hullete «tøffe» bukser, caps. Og som flere skriver: drikke seg full, poste masse på fb, ha filter på profilbilde. Grøss! 

Anonymkode: da1af...b0d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Søgni skrev:

Det er helt greit,men særlig beundringsverdig er det ikke, syns jeg. Heller litt skinnhellig. Vi møter folk i ulike grupper med forutinntatthet hele tida, det er en måte å sortere og forholde seg til virkeligheten på. At du har samme forventning til en på 70 og en på 20 da, for å sette det på spissen, er derfor mildt sagt godt gjort.

Du får fortette å leve i din forkantede boks, mens jeg lever med et helt annet perspektiv på livet enn deg! Heldigvis...

Kos deg i den boksen og gå for all del aldri utenfor den...Fortsett for all del å leve etter hvordan samfunnet og andre oppffatter deg, ikke utifra deg selv og dine egne preferanser, sånn som meg. 

Anonymkode: 8da75...d89

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du får fortette å leve i din firkantede boks, mens jeg lever med et helt annet perspektiv på livet enn deg! Heldigvis...

Kos deg i den boksen og gå for all del aldri utenfor den...Fortsett for all del å leve etter hvordan samfunnet og andre oppffatter deg, ikke utifra deg selv og dine egne preferanser, sånn som meg. 

Anonymkode: 8da75...d89

*fortsette å leve i din firkantede boks.

Anonymkode: 8da75...d89

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 22.7.2019 den 22.56, AnonymBruker skrev:

Drive med volvo 240, gå med american t skjorter, elvis hår, elvis jakke, elvis mage, sørstatsflagg, rullings røyk, pokal øl, cowboy boots, wunderbaum etc

Anonymkode: 2564d...100

Alt det der er harry også før fylte 40!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Guppy88 skrev:

Alt det der er harry også før fylte 40!

Nei det er tøfft. 

Anonymkode: 0d0ee...038

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor være opptatt av det? Kan ikke alle være som man vil så lenge man ikke skader andre?

Anonymkode: 7ce0d...70f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Følge trender de ser på ungdommer. Må le når jeg ser damer 40+ gå med Fjellräven-sekk, Svea-jakke (for et par år siden), Parajumper-jakke, Adidassko, osv. Og menn med hullete «tøffe» bukser, caps. Og som flere skriver: drikke seg full, poste masse på fb, ha filter på profilbilde. Grøss! 

Anonymkode: da1af...b0d

Det er sånne som deg som er harry...Sitter og følger med på hva andre går i pga alderen sin...Det er harry!

Jeg har aldri og kommer aldri til å bry meg om hva andre går i, uansett alder.

 

Anonymkode: 8da75...d89

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Følge trender de ser på ungdommer. Må le når jeg ser damer 40+ gå med Fjellräven-sekk, Svea-jakke (for et par år siden), Parajumper-jakke, Adidassko, osv. Og menn med hullete «tøffe» bukser, caps. Og som flere skriver: drikke seg full, poste masse på fb, ha filter på profilbilde. Grøss! 

Anonymkode: da1af...b0d

Oi, så fantastisk god humor du må ha da, som må le av noe sånt🙄

Anonymkode: 7ce0d...70f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er sånne som deg som er harry...Sitter og følger med på hva andre går i pga alderen sin...Det er harry!

Jeg har aldri og kommer aldri til å bry meg om hva andre går i, uansett alder.

 

Anonymkode: 8da75...d89

For så vidt enig med deg, med unntak av 40-50 åringer med push up, kjole som så vidt dekker rumpa og høye støvletter, og som gjerne har de voksne barne sine på samme festen.

Anonymkode: 92b02...d82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva som er harry og ikke harry, kommer ikke an på alder. Claudia Scott er fremdeles smellvakker og går i converse!

Anonymkode: 8da75...d89

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...