Gå til innhold

Hva er kleint/ harry å drive med når man er 40+?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, Ardwinna skrev:

Neida, det finnes mange muligheter. Du omtaler ham som mannen din, og jeg omtaler mannen min som kjæresten, samboeren eller hva jeg nå skulle finne på og føle for. Ikke fordi jeg føler for å overbevise omverdenen om at jeg er ung eller fremdeles er forelsket etter mange år, men fordi han jo fremdeles er kjæresten min.
At du mener dette er kleint og krampaktig, tar jeg ikke så tungt. :)

Jeg har ikke noe ønske om at du skal ta det tungt. Du kan gjøre akkurat slik du vil, og NB! jeg argumenterer heller ikke for at noe av dette skal være forbudt. Dette er bare en subjektiv mening (altså TRÅDENS TEMA), og min subjektive mening er at det er litt «cringeworthy» ( i mangel av et norsk ord i farten) når damer på min egen alder er så veldig opptatt av å «reklamere» for sitt fantastiske liv med «masse herlige gode venner» «jeg ser så ung ut» «kjæresten min» «lever livet» osv. Det går an å være avslappet og nyte livet uten å trykke det ned i halsen på andre.

Anonymkode: 8ba18...f80

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 24.7.2019 den 23.54, AnonymBruker skrev:

Get a life! 40 er ungt

Anonymkode: 8da75...d89

WhoOp who0p! Watch out we got a badass over here!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.7.2019 den 14.35, Wonka skrev:

Tinder

Legge ut bilder daglig i SoMe

Være sjalu uten grunn

Desperat søke oppmerksomhet

Være arbeidsledig

 

Så langt kom jeg i tråden, orket ikke mer ageism...

Takk til alle dere som gjør hva pokker dere vil enten dere er førti, femti, seksti eller eldre. Man er ikke klein om man er på jakt etter en partner på Tinder, eller om man har fått sluttpakke på jobben og kjemper mot en stadig yngre gjeng med arbeidstagere. Om man er sjalu uten grunn i femtiårene er ikke det kleinere om du er det i tjueårene. Osv.

Man er klein når man er så usikker på seg selv at må utpeke andre som kleine.

 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, frk.Helene Hare said:

Så langt kom jeg i tråden, orket ikke mer ageism...

Takk til alle dere som gjør hva pokker dere vil enten dere er førti, femti, seksti eller eldre. Man er ikke klein om man er på jakt etter en partner på Tinder, eller om man har fått sluttpakke på jobben og kjemper mot en stadig yngre gjeng med arbeidstagere. Om man er sjalu uten grunn i femtiårene er ikke det kleinere om du er det i tjueårene. Osv.

Man er klein når man er så usikker på seg selv at må utpeke andre som kleine.

Hør, hør! 
:klappe:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alterego666
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke noe ønske om at du skal ta det tungt. Du kan gjøre akkurat slik du vil, og NB! jeg argumenterer heller ikke for at noe av dette skal være forbudt. Dette er bare en subjektiv mening (altså TRÅDENS TEMA), og min subjektive mening er at det er litt «cringeworthy» ( i mangel av et norsk ord i farten) når damer på min egen alder er så veldig opptatt av å «reklamere» for sitt fantastiske liv med «masse herlige gode venner» «jeg ser så ung ut» «kjæresten min» «lever livet» osv. Det går an å være avslappet og nyte livet uten å trykke det ned i halsen på andre.

Anonymkode: 8ba18...f80

Så, så. Rolig nå.

For noen er en kjæreste rett og slett en kjæreste, uavhengig av hvor formalisert forholdet er og uavhengig av alder.

Det er vel heller den som er nøye med formalia som er klengete. En ektefelle har man valgt for livet én gang, en kjæreste velger man hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er flaut/harry med damer på min alder som legger ut lettkledde bilder av seg selv. For eksempel «verdens beste jenter» i bikini på Rivieraen. 😆🙈

Ellers er det ikke så mye jeg synes jeg og folk på min alder er for gamle for. Jeg tror det er store forskjeller på hvordan man lever. Noen har en livsstil som virker mye eldre enn hvordan jeg selv lever. Det har nok noe med geografi å gjøre og noe med mennesketype å gjøre. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha, så mange besserwissere i tråden😂.

Faktisk kun det.

Anonymkode: 3d2e8...eb3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange her som kommer til å få seg en overraskelse eller to etterhvert som årene går, og de nærmer seg 40 selv. 😂

Anonymkode: d3a9d...b00

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.7.2019 den 15.02, xfs367 skrev:

Mann 40: Absolutt alt er kleint og creepy.

Kvinne 40: Absolutt alt er spenstig og ungdomslig.

Og dette konkluderer du med etter å ha lest denne tråden, eller er det bare din personlige oppfatning?

Anonymkode: 69370...6a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest xfs367
11 minutter siden, AnonymBruker said:

Og dette konkluderer du med etter å ha lest denne tråden, eller er det bare din personlige oppfatning?

Anonymkode: 69370...6a2

En mer generell oppfatning av hvordan samfunnet og media forholder seg til menns og kvinners alderdom. Middelaldrende menn = ekle/creepy. Middelaldrende kvinner = the shit.

Men når det er sagt så skjønner jeg at det å bli eldre oppleves verre for kvinner (av biologiske årsaker som handler om attraksjon mellom kjønnene), og at samfunnet derfor ser på det som en misjon å spre alderdomspositivisme for kvinner. Cougar-trenden er et eksempel. Hadde ikke tatt seg like bra ut om man reverserte kjønnene.

Endret av xfs367
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.7.2019 den 21.25, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke noe ønske om at du skal ta det tungt. Du kan gjøre akkurat slik du vil, og NB! jeg argumenterer heller ikke for at noe av dette skal være forbudt. Dette er bare en subjektiv mening (altså TRÅDENS TEMA), og min subjektive mening er at det er litt «cringeworthy» ( i mangel av et norsk ord i farten) når damer på min egen alder er så veldig opptatt av å «reklamere» for sitt fantastiske liv med «masse herlige gode venner» «jeg ser så ung ut» «kjæresten min» «lever livet» osv. Det går an å være avslappet og nyte livet uten å trykke det ned i halsen på andre.

Anonymkode: 8ba18...f80

Hvis du ikke vil følge med på livet til vennene/familien din som faktisk er lykkelig og deler lykkelige ting fra livet sitt - er det vel mer du som har et problem. Noen er faktisk forelska og superlykkelig og susse-musse happy etter 30 år ilag, og lever sitt beste liv hele tiden og rett og slett er lykkelige. Jeg syntes det er kjempekos å se folk som deler lykken sin jeg, bare stusselig med folk som har det kjipt/helt ok og ikke tror på at folk har det bedre/er mer suksessfull/er heldigere i livet enn dem.

Anonymkode: b7ca5...6d4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, xfs367 skrev:

En mer generell oppfatning av hvordan samfunnet og media forholder seg til menns og kvinners alderdom. Middelaldrende menn = ekle/creepy. Middelaldrende kvinner = the shit.

Men når det er sagt så skjønner jeg at det å bli eldre oppleves verre for kvinner (av biologiske årsaker som handler om attraksjon mellom kjønnene), og at samfunnet derfor ser på det som en misjon å spre alderdomspositivisme for kvinner. Cougar-trenden er et eksempel. Hadde ikke tatt seg like bra ut om man reverserte kjønnene.

Cougartrenden kommer av at flere middelaldrende kvinner gir blaffen i samfunnets forventninger om at de må være ferdig med livet så snart de når en viss alder, og ikke lenger er fruktbare. De gjør det som menn har gjort i alle år, og jeg ser ikke problemet med det. Det er jo ikke negativt for menn heller, da cougars ikke på noen måte er i veien for eller konkurrerer mot menn.

Samfunnet har endret seg ved at folk ikke lenger er så "gamle" når de når 40-årene, som de var før i tida. Folk skiller seg oftere og starter ny familie, eller bare får seg ny kjæreste, og flere er også frivillig singel i høy alder. Verken menn eller kvinner over 40 er sånn som de var før i tiden.

Det virker som du har et problem med at kvinner over 40 fortsetter med livet sitt istedet for å visne og slutte å leve livet, og at du samtidig prøver å konstruere en problemstilling som ikke finnes, at menn som gjør det samme ikke er akseptert.
Du virker litt i utakt med tiden og samfunnet.

Anonymkode: 69370...6a2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...