Gå til innhold

Hva er kleint/ harry å drive med når man er 40+?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Å oppføre seg veldig tenårings-aktig. Det er for så vidt pinlig når man er 30 også, men det blir jo verre jo eldre man blir. 

Det å være ung er en unnskyldning for en del flau oppførsel. Når man er 40 bør man vite bedre ;) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

On 7/22/2019 at 10:56 PM, AnonymBruker said:

Starte et band. Man er 20 år for sent ute da. 

Anonymkode: 7ae00...52f

Dette er Kirkens Bymisjon i Tromsø. Jeg må smile hver gang jeg kjører forbi :)

DSC08209_2000x1124.jpg

Anonymkode: 5b658...c3a

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.7.2019 den 16.59, AnonymBruker skrev:

Er du en sånn inntørka kjiping som mener det er bedre å sitte å dømme andre når du har bikket 40? Er det rart det er mange deppa folk som henger seg på loftet....

Anonymkode: 1fbb4...550

Det kleine er ikke å gjøre disse tingene - selvsagt både fester og danser vi ( og jeg er 55), men det kleine er å gjøre et nummer av det med svulstige klisjeer av typen « nå begynner livet», «nyter livet i fulle drag» «vi ler og koser oss med goooode venner, livet er herlig» «vi er en gjeng flotte jenter» osv. Altså det å føle en trang til å «reklamere» så voldsomt for seg selv og eget liv. Ja, det er mye bra med å være i 40-50åra, men det er det da jammen med å være både yngre og eldre også. Selvopptatthet er ikke kledelig uansett alder.

Anonymkode: 8ba18...f80

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha snapchat filter på profilbildet på Facebook 😬😬😬😬

Anonymkode: 5901d...3f6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest theTitanic

Ingenting er for barnslig. En del ting er for min del uaktuelt å gjøre fordi det ikke passer og har aldri passet min personlighet. Kan være barnslig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å følge slike unge-voksne trender. Hull i buksa, menn med sånn barbert på iallefall  en av sidene hår. Å tatovere seg i godt voksen alder. Manisk opphengt i trendy hobbyer som yoga, crossfit etc. Greit at folk driver på med det, men en trenger liksom ikke bygge identiteten sin på det.

Skjønner ikke at folk ikke har funnet seg selv, og har sin egen greie, når de er 40+

Anonymkode: 715fe...2bd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 23.7.2019 den 11.49, Trolltunge skrev:

Det var absolutt ingen forsvarstale, det var en prising av livet. En jublende gledestale. :)

Å passere 40 år er ingen dødsdom, på mange måter er det en benådning. Trykket man har hatt på seg i tenårene, 20 årene og 30 årene løsner. 

Vet du, det er helt greit å fylle femti også :)  Jeg storkoser meg i eget hus, med jobb og en jevnaldrende kjæreste. Ungene er store, og klarer seg selv :) På mange måter har jeg aldri hatt det så bra som nå... Og jeg kunne ikke brydd meg mindre om hva "unger" i tjueårene måtte mene om meg og andre femtiåringer... 

Anonymkode: 90698...5b6

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det kleine er ikke å gjøre disse tingene - selvsagt både fester og danser vi ( og jeg er 55), men det kleine er å gjøre et nummer av det med svulstige klisjeer av typen « nå begynner livet», «nyter livet i fulle drag» «vi ler og koser oss med goooode venner, livet er herlig» «vi er en gjeng flotte jenter» osv. Altså det å føle en trang til å «reklamere» så voldsomt for seg selv og eget liv. Ja, det er mye bra med å være i 40-50åra, men det er det da jammen med å være både yngre og eldre også. Selvopptatthet er ikke kledelig uansett alder.

Anonymkode: 8ba18...f80

Er det kleint at folk har det fint og forteller andre om det? Greit at noe kan bli litt svulstig og klisjeaktig når det deles i vilden sky på sosiale medier med #oppbruktefloskler, men jeg klarer ikke skjønne hvorfor det er så galt å vise omverdenen at man har det veldig bra.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Å følge slike unge-voksne trender. Hull i buksa, menn med sånn barbert på iallefall  en av sidene hår. Å tatovere seg i godt voksen alder. Manisk opphengt i trendy hobbyer som yoga, crossfit etc. Greit at folk driver på med det, men en trenger liksom ikke bygge identiteten sin på det.

Skjønner ikke at folk ikke har funnet seg selv, og har sin egen greie, når de er 40+

Anonymkode: 715fe...2bd

Jeg syns flere burde tatovere seg i godt voksen alder jeg! Hvis jeg hadde ventet til jeg var over 40 hadde jeg sannsynligvis valgt bedre motiver enn de jeg valgte da jeg var 19 og 25 ;)

Anonymkode: 5b658...c3a

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.7.2019 den 11.25, Zidji skrev:

Jeg vet 🤭 For en forsvarstale liksom. 

Neida, ingen forsvarstale. Det er, lik det eller ikke, faktisk den sannheten mange av oss opplever.

Det er det virkelige livet etter noen-og-førti-pluss. Pass dere, for om dere er heldige så er dere plutselig der dere også. Like kleine som alle andre gæmliser over 25 :skratte:

Anonymkode: a0eb7...878

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke nødvendigvis det at man skal slutte med alt mulig rart bare for at man er 40 og der omkring.

Jeg vil heller si at det jeg syns er teit og ufordragelig oppførsel, kan en 20-åring til dels komme unna med på grunn av ung alder og manglende livserfaring, mens når noen på 40 gjør det samme, så er det helt uten klasse, og nesten på grensa til antisosialt.

Jeg forventer mer av noen på 40, rett og slett. Når man har levd noen år, så forventer jeg større refleksjonsevne. Forventer en klokere måte å behandle folk på, en rausere innstilling til alt. Mindre svart-hvitt-tenking. Høyere selvoppfatning. Bedre antenner. 

(Dette kan absolutt folk i 20-åra ha også, men de som ikke har det, de dømmer jeg som umodne, jeg tillegger dem ikke negative karaktertrekk, som jeg ville gjort med noen på 40.)

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.7.2019 den 23.45, AnonymBruker skrev:

Lage trutmunn på SoMe, haugevis med selfier som er redigerte, gifte seg med ferieflørten etter 2 mnd, drikke seg full, enda ikke å ha tatt de viktigste verdistandpunktene, ikke ha snøring på økonomi, det kan virke rart om en på 40+ fortsatt bor hjemme (om det ikke er åpenbare grunner til det, f.eks nyskilt ) 

Anonymkode: 044ce...cb9

Skal man heller bo borte da?

Anonymkode: d545f...c3a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/22/2019 at 10:56 PM, AnonymBruker said:

Drive med volvo 240, gå med american t skjorter, elvis hår, elvis jakke, elvis mage, sørstatsflagg, rullings røyk, pokal øl, cowboy boots, wunderbaum etc

Anonymkode: 2564d...100

Dette er vel det eneste man har lov å gjøre, man tilhører jo den generasjonen? 

Selv gjør jeg akkurat hva jeg vil, kjører MC/trener kampsport/skyter/drikker/gråter/skrur sportsbil/hører på den musikken jeg vil. Gir egentlig fullstendig F...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å være 40 er faktisk ganske ungt. Pensjonsalderen stiger og man kan gjette at man har mer enn 30 år igjen som yrkesaktiv. Mange opplever at yrket de utdannet seg til raser og føler seg feilaktig for gamle til å starte helt på nytt. 40 åringene er egentlig bare litt over 20. Bare litt.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si at i kontrast til hva denne tråden formidler, har jeg inntrykket av at flesteparten på 40 + er MER opptatt av hvordan andre ser ut, rykter osv enn vi som er i 20-årene. Og det finnes ikke noe mer harry enn folk oppi årene som sitter å snakker sladder om unge folk på jobb, kafé osv. 

 

Eller så synes jeg det ikke er noe galt i å drikke og kose seg, 40 + eller ikke, men uavhengig av alder, synes jeg det er litt harry å drikke seg fra sans og samling hver eneste helg, miste kontroll over egen person, ikke huske noe osv.

Anonymkode: 92b02...d82

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bmw/råning.

Det er kleint etter fylte 20

Anonymkode: 28742...d45

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Når folk blir eldre bør de:

-slutte å være dramaqueens. Drama kommer om man vil eller ei, og man bør spare energien til det dramaet som virkelig velter livet. 

-slutte å sutre fordi noen ikke har husket bursdagen deres

-lære seg å be om unnskyldning

-ikke si æsj til lever og grønnsaker

- vise normal høflighet overfor mennesker i serviceyrker. 

- tåle å tape i monopol uten grining (jada, jeg kjenner noen..)

- slutte å fake orgasme, men ha lært seg hva som faktisk fungerer. 

- slutte å be foreldre om penger ( fra 18-20 års alder bør man egentlig ha sluttet å be foreldre om penger). 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er kleint at gamlinger på 40 har sex.  Vemmelig å tenke på.

Anonymkode: 0d0ee...038

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som er opptatte av hva andre gjør på grunn av alder, er de mest harry! Det er harry det...

Så ts er harry! Pluss alle dere andre her som har disse reglene for hvordan folk bør leve livene sine...

Pass på dere selv! Vi er alle frie mennesker...

Dere som dømmer andre, har gjerne issues selv. 

Anonymkode: 8da75...d89

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Syns det er kleint at gamlinger på 40 har sex.  Vemmelig å tenke på.

Anonymkode: 0d0ee...038

Get a life! 40 er ungt. Når du blir 90, vil de se hvor ung du var som 40 åring.

 

Anonymkode: 8da75...d89

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...